آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه اسپاگتی آلمانی
آموزش آشپزی
5/5 - (1 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه اسپاگتی آلمانی و تجربه یک طعم به یاد ماندنی

مینا اسماعیل بیگی 09 تیر 1402 4 دقیقه

تنوع پاستاها و ماکارونی‌ها، تقریبا هر سلیقه‌ای را راضی می‌کند. برای مثال، طرز تهیه پاستا با قارچ و گردو ، بیشتر مناسب گیاهخوارن است. در حالی که طرز تهیه اسپاگتی آلمانی که قصد داریم در این مطلب به آن بپردازیم، یک غذای خوشمزه با یک سس ترکیبی از سوسیس و پنیر است. بنابراین، چه طرفدارغذاهای گوشتی باشید و چه گیاهخواری را ترجیح دهید، حتما دستوری مطابق میل شما وجود دارد.  در ادامه، جدول مشخصات غذایی اسپاگتی آلمانی را با هم می‌بینیم:

اسپاگتی آلمانی
تعداد نفرات 3 نفر
زمان آماده سازی 15 دقیقه
زمان پخت غذا 60 دقیقه
میزان سختی متوسط

طرز تهیه اسپاگتی آلمانی

اصول کلی پخت بیشتر پاستاها و ماکارونی‌ها، شباهت زیادی به هم دارند، اما چیزی که تفاوت ایجاد می‌کند، نوع چاشنی‌ها و سس‌های به کار رفته است. برای مثال، در طرز تهیه ماکارونی با مرغ ، یک سس ترکیبی از مرغ، سیر، گوجه و… خواهید داشت. اما، احتمالا طرز تهیه اسپاگتی آلمانی برای شما تازگی بیشتری داشته باشد و شاید کنجکاو باشید بدانید که سس سفید این غذا، در کنار سوسیس چه طعمی پیدا می‌کند. اگر اینطور است، مواد لازم و مراحل تهیه اسپاگتی آلمانی را در ادامه بخوانید:

مواد لازم در دستور اسپاگتی آلمانیعکس اسپاگتی آلمانی

برای تهیه یک اسپاگتی آلمانی خوشمزه و دلچسب، مواد اولیه را مطابق جدول زیر آماده کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
ماکارونی 1 بسته
سوسیس 4 عدد
پیاز درشت 1 عدد
شیر 1 لیتر
کره 2 قاشق غذاخوری
آرد گندم 1 قاشق غذاخوری
عصاره گوشت بره 1 قرص
پنیر چدار 1 فنجان
جعفری خرد شده 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به مقدار لازم
روغن به مقدار لازم

مراحل تهیه اسپاگتی آلمانی

دستور پخت اسپاگتی آلمانی شامل مراحل زیر است:

  • مرحله اول: تابه‌ای مناسب را روی حرارت کم قرار دهید و داخل آن 1 قاشق غذاخوری کره بریزید. سپس، پیاز را به صورت ریز خرد کرده و در کره تفت دهید.
  • مرحله دوم: در ادامه کار، سوسیس‌های حلقه شده را هم به تابه اضافه کنید و مدام هم بزنید تا سوسیس‌ها نسوزند. سپس، عصاره گوشت بره را پودر کرده، در نصف فنجان آب گرم حل کنید و آن را داخل تابه بریزید.
  • مرحله سوم: تمام مواد تابه را به خوبی با هم مخلوط کرده و درب تابه را بگذارید تا مواد با همان حرارت کم شروع به جوشیدن کرده و پخته شوند.مراحل تهیه اسپاگتی آلمانی

نکته: دقت کنید که آب داخل تابه نباید خشک شود. بنابراین، وقتی سوسیس‌ها کمی چاشنی آبدار به خود گرفتند، حرارت زیر تابه را خاموش کنید.

  • مرحله چهارم: در این مرحله از طرز تهیه اسپاگتی آلمانی ، باید سس پنیری را آماده کنید. برای این کار، 1 قاشق غذاخوری دیگر از کره را در تابه‌ای تمیز، روی حرارت ملایم قرار دهید تا ذوب شود.
  • مرحله پنجم: حالا 1 قاشق غذاخوری آرد گندم هم به کره اضافه کنید و با یک همزن فلزی مواد را مدام هم بزنید تا آرد نسوزد. 1 دقیقه هم زدن کافیست.
  • مرحله ششم: در ادامه، 1 لیتر شیر را در تابه بریزید و به هم زدن ادامه دهید تا آرد داخل شیر گلوله گلوله نشده و ترکیب یکدستی ایجاد شود.
  • مرحله هفتم: زمانی که مایه داخل تابه کمی قوام پیدا کرد، 1 فنجان پنیر چدار را همراه با مقداری نمک و پودر فلفل دانه درشت به مواد قبلی اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید.
  • مرحله هشتم: چند دقیقه صبر کنید تا مواد با هم بجوشند و سس پنیری آماده شود. کمی قبل از خاموش کردن حرارت، مواد سوسیسی را هم در تابه بریزید و به آرامی همه مواد را با هم مخلوط کنید. مراقب باشید سوسیس‌ها له نشوند.
  • مرحله نهم: حالا باید به سراغ درست کردن ماکارونی بروید. قابلمه‌ای مناسب را تا کمتر از نیمه از آب پر کرده و روی حرارت بگذارید تا بجوشد. سپس، مقداری نمک و روغن در آب جوش بریزید.
  • مرحله دهم: ماکارونی رشته‌ای را از وسط نصف کرده، در قابلمه بریزید و درب قابلمه را نیمه باز بگذارید. زمانی که ماکارونی‌ها به ته قابلمه رفتند، درب قابلمه را کاملا باز کنید تا آب جوش سر نرود.
  • مرحله یازدهم: در طرز تهیه اسپاگتی آلمانی ، باید ماکارونی‌های رشته‌ای به طور کامل درون آب جوش بپزند. بنابراین، مانند طرز تهیه ماکارونی ، نیازی به دم کردن ماکارونی نیست. پس از پخت کامل، اسپاگتی را با آب ولرم آبکش کرده و کنار بگذارید تا آب اضافی آن خارج شود.
  • مرحله دوازدهم: در نهایت، اسپاگتی پخته شده را داخل یک دیس یا بشقاب بزرگ بریزید و سس پنیری و سوسیس را کاملا با آن مخلوط کنید.

برای عطر و بو و تزئین بیشتر هم می‌توانید مقداری جعفری خرد شده یا سبزیجات دلخواه دیگر مانند پیازچه، تره و… را روی اسپاگتی بریزید.

با تهیه اسپاگتی آلمانی، نیازی به سفر به آلمان نیست…

نحوه تهیه اسپاگتی آلمانی را کامل یاد گرفتید و حالا وقت آن است که این غذا را برای خانواده تهیه کنید. البته، اگر برای تهیه این اسپاگتی یا انواع ماکارونی فرصت ندارید، می‌توانید از اسنپ فود کمک بگیرید. به این ترتیب، می‌توانید انواع پاستا و ماکارونی خوشمزه را به صورت آنلاین سفارش داده و در کمترین زمان ممکن تحویل بگیرید.

در سفارش غذا اسنپ فود، می‌توانید در کنار انواع غذا، نوشیدنی، انواع سالاد و … را نیز سفارش دهید. پس اگر فرصت تهیه غذا را ندارید، تهیه آن را به اسنپ فود بسپارید و غذا و مخلفات آن را درب منزل تحویل بگیرید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود