آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه پاستا با قارچ و گردو
آموزش آشپزی
5/5 - (1 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه پاستا با قارچ و گردو به صورت مرحله به مرحله

مینا اسماعیل بیگی 09 تیر 1402 3 دقیقه

اگر از علاقمندان به پاستا باشید، حتما می‌دانید که این غذای محبوب ایتالیایی، دنیایی از طعم‌ها و مزه‌ها را با خود همراه می‌کند. این بار هم قصد داریم درباره طرز تهیه پاستا با قارچ و گردو صحبت کنیم. در این غذا، خبری از گوشت نیست، اما تا دلتان بخواهد خوشمزه است و رنگ و لعاب اشتهابرانگیزی دارد. در ادامه، جدول مشخصات غذایی پاستا با قارچ و گردو آمده است:

پاستا با قارچ و گردو
تعداد نفرات 2 نفر
زمان آماده سازی 30 دقیقه
زمان پخت غذا 30 دقیقه
میزان سختی متوسط

طرز تهیه پاستا با قارچ و گردو

استفاده از قارچ و گردو در کنار هم، ایده دیگری برای طعم‌دار کردن پاستا است. البته برای این کار، دستورالعمل‌های مختلفی وجود دارد و در برخی رسپی‌ها، از مواد متنوع‌تری مانند انواع پنیر یا خامه و… هم استفاده می‌شود. در اینجا اما، یک دستورالعمل نسبتا ساده آورده‌ایم که با مواد ساده و در دسترس، به راحتی قابل تهیه است. در ادامه، مواد لازم و مراحل تهیه پاستا با قارچ و گردو را با هم می‌بینیم:

مواد لازم برای تهیه پاستا با قارچ و گردوعکس پاستا با قارچ و گردو

برای تهیه این پاستای خوشمزه، مواد اولیه را مطابق جدول زیر آماده کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
پاستا 1 لیوان
قارچ ورقه ای 4 عدد
گوجه گیلاسی 5 عدد
پیاز خلالی 2 قاشق غذاخوری
مغز گردو 2 عدد
رب گوجه فرنگی نصف قاشق غذاخوری
ریحان به مقدار لازم
آبلیمو به مقدار لازم
روغن زیتون نصف قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به مقدار لازم

مراحل تهیه پاستا با قارچ و گردو

دستور پخت پاستا با قارچ و گردو مانند طرز تهیه ماکارونی با مرغ ساده است و اگر کمی زمان بگذارید، می‌توانید این غذای خوشمزه را آماده کنید. در ادامه مراحل تهیه این پاستا آمده است:

  • مرحله اول: در قابلمه‌ای مناسب مقداری آب ریخته و آن را روی حرارت بگذارید تا بجوشد. سپس، پاستاها را داخل آب جوش قرار دهید و زمانی که نرم شدند و حالت خامی آن‌ها از بین رفت، آن‌ها را آبکش کنید.

نکته: مانند طرز تهیه پاستا با مرغ تند ،  5 تا 8 دقیقه برای این کار کافی است و بیش از این مقدار، پاستا را سفت می‌کند.

  • مرحله دوم: در حین پخت پاستاها می‌توانید قسمتی از آماده‌سازی مواد ترکیبی با پاستا را هم پیش ببرید. برای این کار، پیاز خلالی را با مقداری روغن در تابه‌ای مناسب تفت دهید تا سبک و طلایی شود.
  • مرحله سوم: حالا ورقه‌های قارچ را اضافه کنید و مدتی کوتاه تفت دهید تا آب نیندازد. سپس، رب گوجه فرنگی و گوجه‌های گیلاسی را هم به محتویات ظرف اضافه کنید.
  • مرحله چهارم: اجازه دهید محتویات تابه به مدت 5 تا 10 دقیقه روی حرارت ملایم بپزند و مثل یک سس نسبتا غلیظ شوند. در نهایت، نمک و فلفل آن را هم اندازه کنید.
  • مرحله پنجم: در این مرحله از طرز تهیه پاستا با قارچ و گردو ، پاستاهای آبکش شده را به مواد داخل تابه اضافه کرده و همه مواد را با هم به مدت 3 تا 4 دقیقه دیگر تفت دهید و حرارت را خاموش کنید.مراحل تهیه پاستا با قارچ و گردو

نکته: توجه کنید که رعایت زمان‌بندی در پخت انواع پاستا و ماکارونی بسیار مهم است. به این معنی که نباید در طول کار، پاستا، بیش از اندازه نرم یا سفت شده و حالت خود را از دست بدهد.

  • مرحله ششم: پاستای آماده شده را داخل ظرفی مناسب بکشید و روی آن را با چند عدد گوجه گیلاسی، چند برگ ریحان و مقداری مغز گردو تزئین کنید. استفاده از مقداری آبلیموی تازه یا یک برش لیموترش به عنوان چاشنی، این غذای ایتالیایی را خوشمزه‌تر خواهد کرد.

طعم متفاوت پاستا با قارچ و گردو را حتما امتحان کنید…

طرز تهیه پاستا با قارچ و گردو را برای شما گفتیم. مدل های مختلفی از پاستا پخت می شود از جمله پاستا آلفردو، پاستا پنه و…  که باتوجه به ذائق خودتان می توانید یکی را انتخاب و طبخ کنید. هرچند که طرز تهیه ماکارونی و پاستا چندان سخت نیست، اما ممکن است ترجیح دهید گاهی هم از این غذاها به صورت آماده استفاده کنید. در این صورت، پیشنهاد می‌کنیم سری به سایت اسنپ فود بزنید و با چند کلیک، غذای دلخواه خود را به صورت آنلاین سفارش دهید.

سفارش غذا به این شکل، به طور قابل توجهی در وقت و انرژی شما صرفه‌جویی می‌کند و یک تجربه دلچسب و به یادماندنی خواهد بود. پس موارد دلخواه‌تان را آنلاین سفارش دهید و در محل آدرس، منتظر رسیدن غذای گرم و خوشمزه بمانید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود