آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه املت فرانسوی
آموزش آشپزی
3.7/5 - (3 امتیاز)
بدون نظر

خوشمزه‌ترین روش طرز تهیه املت فرانسوی

مینا اسماعیل بیگی 23 مرداد 1402 4 دقیقه

انواع مختلفی از املت در دنیا وجود دارد که هر کدام دستور پخت متفاوتی دارند. به عنوان مثال در طرز تهیه املت اسپانیایی از پنیر پیتزا استفاده شده یا گاهی املت فرانسوی با استفاده از سبزیجات تهیه می‌شود. در واقع ترکیب نهایی این غذا و آنچه که برای درست کردن آن استفاده می‌کنید، کاملا به طبع و سلیقه شما بستگی داشته و می‌توانید آن‌ها را به دلخواه به مزه‌ای که خودتان به آن علاقه دارید، نزدیک کنید. در این مطلب می‌خواهیم طرز تهیه املت فرانسوی را به شما آموزش دهیم. با ما همراه شوید.

املت فرانسوی

تعداد نفرات 6 نفر
زمان آماده سازی 30 دقیقه
زمان پخت 1 ساعت
میزان سختی کم

طرز تهیه املت فرانسوی

عکس املت فرانسوی

اگر در میان انواع صبحانه به املت علاقه دارید، بهتر است طعم مدل فرانسوی آن را هم امتحان کنید. این املت بیشتر درون کافه‌ها سرو می‌شود و به دلیل استفاده از سبزیجات، از خواص بسیار زیادی برخوردار است. املت فرانسوی می‌تواند یک میان وعده عالی، یک صبحانه یا حتی گاهی یک وعده غذایی کامل باشد.

مواد لازم برای تهیه املت فرانسوی

برای تهیه این املت خوشمزه، مواد اولیه زیر را تهیه کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
تخم مرغ کامل 5 عدد
زرده تخم مرغ 2 عدد
آرد سفید 1 قاشق سوپ‌خوری
بیکینگ پودر ¼ قاشق چایخوری
آب ¼ پیمانه
ماست 2 قاشق سوپ‌خوری
نمک و فلفل به مقدار لازم
روغن مایع به مقدار لازم
بیکن مرغ خرد شده ¼ پیمانه
کاهو و گوجه گیلاسی برای تزئین

طرز پخت املت فرانسوی

طرز تهیه املت فرانسوی در ادامه آمده است و باید بدانید که بخشی از مراحل پخت در این روش، درون فر انجام می‌شود:

  • مرحله اول: در اولین مرحله باید تخم مرغ‌ها شامل سفیده و تخم مرغ کامل را درون یک ظرف بریزید و آن‌ها را به خوبی بزنید.
  • مرحله دوم: آب، ماست، نمک و فلفل را به محتویات ظرف اضافه کرده و با همزن دستی بزنید تا کاملا یکدست شوند.
  • مرحله سوم: آدر سفید و بیکینگ پودر را به این ترکیب اضافه کرده و هم زدن را ادامه دهید.
  • مرحله چهارم: بیکن مرغ را که از قبل خرد کرده‌اید، به این ترکیب اضافه کرده و آن را به خوبی مخلوط کنید.
  • مرحله پنجم: در قالب دلخواه خود کمی روغن ریخته و آن را چرب کنید.
  • مرحله ششم: مواد آماده شده را تا جایی که ¼ قالب خالی بماند، درون ظرف بریزید.
  • مرحله هفتم: املت را درون فر قرار داده و اجازه دهید برای مدت زمان 25 دقیقه با حرارت 200 درجه سانتی‌گراد به خوبی پخته شود.
  • مرحله هشتم: پس از پخت کامل، آن را شبیه به پیتزا برش زده و در کنار گوجه و کاهو سرو کنید.

طرز تهیه املت فرانسوی بدون فر

طرز تهیه املت فرانسوی بدون فر

اگر در منزل خود فر ندارید، می‌توانید املت فرانسوی را بدون فر هم تهیه کنید. این املت همانند املت محبوب ترکیه ای با لایه‌ای از پنیر پیتزا پوشانده می‌شود. برای درست کردن این املت، نیاز به فلفل دلمه‌ای خرد شده، تخم مرغ، فلفل سیاه و پودر سیر دارید و باید این ترکیبات را با هم به خوبی مخلوط کنید. سپس آن‌ها را درون تابه ریخته و روی حرارت قرار دهید. زمانی که تخم مرغ کاملا پخته شده، ورقه‌های ژامبون را با پنیر پیتزا روی املت قرار داده و درب آن را ببندید تا در نهایت پنیر آب شده و املت برای سرو آماده شود.

طرز تهیه املت فرانسوی با قارچ

طرز تهیه املت فرانسوی با قارچ

اگر به طعم و مزه قارچ علاقه دارید، می‌توانید آن را هم در میان ترکیبات املت فرانسوی جای دهید. در این روش باید گوجه فرنگی و فلفل دلمه‌ای را حلقه کرده و قارچ را ورقه‌ای خرد کنید. سپس، ابتدا قارچ و در نهایت فلفل و گوجه را درون تابه تفت دهید.

در یک تابه دیگر تخم مرغ هم‌زده و نمک و فلفل را بریزید و برای مدت 2 تا 3 دقیقه درب آن را ببندید. سپس سبزیجاتی که آماده کرده‌اید را روی نصفی از سطح آن بریزید. اکنون نصف دیگر تخم مرغ را روی مواد برگردانده و اجازه دهید برای 2 دقیقه دیگر بماند تا کاملا پخته و آماده سرو شود. این مدل پخت تقریبا مشابه با طرز تهیه املت روسی است.

طرز تهیه املت فرانسوی با سوسیس

طرز تهیه املت فرانسوی با سوسیس

درست کردن املت فرانسوی با سوسیس هم می‌تواند به اندازه مدل‌های قبلی جذاب باشد. در این روش باید قارچ و سوسیس را به صورت ورقه‌ای خرد کرده و تفت دهید. در یک تابه سوسیس سرخ شده را بریزید و بعد از آن فلفل دلمه‌ای نگینی را اضافه کنید تا کمی نرم شود. اکنون نوبت به اضافه کردن قارچ به مواد درون تابه می‌رسد. در این مرحله باید حرارت را زیاد کنید تا آب قارچ کاملا تبخیر شود. پس از آن نیز رب گوجه را به این مواد اضافه کرده و تفت دهید تا بوی خامی آن از بین برود. اکنون تخم مرغ‌ها را درون یک کاسه هم زده و با کمی نمک، فلفل سیاه، آویشن، فلفل قرمز و پودر سیر مخلوط کنید.

ترکیب حاوی تخم مرغ را روی موادی که در تابه قرار دارد، ریخته و اجازه دهید تا بافت آن بگیرد. سپس ورقه‌های پنیر را روی تخم مرغ بگذارید و درب تابه را ببندید تا پنیر کاملا آب و املت آماده سرو شود.

املت فرانسوی و لذت چشیدن طعم یک صبحانه خوشمزه از فرانسه

کافی است یکبار طعم املت فرانسوی را امتحان کنید تا مزه آن برای همیشه در خاطرتان بماند. ترکیب موادی که برای درست کردن این وعده غذایی استفاده می‌شود، باعث ایجاد طعمی جذاب و متفاوت در آن شده و بنابراین بهترین انتخاب برای زمان‌هایی است که می‌خواهید یک صبحانه متفاوت داشته باشید. پس این املت را تهیه کرده و از طعم آن لذت ببرید.

البته، اگر فرصت تهیه این نوع املت‌ها را نداشته یا مواد اولیه آن‌ها را در دسترس ندارید، از اسنپ فود کمک بگیرید. برای این منظور به قسمت سفارش آنلاین از کافه رفته و املت موردنظر خود را از قسمت صبحانه‌ها سفارش دهید. بعد از ثبت سفارش، صبحانه شما در کمترین زمان ممکن به محل آدرس ارسال خواهد شد.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود