طرز تهیه املت اسپانیایی؛ یک صبحانه خوشمزه برای روزهای تعطیل.

5/5 - (2 امتیاز)

املت اسپانیایی یا املت ترتیلا یک غذای اسپانیایی است که معمولا به عنوان املت برای صبحانه شناخته می‌شود. املت اسپانیایی یک املت بر پایه سبزیجات است که در شهرها و مناطق مختلف اسپانیا با دستورالعمل‌ها و مواد مختلف و جذابی تهیه می‌شود.

از املت اسپانیایی می‌توان به عنوان میان وعده هم استفاده کرد. همچنین از این املت در دورهمی‌های عصرانه یا مهمانی‌های دوستانه نیز استفاده می‌شود. مواد اصلی برای آماده سازی املت اسپانیایی سیب زمینی و تخم مرغ است، که می‌توان به این ترکیب اصلی سبزیجاتی مانند کدو، اسفناج، فلفل دلمه‌ای و یا مرغ و ژامبون هم با توجه به میل و ذائقه خودتان اضافه کنید.

املت اسپانیایی یک وعده عالی برای صبحانه است!

املت اسپانیایی یک وعده دلچسب برای روزهایی که سرحال نیستید، خواهید بود!

اگر شما هم دوست دارید یک صبحانه جدید و خوشمزه برای آخر هفته خودتان یا خانواده‌تان درست کنید، با ما همراه باشید تا طرز تهیه املت لاکچری اسپانیایی را باهم مطالعه کنیم.

 

طرز تهیه املت اسپانیایی با سیب زمینی

آماده کردن املت برای صبحانه یکی از دلچسب ترین فعالیت‌ها است خصوصا زمانی که اطلاعات دقیقی از مواد اولیه، میزان آن‌ها و دستور پخت املت‌مان داشته باشیم تا با خیال راحت شروع به پخت یک صبحانه خوشمزه کنیم. ما برای شما هر چیزی که لازم است در مورد املت اسپانیایی بدانید را مهیا کرده‌ایم.

میزان کالری در هر 100 گرم 213 کالری
زمان آماده سازی 15 دقیقه
زمان لازم برای پخت 15 دقیقه
تعداد نفرات 3 نفر

 

در جدول زیر مواد اولیه و میزان هر کدام از آن‌ها برای تهیه این املت خوشمزه را بیان می‌کنیم:

تخم مرغ 5 عدد
سیب زمینی 2 عدد متوسط
پیاز 1 عدد
کره به مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه و آویشن به مقدار لازم

 

همه چیز آماده است تا پخت املت اسپانیایی بی نظیر را شروع کنیم:

  • مرحله اول:

سیب زمینی‌ها را شسته و سپس داخل قابلمه یا بخارپز قرار داده تا به آرامی حدود 10 دقیقه بپزند تا کاملا نرم شوند.

  • مرحله دوم:

پیاز را به صورت نگینی و ریز خرد می‌کنیم. کره را داخل تابه داغ می‌کنیم سپس پیازها به همراه کمی نمک و فلفل به آن اضافه کرده و تفت می‌دهیم. اگر دوست داشته باشید می‌توانید قارچ را نیز در این مرحله با پیاز تفت دهید تا کاملا آب آن کشیده شود.

  • مرحله سوم:

تخم مرغ‌ها را داخل یک ظرف ریخته و با همزن به هم می‌زنیم تا به خوبی یک دست شده و از حالت لخته‌ای خارج شود. سیب زمینی‌های پخته شده را پوست کنده و به تخم مرغ‌ها اضافه می‌کنیم. سپس مجدد با هم‌زن موادمان را هم می‌زنیم.

بعد از اینکه سیب زمینی و تخم مرغ به خوبی با هم ترکیب شدند، پیازهایی را که تفت دادیم را به مواد اضافه کرده و مجدد هم می‌زنیم(اگر از قارچ هم استفاده می‌کنید در این مرحله قارچ‌های سرخ شده را نیز به همراه پیازها اضافه کرده و هم بزنید).

  • مرحله چهارم:

فر را روی درجه 180 درجه سانتی گراد قرار داده و صبر می‌کنیم تا کاملا گرم شود. سپس سینی فر را با کمی کره چرب کرده و مواد آماده شده را داخل آن ریخته و به مدت 7 تا 10 دقیقه داخل فر قرار می‌دهیم. در صورت تمایل می‌توانیم یک لایه ژامبون نیز زیر مواد املت بگذاریم تا در کنار املت ما سرو شوند.

 

طرز تهیه املت اسپانیایی بدون فر

استفاده کردن از فر ممکن است برای همه در دسترس نباشد، به همین دلیل طرز تهیه املت اسپانیایی بدون فر را نیز توضیح می‌دهیم. بعد از اینکه مواد املت در مرحله سوم آماده شدند، مواد را به آرامی داخل یک تابه با ارتفاع مناسب ریخته و در آن را می‌گذاریم تا املت ما به خوبی پخته شود. بعد از حدود 12 تا 15 دقیقه املت اسپانیایی خوشمزه شما آماده است.

املت اسپانیایی در بین کودکان نیز بسیار پرطرفدار است.

شما می‌توانید از هر چیزی که دوست دارید برای خوش طعم‌تر کردن املت‌تان استفاده کنید.

اگر شما طرفدار غذاها و املت‌هایی هستید که بدون استفاده از فر آماده می‌شوند، املت شاپوری پیشنهاد ما به شماست. یک املت اصیل ایرانی که بسیار خوشمزه است و به راحتی در تابه آماده می‌شود. برای مطالعه بیشتر در مورد این غذای سنتی پیشنهاد می‌کنیم به مقاله جامع طرز تهیه املت شاپوری را مطالعه کنید.

طرز تهیه املت اسپانیایی با پنیر پیتزا؛ باب طبع تمام سلیقه‌ها

یکی از انواع شیوه‌های تهیه املت اسپانیایی، استفاده از پنیر پیتزا در پخت آن است. اگر شما هم به طعم پنیر پیتزا علاقه دارید توصیه می‌کنیم حتما از آن در تهیه املت خود استفاده کنید تا طعم دلنشین‌تری را برای شما ایجاد کند.

عموما از پنیر پیتزا یا موزارلا در املت اسپانیایی استفاده می‌شود. برای 2 نفر تقریبا به 100 تا 150 گرم پنیر نیاز است. کافی است در مرحله آخر پخت املت بعد از اینکه تخم مرغ‌ها بسته شدند پنیر را روی سطح املت ریخته و در تابه را ببندید تا پنیر آب شود.

اگر از فر برای پخت املت اسپانیایی خود استفاده می‌کنید 2 تا 3 دقیقه قبل از اینکه سینی را بیرون بیاورید پنیر را به املت اضافه کنید. یکی دیگر از شیوه‌هایی که می‌توانید پنیر را در دستور پخت خود داشته باشید این است که آن را قبل از پخت به مخلوط مواد املت اضافه کرده و با همزن به هم بزنید.

پنیر پیتزا نیز می‌تواند املت شما را خوشمزه‌تر کند.

پنیر پیتزا املت اسپانیایی شما را بسیار خوشمزه‌تر خواهد کرد.

در کشورهای مختلف انواع متنوعی از املت وجود دارد که باشیوه‌های خاصی آماده می‌شوند. املت ایتالیایی یا املت فریتاتا یکی از انواع املت‌های بین المللی است که طعم جدید و متفاوتی را برای شما به همراه دارد. برای آموزش این املت جدید مقاله جامع طرز تهیه املت ایتالیایی را مطالعه کنید.

 

نکات تکمیلی در مورد املت اسپانیایی

  • همانطور که در ابتدا گفته شد شما می‌توانید از انواع سبزیجات در پخت این املت اسپانیایی استفاده کنید. فقط کافی است سبزیجات را تفت داده یا پخته و به مخلوط مواد اضافه کرد سپس با کمک یک قاشق سبزیجات را با مواد املت مخلوط کنید. همچنین شما می‌توانید از ژامبون یا مرغ ریش ریش شده نیز در تهیه این املت استفاده کرده تا آن را برای خود مغذی‌تر کنید.
  • در بعضی از دستور پخت‌های املت اسپانیایی، سیب زمینی‌ها پخته نمی‌شوند بلکه سرخ می شوند. این موضوع کاملا بستگی به سلیقه شما دارد که کدام نوع سیب زمینی را بیشتر می‌پسندید.
  • اگر املت را داخل فر قرار دادید چند دقیقه انتهایی پخت گریل فر را روشن کنید تا روی املت طلایی رنگ شود.
  • به جای کره می‌توانید از انواع روغن مانند روغن کنجد یا روغن زیتون هم استفاده کنید.
  • حتما املت را با دمای کم بپزید تا کاملا مغز پخت بشود.
  • برای سرو املت برای صبحانه می‌توانید از زیتون، فلفل کبابی و ذرت یا کلم بروکلی پخته شده استفاده کنید.

سخن پایانی

املت اسپانیایی یک غذای محبوب و خوشمزه در سراسر دنیاست و همانطور که گفته شد با دستور پخت‌های متنوعی آماده می‌شود. این موضوع این امکان را به ما می‌دهد تا این املت خوشمزه را مطابق میل خودمان تهیه کنیم. البته اگر هوس این املت را کرده‌ بودید و مواد موزد نیاز برای تهیه‌ی آن را درخانه ندارید، می‌توانید از سرویس آنلاین سفارش غذا استفاده کنید.

طرز تهیه املت لاکچری اسپانیایی شما به چه شکل است؟ شما از چه موادی برای تهیه این املت استفاده می‌کنید؟ آیا ترجیح می‌دهید بیشتر از سبزیجات کنار املت خود استفاده کنید یا از منابع پروتئینی مانند مرغ و ژامبون؟ حتما نظراتتان را با ما در میان بگذارید.

 

نظرات کاربران

malek
24.خرداد.1402

سلام اموزش املت اسپانیایی با پنیر پیتزا واقعا بینظیر بود ممنون از تنوع املت های خوبتون که از خوردن املت یکنخوات نجاتمون داده

امیررضانامدار
24.خرداد.1402

سلام باور نمیشه در یک بلاگ املت ایتالیایی یا املت فریتاتا که بین الملی هستند اموزش گذاشتن 👌👌👌

    snappfoodadmin
    25.خرداد.1402

    سلام بله در بلاگ اسنپ فود سعی در آن شده انواع غذاهای بین الملی و محلی و سنتی شهرهای مختلف ایران و جهان به آموزش و معروفی بزاریم و املت ایتالیایی یا املت فریتاتا طرفداره های خودشان را دارند

مهبود
25.خرداد.1402

چیکار کنم که روی املت اسپانیایی طلایی بشه

    snappfoodadmin
    25.خرداد.1402

    سلام اگر املت اسپانیایی را داخل فر قرار دادید چند دقیقه انتهایی پخت گریل فر را روشن کنید تا روی املت طلایی رنگ شود.

emranzahedi
25.خرداد.1402

سلام میشه لطفا بگید چه زمانی پنیر به املت اسپانیایی اضافه کنم مرسی از بلاگ خوبتون👍👍👍👍

    snappfoodadmin
    25.خرداد.1402

    سلام برای درست کردن املت اسپانیایی یا املت ترتیلا با پنیر کافی است در مرحله آخر پخت املت بعد از اینکه تخم مرغ‌ها بسته شدند پنیر را روی سطح املت ریخته و در تابه را ببندید تا پنیر آب شود

yokabe
25.خرداد.1402

چه نوع پنیری به املت اسپانیایی اضافه کنم که خوش طعم تر بشه

    snappfoodadmin
    25.خرداد.1402

    سلام برای درست کردن املت اسپانیایی یا املت ترتیلا یک غذای اسپانیایی میتونید از پنیر پیتزا یا پنیر موزارلا استفاده کنید

deiba mehrizadeh
13.مرداد.1402

سلام خیلی این سایت دوست دارم نکات تکمیلی در مورد املت اسپانیایی و تمام نکات هر غذای محلی و سنتی و غذاهای فست فودی و انواع نوشیدنیها
و نکته های پخت انواع کبابها و نکته های درستکردن و دم کردن دمنوش میگه

    snappfoodadmin
    14.مرداد.1402

    سلام اسنپ فودی گرامی ممنون که همراه بلاگ اسنپ فود هستید آموزش های غذا و خوراکی و انواع نوشیدنی ها و دسر ها و املت ها و غذاهای محلی و سنتی و انواع کباب ها پیگیری میکند.
    طرز تهیه املت اسپانیایی راحت و سریع است.نکته های طرز پخت املت اسپانیایی:در بعضی از دستور پخت‌های املت اسپانیایی، سیب زمینی‌ها پخته نمی‌شوند بلکه سرخ می شوند.
    این موضوع کاملا بستگی به سلیقه شما دارد که کدام نوع سیب زمینی را بیشتر می‌پسندید.اگر املت را داخل فر قرار دادید چند دقیقه انتهایی پخت گریل فر را روشن کنید
    تا روی املت طلایی رنگ شود.به جای کره می‌توانید از انواع روغن مانند روغن کنجد یا روغن زیتون هم استفاده کنید.سبزیجات تفت داده یا پخت کنید.
    حتما املت را با دمای کم بپزید تا کاملا مغز پخت بشود.برای سرو املت برای صبحانه می‌توانید از زیتون، فلفل کبابی و ذرت یا کلم بروکلی پخته شده استفاده کنید.

وحید عباسی
13.مرداد.1402

سلام طرز تهیه املت اسپانیایی بدون فر دوست داشتم چون هم عاشق املت هستم هم فر ندارم خخخخخ

    snappfoodadmin
    14.مرداد.1402

    سلام املت اسپانیایی یا املت ترتیلا یک غذای اسپانیایی است که معمولا به عنوان املت برای صبحانه شناخته می‌شود. املت اسپانیایی یک املت بر پایه سبزیجات است
    از املت اسپانیایی می‌توان به عنوان میان وعده هم استفاده کرد.مواد اصلی برای آماده سازی املت اسپانیایی سیب زمینی و تخم مرغ است ترکیب اصلی سبزیجاتی
    مانند کدو، اسفناج، فلفل دلمه‌ای و یا مرغ و ژامبون هم با توجه به میل و ذائقه خودتان اضافه کنیدکه اینجور املت طرفدارهای خاص خودشو دارد این املت میشود با
    فر و بدون فر سر گاز درست کرد کافیه مواد را به آرامی داخل یک تابه یا ماهیتابه نچسب با ارتفاع مناسب ریخته و در آن را بگذارید تا املت خوبی پخته شود