آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
انواع کیک و شیرینی
5/5 - (2 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه انواع بیسکویت خانگی با جادوی کره بادام زمینی

ترمه افضلی 20 دی 1401 4 دقیقه

در مقابل ویترین یک قنادی ایستاده‌اید. نگاه شما از یکی سینی به سینی دیگر حرکت می‌کند. انواع شیرینی تر، خشک، کیک و بیسکویت در برابر شما صف آرایی کرده‌‌اند. کمی آب در دهان شما جمع شده و همراه با احساس گرسنگی، همچنان مردد ایستاده‌‌اید.

در حافظه شما طعمی از یک شیرینی یا بیسکویت خانگی نقش بسته است که در آن ویترین رنگارنگ و خوشمزه پیدا نمی‌کنید. طعمی که از دوران کودکی به یادگار مانده‌است. اثری چنین عمیق، به صرف کیفیت به دست نمی‌آید. طعم، ماندگار شده است، چرا که خالقش پدر یا مادر شما بوده‌ است.

با بازخوانی این خاطره، قنادی را به حال خود رها می‌کنید. طرز تهیه انواع بیسکویت خانگی را در اینترنت جست و جو کرده و راهی منزل می‌شوید.

بیسکویت‌های متنوع و خوشمزه‌ای را می‌توان با کره بادام زمینی تهیه کرد.

بیسکویت بادام زمینی یکی از محبوب‌ترین شیرینی‌های خانگی است.

در آشپزخانه ایستاده‌اید و همچنان به دنبال یک روش ساده و سریع می‌گردید. حال نوبت شما رسیده است که تجربه چشیدن طعم دلنشین یک بیسکویت مقوی را برای کودک خود فراهم کنید. بادام زمینی انتخاب درستی خواهد بود.

دلیلش را به خوبی می‌دانید. سرشار از انواع ویتامین، پروتئین و حاوی مواد بسیار غنی است. از همه مهم‌تر، بین کودکان محبوبیت دارد. حال جست و جوی طرز تهیه انواع بیسکویت خانگی به پایان رسیده است.

طرز تهیه انواع بیسکویت خانگی با کمک کره بادام زمینی

شما کره بادام زمینی را انتخاب کردید، چرا که با خواص ویژه آن آشنایی دارید. با توجه به چربی اشباع نشده، تاثیر بسزایی در عملکرد قلب دارد. منبع مناسبی از فولیک اسید، فیبر، پروتئین و ویتامین B است. به همین علت به عنوان یک بیسکویت مقوی برای بچه‌ها شناخته می‌شود.

میزان کالری در هر 100 گرم 600
زمان آماده سازی 45 دقیقه
زمان لازم برای پخت 12 دقیقه
تعداد نفرات 4 نفر (20 عدد)

از افراط پرهیز کنید! به علت کالری بالای کره بادام زمینی، بیسکویت آن نیز کالری بالایی پیدا می‌کند. علی رغم فواید بسیار زیادی که کوکی بادام زمینی برای کودک دلبند شما دارد، باید جلوی افراط او را بگیرید. حال نوبت به تهیه مواد اولیه می‌رسد.

مواد مورد نیاز مقدار لازم
کره بادام زمینی نصف لیوان فرانسوی
کره پاستوریزه چهار قاشق غذاخوری
نمک یک چهارم قاشق چایخوری
آرد یک پیمانه و نیم
بکینگ پودر یک قاشق چایخوری
وانیل نصف قاشق چایخوری
تخم مرغ دو عدد
شکر قهوه‌ای نصف لیوان فرانسوی

گام به گام با طرز تهیه بیسکویت بادام زمینی

توجه داشته باشید که برای دستیابی به بهترین خروجی ممکن، باید مراحل را با دقت دنبال کنید.

مرحله اول

قبل از شروع کار کره را از یخچال خارج کنید. باید هم دمای محیط و نرم شود. این کار را یک ساعت قبل از مراحل آماده سازی انجام دهید. بکینگ پودر، آرد و نمک را در ظرفی مخلوط کنید. فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود.

مرحله دوم

کره که دیگر آب شده است و کره بادام زمینی را در ظرفی دیگر ترکیب و هم بزنید. 5 دقیقه هم زدن کافی است.

از گرانولا برای تزئین بیسکویت کره بادام زمینی بهره بگیرید.

یکی از انواع بیسکویت مقوی برای بچه‌ها با طعم کره بادام زمینی است.

مرحله سوم

به ترکیب کره پاستوریزه و بادام زمینی، شکر قهوه‌ای را اضافه کنید. زمانی که کاملا مخلوط شدند، تخم مرغ‌ها و وانیل را اضافه کنید. تا زمانی که ترکیبات پف کنند به هم زدن ادامه دهید.

مرحله چهارم

حال نوبت اضافه کردن ترکیب نمک، بکینگ پودر و آرد است. ابتدا الک کرده و سپس اضافه کنید. در طرز تهیه انواع بیسکویت خانگی با هر طعم و موادی، همیشه باید آرد را الک کرد. ریز شدن آرد از گوله گوله شدن آن در ترکیب مواد جلوگیری می‌کند.

مرحله پنجم

سینی فر را روی میز کار قرار دهید. ابتدا داخل آن را با کاغذ روغنی بپوشانید. بهتر است کمی هم آن را چرب کنید. برای رسیدن به یک کوکی بادام زمینی که ظاهر زیبایی هم دارد، باید از دستان خود کمک بگیرید!

تکه‌های کوچک از خمیر را برداشته و در کف دست خود به صورت دایره و کوکی مانند، پهن کنید. سپس روی سینی و در فاصله پنج سانتی متری از یکدیگر بچینید. قبل‌تر فر را روشن کرده‌ایم. سینی را داخل فر گرم شده قرار می‌دهیم.

مرحله ششم

حدود 12 دقیقه صبر کنید. بیسکویت بادام زمینی شما کمی پف می‌کند. کمی هم تغییر رنگ می‌دهد. سینی را از فر خارج کنید. اجازه دهید سرد شود.

کوکی بادام زمینی را به سادگی در خانه تهیه کنید.

کوکی بادام زمینی در زمان بسیار کوتاهی آماده می‌شود.

آیا از نتیجه زحمت خود راضی هستید؟ آن طعم آشنا و قدیمی تکرار شد؟ اگر هم چنین اتفاقی رقم نخورد، باکی نداشته باشید. این بار نوبت شما بوده است که طعمی ماندگار برای کودک خود خلق کنید. روشی که به شما آموزش داده شد، چندان دشوار نیست.

طبیعتا برای بار اول، شما به چالش کشیده خواهید شد. زمانی که از این مرحله گذر کردید، می‌توانید کمی خلاقیت هم از خود بروز دهید. برای آنکه به گزینه‌ای دلخواه برای کودک شما تبدیل شود، به آن روکش شکلاتی اضافه کنید. اگر از انجام این کار لذت برده‌اید، شما را به مطالعه طرز تهیه لیدی فینگر خانگی دعوت می‌کنیم.

سخن پایانی

باید به شما تبریک گفت. چرا که یک میان وعده عالی برای کودک خود فراهم کرده‌اید. البته سلامت کودک خود را فراموش نکنید. بهتر است که کره بادام زمینی شما عاری از چربی ترانس باشد. حتی می‌توانید خودتان کره را آماده کنید.

برای تهیه کره، اولویت با بادام زمینی خام است. امکان استفاده از بادام زمینی بو داده نیز وجود دارد. در کل کار دشواری نیست. ظرف مدت سی دقیقه آماده می‌شود. 400 گرم بادام زمینی، نصف قاشق مرباخوری نمک و یک قاشق عسل، تمام آن چیزی است که لازم دارید. پوست بادام را جدا کنید. با نمک و شعله کم بو دهید. زمانی که رنگ آن قهوه‌ای کم رنگ شد، بلافاصله آسیاب کنید.

تا جایی کار را ادامه دهید که کاملا پودری شده و به روغن بیفتند. عسل را اضافه کنید. مخلوط کنید تا به کره‌ای یکدست برسید. کره بادام زمینی شما آماده شده است. در حین کار توجه کنید که بادام زمینی به شدت مستعد سوختن است. بنابراین دائما در تابه مخلوط کنید. اگر نمک کمتر استفاده کنید، نتیجه بهتری خواهید گرفت.

علاوه بر اینکه می‌توانید این بیسکویت خوشمزه را در خانه تهیه کنید، سفارش شیرینی آنلاین هم به شما برای چشیدن طعم این بیسکویت خوشمزه کمک می‌کند.

 

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود