آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
لیدی فینگر یک عصرانه عالی است.
انواع کیک و شیرینی
5/5 - (1 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه بیسکویت لیدی فینگر خانگی با سرعتی بالا و شیوه‌ی پختی آسان

ترمه افضلی 18 دی 1401 4 دقیقه

لیدی فینگر که در فرهنگ انگلیسی به آن اسفنج فینگر هم گفته می‌شود، به عنوان نوعی از بیسکویت با بافت ترد و اسفنجی شناخته می‌شود. در ایتالیا، فرانسه و بسیاری از نقاط جهان با کاربردی بیش از یک بیسکویت ساده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سابقه حیات آن به قرن 15 میلادی و دربار فرانسه بر می‌گردد. از جمله مواد اولیه برای تهیه انواع دسر، همچون شارلوت، ترافل، پوششی برای میوه و شکلات به حساب می‌آید.

لیدی فینگر بافت بسیار خاص و لطیفی دارد.

لیدی فینگر ساده و خوشمزه، به عنوان یک بیسکویت پرکاربرد شناخته می‌شود.

اما معروف ترین کاربرد آن، استفاده به عنوان عامل اسفنجی تیرامیسو است. از آن حتی برای تغذیه نوزاد نیز استفاده می‌شود؛ بافتی آنچنان نرم دارد که به راحتی در دهان آب شده و تا حدی مستحکم که پودر نشود.

از نظر ظاهری هم شبیه به انگشتان دست، باریک و کشیده به نظر می‌رسد. با این اوصاف با ما همراه باشید تا طرز تهیه بیسکویت لیدی فینگر خانگی را به شما آموزش دهیم.

طرز تهیه بیسکویت لیدی فینگر خانگی

برای برخورداری از یک بیسکویت لیدی فینگر ساده و خوشمزه کافی است روشی که در ادامه توضیح داده می‌شود را به طور کامل دنبال کنید.

میزان کالری در هر 100 گرم 25 (در هر عدد)
زمان آماده سازی 30 دقیقه
زمان لازم برای پخت 15 دقیقه
تعداد نفرات 4 نفر (16 عدد)

 

یکی از مزایای مهم لیدی فینگر، مواد اولیه آن است. لیستی کوتاه و کم مقدار از موادی که در هر خانه‌ای پیدا می‌شوند. حسن مهم دیگر آن، زمان آماده سازی و پخت کوتاه آن است.

مواد مورد نیاز مقدار لازم
شکر 4/1 لیوان
آرد نصف لیوان
وانیل 4/1 قاشق چایخوری
تخم مرغ 2 عدد
پودر قند به مقدار لازم

5 مرحله برای رسیدن به لیدی فینگر ساده و خوشمزه

پیش از شروع کار مواد اولیه را آماده کنید. از همه مهم‌تر تخم مرغ است که باید با اتاق هم دما شود.

مرحله اول:

کاسه‌ای بزرگ انتخاب کنید. زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کنید. زرده و یک قاشق غذاخوری از شکر، کنار گذاشته شود. با کمک همزن، سفیده را در همان کاسه بزرگ هم بزنید. این کار تا جایی ادامه پیدا می‌کند که محتویات ظرف شما کف کند.

در ادامه شکر را به سفیده تخم مرغ اضافه کنید. بهتر است از دور تند همزن استفاده کنید. نقطه پایان کار برای شما عیان می‌شود. لحظه‌ای که محتویات درون ظرف شما، شبیه به خامه شیرینی پزی شود. فرم‌‍دار، پف کرده و چسبیده به دیواره ظرف، خروجی کار شما خواهد بود.

مرحله دوم:

یک قاشق غذاخوری شکر، زرده‌های جدا شده و وانیل را درون ظرف بریزید. بهتر است برای مخلوط کردن این سه مورد از قاشق استفاده کنید. هم زدن شما تا لحظه کرم رنگ شدن محتویات درون ظرف ادامه خواهد داشت.

تهیه لیدی فینگر بسیار سریع و آسان است.

بسیار ساده و سریع می‌توان لیدی فینگر خوشمزه‌ای آماده کرد.

مرحله سوم:

مخلوط سفیده تخم مرغ را به زرده تخم مرغ اضافه کنید. با استفاده از لیسک و به صورت دورانی آن‌ها را ترکیب کنید. در این مرحله باید به آهستگی هم بزنید. هم زدن آهسته باعث جلوگیری از خوابیدن پف سفیده تخم مرغ می‌گردد.

بعد از ترکیب کامل مواد، نوبت به الک کردن آرد می‌رسد. سپس آرد را به مواد اضافه کنید. در این مرحله از طرز تهیه بیسکویت لیدی فینگر خانگی ترکیب مواد تا رسیدن به مایه‌ای یک دست انجام می‌شود.

مرحله چهارم:

حال باید از کاغذ روغنی استفاده کنید. البته اگر در دسترس ندارید، کاغذ A4 را جایگزین کنید. برای این منظور حتما آن را چرب کنید. سپس داخل سینی فر قرار دهید. مواد لیدی فینگر را داخل قیف بریزید. از ماسوره استفاده نکنید. سر قیف باید باز باشد. اگر غیر از این بود، نوک آن را قیچی کنید.

در این مرحله مایه را به اندازه یک انگشت و با فاصله مناسب، داخل سینی فر قالب گیری کنید. برآمدگی‌های قالب‌ها را با انگشت خیس خود صاف و مرتب کنید. پودر قند در این قسمت به کار می‌آید. روی لیدی فینگرها الک می‌شود. بعد از مدتی که پودر قند جذب شد، این کار را مجددا انجام دهید.

مرحله پنجم:

به پایان نزدیک شده‌اید. سعی کنید چند دقیقه زودتر، فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن کنید. سینی را داخل فر قرار دهید. مدت زمان پیشنهادی 15 دقیقه است. البته در دقایق پایانی بیسکویت‌ها را چک کنید.

زمانی که رنگ‌ آنها طلایی شود، آماده شده‌اند. در پایان سینی را با احتیاط خارج کنید. باید بلافاصله بیسکویت‌ها جدا شوند. در صورت سرد شدن، جداسازی آن‌ها از کاغذ روغنی، کار سخت و دشواری خواهد بود.

لیدی فینگر یک عصرانه عالی است.

در طرز تهیه لیدی فینگر از پودر قند هم استفاده می‌شود.

بعد از جدا سازی و سرد شدن، بیسکویت‌ها را داخل ظرف قرار دهید. در ابتدا کمی نرم به نظر می‌رسند اما در ادامه ترد می‌شوند. یکی از خاصیت‌های لیدی فینگر ساده و خوشمزه، طول عمر بالای آن است.  درب ظرف را ببندید و آن را داخل فریزر قرار دهید؛ تا چند ماه قابلیت نگهداری دارند.

اگر از طرز تهیه بیسکویت لیدی فینگر خانگی خوشتان آمد،  طرز تهیه بیسکویت کره‌ای را نیز مطالعه کنید. همانطور که مشاهده کردید، تهیه این بیسکویت خوشمزه، کار دشواری نیست. مواد اولیه آن به راحتی تامین می‌شوند. زمان آماده سازی و پخت آن نیز بسیار کوتاه است. تنها یک مانع ممکن است در پیش روی شما قرار گیرد. اگر فر نداشته باشید، چه می‌کنید؟ کمی بیشتر با ما همراه باشید.

طرز تهیه بیسکویت لیدی فینگر بدون فر

بدون فر کار شما ساده‌تر از قبل می‌شود. دیگر نیازی به کاغذ روغنی ندارید. از یک تابه رژیمی یا نچسب استفاده کنید. همه مراحل را آنطور که مطرح شد طی کنید. مرحله پنجم دستخوش کمی تغییر می‌شود. بیسکویت‌ها را داخل تابه بچینید.

آن را با حرارت کم و شعله پخش کن روی گاز قرار دهید. فراموش نکنید، درب تابه گذاشته شود. به احتمال فراوان مدت زمان پخت با حالت استفاده از فر، فرقی نخواهد داشت. با این حال دقت کنید که بیسکویت‌ها بیش از اندازه طلایی نشوند.

در پایان تابه را از روی گاز بردارید. کمی تکان دهید؛ لیدی فینگرهای خوشمزه، خودشان از کف جدا می‌شوند.علاوه براین، این بیسکویت خوشمزه از قنادی شیرینی هم قابل تهیه است.

امیدواریم که طرز تهیه بیسکویت لیدی فینگر خانگی را امتحان کرده و از نتیجه کار لذت ببرید.

 

 

 

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود