آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
انواع پای و تارت
به این مقاله امتیاز دهید
بدون نظر

طرز تهیه بانوفی پای انگلیسی؛ یک دسر جذاب و محبوب.

ترمه افضلی 29 اسفند 1401 5 دقیقه

پای، تارت و انواع شیرینیجات یکی از مهم‌ترین میان‌وعده‌ها محسوب می‌شوند. با آشنایی با طرز تهیه انواع پای و تارت و انواع شیرینی‌ها و تهیه آنها در خانه می‌توانید یک عصرانه جذاب را برای خانواده یا مهمانان خود تهیه کنید.

اگر بخواهیم از بین این شیرینیجات به پای و تارت بپردازیم باید اول بگوییم که تفاوت تارت و پای در قالب آن‌هاست. قالب پای عمیق‌تر و تنوع آن بیشتر از قالب تارت است؛ ولی قالب تارت کم‌عمق‌تر است.

ما در این مقاله به آموزش یکی از انواع پای می‌پردازیم. بانوفی پای انگلیسی دسری است که در این مقاله طرز تهیه آنها را قدم به قدم به شما آموزش می‌دهیم. با ما همراه باشید.

برای تهیه یک پای خاص به سراغ بانوفی پای انگلیسی بروید.

بانوفی پای انگلیسی چیست؟

در ابتدا برای پاسخ به این سؤال که بانوفی پای چیست باید اشاره کنیم که بانوفی پای یا بنافی پای یکی از دسرهای انگلیسی است که از ترکیب کلمه تافی و موز گرفته شده است.

این دسر در ایران کمتر شناخته شده است؛ اما از لحاظ محبوبیت با شیرینی‌های مطرحی همچون تیرامیسو و چیزکیک رقابت می‌کند.

دسر بانوفی پای از خامه، موز و تافی به همراه بیسکویت خرد شده تهیه می‌شود. این دسر هم به صورت تک‌نفره و هم به صورت قالبی بزرگ قابل‌تهیه است.

دو سرآشپز مجارستانی بنام نیکل مکنزی، ایان دویینگ در سال 1972 این دسر جذاب را اختراع کردند؛  اما ایده این دسر از یک شیرینی آمریکایی است. خامه و بیسکویت مدتی بعد به روش تهیه بانوقی پای اضافه شد و ابتدا فقط از موز و تافی استفاده می‌شد.

 

طرز تهیه بانوفی پای انگلیسی؛ با این طرز تهیه یک شیرینی مجلسی خاص تهیه کنید.

مواد مورد نیاز برای تهیه این تارت خوشمزه به شرح زیر است:

مواد لازم مقدار لازم
بیسکویت 1 بسته
موز 3 عدد
شکر 1 پیمانه
خامه 1 پیمانه
آب 1/4 پیمانه
کره 100 گرم
خامه قنادی به مقدار لازم
مغزیجات به مقدار لازم

 

جزئیات غذایی بانوفی پای انگلیسی:

میزان کالری در هر 100 گرم 338 کیلو کالری
زمان آماده سازی 15 دقیقه
زمان لازم برای پخت 60 دقیقه
تعداد نفرات 1 نفر

 

در طرز تهیه بانوفی پای مجلسی با موز و کارامل جذاب باید دولایه کراست و کاراملی را آماده کنید. برای تهیه لایه کراست ابتدا بیسکویت‌ها را با غذاساز پودر کنید. اگر غذاساز ندارید می‌توانید بیسکویت‌ها را داخل یک کیسه بریزید و با گوشت کوب یا وردنه آن را بکوبید تا پودر شود.

سپس 50 گرم کره را ذوب کنید و با بیسکویت هم بزنید تا یکدست شود. در نهایت کراست را داخل قالب یا لیوان بریزید و با گوشت‌کوب خوب صاف کنید تا سطح صاف و یکدستی به خود بگیرد.

برای تهیه کارامل شکر را با آب مخلوط کنید و داخل یک تابه بریزید. تابه را روی حرارت قرار دهید و هم بزنید. وقتی ذرات شکر حل شد و شروع به جوشیدن کرد و رنگ آن قهوه‌ای شد کره را نیز اضافه کنید، خوب هم بزنید سپس خامه را اضافه کنید و سریع هم بزنید تا یکنواخت شود و سپس از روی حرارت بردارید.

پس از اینکه لایه کراست و کارامل را تهیه کردید صبر کنید کارامل خنک شود سپس آن را با قاشق روی کراست ریخته و خوب صاف کنید.

بانوفی پای انگلیسی یک دسر محبوب بین‌المللی است.

 

قالب را 1 ساعت داخل یخچال قرار دهید. پس از آن موزهای حلقه شده را روی آن قرار دهید و بسته به سلیقه خود مغز دلخواه را روی موزها بریزید.

در آخر خامه قنادی را هم بزنید تا فرم بگیرد و با ماسوره آن را روی دسر بریزید و 4 الی 5 ساعت در یخچال قرار دهید. حالا می‌توانید بانوفی جذاب خود را از قالب جدا کنید. بانوفی پای انگلیسی مجلسی با موز و کارامل شما آماده است. نوش جان کنید.

 

نکاتی که به جذاب‌تر شدن بانوفی پای شما کمک می‌کند.

در تهیه بانوفی کیک خودتان را به بیسکویت خاصی محدود نکنید؛ چون می‌توانید از هر نوع بیسکویتی استفاده کنید.

همچنین اگر فکر می‌کنید موز تنها میوه مورد استفاده در بانوفی پای است در اشتباه هستید. می‌توانید به جای موز از دیگر میوه‌ها مثل توت‌فرنگی، سیب یا گلابی هم برای روی دسر بانوفی پای انگلیسی استفاده کنید.

اگر برای تهیه بانوفی کیک خامه ندارید یا تمایل به استفاده از خامه ندارید می‌توانید از بستنی نیز استفاده کنید. همچنین کارامل، شیر عسل یا پودر کاسترد می‌توانند به جای هم استفاده شوند.

وقتی شیرینی پای بانوفی انگلیسی را تهیه کردید بهتر است همان روز سرو کنید و نهایتاً یک یا دو روز در یخچال نگهداری کنید. حواستان باشد که بانوفی پای را باید به صورت سرد سرو کرد.

 

روش دوم تهیه بانوفی پای انگلیسی؛ مرحله تهیه خمیر در طرز تهیه بانوفی پای با شیر عسلی

مواد خمیر بانوفی پای انگلیسی:

مواد لازم مقدار لازم
آرد 150  گرم
کره 90  گرم
شکر 1  قاشق سوپ خوری
آب (سرد) 1 قاشق سوپ خوری
زرده تخم مرغ 1  عدد

 

جزئیات غذایی بانوفی پای انگلیسی

میزان کالری در هر 100 گرم 338 کیلو کالری
زمان آماده سازی 15 دقیقه
زمان لازم برای پخت 30 دقیقه
تعداد نفرات 4 نفر

 

در این طرز تهیه بانوفی پای با شیر عسلی ابتدا طرز تهیه خمیر این شیرینی و سپس طرز تهیه مواد داخل پای را به شما آموزش می‌دهیم. برای تهیه خمیر بانوفی پای ابتدا آرد و شکر را با هم مخلوط کنید. سپس کره را به مواد اضافه کنید و با سرانگشت مواد را با هم ترکیب کنید.

حالا زرده تخم مرغ و آب سرد را نیز به مواد اضافه کنید و با هم ترکیب کنید. خمیر را در پلاستیک قرار دهید و اجازه دهید به مدت بیست دقیقه در یخچال استراحت کند.

خمیر را بین دوتکه کاغذ روغنی پهن کنید و در قالب قرار دهید طوری که کف و دیواره‌ها پوشانده شوند و خوب صاف شوند. با چنگال در کف خمیر چند سوراخ ایجاد کنید و برای ده دقیقه در یخچال قرار دهید.

یک‌تکه کاغذ روغنی روی خمیر قرار دهید و روی آن حبوبات خشک بریزید و 10 تا 15 دقیقه در فر با دمای دویست درجه قرار دهید.

پس از گذشت این زمان کاغذ روغنی و حبوبات را بردارید و سپس دوباره 10 دقیقة دیگر در فر قرار دهید. سپس اجازه دهید خمیر در دمای محیط خنک شود.

 

روش دوم تهیه بانوفی پای انگلیسی؛ مرحله تهیه مواد پای در طرز تهیه بانوفی پای با شیر عسلی

مواد داخل پای بانوفی پای انگلیسی

مواد لازم مقدار لازم
خامه (فرم گرفته)  200 گرم
کره 75 گرم
شکر قهوه‌ای 110 گرم
شیر عسلی 1  قوطی
موز (بزرگ) 3 عدد
عسل 2 قاشق سوپ خوری

 

برای تهیه مواد داخل پای شیر عسلی، شکر قهوه‌ای، کره و عسل را در قابلمه روی حرارت قرار دهید و به مدت ده دقیقه هم بزنید تا رنگ مواد کاراملی شود.

اجازه دهید مواد داخل پای خنک شوند و سپس مواد را روی خمیر آماده شده بریزید و به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شوند.

روی بانوفی پای خود موز حلقه شده بچینید و سپس روی موزها خامه فرم گرفته بریزید. در آخر می‌توانید از شکلات رنده شده یا پودر کاکائو برای تزئین استفاده کنید. نوش جان

بانوفی پای انگلیسی معمولاً با میوه موز تهیه می‌شود.

حرف آخر

ما در این مقاله به آموزش طرز تهیه بانوفی پای انگلیسی به دو روش پرداختیم. این بانوفی پای خاص را می‌توانید به روشی ساده تهیه کنید و از طعم آن لذت ببرید. همچنین این شیرینی گزینه مناسبی برای پذیرایی در مجالس و مهمانی‌ها است.

اگر وقت و انرژی لازم برای تهیه این پای جذاب انگلیسی یا انواع و اقسام شیرینیجات را ندارید اصلاً نگران نباشید. با سفارش شیرینی آنلاین این مشکل حل می‌شود و به‌راحتی می‌توانید هر نوع شیرینی را می‌خواهید تهیه کنید.

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود