آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
اگر دنبال یک خوراکی مقوی و خوشمزه هستید، بیسکویت دارچینی را امتحان کنید.
انواع کیک و شیرینی
4/5 - (1 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه بیسکویت دارچینی به روش بازاری

ترمه افضلی 30 دی 1401 5 دقیقه

بیسکویت دارچینی

بیسکویت دارچینی که می‌توان آن را هم به صورت کوکی و هم به صورت بیسکویت کاملاً ترد تهیه کرد، از جمله محبوب‌ترین بیسکویت‌ها در سرتاسر دنیاست؛ چراکه این میان‌وعده از سویی بسیار سالم بوده و از سوی دیگر به سبب استفاده از دارچین درون آن، خواص بسیار زیادی برای سلامتی افراد دارد.

در این مقاله با توضیح مرحله به مرحله طرز تهیه بیسکویت دارچینی،‌ به شما آموزش خواهیم داد تا چطور این بیسکویت خوشمزه و سالم را به شکل کاملاً حرفه‌ای طبخ کنید. آنچه به شما خواهیم آموخت در حقیقت روش پخت بیسکویت دارچینی با کره است که از بیسکویت‌های دارچینی معمولی خوش‌بوتر و البته مقوی‌تر است.

چرا بیسکویت دارچینی یک انتخاب بی نظیر است؟

جالب است بدانید که شما می‌توانید در خانه خود و بدون نیاز به وسیله خاصی، تقریباً همه بیسکویت‌ها، کیک‌ها و شیرینی‌های بازاری را طبخ کنید و در میان‌مدت، به کیفیتی بسیار قابل‌قبول دست یابید؛ برای مثال شما می‌توانید با مطالعه  طرز تهیه انواع بیسکویت خانگی فوت‌وفن‌های بسیار زیادی را در این زمینه یاد بگیرید.

بیسکویت دارچینی طعمی ماندگار در ذهن شما دارد.

بیسکویت دارچینی ظاهر و طعم ساده اما به یاد ماندنی دارد.

در ادامه نکات جذابی را درباره خواص دارچین برای شما ذکر می‌کنیم تا بدانید چرا بیسکویت دارچینی یکی از بهترین بیسکویت‌هایی است که می‌توانید برای میان‌وعده خانواده و مخصوصاً کودکان خود آماده کنید.

خواص دارچین

دارچین منبع غنی آنتی‌اکسیدان بوده و می‌تواند به خوبی کمبود این ماده حیاتی را در بدن شما جبران کند. همچنین اثرات بالای آن در محافظت از قلب به اثبات رسیده است و از همین رو می‌تواند یک ماده موثر برای افراد دچار مشکلات قلبی باشد.

همچنین دارچین در بسیاری از رژیم‌هایی که برای افراد دیابتی طراحی می‌شود حضور دارد؛ از همین رو شما می‌توانید بیسکویت دارچینی را با میزان شکر یا نزدیک به صفر، برای افراد دیابتی نیز تهیه کنید. این ماده همچنین در جلوگیری از کاهش سطح یادگیری و مراقبت از فعالیت‌های مغزی افراد نقش بسزایی دارد و از این رو هم برای کودکان و هم برای کهنسالان ماده‌ای ضروری به حساب می‌آید.

در انتها باید به اثرات چشمگیر دارچین در سلامت دهان و دندان اشاره کنیم که در حفظ سلامت دندان‌ها و همچنین خوش‌بو کردن دهان شما کارکرد فوق‌العاده‌ای خواهد داشت.

به سراغ بررسی اطلاعات ضروری و در ادامه، طرز تهیه بیسکویت دارچینی به طور مرحله به مرحله برویم؛ همراه ما باشید!

اطلاعات ضروری درباره بیسکویت دارچینی با کره

میزان کالری در هر ۱۰۰ گرم ۳۵۲
زمان آماده‌سازی ۵۰ دقیقه
زمان لازم برای پخت ۲۰ دقیقه
تعداد نفرات ۶ نفر
درجه سختی آسان

مواد لازم برای تهیه بیسکویت دارچینی 

آرد یک و نیم پیمانه
بیکینگ پودر یک قاشق چایخوری
نمک یک چهارم قاشق چایخوری
کره صد گرم
شکر یک دوم پیمانه
تخم مرغ یک عدد
دارچین یک قاشق چایخوری
جوزهندی یک چهارم قاشق چایخوری

مراحل تهیه بیسکویت دارچینی

مرحله اول 

آرد را الک کنید، با نمک و بکینگ پودر مخلوط کرده و از نو ۳ بار مخلوط را الک کنید. آن‌ها را در یک ظرف مجزا قرار دهید. کره و تخم‌ مرغ را بیرون بگذارید تا با محیط هم‌دما شوند.

مرحله دوم

پودر قند یا شکر ریز دانه را با کره ترکیب کرده، سپس دارچین را به ترکیب اضافه کنید و با همزن یا میکسر هم بزنید. این کار را با همزن دستی نیز می‌توان انجام داد. چند دقیقه این کار را انجام دهید تا مواد پف کند و یکدست شود.

اگر دنبال یک خوراکی مقوی و خوشمزه هستید، بیسکویت دارچینی را امتحان کنید.

بیسکویت دارچینی یک خوراکی مقوی برای کودکان شماست.

مرحله سوم

تخم‌مرغ را اضافه کنید و آن را با بیشترین سرعت هم بزنید تا به خوبی با سایر مواد ترکیب شود.

مرحله چهارم

جوز هندی را رنده کنید. می‌توانید به جای جوز، به همان میزان وانیل استفاده کنید. جوز یا وانیل را به ترکیب تخم مرغ و کره اضافه کنید و فقط در ترکیب شدن هم بزنید.

مرحله پنجم

مواد خشک را که در مرحله اول آماده کردیم، در طی چند مرحله به ترکیب قبلی اضافه کنید و این کار را به آرامی انجام دهید تا روغن خمیر جدا نشود. در انتهای این مرحله باید خمیر شما به شکل گلوله‌ای دربیاید.

مرحله ششم

مواد را به سینی‌ای که می‌خواهید بیسکویت را بر روی آن قالب‌گیری کنید انتقال دهید و آن را در حد یک دقیقه ورز دهید تا حالت خمیری یکدست را پیدا کند.

مرحله هفتم

خمیر را بین دو نایلون قرار دهید و با کمک وردنه آن را پهن کنید تا به قطر نیم سانتی‌متر برسد. سپس یک ساعت در یخچال بگذارید.

مرحله هشتم

خمیر را قالب‌گیری کنید. در صورتی که هر یک از خمیرها حالت اولیه خود را به سبب افزایش دما از دست داد و یا حالت عرق‌کرده پیدا کرد، مجددا آن را کمی در یخچال بگذارید. هم‌زمان فر را بر روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید و صبر کنید تا کامل گرم شود.

مرحله نهم

بر روی سینی شیرینی‌پزی خود کاغذ روغنی پهن کنید، با کمک فرچه آن را به میزان اندکی چرب کنید و سینی را به مدت حدود ۱۵ دقیقه در فر بگذارید.

مرحله دهم

سینی را از فر خارج کنید و بر روی توری خنک‌کننده قرار دهید. زمانی که بیسکویت‌ها به دمای اتاق رسیدند آماده سرو هستند. نوش جان!

بیسکویت ترد و خوشمزه شما آماده سرو است!

در این مقاله با شرح طرز تهیه بیسکویت دارچینی، آموزش پخت یک بیسکویت بسیار مقوی و البته فوق‌العاده سالم را به شما ارائه کردیم. این بیسکویت یک انتخاب عالی برای تغذیه کودکان مدرسه‌ای شما نیز خواهد بود؛ مخصوصاً آنکه از نوع بیسکویت دارچینی با کره بوده و طعم آن با نمونه‌های موجود در بازار تفاوت چشمگیری از لحاظ عطر و طعم خواهد داشت.

بیسکویت در شکل‌های مختلفی قابل تهیه است.

می‌توان بیسکویت دارچینی را در شکل‌های خلاقانه‌تری نیز تهیه کرد!

لازم به ذکر است که شما می‌توانید این بیسکویت را به شرط نگهداری در ظرف در بسته و قرارگیری در فضای خشک و خنک، تا پنج الی شش روز نگهداری کنید. قرار دادن آن در یخچال نیز می‌تواند عمر آن را تا ده یا دوازده روز افزایش دهد. اگر نکته کارآمدی در خصوص پخت این بیسکویت می‌دانید، آن را با ما در کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

برای روزهای پرمشغله‌ای که فرصت پخت میان‌وعده وجود ندارد، یک راهکار طلایی کمک گرفتن از شیرینی آنلاین در اسنپ‌فود است. اسنپ‌فود با داشتن یک فروشگاه بزرگ اختصاصی شیرینی و کیک در اپلیکیشن خود، به شما کمک می‌کند تا در هر زمان که اراده کردید، میان‌وعده‌ای سالم و خوش‌طعم خریداری کنید؛ بی‌آنکه نیازی به خارج شدن از خانه داشته باشید.

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود