آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
بیسکویت بسیار سریع تهیه می‌شود.
انواع کیک و شیرینی
3/5 - (2 امتیاز)
بدون نظر

با ساده‌ترین طرز تهیه انواع بيسکويت‌ خانگى خوشمزه آشنا شوید.

ترمه افضلی 28 دی 1401 5 دقیقه

اگر در یک عصر پاییزی هوس کردید چای خوشرنگ‌تان را با بيسكويت خانگی بخورید، نگران درست کردنش نباشید. در این مقاله با طرز تهیه انواع بيسكويت خانگى همراه شما هستیم. یکی از پایه ثابت‌های عصرانه مردم دنیا، بيسکوئيت‌های خانگی است که می‌توانید در منزل تهیه کنید و نگران میزان شیرینی این عصرانه دلچسب نباشید. چون ریش‌و‌قیچی دست خودتان است.

تهیه بیسکویت در خانه بسیار ساده است.

آموزش بیسکویت خانگی ترد و خوشمزه از تصور شما آسان‌تر است.

می‌توانید هرچقدر که شکر دوست دارید، برای مواد اولیه تهیه کنید و مطابق رژیم غذایی‌تان پیش بروید. ما در این مقاله چند دستور پخت متفاوت برایتان در نظر گرفته‌ایم. مزیت این دستور پخت انواع بیسکویت خانگی این است که بسیار ساده است و میتوانید در منزل با کمترین امکانات، لذت شیرینی پزی را به خودتان هدیه دهید.

طرز تهیه بیسکویت خانگی مرحله‌ به مرحله

قصد داریم تا یکی از معروفترین و استانداردترین دستورهای بیسکویت را باهم یاد بگیریم. با ما همراه باشید تا قدم به قدم این رسپی را جلو برویم.

مواد لازم برای تهیه بیسکویت خانگی

مواد لازم مقدار مورد نیاز
کره 130 گرم
تخم مرغ 1 عدد
پودر قند 75 گرم
آرد 2 پیمانه یا 150 گرم
بیکینگ پودر نصف ق چ
نمک و وانیل کمتر از نصف ق چ
عصاره‌های دلخواه رنده پوست لیمو یا پرتقال، پودر بادام یا  پسته، زعفران، دارچین یا زنجبیل

آموزش تهیه بیسکویت خانگی مرحله به مرحله

مرحله اول

در ابتدا کره و تخم مرغ را نیم ساعت بیرون از یخچال قرار داده و صبر می‌کنیم تا به دمای محیط برسند. به ۷۵ گرم پودر قند نیاز داریم که این مقدار معادل کمی کمتر از نصف لیوان است. ابتدا کره و پودر قند را با دور متوسط همزن به مدت ۵ دقیقه مخلوط می‌کنیم. اگر همزن برقی نداشتید، می‌توانید این کار را با همزن دستی انجام دهید تا جایی که به ترکیب نرم و کرمی برسید.

مرحله دوم

در مرحله بعدی را به همراه وانیل و تخم مرغ اضافه کرده و هم زدن را ادامه می‌دهیم تا خوب مخلوط شوند. آرد و بیکینگ پودر و نمک را درحالی‌که الک می‌کنیم، به آرامی به بقیه مواد اضافه می‌کنیم. بهتر است در این مرحله مواد را به آرامی با لیسک هم بزنیم تا مخلوط شوند. سپس کف سینی فر، کاغذ روغنی پهن کنيم اما اگر در دسترس نبود، با کمی روغن کف سینی را چرب می‌کنیم.

مرحله سوم 

برای فرم دهی بيسکوئيت‌ها می‌توانیم از انواع کاتر با شکل‌های مختلف یا قیف شیرینی‌پزی و ماسوره استفاده کنیم. می‌توانیم با قیف، بيسکوئيت‌ها را به اشکال مختلف نعلی، دایره‌ای یا هر شکلی دوست داریم، بر روی کاغذ روغنی بریزیم.

بیسکویت بسیار سریع تهیه می‌شود.

چقدر طول می‌کشد تا بیسکویت خانگی آماده شود؟

سپس سینی را به‌مدت ۱۵ دقیقه تا نیم ساعت در یخچال قرار دهیم تا فرم شیرینی‌ها حفظ شود. ده دقیقه قبل از آن‌که سینی را در فر بگذاریم، فر را گرم کرده و سپس سینی را به مدت ۱۰ الی ۱۲ دقيقه در فر قرار می‌دهیم.

مرحله چهارم

برای مرحله پایانی طرز تهیه بیسکویت عصرانه، لازم است بعد از آنکه سینی را از فر بیرون آوردیم، کمی صبر ‌کنیم تا بيسکوئيت‌ها خنک شوند. برای تزئین بيسکوئيت‌ها می‌توانیم از انواع ترافل‌های رنگی یا پودر پسته و بادام استفاده‌ کنیم. پس می‌توانیم کمی شکلات را ذوب کنیم و بيسکوئيت‌ها را در ظرف شکلات فرو می‌بریم و سپس ترافل یا پودر را روی آن می‌ریزیم. در نظر داشته باشید چند دقیقه صبر کنیم تا شکلات ببندد.

 

میزان کالری در هر ۱۰۰ گرم  ۳۸۶ کالری
زمان آماده سازی ۴۰ دقیقه
زمان لازم برای پخت ۱۰-۱۵ دقیقه
تعداد نفرات ۱۰ نفر

 

طرز تهیه بیسکویت مادر خانگی

اگر شما هم از طرفداران بیسکویت مادر هستید و قصد دارید این طعم به یاد ماندنی روزهای کودکی را دوباره بچشید، همراه ما باشید تا قدم به قدم این دستور را جلو برویم.

مواد لازم برای تهیه بیسکویت خانگی مادر

مواد لازم مقدار مورد نیاز
آرد قنادی ۳۵۰ گرم
پودر قند ۱۰۰ گرم
کره ۱۵۰ گرم
تخم مرغ ۱عدد
نمک و وانیل کمتر از نصف ق چ

 

مراحل تهیه بیسکویت خانگی

برای تهیه بیسکویت مادر خانگی لازم است که پودر قند و نمک را با هم مخلوط کرده و از الک رد می‌کنیم. کره را خورد کرده و در یخچال قرار می‌دهیم. سپس از یخچال بیرون آورده و به آردها اضافه می‌کنیم.

در این مرحله تخم مرغ و وانیل را به مواد اضافه می‌کنیم و با همزن هم می‌زنیم. وقتی که مواد خمیر مانند شد، آن را از کاسه برمی‌داریم. در این مرحله لازم است که کیسه فریزر را روی تخته کار یا سطح صاف پهن کرده و خمیر را روی آن قرار می دهیم. سپس کیسه فریزر حاوی خمیر را به مدت نیم ساعت در یخچال قرار می دهیم.

بعد از آنکه خمیر را از یخچال بیرون آوردیم، با وردنه آن را پهن می کنیم وبا استفاده از چاقو یا کاتر به اندازه نیم سانت یا هر مقدار که دوست داشتیم، قالب می‌زنیم.

سپس کاغذ روغنی را روی سینی فر پهن می‌کنیم یا کف سینی را کمی چرب می‌کنیم و بیسکوییت ها را روی سینی فر قرار می‌دهیم. آخرین مرحله از طرز تهیه بیسکویت خانگی با پیمانه بدین صورت است که سینی را در فری که از قبل گرم کرده‌ایم، حدود ۱۰ دقیقه با دمای ۱۵۰ درجه قرار می‌دهیم.

 

میزان کالری در هر ۱۰۰ گرم ۴۶۴ کالری
زمان آماده‌سازی ۴۵ دقیقه
زمان لازم برای پخت ۱۰ دقیقه
تعداد نفرات ۱۰ – ۱۲ نفر

طرز تهیه بیسکویت خانگی شکلاتی در فر و بدون فر

 

مواد لازم مقدار مورد نیاز
کره در دمای محیط ۱۲۵ گرم
تخم مرغ ۱۷۰گرم
نشاسته ذرت الک شده ۵۰ گرم
پودر کاکائو الک شده ۴۰ گرم
پودر قند الک شده ۱۵۰ گرم
بیکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
وانیل نصف قاشق چایخوری

مراحل تهیه بیسکویت خانگی شکلاتی 

ابتدا تمام مواد آردی را باهم الک می‌کنیم . سپس کره، تخم مرغ و وانیل را با همزن دستی یا برقی مخلوط می‌کنیم و مواد آردی را آرام آرام اضافه کرده و به آرامی هم میزنیم تا به یک خمیر نرم برسیم. سپس ظرف خمیر را با کیسه فریزر پوشانده و آن را حدود ۱۵ دقیقه تا نيم ساعت در یخچال قرار می‌دهیم تا خمیر استراحت کند.

اگر قصد داریم این بيسکوئيت‌های خوشمزه را در فر درست کنیم، فر را حدود 10 دقیقه از قبل روشن می‌کنیم. در این مدت می‌توانیم ، خمیر را پهن کرده و به اشکال مختلف با کاترهای مختلف یا چاقو برش دهید. سپس بيسکوئيت‌ها را روی کاغذ روغنی گذاشته و سینی را حدود ده دقیقه در فر قرارمی‌دهیم.

اگر قصد داریم این کار را روی گاز انجام دهیم، شعله پخش‌کن را روی گاز گذاشته و کاغذ روغنی را کف ماهیتابه  می‌گذاریم. بيسکوئيت‌ها را در آن قرار داده و در ماهیتابه را به همراه دم کنی می‌بندیم. حدود یک ربع منتظر می‌مانیم تا بيسکوئيت‌های شکلاتی جذابمان روی شعله متوسط گاز بپزند.

 

میزان کالری در هر ۱۰۰ گرم ۵۱۱ کالری
زمان آماده سازی ۴۰ دقیقه
زمان لازم برای پخت ۱۰ دقیقه
تعداد نفرات ۱۰ نفر

طرز تهیه بیسکویت خانگی بدون شیر و با شیر

یادمان باشد که می‌توانیم یک فنجان شیر را به مواد اولیه اضافه کنیم. تا اینجا درباره طرز تهیه بیسکویت ساده خانگی صحبت کردیم. اگر می‌خواهید طرز تهیه بیسکویت خانگی با روغن مایع را بدانید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

بیسکویت خانگی یک میان‌وعده عالی و سالم است.

هر آنچه که لازم است درباره طرز تهیه بیسکویت خانگی بدانید.

طرز تهیه بیسکویت خانگی بدون کره درست شبیه بیسکوئیت‌های قبلی است. برای این کار به نصف فنجان روغن مایع نیاز داریم. سپس مراحل را عینا انجام می‌دهیم.

سخن آخر راجع به بیسکویت خانگی

امیدواریم که از این طرز تهیه بیسکویت خانگی ایرانی لذت برده باشید. تعداد این بيسکوئيت‌ها به تناسب سایز و اشکال مختلف متفاوت است و شما می‌توانید آنها را برای عصرانه در کنار خانواده آماده کنید و نوش جان کنید. برای مطالعه‌ی بیشتر راجع به رسپی کوکی ها و بیسکوییت ها می‌توانید به طرز تهیه انواع بیسکویت کره‌ای مراجعه کنید.

همچنین می‌توانید این نوع بیسکویت را از طریق سفارش آنلاین شیرینی تهیه کنید.

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود