آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
بیسکویت شکری خیلی سریع آماده می‌شود.
انواع کیک و شیرینی
به این مقاله امتیاز دهید
بدون نظر

طرز تهیه بیسکویت شکری؛ ساده، سریع و خوشمزه

ترمه افضلی 30 دی 1401 5 دقیقه

یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین رسپی‌ها، طرز تهیه بیسکویت شکری است. شاید تا قبل از این مقاله اسم این شیرینی را هم نشنیده باشید. شاید حتی با شنیدن نام این شیرینی تصویر چندان مطلوبی از آن در ذهن شما ساخته نشده باشد. اما بیسکویت شکری جایگاه بلندی را در دنیای متنوع و خوشمزه انواع شیرینی‌جات به خود اختصاص داده است.

بیسکویت شکری خیلی سریع آماده می‌شود.

طرز تهیه بیسکویت شکری بسیار آسان است.

مهم‌ترین دلیل چنین جایگاهی، رسپی ساده‌ی این بیسکویت است. مواد اولیه آن معمولا در قفسه‌های کابینت آشپزخانه شما یافت می‌شوند. مراحل پخت آسانی دارد. شما را به دردسر نمی‌اندازد. سریع آماده می‌شود. مهم‌تر اینکه، طعم مطلوب و خوشمزه‌ای دارد.

 

تعداد نفرات 8 نفر
زمان آماده سازی 90 دقیقه
زمان پخت 10 الی 15 دقیقه
درجه سختی آسان

مراحل کامل طرز تهیه بیسکویت شکری

قبل از این که به طرز تهیه بیسکویت شکری ساده خانگی بپردازیم، باید با مواد اولیه آن آشنا شویم. البته لازم به ذکر است که بیسکویت شما می‌تواند چندان هم ساده نباشد. با کمی تغییرات امکان تبدیل آن به یک شیرینی مجلسی را نیز دارید. با ترکیب دو عدد سفیده تخم مرغ، یک قاشق چایخوری وانیل، نصف قاشق چایخوری آبلیموی تازه و یک لیوان پودر قند، کرمی سفید رنگ با عنوان رویال آیسینگ به دست می‌آید.

کافی است آن را در ظرف‌های مختلف ریخته و در هر ظرف یک رنگ خوراکی جذاب اضافه کنید. از ترکیب به دست آماده می‌توانید برای تزئین شیرینی‌ها استفاده کنید. اگر از حوصله و وقت لازم برای این مرحله اضافی برخوردار باشید، توانایی تبدیل بیسکویت شکری ساده به مجلسی را به هنرهای خود اضافه کرده‌اید.

مواد لازم برای تهیه بیسکویت شکری

مقدار موادی در طرز تهیه بیسکویت شکری استفاده می‌شود، متناسب با تعداد نفرات به سادگی سنجیده می‌شود. مقداری که در زیر به آن اشاره خواهیم کرد، برای هشت نفر کافی است. در صورت تمایل و متناسب با تعداد بیسکویتی که مد نظر دارید می‌توانید مقدار مواد اولیه را افزایش دهید.

می‌توان بیسکویت شکری ساده را اضافه کردن مواد دیگر از سادگی در آورد.

مواد لازم بیسکویت شکری را حتما در خانه خواهید یافت.

اگر طعم کره را نمی‌پسندید، روغن مایع را جانشین کنید. این دستور در واقع طرز تهیه بیسکویت شکری ساده خانگی است. چرا که مواد لازم مورد نیاز را به راحتی در منزل پیدا کرده یا با هزینه‌ی کمی تامین می‌شوند.

مواد مورد نیاز مقدار لازم
کره 100 گرم
تخم مرغ 1 عدد
آرد 250 گرم
پودر قند 50 گرم
وانیل نوک قاشق چایخوری
بکینگ پودر نصف قاشق چایخوری
نمک 1 پنس
شکر دانه درشت به مقدار لازم (برای تزئین)

*پنس: مقدار نمکی که بین انگشت شست و سبابه قرار می‌گیرد.

گام به گام با طرز تهیه بیسکویت عصرانه‌ شکری و فوق العاده خوشمزه

در شش مرحله ساده طرز تهیه بیسکویت شکری را مرور می کنیم. برای حصول بهترین نتیجه ممکن، مراحل را با دقت دنبال نمایید.

گام اول

ابتدا باید کره و تخم مرغ را با محیط اصطلاحا هم‌ دما کنیم. بنابراین سی دقیقه قبل از شروع کار آن‌ها را از یخچال خارج می‌کنیم. در ادامه در یک ظرف مناسب پودر قند و کره را مخلوط می‌کنیم. بهتر است که این کار را با کمک همزن و به مدت پنج دقیقه انجام دهیم.

گام دوم

حال نوبت اضافه کردن تخم مرغ و وانیل به مخلوط کرده و پودر قند است. به مدت دو دقیقه مواد را ترکیب می‌کنیم تا کاملا یکدست شوند. در ادامه در ظرفی جداگانه آرد، بکینگ پودر و نمک را به طور کامل با یکدیگر ترکیب می‌کنیم.

گام سوم

ترکیب آرد، بکینگ پودر و نمک را دو مرتبه الک می‌کنیم. این کار باعث می‌شود تا کاملا یکدست شوند. در ادامه مخلوط آرد را به کاسه حاوی کره و پودر قند اضافه می کنیم. در این مرحله با کمک لیسک مواد را مخلوط می‌کنیم.

توجه داشته باشید که این عمل حتما به صورت دورانی انجام شود. زمانی که به یک خمیر یکدست رسیدیم که در وسط ظرف جمع شده است، آن را با کیسه فریزر یا نایلون می‌پوشانیم. خمیر را برای مدت یک ساعت در یخچال قرار می‌دهیم.

گام چهارم

بعد از یک ساعت خمیر را که به خوبی استراحت کرده است از یخچال خارج می‌کنیم. با کمک وردنه خمیر را به ضخامت نیم سانتی متر باز می‌کنیم.

گام پنجم

در این مرحله باید فر را به خوبی گرم کرد. دما را روی 180 درجه سانتی گراد تنظیم می‌کنیم و اجازه می‌دهیم فر به خوبی گرم شود. سطح سینی فر را با کاغذ روغنی می‌پوشانیم. در ادامه خمیر را قالب می‌زنیم.

از هر قالبی که دوست دارید، می‌توانید استفاده کنید. اگر هیچ قالبی در دسترس نداشته باشید، از کاتر یا چاقو برای برش استفاده کنید. قالب‌ها را درون سینی فر می چینیم.

گام ششم

حال نوبت اضافه کردن شکر دانه درشت است. شکر را به میزان دلخواه روی قالب‌ها می‌پاشیم. به مدت 10 الی 15 دقیقه سینی را در طبقه وسط فر قرار می‌دهیم. در هنگام پخت شیرینی ها را به دقت مورد بررسی قرار دهید. اگر پیش از زمان مقرر کناره‌های بیسکویت شکری شما طلایی رنگ شود، به معنای پایان کار است.

طرز تهیه بیسکویت شکری دو رنگ

زمانی که برای اولین بار طرز تهیه بیسکویت عصرانه و خوشمزه شکری را امتحان کنید، قطعا منجر به تجربه دوم هم خواهد شد. در این نوبت می‌توانید  کمی خلاقیت هم چاشنی کار خود کنید. کافی است به مواد لازم خود، یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو تیره اضافه کنید. در مرحله آماده سازی خمیر، قبل از آن‌ که درون یخچال بگذارید، آن را به دو قسمت تقسیم کنید.

 

با پودر کاکائو بیسکویت شکری خود را دو رنگ کنید.

بیسکویت شکری ساده گزینه‌ی بدون ریسکی در دورهمی‌هاست.

نیمی از خمیر را به پودر کاکائو آغشته کنید و آن را خوب مخلوط کنید. بعد از استراحت یک ساعته در یخچال، هر دو خمیر را با هم مخلوط کنید تا حالت ابر و بادی به خود بگیرند. و مابقی مراحل به روال عادی طی می‌شوند. به همین سادگی بیسکویت شکری دو رنگ تهیه می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر طرز تهیه بیسکویت کره‌ای و انواع مختلف آن را مطالعه کنید.

سخن پایانی

همانطور که ملاحظه کردید، طرز تهیه بیسکویت شکری بسیار ساده است. مواد اولیه در دسترس، زمان آماده سازی کوتاه و نتیجه درخشان، از جمله دلایلی به شمار می‌روند که ما را تشویق به پخت این شیرینی می‌کنند. این شیرینی را می‌توان در مهمانی‌ها سرو کرد و هنر خود را به نمایش گذاشت. کودکان عاشق آن خواهند شد.

البته می‌توان این نوع بیسکویت را از قنادی آنلاین هم تهیه کرد.

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود