طرز تهیه بیسکویت کره‌ای؛ نویدبخش یک عصرانه دلچسب

به این مقاله امتیاز دهید

در این مقاله قصد داریم شما را با طرز پخت یکی از محبوب‌ترین بیسکویت‌های دنیا، یعنی بیسکویت کره‌ای آشنا کنیم. این خوراکی بسیار خوشمزه و البته مقوی یک نوع شیرینی سنتی اروپایی است که رد پای آن را می‌توان در بسیاری از مناطق اروپا پیدا کرد.

جذاب‌تر آنکه هر یک از مناطقی که این بیسکویت به طور سنتی در آن‌ها وجود دارد، دستور پخت خاص خود را دارند که کمی با سایر مناطق متفاوت است؛ از جمله آن‌ها نیز می‌توان بیسکویت کره‌ای دانمارکی، یونانی، فرانسوی و اسکاتلندی را مثال زد.

با کمک چاشنی‌های مختلف، بیسکویت کره‌ای خود را جذاب‌تر کنید.

بیسکویت کره‌ای را با راه‌های ساده‌ای می‌توان تزئین کرد.

 بیسکویت کره‌ای یکی از معروف‌ترین شیرینی‌های دنیاست که در اغلب اوقات با برش‌های پیتزایی و همچنین سطح سوراخ سوراخ خود در بسیاری از فیلم‌ها و کارتون‌ها شناخته‌شده است. شما می‌توانید این شیرینی را به سادگی تمام در خانه بپزید و آن را همراه با چایی و دیگر نوشیدنی‌های گرم، نوش جان کنید.

طرز تهیه بیسکویت کره‌ای خوشمزه و سالم؛ از نقطه‌ی شروع

زمان آماده سازی این بیسکویت 15 دقیقه
زمان پخت بیسکوییت 20 دقیقه
این دستور پخت مناسب برای 6 نفر
درجه سختی طرز تهیه آن نگران نباشید؛ آسان و راحت.

مواد لازم برای پخت بیسکویت کره‌ای خانگی

مواد لازم مقدار مورد نیاز
کره صد گرم
شکر دانه‌ریز یا پودر قند 50 گرم
آرد 110 گرم
نشاسته ذرت 55 گرم
نمک یک هشتم قاشق چایخوری
وانیل 1 قاشق مرباخوری (اختیاری)
عصاره بادام نوک قاشق مرباخوری (اختیاری)

مراحل طرز تهیه بیسکویت کره‌ای 

قبل از شروع کردن به توضیح مراحل طرز تهیه بیسکویت کره‌ای لازم است به بررسی کیفیت مواد اولیه‌تان بپردازید.دقت کنید که در هنگام خرید مواد اولیه باید به چند نکته توجه کنید: 

1. اول آنکه کره انتخابی شما بهتر است کره حیوانی باشد؛ همچنین ترکیب کره حیوانی و کره گیاهی یا همان مارگارین نیز مناسب خواهد بود. اما اگر می‌خواهید به طور صرف از مارگارین استفاده کنید باید بدانید که ممکن است بیسکویت شما عطر و طعم نامناسبی به خود بگیرد.

 

بهتر است بیسکویت کره‌ای شما حداکثر با این میزان ضخامت تهیه شود.

برای اینکه بیسکویت کره‌ای به بهترین شکل تهیه شود، بهتر است که نه خیلی ضخیم باشد و نه خلیی نازک.

 

2. نکته دوم اینکه باید به سایز دانه‌های شکر نیز توجه کنید. اگر استفاده از شکر معمولی را در نظر دارید، می‌بایست دانه‌های آن را با کمک آسیاب کمی ریزتر کنید؛ البته مواظب باشید که شکر بیش از اندازه پودر نشود.

3. و در آخر، آرد و نشاسته ذرت خود را حتماً از مارک‌ها و فروشگاه‌های مخصوص قنادی خریداری کرده و آرد خود را پیش از خمیر کردن، سه بار الک کنید.

ادامه مراحل تهیه این بیسکویت جذاب

  • آماده‌سازی مواد خشک

آرد، نشاسته و نمک را با هم میکس کرده و یک بار ترکیب آن‌ها را الک کنید. 

  • آماده‌سازی فر

از آنجایی که باید خمیر بیسکویت در ابتدای وارد شدن به فر، شوک دمایی ببیند، می‌بایست از ابتدای فرآیند آماده‌سازی مواد فر خود را روشن کنید که تا اتمام آماده‌ کردن خمیر، فر نیز به خوبی داغ شده باشد. لازم است فر خود را بر روی 170 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید.

  • آماده‌سازی کره 

بگذارید کره تا چند دقیقه در دمای اتاق باقی بماند تا کمی نرم شود. در ادامه کره و شکر را درون ظرف بریزید و با همزن یا دست، حداقل چهار دقیقه هم بزنید. خروجی این ترکیب باید کاملاً یکدست و حجیم باشد. 

  • اضافه کردن طعم‌دهنده دل‌خواه

در این مرحله می‌توانید وانیل، عصاره بادام و یا اندکی پوست لیموترش رنده‌شده را به ترکیب اضافه کنید و اضافه کردن این چاشنی‌ها به دل‌خواه شما خواهد بود.

  • آماده‌سازی خمیر برای پخت

مواد خشک را به ترکیب کره و شکر اضافه کنید و آن‌ها را تا حد گلوله‌ای شدن خمیر با همزن هم بزنید. زمانی که خمیر شما به شکل گلوله‌های ریز درآمد، آن‌ها را آن‌قدر با دست ورز دهید تا به شکل خمیری یکدست دربیاید. 

  • وارد کردن خمیر به ظرف

در ادامه ظرف خود را چرب کنید و خمیر را به خوبی کف ظرف پهن کنید. دقت کنید که ضخامت خمیر باید در حدود یک سانتی‌متر باشد. شما همچنین می‌توانید خمیر را در قالب‌های مد نظر خود قرار دهید. برای سهولت بیشتر در این کار می‌توان خمیر را حدود یک ساعت در یخچال قرار داد. 

در ادامه باید خمیر را با نوک چنگال سوراخ بزنید؛ از وردنه طرح‌دار نیز می‌توانید بهره ببرید.

  • پخت بیسکویت

ظرف را وارد فر کنید و برای حدود 20 دقیقه آن را داخل فر با دمای 170 درجه قرار دهید. 

  • سرو بیسکویت

بعد از پخت کامل، سینی شیرینی را از فر خارج کنید و آن را در دمای اتاق قرار دهید تا به طور کامل سرد شوند. تا پیش از سرد شدن به آن‌ها دست نزنید. پس از آن بیسکویت خوشمزه کره‌ای شما آماده میل کردن خواهد بود.

 

نکات مهم در طرز پخت بیسکویت کره‌ای

  • راه‌های زیادی برای مزه‌دار کردن بیسکویت کره‌ای وجود دارد؛ شما می‌توانید از عسل آب‌شده، شکلات آب‌شده و انواع کارامل‌ها برای این کار بهره‌ ببرید. 
  • اگر می‌خواهید بیسکویت‌ها را برش دهید، باید در لحظات ابتدایی خارج کردن آن از فر این کار را بکنید. این کار را با کمک یک چاقوی تیز انجام دهید و مواظب باشید بیسکویت‌ها زیاد از جای خود تکان نخورند. 
  • شما می‌توانید تا یک ماه این بیسکویت کره‌ای و حتی خمیر بیسکویت را در فریزر نگهداری کنید. برای این کار بهتر است آن‌ها را در زیپ‌کیپ بریزید و سپس در فریزر بگذارید.

 

شما می‌توانید با اضافه کردن طعم‌دهنده‌های مختلف به بیسکویت کره‌ای خود، طعم‌های جدید و جذابی را تجربه کنید

بسکویت کره‌ای را می‌توان در طعم‌های مختلف تهیه کرد.

طرز تهیه بیسکویت کره‌ای اسکاتلندی

برای تهیه بیسکویت کره‌ای اسکاتلندی کافی است تمام مراحل بالا را با تغییرات بسیار جزئی طی کنید زیرا رسپی آن تفاوت عمده‌ای با دستور پختی که در بالا برایتان نوشته‌ایم ندارد. شما می‌توانید طرز تهیه بیسکویت کره‌ای اسکاتلندی را در پست فوق‌العاده طرز تهیه بیسکویت کره‌ای اسکاتلندی مطالعه کنید. 

عصرانه شما آماده است!

ما در این مقاله درباره‌ ی طرز تهیه بیسکویت کره‌ای صحبت کردیم. شما می‌توانید این عصرانه خوشمزه را به همین سادگی در خانه خود آماده‌سازی کنید و از میل کردن آن در کنار خانواده‌ و دوستان خود لذت ببرید! این عصرانه در کنار مزه عالی خود، بسیار مقوی و دارای ارزش غذایی بالا نیز بوده و می‌تواند برای کودکان شما نیز یک خوراکی بسیار مناسب و کاملاً بی‌ضرر باشد.

با یک بار پخت این بیسکویت بدون شک شما نیز طرفدار آن می‌شوید و بیسکویت کره‌ای را به لیست خوراکی‌های ثابت برنامه غذایی خود اضافه می‌کنید. 

اگر تجربه‌ای در طرز پخت بیسکویت کره‌ای دارید، آن را با ما در قسمت کامنت‌ها به اشتراک بگذارید. همچنین اگر می‌خواهید عصرانه خوش‌مزه و دل‌چسبی داشته باشید اما فرصت پخت آن را ندارید، می‌توانید به شیرینی فروشی‌ آنلاین سر بزنید و از بین یکی از آن‌ها خرید کرده و یک عصرانه به‌یادماندنی را نوش جان کنید!

نظرات کاربران