آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
انواع کیک و شیرینی
1/5 - (2 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه بیسکویت شکلاتی خانگی سالم و خوشمزه

ترمه افضلی 30 دی 1401 5 دقیقه

بیسکویت شکلاتی خانگی

اگر شما هم از طرفداران پروپاقرص انواع شکلات‌ها هستید، از شکلات تلخ گرفته تا شکلات‌های شیرین، حتماً می‌دانید که کمتر پیش می‌آید فردی از این خوراکی خوشمزه و شگفت‌انگیز در انواع میان‌وعده‌ها و صبحانه‌ها استقبال نکند.

در حقیقت کاکائو و انواع شکلات‌های برگرفته از آن به دلیل داشتن مزه فوق‌العاده و در عین حال سودهای بسیار برای بدن (مخصوصاً شکلات‌های تلخ) در بسیاری از خوردنی‌ها و نوشیدنی‌ها حضور دارد و این موضوع درباره بیسکویت‌ها هم صدق می‌کند.

کاکائو با برخورداری از خواصی همچون پیشگیری از سرطان، کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، بالا بردن کیفیت حافظه، افزایش کیفیت خلق و خوی و حتی محافظت از سیستم عصبی، یک انتخاب عالی برای استفاده در میان‌وعده‌های کودکان شما نیز خواهد بود. البته این ماده برای کودکان بیش‌فعال باید با مشورت پزشک استفاده شود.

بیسکویت شکلاتی همواره یکی از گزینه‌های محبوب مهمانی‌هاست.

بیسکویت شکلاتی از ظاهری زیبا و طعمی فوق‌العاده بهره می‌برد.

در این مقاله قصد داریم تا با آموزش طرز تهیه بیسکویت شکلاتی، به شما آموزش دهیم چگونه می‌توانید یک بیسکویت شکلاتی بی‌نقص را بدون نیاز به لوازم قنادی و به ساده‌ترین شکل ممکن تهیه کنید؛ در انتها نیز طرز تهیه بیسکویت با چیپس شکلات را به شما آموزش خواهیم داد. اما پیش از آن، بیایید نگاهی به انواع بیسکویت‌های شکلاتی داشته باشیم:

 

انواع بیسکویت‌های شکلاتی

بیسکویت شکلاتی ساده

شکلات در این دسته از بیسکویت‌ها هم می‌تواند به صورت ترکیب پودر کاکائو با خمیر اصلی بیسکویت تهیه ‌شود و هم به صورت بیسکویت با چیپس شکلات؛ که هر دوی آن‌ها بسیار لذیذ هستند.

از سویی شما می‌توانید حتی در بیسکویت‌هایی که پودر کاکائو دارند نیز از چیپس شکلات بهره ببرید. این دسته از بیسکویت‌ها را می‌توان بدون فر نیز تهیه کرد که طرز تهیه بیسکویت شکلاتی بدون فر را نیز در همین مقاله به شما آموزش خواهیم داد.

بیسکویت شکلاتی یخچالی

این دسته از بیسکویت‌ها نیز از جمله خوشمزه‌ترین میان‌وعده‌های شکلاتی هستند که تا حدی می‌توان گفت از ساختاری مشابه چیزکیک بهره می‌برند؛ این دسته از خوراکی‌ها که با نام بیسکویت شکلاتی با پتی بور و یا بیسکویت شکلاتی یخچالی شناخته می‌شوند، طرز تهیه خاص خود را دارند که شما می‌توانید با جست‌وجوی طرز تهیه بیسکویت شکلاتی با پتی بور و یا طرز تهیه بیسکویت شکلاتی یخچالی در بلاگ اسنپ‌فود، به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

بیسکویت شکلاتی مغزدار

یکی از جذاب‌ترین ترکیب‌هایی که می‌توان در بین انواع بیسکویت‌ها سراغ گرفت، به بیسکویت شکلاتی مغزدار مرتبط است. ترکیب شکلات و مغزیجاتی همچون گردو، فندق، بادام، پسته و… از سویی خواص و منافع آن را برای بدن شما دوچندان می‌سازد و از سوی دیگر بافتی بسیار دل‌پذیر به بیسکویت می‌دهد.

شما می‌توانید از مغزیجات درون بیسکویت‌های شکلاتی ساده نیز استفاده کنید. از همین رو اگر به دنبال طرز تهیه بیسکویت شکلاتی مغزدار هستید، می‌توانید مغزیجاتی به دل‌خواه خود را به ترکیبی که در ادامه گفته می‌شود، اضافه کنید. قبل از رفتن به سراغ دستور تهیه این بیسکویت جذاب اگر سرتان شلوغ است،نگران نباشید. می‌توانید با خرید شیرینی آنلاین آن را تهیه کنید.

با ما همراه باشید.

اطلاعات ضروری بیسکویت شکلاتی ساده

میزان کالری در هر ۱۰۰ گرم ۴۸۱ کیلوکالری
زمان آماده سازی ۶۰ دقیقه
زمان لازم برای پخت ۱۰ دقیقه
تعداد نفرات ۸ نفر

 

مواد لازم برای تهیه بیسکویت شکلاتی ساده

آرد ۲.۵ پیمانه
شکر ریزدانه یا پودر قند ۳/۴ پیمانه
کره ۱۰۰ گرم
تخم مرغ ۱ عدد
بیکینگ پودر ۱/۴ قاشق چای خوری
وانیل‏ ۱/۲ قاشق چای خوری
پودر کاکائو ۲ قاشق غذا خوری

طرز تهیه بیسکویت شکلاتی ساده

مرحله اول: بگذارید کره به دمای اتاق برسد، سپس شکر ریزدانه یا پودر قند را با آن مخلوط کنید و با همزن به خوبی هم بزنید.

مرحله دوم: تخم مرغ را اضافه کنید و با هم‌زن تا حد ترکیب شدن مواد، مخلوط را هم بزنید.

برای تهیه بیسکویت شکلاتی خلاقیت زیادی می‌توان به کار برد.

شما می‌توانید بیسکویت شکلاتی را در شکل‌های مختلفی تهیه کنید.

مرحله سوم: آرد، بیکینگ پودر، وانیل و پودر کاکائو را ابتدا ۳ بار الک کنید، سپس در چند مرحله به ترکیب قبلی اضافه کنید و با حرکت آرام هم بزنید تا خمیر اولیه به دست بیاید.

مرحله چهارم: خمیر را بر روی یک سطح قرار دهید و آن را کمتر از یک دقیقه ورز دهید؛ تا جایی که به شکل یک خمیر یکدست تبدیل شود.

مرحله پنجم: خمیر را بین دو لایه نایلون بگذارید و آن را صاف کنید تا به ضخامت حدود نیم سانتی‌متر برسید.

مرحله ششم: به مدت ۳۰ دقیقه یا کمی بیشتر، خمیر را در یخچال بگذارید. سپس آن را خارج کرده و خمیر را قالب‌گیری کنید. در این مرحله می‌توانید چیپس شکلات یا مغزی‌جات را داخل یا روی بیسکویت‌های خود قرار دهید.

مرحله هفتم: اگر خمیر در حین قالب‌گیری شل شد و یا عرق کرد، آن را مجدداً ۱۵ دقیقه در یخچال بگذارید. فر را روشن کنید و در دمای ۱۶۰ درجه قرار دهید. بگذارید تا فر گرم شود.

بسیاری از نوشیدنی‌ها را می‌توان در کنار بیسکویت شکلاتی سرو کرد.

ترکیب بیسکویت شکلاتی با شیرکاکائو بی‌نظیر است.

مرحله هشتم: کف سینی شیرینی‌پزی کاغذ روغنی پهن کنید، اندکی آن را با کمک برس چرب کنید، و خمیرهای قالب‌گیری‌شده را بر روی آن قرار دهید.

مرحله نهم: بگذارید خمیرها به مدت ۱۰ دقیقه در فر بمانند تا اطراف آن‌ها طلایی شود. سپس سینی را خارج کنید، بر روی توری قرار دهید و بگذارید بیسکویت‌ها به دمای اتاق برسند. بیسکویت شکلاتی شما آماده سرو است!

طرز تهیه بیسکویت شکلاتی بدون فر

اگر فر ندارید می‌توانید از این راه حل جایگزین برای پخت این بیسکویت بهره ببرید: یک ماهیتابه دوطرفه را بردارید و کف آن کاغذ روغنی قرار دهید. سپس در آن را ببندید و به مدت ۱۵ دقیقه بر روی شعله متوسط قرار دهید. پس از آن خمیرهای قالب‌گیری‌شده را بر روی کاغذ روغنی قرار دهید، مجدداً در ماهیتابه را ببندید. یک شعله‌پخش‌کن بر روی اجاق‌گاز بگذارید، حرارت را کاملاً ملایم کنید و بگذارید بیسکویت‌ها به مدت ۲۰ دقیقه بپزند.

اکنون، بیسکویت خوشمزه شکلاتی خود را سرو کنید!

در این مقاله با طرز تهیه بیسکویت شکلاتی با شما بودیم. این بیسکویت را می‌توانید با بسیاری از نوشیدنی‌های گرم نوش جان کنید؛ همچنین سرو کردن آن در کنار برخی نوشیدنی‌های سرد نظیر انواع میلک‌شیک‌ها نیز امکان‌پذیر خواهد بود.

اما از آنجایی که چای بدون شک محبوب‌ترین نوع نوشیدنی در بین ایرانی‌هاست، به شما پیشنهاد می‌دهیم به طرز تهیه بیسکویت چای نیز سر بزنید تا بتوانید به گستره‌ای اطلاعات جالب و همچنین طرز تهیه بیسکویت‌هایی که برای سرو کردن در کنار چایی فوق‌العاده هستند، دسترسی داشته باشید.

از آنجایی که این مقاله به نوعی طرز تهیه بیسکویت با چیپس شکلات نیز هست، شما می‌توانید تجربه‌ها و فوت‌وفن‌های خاص خودتان را در تهیه این نوع از بیسکویت‌ها در اختیار دیگران قرار دهید؛ برای این کار کافی است در پایین این پست برای ما کامنت بگذارید!

 

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود