طرز تهیه بیسکویت چایی به روش ایتالیایی

به این مقاله امتیاز دهید

آنچه فرهنگ چای نوشیدن برای نسل فعلی ما به جا گذاشته است، سرو کردن این نوشیدنی محبوب همراه با قند است. البته که این چارچوب فرهنگی در حال پوست اندازی است. امروزه همراه با چای انواع کوکی، بیسکویت و شیرینی هم مصرف می‌شوند.

بیسکویت چای ایتالیایی یک عصرانه بی‌نظیر است.

امروزه در کنار چای انواعی از بیسکویت و شیرینی‌های کوچک سرو می‌شوند.

حتی به این نوع شیرینی، بیسکویت چای گفته می‌شود. خاستگاه این بیسکویت به ایتالیا بر می‌گردد. بسیار خوشمزه است و به روش‌های گوناگونی تهیه می‌شود. با این وجود یک روش در این میان از همه محبوب‌تر است. طرز تهیه بیسکویت چای را بر همین اساس برای شما آماده کرده‌ایم.

بیسکویت چای ایتالیایی

در این روش بیسکویتی ترد، خوشمزه و دو تکه پخته می‌شود. بین تکه‌ها را می‌توان با انواع مربا، مارمالاد، شکلات و… مزه‌دار کرد. روی لایه فوقانی هم با پودر قند، عسل، بادام یا حتی تکه کوچکی میوه تزیین و مزه دار می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید تا به روش حرفه ‌ای، طرز تهیه بیسکویت را به شما آموزش دهیم.

طرز تهیه بیسکویت چای به روش حرفه‌ای

اگر می‌خواهید خروجی کار شما شبیه شیرینی‌هایی به روش کافه‌ای باشد، باید کمی صبور باشید. مراحل آماده سازی بیسکویت چای چندان طولانی نیست. با این حال باید زمانی را به استراحت خمیر اختصاص دهید.

میزان کالری در هر 100 گرم 480
زمان آماده سازی 75 دقیقه
زمان لازم برای پخت 15 دقیقه
تعداد نفرات 5 نفر (25 عدد)

مواد اولیه بیسکویت چای

قبل از شروع، مواد اولیه را مطابق با جدول زیر آماده کنید. همانطور که ملاحظه می‌کنید در طرز تهیه بیسکویت چای از موادی استفاده می‌شود که به راحتی در آشپزخانه شما پیدا خواهند شد.

مواد مورد نیاز مقدار لازم
بکینگ پودر 10 گرم
نمک 1 پینچ
تخم مرغ دو عدد
آرد 380 گرم
کره 100 گرم
پودر قند 150 گرم
وانیل نوک قاشق چایخوری
مارمالاد طعم و مقدار دلخواه

 مرحله اول: هم دما کردن کره

گام اول هم دما کردن کره با محیط است. سعی کنید یک ساعت قبل از شروع کار کره را از یخچال خارج کنید. در ادامه همراه با پودر قند مخلوط کنید. این کار را داخل کاسه‌ای بزرگ و با کمک همزن انجام دهید.

مرحله دوم: دستیابی به خمیر

حال نوبت اضافه کردن تخم مرغ و وانیل است. به محتویات کاسه اضافه کنید. آنقدر هم بزنید تا به ترکیبی یکدست و یکپارچه برسید. 50 گرم از آرد را جدا کرده و کنار بگذارید. مابقی را الک کنید. بکینگ پودر در ادامه الک می‌شود. آرد و بکینگ پودر را به تدریج به کاسه ترکیبات خود اضافه کنید. در همین حین هم زدن را نیز فراموش نکنید. این کار تا زمانی انجام می‌شود که به خمیری یکدست برسید.

این بیسکویت را می‌توان با نوشیدنی‌های متنوعی سرو کرد.

در طرز تهیه بیسکویت چای، استفاده از انواع مارمالاد و مربا و کارامل مجاز است.

مرحله سوم: استراحت

توجه کنید که خمیر به دست نچسبد. اگر چسبندگی داشت، آردی که کنار گذاشته‌اید را به خمیر اضافه کنید. آن داخل کیسه فریزر قرار دهید. برای مدت یک ساعت به یخچال منتقل کنید تا استراحت کند.

مرحله چهارم: قالب زنی

در این مرحله، خمیر را از یخچال خارج کنید. بین دو کیسه قرار دهید. با کمک وردنه خمیر را باز کنید. ضخامت پیشنهادی برای خمیر 3 میلی متر است. قالب دلخواه خود را انتخاب کنید. قالب پیشنهادی دایره‌ای تو خالی است. فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود.

مرحله پنجم: پخت؛ شیرین ترین لحظه طرز تهیه بیسکویت چای

داخل سینی فر را با  کاغذ روغنی آغشته به روغن بپوشانید. تکه‌های خمیر را روی آن بچینید. سینی را به داخل فر منتقل کنید. فر را قبلا با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن کرده‌اید. بنابراین کاملا گرم شده است. 12 الی 15 دقیقه به شیرینی‌ها اجازه دهید تا بپزند.

مرحله ششم: نقطه پایانی

برای رسیدن به یک بیسکویت چای به روش بازاری باید سرعت عمل و مقدار مواد را افزایش دهید. اما در تجربه اول این موضوع چندان اهمیتی ندارد. در حین پخت توجه کنید که تغییر رنگ زیر و کناره بیسکویت‌ها به معنای آماده شدن آنها است. سینی را از فر خارج کنید.

اجازه دهید کمی سرد شوند. تکه‌های شیرینی را به صورتی دو عددی روی یکدیگر بچینید. فضای بین آنها را با مارمالادی که انتخاب کرده‌اید، آغشته کنید. بیسکویت چای شما آماده شده است. نوش جان کنید. برای نگهداری، آنها را داخل ظرف در بسته و در یخچال نگه دارید.

این بیسکویت مناسب پذیرایی در مهمانی‌ها نیز هست.

از چای سبز در ترکیبات یک بیسکویت چای خوشمزه استفاده می‌شود.

برای تزیین بیسکویت‌ها از پودر قند، پودر پسته یا عسل استفاده کنید. اگر به تهیه خوراکی‌های خانگی علاقه دارید، طرز تهیه کراکر در بلاگ اسنپ فود را مطالعه کنید. همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، بیسکویت چای به روش‌های مختلفی پخته می‌شود. حال که طرز تهیه بیسکویت چای را یاد گرفتید، نوبت به شرت برد چای سبز می‌رسد.

طرز تهیه بیسکویت شورت برد چای سبز

دو قاشق غذاخوری چای سبز و نصف لیوان پودر قند را با هم مخلوط کنید. یک لیوان کره خرد شده را که با دمای اتاق یکی شده است با همزن بزنید تا یکدست شود. در ادامه ترکیب چای سبز و پودر قند را به تدریج به آن اضافه کنید. در این حین هم زدن ادامه پیدا می‌کند تا بافت یکدست و نرمی به دست آورید. این فرآیند را در کاسه‌ای بزرگ انجام دهید.

آرد و نمک را مخلوط و الک کنید. سپس به ترکیب کره اضافه کنید. این کار را به یکباره انجام ندهید. به تدریج اضافه کرده و هم بزنید. در ابتدا حالت خرده نان پیدا می‌کند. با دست ورز دهید تا خمیری یکدست شکل گیرد. خمیر را به ضخامت یک سانتی متر با کمک وردنه باز کنید. با کمک هر قالبی که مد نظر دارید، قالب گیری را انجام دهید. قالب‌های ستاره یا دایره مانند، به شما پیشنهاد می‌شود.

سعی کنید کمی زودتر فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد، روشن کنید تا گرم شود. بیسکویت‌ها را به مدت 15 دقیقه در فر قرار دهید. سپس از فر خارج کنید. اجازه دهید سرد شوند. در صورت تمایل آنها را به کره آغشته و در پودر قند بغلتانید. امیدواریم از طرز تهیه بیسکویت چای سبز استفاده کنید و از نتیجه کار لذت ببرید.

در صورت نداشتن وقت می‌توانید این بیسکویت‌ها را با سفارش آنلاین شیرینی تهیه کنید.

 

نظرات کاربران