آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
بیسکویت شیشه‌ای، شکل تازه‌ای به بیسکویت می‌دهد.
انواع کیک و شیرینی
به این مقاله امتیاز دهید
بدون نظر

طرز تهیه بیسکویت شیشه‌ای؛ خوشمزه‌ای محبوب تمام سلیقه‌ها

ترمه افضلی 30 دی 1401 4 دقیقه

طرز تهیه بیسکویت شیشه‌ای

معمولا وقتی‌ که پاییز آغاز می‌شود و بچه‌ها به مدرسه می‌روند، مادرها در تلاش برای آماده کردن تنقلات خوشمزه و جذاب برای زنگ تفریح‌ مدرسه یا میان وعده عصرها هستند. یکی از چیزهایی که پایه ثابت میز مطالعه بچه‌هاست، بیسکویت‌ و آبنبات‌ است.

آنچه در این مقاله میخوانید

احتمالا برای شما هم پیش آمده که فرزندتان از تزیین‌ تکراری بیسکویت‌ها خسته شده باشد. پس نگران این موضوع نباشید. در این مقاله با طرز تهیه بیسکویت شیشه‌ای همراه شما هستیم تا بتوانید طعم جدیدی از بیسکویت را برای عصرانه خود یا فرزند دلبرتان آماده کنید.

بیسکویت شیشه‌ای، شکل تازه‌ای به بیسکویت می‌دهد.

دستور پخت این بیسکویت شیشه‌ای جذاب را از دست ندهید.

این بيسکويت‌های رنگی برای بزرگسالان هم جذاب هستند. اگر شما هم به ‌دنبال طرز تهیه بیسکویت با چند ماده ساده هستید، تا انتهای این نوشتار همراه ما باشید.

برای فراگیری طرز تهیه بیسکویت شیشه‌ای، باید به دو نکته اساسی توجه داشته باشید. نخست آن که بسیار سریع آماده می‌شود. دوم آن که مواد اولیه آن به راحتی در منزل پیدا شده یا قابل تهیه هستند. بنابراین برای کسانی که کمبود وقت دارند، به گزینه‌ای مطلوب تبدیل می‌شود. برای لحظاتی که به فکر دل‌جویی از کودک خود هستید، به عنوان یک یار کمکی شناخته می‌شود.

میزان کالری هر عدد 129 کالری
زمان آماده سازی 30 دقیقه
زمان پخت 10 دقیقه
تعداد نفرات 24

مواد لازم بیسکویت شیشه‌ای

مواد مورد نیاز مقدار لازم
کره 220 گرم
تخم مرغ   2 عدد
آرد ۲ و نیم پیمانه (۳۸۰ گرم)
عصاره وانیل ۱ قاشق چای‌خوری
آبنبات رنگی ۲۰ عدد
نمک یک چهارم قاشق چای‌خوری
شکر ۱ پیمانه (۲۰۰ گرم)

 

دستور پخت بیسکویت شیشه‌ای

آنچه در روش تهیه این شیرینی اهمیت دارد، اجرای گام به گام مراحل پخت آن است. بنابراین برای بار اول خلاقیت خود را زندانی کرده و مراحل زیر را دنبال کنید. طرز تهیه بیسکویت شیشه‌ای را می‌توان در شش مرحله ارائه کرد.

برای مناسبت‌ها، بیسکویت شیشه‌ای گزینه‌ی مناسبی است.

بیسکویت‌های شیشه‌ای را می‌توانید برای مناسبت‌های مختلف، مانند نوروز، کریسمس و… تهیه کنید.

مرحله اول: ابتدا کره و شکر و نمک را با همزن دستی یا برقی حسابی مخلوط می‌کنیم. سپس تخم مرغ‌ها را تک تک اضافه کرده و به هم زدن ادامه می‌دهیم تا به ترکیبی کرم مانند برسیم. حال نوبت اضافه کردن عصاره وانیل است.

مرحله دوم: در این مرحله از روش تهیه این بیسکویت جذاب، آرد را به آرامی به سایر مواد اضافه کرده و هم می‌زنیم. خمیر حاصل نباید به دست بچسبد. خمیر را لای پلاستیک فریزر به شکل مستطیل پیچیده و به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار می‌دهیم تا استراحت‌ کند.

مرحله سوم: آبنبات‌های رنگی را به تفکیک رنگ‌های مختلف جدا کرده و هر رنگ را در کیسه جداگانه می‌ریزیم. با استفاده از گوشت‌کوب، کمی آبنبات‌ها را به قطعات کوچکتر خرد می‌کنیم.

مرحله چهارم: برای اینکه خمیر شل نشود، یک تکه از آن را روی سطح کار آغشته به آرد پهن کرده و باقی را در یخچال نگه می‌داریم. برای پهن کردن خمیر از وردنه استفاده می‌کنیم تا به خمیری با ضخامت یک سانتی‌متر برسیم. برای قالب زدن می‌توانید از کاتر‌های مختلف استفاده کنید. مثلا می‌توانید با قالب ستاره بزرگ، برش را انجام دهید. کاغذ روغنی را روی سینی فر پهن کرده و خمیر های برش خورده را روی آن قرار می‌دهیم.

مرحله پنجم: از کاتر سایز کوچکتر استفاده می‌کنیم تا وسط بیسکویت را برای ریختن آبنبات‌ها آماده کنیم. می‌توانید از کاتر ستاره کوچک‌تر یا دایره استفاده کنید. تکه خمیرها را دور نیندازید. می‌توانید دوباره آن‌ها را با وردنه پهن کنید و سپس قالب بزنید. وقتی‌که وسط بیسکویت را خالی کردیم، آبنبات‌های خرد شده را می‌ریزیم.

مرحله ششم: به مرحله پختن رسیدیم. سینی را در فر قرار داده و ده دقیقه برای آماده شدن این بيسکويت‌های رنگی صبر می‌کنیم. اگر فر نداشتید، شعله پخش‌‌کن را روی گاز گذاشته و گاز را روشن کنید. کاغذ روغنی را کف ماهیتابه بگذارید یا کف ماهیتابه‌ را با روغن چرب کنید. بعد از آن‌که بیسکویت‌ها را در ماهیتابه چیدیم، درب ماهیتابه را همراه با دم‌کنی حدود ده دقیقه تا یک ربع می‌گذاریم. در این مدت مراقب بیسکویت‌ها باشید تا نسوزند.

نکته تکمیلی

اگر از این بيسکويت‌ها را برای تزیین درخت کریسمس استفاده می‌کنید، می‌توانید بالای بیسکویت را سوراخ کنید و آن‌ها با نخ آویزان کنید. این بيسکويت‌های رنگی محبوب بچه‌ها هستند. می‌توانید مراحل آماده سازی را با یکدیگر انجام داده و لذت ببرید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم دستور پخت بیسکویت خوشمزه و فانتزی شیشه‌ای را به شما عزیزان آموزش دهیم. همان طور که ملاحظه کردید، دستور پختی ساده با همراهی مواد اولیه‌ای در دسترس، نتیجه‌ای درخشان را به ارمغان آورد. شما می‌توانید از این بيسکويت‌های شیشه‌ای برای پذیرایی در مهمانی‌ها استفاده کنید.

اگر دغدغه‌ی زمان را هم دارید، نگران نباشید. می‌توانید در یک چشم به هم زدن و با سفارش آنلاین شیرینی، این بیسکویت‌های جذاب را در خانه خود داشته باشید.

به سلیقه خود می‌توانید بیسکویت شیشه‌ای را تزئین کنید.


بیسکویت خوشمزه و فانتزی شیشه‌ای را با روش‌های گوناگون و آن طور که علاقه دارید، تزیین کنید.

البته لذت واقعی زمانی برای شما نمودار می‌شود، که ذوق کودک خود را در مواجه با این خوشمزه‌های دوست داشتنی، مشاهده کنید. اگر مایلید طعم بیشتری از بیسکویت‌های خانگی را بچشید،  طرز تهیه انواع بیسکویت فانتزی و تزیینی منتظر شماست.

 

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود