آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
انواع کوکی و کراکر
5/5 - (1 امتیاز)
8

طرز تهیه کراکر ترد و خوشمزه؛ میان وعده محبوب کودکان

ترمه افضلی 24 دی 1401 5 دقیقه

حتما وقتی کلمه کراکر به گوشتان می‌رسد، شما را به یاد بسته‌های زرد رنگ کراکر نمکی می‌اندازد که از کودکی‌تان تا به حال عرضه می شدند و بسیار محبوبیت داشتند. کراکر های خوشمزه ای که حسابی طرفدار داشتند و از پیر تا جوان از آنها لذت می‌بردند.

کراکر خوراکی محبوب کودکان است.

طبخ کراکر ترد و تازه با طعم های متفاوت.

اما آیا می‌دانستید که شما می‌توانید انواع این بیسکوییت خوشمزه و پرطرفدار را تنها با صرف یک ساعت زمان درست کنید؟ تا انتهای این مطلب در کنار ما باشید تا با صفر تا صد این خوشمزه ترد آشنا شویم.

 

طرز تهیه بیسکویت کراکر نمکی

همانطور که می‌دانید، کراکر نمکی محبوب‌ترین مدل کراکر است. همچنین توجه بزرگ و کوچک را در خانواده جلب می‌کند.

پس می‌تواند یک همراه خوب در دورهمی‌ها و یا در استفاده روزمره‌تان باشد. در ادامه، مواد لازم برای طرز تهیه بیسکویت شور را برای شما آورده‌ایم .

موارد لازم در طرز تهیه کراکر نمکی ترد

آرد سفید 300گرم
نمک یک دوم قاشق چایخوری
بکینگ پودر 2 قاشق غذاخوری
شکر یک قاشق غذا خوری
کره 75گرم
اب خنک دو سوم پیمانه
کره و نمک برای رو مال

  جزئیات پخت کراکر ترد

میزان کالری در هر ۱۰۰ گرم 456 کیلو کالری
زمان آماده سازی حدودا 1 ساعت
زمان لازم برای پخت در صورت استفاده از فر 15 تا 20 دقیقه
تعداد نفرات 4 تا 6 نفر

مراحل طرز تهیه کراکر نمکی

  • ابتدا مواد لازم را فراهم نموده و از یخچال بیرون می‌آوریم و صبر می‌کنیم تا دمای مواد‌مان با دمای محیط یکسان شود. در ادامه یک کاسه بر می‌داریم و آرد و بکینگ پودر را الک می‌کنیم تا یکنواخت شوند .
  • نمک، شکر و کره سرد تکه تکه شده را اضافه می‌کنیم، با انگشتان دست ورز می‌دهیم  تا مخلوط شوند. سپس با یک لیسک، روغن را به خورد مواد می‌دهیم. همچنان آب خنک را کم کم به مواد اضافه می‌کنیم و به ماساژ دادن مواد ادامه می‌دهیم تا خمیری و یک دست شوند.
  • خمیر را 10 دقیقه در یخچال بگذارید تا استراحت کند. در همین حین فر را روی دمای 175 گذاشته تا گرم و آماده باشد.
  • ورق روغنی را پهن کرده، کمی آرد بپاشید و خمیر را با وردنه بر روی آن مسطح کنید. سعی کنید تعادل را رعایت کنید تا کراکر شما خام نماند و نسوزد. تا حد امکان کراکر را نازک کرده تا ترد بودن کراکر حفظ شود، با چنگال سوراخ هایی ایجاد کنید تا خمیر پف نکند.
  • کمی آرد را روی خمیر بپاشید و با کاتر به شکل دل خواهتان برش بزنید. سعی کنید کاغذ روغنی نیز برش داده شود و داخل سینی فر که با کاغذ روغنی پوشیده شده است قرار دهید. سپس با سلیقه دلخواه شروع به چیدن کراکر‌ها کنید .
  • به مدت 20 دقیقه مواد را به مدت 30 دقیقه داخل فر قرار دهید تا کامل کراکر بپزد . برای ترد و طلایی شدن نیز می‌توانید به مدت 5 دقیقه، گریل فر را روشن کنید. بعد از آماده شدن بیسکویت‌ها شما می‌توانید با لیسک مواد آماده کرده برای روی کراکر را نیز بر روی بیسکوییت‌ها بمالید تا طعمی دلنشین‌تر داشته باشد. نوش جان.

طرز تهیه کراکر نمکی بدون فر

در این طرز تهیه شما می‌توانید کراکر را بدون فر درست کنید؛ با این تفاوت که این بار باید از خمیر مایه استفاده کنید. در ادامه مواد لازم برای طرز تهیه بیسکویت ترد و خوشمزه را برایتان شرح می دهیم.

ارد قنادی 500گرم

 

روغن زیتون 150گرم

 

اب 180 میلی لیتر
نمک 2/1قاشق چایی خوری
پودر خمیر مایه 4/1 قاشق غذا خوری

 

جزئیات پخت کراکر ترد بدون فر

میزان کالری در هر ۱۰۰ گرم 456 کیلو کالری
زمان آماده سازی حدودا 1 ساعت
زمان لازم برای پخت در صورت استفاده از فر 15 تا 20 دقیقه
تعداد نفرات 4 تا 6 نفر

 

  مراحل طرز تهیه بیسکویت نمکی بدون فر

کراکر را در خانه به سادگی تهیه کنید.

کراکر نمکی ترد خوشمزه و شور.

  • ابتدا آب، روغن زیتون، خمیر مایه، نمک و آرد را با یکدیگر مخلوط و یک دست می‌کنیم تا خمیر کاملا یکنواخت شود. مواد تهیه شده را داخل کاسه‌ای بریزید و درب کاسه را بپوشانید تا خمیر استراحت کرده و به مدت 2 ساعت بماند تا پف کند.
  • در طرز تهیه شیرینی کراکر اگر به خمیر مایه فوری دسترسی ندارید، می‌توانید آن را با کمی آب درست کنید و بعد با مواد دیگر مخلوط کنید. توجه داشته باشید در حین درست کردن خمیر، آرد را کم کم اضافه می‌کنیم نه یک باره، تا به تدریج خمیر به دست آید.
  • حال خمیر را با وردنه روی میز کار آرد پاشی شده، نازک کنید و به شکل دلخواه‌تان برش دهید. با خلال دندان یا چنگال کراکر‌ها را سوراخ کنید. روی خمیر را با کنجد و مواد دلخواه‌تان تزئین کنید.
  • حالا کراکر‌ها را داخل تابه دو طرفه قرار داده و در آن را می‌بندیم. بر روی شعله پخش کن گاز قرار می‌دهیم و به مدت یک ربع تا بیست دقیقه روی حرارت می‎گذاریم تا کاملا پخته شود.
  • کراکر‌ها را بعد از عمل طبخ، می‌گذاریم تا سرد شوند و به حالت ترد خود برسند. کراکر شما آماده است؛ نوش جان.

طرز تهیه کراکر شوید

توجه داشته باشید در طرز تهیه بیسکویت ترد شوید شما می‌توانید از هر دو روش طبخ با فر و تابه استفاده کنید. جالب است بدانید که تنها با ایجاد تغییر در مواد به کار برده شده در تهیه کراکر می‌توانید به طعم‌ها و مدل‌های گوناگونی از این بیسکویت ترد دست یابید.

برای پیش بردن این طرز تهیه، تنها لازم است شوید خشک را به مواد اولیه اضافه کنید و با دیگر مواد لازمه ترکیب و برای تزئین و رومال نیز اگر دوست دارید از آن استفاده کنید.

 

طرز تهیه کراکر پنیری

برای تهیه این بیسکویت ترد و پنیری شما می‌توانید مواد لازم برای کراکر را آماده کرده و در زمان مخلوط کردن مواد ذکر شده،  پنیر چدار خرد شده به مقدار نصف فنجان و پنیر پارمزان را به مقدار یک سوم فنجان به مواد اضافه کرده و به آرامی مخلوط کنید .

توجه داشته باشید طرز تهیه انواع کراکر فقط در موادی که برای آن آماده می‌سازید متنوع و متفاوت می‌شود  و با استفاده از خلاقیت خود می‌توانید کراکر با طعم دلخواه خودتان را درست کنید .

کراکر را برای پذیرایی نیز می‌توان تهیه کرد.

کراکر خوشمزه با طعم های متفاوت و دوست داشتنی بهترین همراه در شادی ها!

لازم به ذکر است موادی که برای تزئین و رومال کردن کراکر انتخاب می‌کنید مهم ترین بخش طعم کراکر محسوب میشود پس از این بخش جذاب کار غافل نشوید .

 

طرز تهیه کراکر بادام زمینی

همانطور که می‌دانید این کراکر به غیر از خوشمزه بودن برای کسانی که به دنبال یک میان وعده مقوی هستند بسیار دوست داشتنی و محبوب است. در طرز تهیه این بیسکویت ترد بادام زمینی، شما می‌توانید از موادی که ارزش غذایی بالایی دارند استفاده نمایید. پیشنهاد می‌شود از جایگزین کردن کره با روغن‌های طبیعی و استفاده از پودر تخمه آفتابگردان نیز بهره مند شوید.

برای تهیه این بیسکوئیت نیز تنها نیاز است پودر بادام زمینی را به مواد کراکر که بالاتر ذکر شده است اضافه نمایید. ناگفته نماند برای تزئینی متفاوت می‌توانید از خاویار، پسته و ورقه طلا هم استفاده کنید.

و در نهایت

با همدیگر با طرز تهیه این کراکر خوشمزه اشنا شدیم. انواع مختلف این کراکر را هر بار با توجه به میل آن روزمان می‌توانیم در کمترین زمان تهیه کنیم، فقط لازم است یک بار این بیسکوئیت باور نکردنی را امتحان کنید تا طعم خوش آن همیشه همراهتان باشد. اگر به هر دلیلی حال و هوای آشپزی را نداشتید می‌توانید با استفاده از سرویس‌های خرید آنلاین شیرینی، هر نوع کوکی، کراکر و شیرینی که دوست دارید را تنها با چند کلیک، درب منزل خود دریافت کنید.

پس همین الان برای تهیه این بیسکویت ترد دست به کار شوید و اگر به این سبک بیسکوئیت علاقه مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا از طرز تهیه لیدی فینگر خانگی هم استفاده کنید تا همیشه برای خود بهترین طعم ها را خلق کنید. امیدواریم که از خواندن این متن لذت برده باشید و مطالب آن برایتان مفید بوده باشد.

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(8 دیدگاه)

شاپور
17 خرداد 1402

بیسکویت نمکی بدون فر درست کنم خمیر مایه فوری ندارم چه کنم ؟

  • snappfoodadmin
    17 خرداد 1402

    سلام بیسکویت نمکی بدون فر یا شیرینی کراکر اینجوری درست کنید اگر به خمیر مایه فوری دسترسی ندارید، می‌توانید آن را با کمی آب درست کنید و بعد با مواد دیگر مخلوط کنید. توجه داشته باشید در حین درست کردن خمیر، آرد را کم کم اضافه می‌کنیم نه یک باره، تا به تدریج خمیر به دست آید.

ژیلا محمدیپوروکلی
17 خرداد 1402

کراکر بادام زمینی میان وعده میبرم باشگاه اسکیت خیلی مقوی هستش قشنگ جون میگیرم

  • snappfoodadmin
    17 خرداد 1402

    سلام بله کراکر بادام زمینی میان وعده خوبی برای کوچیک و بزرگسال هستش پیشنهاد میدم انواع کیک و انواع نوشیدنی ببینید https://blog.snappfood.ir/category/%d9%86%d9%88%d8%b4%db%8c%d8%af%d9%86%db%8c-%d9%87%d8%a7/ https://blog.snappfood.ir/category/cake-pasrty-recipes/cake-ideas-recipes/

علیا کریمی زاده
17 خرداد 1402

خاله م تو سایت شما آموزش کوکی و سوپ و آش دیده بود به مامان سایت شما معرفی کرد حالا مامان دیگه مگه ول میکنه اخر هر هفته یک کوکی و کراکر جدید هر دفعه مواد اولیه داخلش تغییر میده میگه این کراکر و کوکی جدیده

  • snappfoodadmin
    17 خرداد 1402

    سلام خوشحالیم که مقاله طرز تهیه کوکی ها و کراکر ها مورد پسند شما و خانواده محترمتون قرار گرفته و همراهی ما میکنید

پروانه گلکاروند
17 خرداد 1402

سلام من کراکر پنیری با پنیر محلی اراک درست میکنم واقعا خوشمزه میشه

  • snappfoodadmin
    17 خرداد 1402

    سلام نوش جونتون کراکر پنیری با پنیر تبریزی نشنیده بودم به هر حال یک خلاقیت در آشپزی هستش ممنون تجربتون با ما اشتراک گذاشتید

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود