آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
بیسکوئیت کره‌ای اسکاتلندی ترکیبی محشر در کنار چای یا قهوه است.
انواع کیک و شیرینی
به این مقاله امتیاز دهید
بدون نظر

طرز تهیه بیسکویت کره‌‌‌ای اسکاتلندی، یک ترکیب بی‌نظیر در کنار نوشیدنی‌های گرم

ترمه افضلی 28 دی 1401 5 دقیقه

شیرینی کره‌ای یا بیسکویت اسکاتلندی یکی از انواع شیرینی‌های خوشمزه خانگی است که اصالت آن به اسکاتلند برمی‌گردد و از محبوب‌ترین شیرینی‌های دنیا و به خصوص اروپا است. این شیرینی کره‌ای دستور پخت آسانی دارد و با مواد اولیه در دسترسی، به راحتی و در مدت زمان کوتاهی آماده می‌شود.

بیسکوئیت کره‌ای اسکاتلندی ترکیبی محشر در کنار چای یا قهوه است.

برای درست کردن این بیسکویت‌های جذاب کره‌ای با ما همراه باشید!

بیسکویت یا شیرینی کره‌ای اسکاتلندی کم شیرین و ترد بوده و پیشنهاد مناسبی در کنار چایی و یا قهوه است. یکی دیگر از جذابیت‌های این شیرینی این است که در یک ظرف در بسته در دمای محیط حدود یک ماه با همان کیفیت اصلی ماندگاری خواهد داشت؛ به همین دلیل گزینه‌ی مناسبی برای مصارف طولانی مدت مثل عید نوروز است.

اگر شما هم دوست دارید طرز پخت کوکی کره‌ای اسکاتلندی را به زبان ساده یاد بگیرید و از طعم شیرین و دلنشین آن در کنار خانواده و دوستان لذت ببرید، با ما همراه باشید.

طرز تهیه بیسکویت کره‌ای اسکاتلندی بصورت جامع و کامل

 

میزان کالری در هر 100 گرم 300 کالری
زمان آماده سازی ۲۰ تا ۲۵ دقیقه
زمان پخت ۳۵ دقیقه
تعداد نفرات 12

 

بعد از اینکه تا حدودی شما را با این بیسکوییت پرطرفدار آشنا کردیم، لازم است به سراغ طرز تهیه این میان وعده‌ی جذاب برویم. مواد گفته شده در زیر برای حدود 12 نفر کافی است. این نکته رو همین ابتدا برای شما ذکر کردیم تا تکلیف تعداد نفرات برایتان مشخص شود.

در ضمن هر 100 گرم شیرینی کره‌ای اسکاتلندی، از حدود 300 کالری برخوردار است. این مورد را هم برای افرادی ذکر کردیم که کالری شماری می‌کنند و یا میزان کالری دریافتی شان برایشان مهم است.

و اما می‌رسیم به جزئیات مواد اولیه لازم و میزان هر کدام از آنها برای تهیه این شیرینی کره ای اسکاتلندی جذاب:

 

مواد لازم میزان
آرد سفید 2 پیمانه
نمک 2/1 قاشق مرباخوری
کره 220 گرم
پودر شکر 1 پیمانه
وانیل 2 قاشق مربا خوری
عصاره بادام 4/1 قاشق مربا خوری

 

*استفاده از عصاره بادام الزامی نیست و می‌توان از آن در پخت شیرینی کره ای اسکاتلندی استفاده نکرد، اما قطعا نقش موثری خواهد داشت و عطر و طعم دلپذیری به کوکی‌های شما خواهد داد.

مراحل کوکی کره‌ای اسکاتلندی

مدت زمان آماده سازی این شیرینی حدود 20 تا 25 دقیقه و مدت زمان پخت آن حدود 35 دقیقه است. در واقع شما یک ساعته می‌توانید این کوکی‌های خوشمزه اسکاتلندی را برای دورهمی‌ها و مهمانی‌های خودتان آماده کنید.

همچنین به خاطر حالت ترد و بیسکویتی آن‌ها، اغلب مورد علاقه کودکان هم هستند. در ضمن این شیرینی‌ها می‌توانند میان وعده سالم و مناسبی برای کودکان شما در اوقات فراغتشان یا در مدرسه باشند. در ادامه به دستور پخت بیسکویت کره‌ای اسکاتلندی می‌پردازیم و مرحله به مرحله پخت این بیسکوییت خوشمزه را با هم پیش می‌بریم.

 

بافت شیرینی اسکاتلندی بسیار ترد است.

شیرینی کره‌ای اسکاتلندی شما هم به همین تردی خواهد شد.

  • مرحله اول

قبل از شروع به ترکیب کردن مواد، فر را در دمای 150 درجه سانتی‌گراد روشن کرده تا گرم شود. پس از آن سراغ مواد اولیه می‌رویم. در ابتدا آرد سفید و نمک را با هم مخلوط می‌کنیم.

  • مرحله دوم

در ظرف دیگری پودر شکر، کره، وانیل و عصاره بادام را ریخته و با هم‌زن برقی یا دستی هم می‌زنیم. این کار را تا زمانی انجام می‌دهیم که مواد ترکیب شده به حالت کرمی شکل در بیاید.

  • مرحله سوم

ترکیب آرد و نمک را کم کم به ظرف دیگر اضافه کرده و هم می‌زنیم و خوب مخلوطشان می‌کنیم. در این مرحله بهتر است مواد را با سرعت پایین هم بزنیم.

  • مرحله چهارم

داخل قالب خود را به خوبی چرب می‌کنیم. دست هایمان را آغشته به آرد کرده و سپس خمیر به دست آمده را کف قالب پهن می‌کنیم. ضخامت خمیر نباید خیلی زیاد و یا خیلی کم باشد.

  • مرحله پنجم

برای یه دست کردن سطح خمیر، روی آن یک نایلون انداخته و با انگشت‌هایمان تا حد ممکن سطح خمیر را صاف می‌کنیم.

  • مرحله ششم

پس از یکسان شدن سطح خمیر، نایلون را برداشته و با یک چنگال یا خلال دندان سوراخ‌هایی بر روی خمیر ایجاد می‌کنیم تا در زمان پخته شدن، بخارهای آن خارج شوند و شیرینی کره‌ای اسکاتلندی ما ترد‌تر شوند.

  • مرحله هفتم

سپس قالب‌ را در فر که از قبل روشن کرده و گرم شده است قرار می‌دهیم. حدود 30 تا 35 دقیقه باید داخل فر پخته شوند. زمانی که سطح قابل مشاهده بیسکوییت به سمت قهوه‌ای شدن برود و مواد از دیواره‌های قالب جدا شود، شیرینی‌های کره‌ای آماده بیرون آمدن از فر هستند.

  • مرحله هشتم

بعد از بیرون آوردن قالب‌ها از داخل فر، به سرعت شیرینی کره‌ای باید از قالب خارج شوند و به کمک یک چاقوی تیز برش بخورند. این کار باید زمانی صورت بگیرد که شیرینی ما هنوز مرطوب و گرم است چون زمانی که کوکی‌های کره‌ای سرد شوند، زیادی ترد شده و هنگام برش خرد می‌شوند. بعد از این کار بهتر است بیسکویت‌ها روی سطحی قرار بگیرند که از هر دو سمت هوا به آن ها بخورد. پس از ترد و خنک شدن آن‌ها، می‌توانید بیسکوییت‌های خود را میل کنید. نوش جان.

نکات مهم برای پخت و نگهداری شیرینی کره‌ای اسکاتلندی

  • همانطور که اشاره شد، بهتر است به جای شکر از پودر شکر استفاده شود؛ یعنی شکر آسیاب بشود.
  • همه مواد مورد استفاده باید به دمای محیط رسیده باشند.
  • آرد و نمک حتما باید الک شده باشند. فراموش نکنید که کیفیت آرد الک شده در شیرینی پزی بسیار تعیین کننده است.
  • اگر حین هم زدن و آماده کردن خمیر(به خصوص پس از اضافه کردن آرد)، مواد سریع و بیش از حد هم بخورند، خمیر به روغن افتاده و پس از پخت شیرینی‌ها خیلی زود خشک و سفت می‌شوند.
بیسکوئیت کره‌ای اسکاتلندی در شکل‌های مختلفی قابل تهیه است.

بیسکویت‌های کره‌ای را می‌توانید با قالب‌ها و شکل‌های مختلفی درست کرده و نوش جان کنید.

  • شما می توانید خمیر را پس از آماده سازی در ابعاد و قالب‌های دلخواه برش زده و سپس داخل فر قرار دهید. در این حالت سعی کنید روی سطح میز کار خود از کاغذهای روغنی(نه از آرد) استفاده کنید، زیرا آغشته شدن بیش از حد سطح خمیر به آرد باعث خشکی و سفتی بیسکویت‌ها می‌شود.
  • در اندازه‌گیری مواد اولیه دقت کنید زیرا به عنوان مثال بیشتر شدن مقدار پودر شکر باعث سفت شدن و شیرین شدن بیش از اندازه شیرینی‌ کره‌ای می‌شود.

اگر وقت پخت این بیسکویت جذاب را ندارید نگران نباشید. به راحتی می‌توانید با سفارش آنلاین شیرینی آن را تهیه کنید.

کلام آخر

ما در این مقاله به طرز تهیه بیسکویت کره‌ای اسکاتلندی و نکات مهم در پخت شیرینی کره‌ای اسکاتلندی پرداختیم، شیرینی ترد و جذابی که برای همه افراد به عنوان یک میان وعده خوشمزه و دلچسب پیشنهاد می‌شود‌. در ضمن برای مطالعه بیشتر راجع به طرز تهیه انواع بیسکویت کره‌ای می‌توانید از بقیه مقاله‌های اسنپ فود نیز بهره بگیرید.

امیدواریم که شما هم این شیرینی محبوب را درست کنید و در کنار خانواده‌تان از آن لذت ببرید. اگر شما هم بیسکویت کره‌ای اسکاتلندی را تهیه کردید، خوشحال می‌شویم که نظراتتان را با ما درمیان بگذارید و بگویید که به نظر شما چه نکات دیگری در پخت این شیرینی تجربه‌ی بهتری را برای ما ایجاد می‌کند.

 

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود