آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
می‌توان برای تزئین شورت برد از مواد مختلفی استفاده کرد.
انواع کیک و شیرینی
به این مقاله امتیاز دهید
بدون نظر

طرز تهیه بیسکوییت شورت برد؛ یک بیسکویت خوشمزه و متفاوت

ترمه افضلی 30 دی 1401 4 دقیقه

بیسکوییت شورت برد یا شورت برد کوکی یکی از انواع بیسکویت‌های ساده خانگی است که در کل دنیا معروف و دوست داشتنی است. در دنیا برای روش تهیه شورت برد کوکی، دستور پخت‌های متنوعی وجود دارد.

در بعضی از این دستور پخت‌ها از آرد برنج یا نشاسته ذرت برای تنوع بخشیدن به طعم و بافت آن نیز استفاده می‌شود. اما چیزی که این کوکی‌ها را متفاوت کرده و در همه دستور پخت‌ها نیز مشترک است، عدم استفاده از تخم مرغ در بیسکویت شورت برد است.

این بیسکویت‌ها به دلیل داشتن کره، دارای یک بافت ترد و شکننده، شبیه به خرده‌های نان، هستند و به علت همین بافت شکننده به این نام معروف شده‌اند.

بیسکویت شرت برد هم بافتی نرم دارد و هم ترد است.

بیسکویت شورت برد؛ ترد و خوشمزه.

البته باید حواستان باشد که همین تردی زیاد باعث می‌شود که این بیسکویت‌ها به راحتی خرد شوند، بنابراین نباید خیلی ظرف آن‌ها را عوض کنید. با ما همراه باشید تا هر آنچه که باید از روش تهیه شورت برد کوکی لازم است را بدانید.

کمی بیشتر درباره دستور تهیه بیسکویت شورت برد

تعداد نفرات 12 نفر
زمان آماده سازی 30 دقیقه
زمان پخت 20 دقیقه
درجه سختی آسان
میزان کالری در هر 100 گرم 300 کالری

دستور پخت بیسکویت شورت برد

تا این جا تا حدودی با شورت برد کوکی آشنا شدیم، در ادامه به روش تهیه این بیسکوییت‌های خوشمزه می‌پردازیم؛ بیسکوییت‌های خانگی خوش طعمی که به آسانی در مدت زمان کوتاهی آماده می‌شوند و پیشنهاد خوبی برای عصرانه‌های شما هستند.علاوه بر اینکه می‌توان آن‌ها را از شیرینی فروشی آنلاین خریداری کرد، می‌توان در خانه هم درست کرد.

همچنین ما می‌توانیم با استفاده از شکلات‌های ذوب شده رنگی، ترافل‌ها و … بیسکوییت‌های شورت بردمان را تزیین کرده و از آن‌ها در مهمانی‌ها و دورهمی‌ها نیز استفاده کنیم.

مواد لازم برای طرز تهیه بیسکوییت شورت برد:

آرد گندم 250 گرم
شکر ½ لیوان
کره 250 گرم

 

روش تهیه شورت برد کوکی

  • مرحله اول

در ابتدا فر را با دمای 180 درجه سانتی‌گراد روشن می‌کنیم که تا زمان آماده سازی خمیر، گرم شود. کره را در دمای محیط قرار می‌دهیم تا کمی نرم شود. سپس کره و شکر را با همزن با هم مخلوط می‌کنیم تا جایی که نرم شده و حالت کرمی شکل پیدا کند.

بیسکویت شورت برد، شکل یکسانی ندارد و در انواع شکل‌ها تهیه می‌شود.

با قالب‌های مختلف می‌توانیم شورت برد کوکی‌های متنوعی درست کنیم.

  • مرحله دوم

به صورت مرحله به مرحله آرد گندم را به مخلوطمان اضافه کرده و آن را ورز می‌دهیم. این کار را تا جایی ادامه می‌دهیم که خمیر یک دست شود.

  • مرحله سوم

خمیر را داخل قالب با ضخامتی حدود یک سانتی متر پهن می‌کنیم. با استفاده از کارد خمیر پهن شده را به شکل مستطیل های مساوی برش زده و با استفاده از چنگال سوراخ‌هایی را در سطح خمیر ایجاد می‌کنیم (این کار باعث می‌شود که بخار داخل خمیر حین پخت خارج شود و شورت برد کوکی ما تردتر شود).

شما در صورت تمایل می‌توانید از قالب‌های شیرینی در دسترس نیز استفاده کرده و خمیر خود را به شکل‌های مختلفی قالب بزنید تا بیسکوییت‌های متنوعی داشته باشید.

  • مرحله چهارم

قالب خود را حدود 15 تا 20 دقیقه داخل یخچال قرار می‌دهیم تا به خوبی سرد شود. اگر دوست داشته باشید می‌توانید به سطح خمیر زرده تخم مرغ زنید یا روی آن پودر قند بریزید.

  • مرحله پنجم

قالب را داخل فری که از قبل گرم شده است، می‌گذاریم. پخت بیسکوییت شورت برد حدود 15 تا 20 دقیقه زمان می‌برد. وقتی که بیسکوییت‌ها به سمت قهوه‌ای شدن رفتند، آماده هستند. حتما اجازه دهید تا بیسکویت‌ها خنک شوند سپس آن‌ها را از داخل قالب بیرون بیاورید. شورت برد کوکی شما آماده است، نوش جان!

همان طور که در بالاتر هم اشاره شد، می‌توانید این بیسکویت‌ها را به صورت ساده میل کنید و یا اگر تمایل دارید با استفاده از پودر قند، شکلات آب شده و دیگر موارد تزیین کنید.

بیسکوییت‌های شورت برد حدود یک هفته در دمای محیط قابل نگهداری هستند. در ضمن به خاطر داشته باشید که در آماده سازی و پخت این بیسکویت‌ها حتما فقط از کره استفاده کنید و از دیگر انواع روغن مانند روغن قنادی مصرف نکنید.

کمی بیشتر درباره انواع بیسکویت فانتزی و تزیینی

بیسکوییت‌های فانتزی و شیرینی‌های تزیینی در دنیای امروز طرفداران زیادی دارند، زیرا می‌توان آن‌ها را در شکل‌ها و رنگ‌های مختلف و متنوعی درست کرد و همین امر کاربرد آن‌ها را گسترده‌تر می‌کند.

به عنوان مثال می‌توان از بیسکوییت‌های فاتزی در جشن تولدها و مراسم‌های ازدواج و یا به عنوان هدیه استفاده کرد. جذابیت ظاهری این بیسکویت‌ها باعث شده‌ است که محبوبیت زیادی بین کودکان پیدا کنند به همین دلیل می توانند میان وعده‌های جالبی برای کودکان باشند.

می‌توان برای تزئین شورت برد از مواد مختلفی استفاده کرد.

استفاده از پودر قند روی شورت برد کوکی ترکیب بی‌نظیری خواهد شد.

نکته قابل توجه دیگری که در رابطه با این نوع از بیسکوییت‌ها وجود دارد، راحتی روش تهیه و پخت آن‌ها است. این بیسکوییت‌ها با مواد اولیه در دسترسی در مدت زمان کمی به آسانی آماده می‌شوند. اگر شما هم به بیسکوییت‌های فانتزی و شیرینی‌های تزیینی علاقه‌مند هستید حتما پیشنهاد می‌کنیم که  طرز تهیه انواع بیسکویت فانتزی و تزیینی را در بلاگ اسنپ فود مطالعه کنید.

نکته پایانی

ما در این مقاله به معرفی بیسکویت شورت برد یا شورت برد کوکی پرداخته و دستور پخت آن را به طور کامل توضیح دادیم. بیسکویت شورت برد را می‌توان با استفاده از پسته یا چای سبز نیز درست کرد.

پیشنهاد می‌کنیم این بیسکویت خانگی خوشمزه را به روش گفته شده آماده کنید و به ما بگویید که به نظر شما با کدام دستور پخت، کوکی‌های ما خوشمزه‌تر خواهند شد؟ امیدواریم از شورت برد کوکی‌هایی که درست کردید نهایت لذت را ببرید. نظرات خودتان را درباره این مدل از بیسکوییت خانگی با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود