آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
برای تزئین بیسکویت‌های قلبی، خلاقیت زیادی می‌توان به خرج داد.
انواع کیک و شیرینی
4.7/5 - (3 امتیاز)
10

طرز تهیه بیسکویت قلبی شکلاتی؛ فرمولی برای ابراز عشق در روز ولنتاین

ترمه افضلی 30 دی 1401 5 دقیقه

بیسکویت قلبی روز ولنتاین

از جمله روزهایی که می‌توانید عشق خود را نسبت به اعضا خانواده یا دوستان ابزار کنید، روز ولنتاین است. یکی از کادوهایی که عشاق در این روز به یکدیگر هدیه می‌دهند، شکلات‌ و شیرینی‌های قلبی است که نماد عشق آن‌ها می‌باشد. آشپزی با عزیزان یکی از تفریحاتی است که می‌تواند لذت زیادی را برای شما به ارمغان آورد.

یکی از هدایای بسیار محبوب در روز ولنتاین، بیسکویت است.

این بیسکویت‌های قلبی شکلاتی جذاب را میتوانید در منزل در کنار عزیزان خود تهیه کنید.

علاوه براینکه می‌توانید بیسکویت‌های روز ولنتاین را از شیرینی فروشی آنلاین بخرید، در خانه هم می‌توانید آن‌ها را درست کنید. اگر دوست دارید امسال این بيسکويت‌های قلبی شکلاتی را خودتان در یک روز تعطیل به کمک همسرتان تهیه کنید و لذت ببرید، تا آخر طرز تهیه بیسکوییت قلبی شکلاتی همراه ما باشید.

 

 

میزان کالری 1 عدد 40 کالری
زمان آماده سازی 45 دقیقه
زمان لازم برای پخت 10 دقیقه
تعداد نفرات 4 نفر

 

 

مواد لازم جهت تهیه بیسکویت قلبی ولنتاین:

 

مواد مورد نیاز مقدار لازم
کره 110 گرم
تخم مرغ 1 عدد
آرد 1 و نیم لیوان
پودر دارچین نصف قاشق چای‌خوری
عصاره وانیل نصف قاشق چای‌خوری
جوش شیرین ۱ قاشق چای‌خوری
نمک کمتر از یک سوم قاشق چای‌خوری
شکر سه چهارم لیوان
پودر کاکائو ۷۰ گرم
عسل ۱ قاشق چای‌خوری

مراحل تهیه شیرینی‌های قلبی خوشمزه

برای تهیه بیسکویت ساده و خوشمزه ابتدا صبر می‌کنیم تا کره به دمای محیط برسد.

مرحله اول : کره و شکر را با همزن برقی یا دستی به خوبی مخلوط می‌کنیم تا  ترکیبی نرم حاصل آید.

مرحله دوم: تخم مرغ، عسل و عصاره وانیل را به ترکیب قبلی اضافه کرده و مواد را با همزن حسابی مخلوط می‌کنیم.

مرحله سوم: آرد، پودر کاکائو، جوش شیرین، دارچین و نمک را الک کرده و به آرامی به ترکیب قبلی اضافه می‌کنیم. هم زدن را تا رسیدن به خمیری نرم و یکدست ادامه می‌دهیم. بهتر است که خمیر را در کیسه فریزر قرار داده و به یخچال منتقل‌ کنیم.  حدود ۲ ساعت صبر می‌کنیم تا خمیر حسابی سرد شود.

برای تزئین بیسکویت‌های روز ولنتاین از ترافل رنگی استفاده کنید.

برای تزئین این بیسکویت‌های قلبی می‌توانید از انواع ترافل‌های رنگی یا پودر پسته و بادام استفاده کنید.

مرحله چهارم: فر را روشن کرده و در دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم می‌کنیم. خمیر را روی سطح صاف پهن کرده و با استفاده از کاتر قلبی، برش می‌دهیم. توصیه می‌کنیم که کف سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید. اگر کاغذ روغنی در دسترس نبود، با کمی روغن سینی را چرب می‌کنیم تا پس از پخت، شیرینی‌های قلبی به راحتی از سینی جدا شوند.

مرحله پنجم: پس از آن که سینی را ۱۰ دقیقه در فر قرار دادیم، صبر می‌کنیم تا بيسکوئيت‌ ساده و خوشمزه ما سرد شود. می‌توانید این بيسکويت‌ها را مطابق سلیقه خود تزئین کنید.

نکات تکمیلی

  • مراقب باشید که خمیر در طول برش خوردن، سرد باقی بماند. اگر احساس کردید خمیر کمی شل شده است، مجدداً آن را به یخچال برگردانید تا سفت شود.
  • اگر بیسکویت‌ها بیش از ده دقیقه در فر بمانند، حالت تردی خود را از دست می‌دهند.
  • شما می‌توانید به جای فر از گاز استفاده کنید. برای این کار باید خمیرهای برش خورده را کف ماهیتابه‌ای که کاغذ روغنی دارد، قرار دهید. مراقب باشید خمیرها زیادی به یکدیگر نزدیک نباشند. شعله پخش‌‌کن را روی گاز قرار داده و دم کنی را روی درب ماهیتابه گذاشته و حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید.
  • شما می‌توانید این بيسکویت قلبی شکلاتی را به دلخواه تزئین کرده و در کنار معشوق خود میل کنید.
  • پیمانه مد نظر ما در این دستور، لیوان دسته دار فرانسوی است.

 

طرز تهیه بیسکویت تزئینی

از ابتدای مقاله درباره طرز تهیه بیسکوییت قلبی شکلاتی صحبت کردیم. اگر بخواهید بیسکویت قلبی دو رنگ درست کنید، در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

مواد لازم بیسکویت تزئینی

 

مواد مورد نیاز مقدار لازم
کره 110 گرم
تخم مرغ 1 عدد
آرد 1 و نیم لیوان
پودر دارچین نصف قاشق چای‌خوری
عصاره وانیل نصف قاشق چای‌خوری
جوش شیرین ۱ قاشق چای‌خوری
نمک کمتر از یک سوم قاشق چای‌خوری
شکر سه چهارم لیوان
شکلات ۱۲۰ گرم
عسل ۱ قاشق چای‌خوری
ترافل‌های رنگی به مقدار لازم

مراحل تهیه بیسکویت قلبی دو رنگ

برای تهیه بیسکویت ساده و خوشمزه ابتدا صبر می‌کنیم تا کره به دمای محیط برسد.

مرحله اول : کره و شکر را با همزن برقی یا دستی به خوبی مخلوط می‌کنیم تا  ترکیبی نرم حاصل آید.

مرحله دوم: تخم مرغُ عسل و عصاره وانیل را به ترکیب قبلی اضافه کرده و مواد را با همزن حسابی ترکیب می‌کنیم.

مرحله سوم: آرد، جوش شیرین، دارچین و نمک را الک کرده و به آرامی به ترکیب قبلی اضافه می‌کنیم. هم زدن را تا جایی ادامه می‌دهیم که به خمیری نرم برسیم. بهتر است که خمیر را در کیسه فریزر قرار داده و به یخچال منتقل‌ کنیم.  حدود ۲ ساعت صبر می‌کنیم تا خمیر حسابی استراحت کند.

برای تزئین بیسکویت‌های قلبی، خلاقیت زیادی می‌توان به خرج داد.

شما می‌توانید میزان شیرینی این بیسکویت‌های قلبی خوشمزه را مطابق سلیقه خود تنظیم کنید.

مرحله چهارم: فر را روشن کرده و در دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم می‌کنیم. خمیر را روی سطح صاف پهن کرده و با استفاده از کاتر قلبی، برش می‌دهیم. توصیه می‌کنیم که کف سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید. اگر کاغذ روغنی در دسترستان نبود، با کمی روغن سینی را چرب می‌کنیم تا پس از پخت، شیرینی‌های قلبی به راحتی از سینی جدا شوند.

مرحله پنجم: پس از آن‌که سینی را ۱۰ دقیقه در فر قرار دادیم، صبر می‌کنیم تا بيسکويت‌ ساده و خوشمزه ما سرد شود. می‌توانید این بيسکويت‌ها را مطابق سلیقه خود تزیین کنید.

مرحله ششم: بعد از پخت بیسکویت‌ها، شکلات را روی بخار آب جوش ذوب کنید. سپس یک طرف بیسکویت‌ را به شکلات آغشته کرده و انواع ترافل‌های رنگی را روی آن قسمت می‌ریزیم. می‌توانید از پودر پسته یا بادام به‌جای ترافل‌های رنگی استفاده کنید. به همین راحتی بیسکویت قلبی شکلاتی ما آماده است.

سخن آخر

در این نوشتار سعی کردیم طرز تهیه بیسکوییت قلبی شکلاتی را به شما عزیزان آموزش دهیم. این دستور بسیار ساده است. می‌توانید از این بيسکویت قلبی برای مناسبت‌ها تهیه کنید. بسته به سایز کاتر قلبی که استفاده می‌کنید، تعداد بیسکوئیت‌ها متغیر است.

کالری هر کدام از این بيسکوئيت‌های جذاب، کمتر از ۵۰ است. پس می‌توانید با خیال راحت آن را میل کنید. میزان شکر این دستور، قابل تغییر است.اگر مایلید که اطلاعات بیشتری درباره تهیه انواع بیسکویت‌ها داشته باشید، می‌توانید  طرز تهیه انواع بیسکویت فانتزی و تزیینی را مطالعه کنید. امیدواریم که از این مقاله لذت برده باشید.

 

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(10 دیدگاه)

koubrasedaghat
14 آذر 1402

سلام بیسکویت شکلاتی قلبی میشه با رنگ خوراکی دو رنگ سبز و قرمز زد برای شب یلدا بیسکویت درست کرد!!

  • snappfoodadmin
    14 آذر 1402

    سلام میتوانیدانواع بیسکویت ها را از اسنپ فود انلاین خرید کنید و بیسکویت شکلاتی قلبی را برای شب یلدا با رنگ خوراکی های مجاز یا با درست کردن شربت رنگ قرمز و سبز آماده کنید

ساجد اقایی
11 خرداد 1402

سلام نامزده من اصلا اشپزی بلد نبود خداخیرتون بده از وقتی بلاگ اسنپ فود پیدا کرده از سایت شما غذاهای محلی سنتی و کیک و شیرینی انواع بیسکویت ها مخصوصا بیسکویت قلبی خوشمزه درست میکنه دیگه دل درد نمیگیرم وای میوه ها از روی سایت شما شناخته با خواص میوه ها اشنا شده از الا برنامه ریخته چه میوه های واسه بدنیا اوردن بچه ها بخوره

  • snappfoodadmin
    11 خرداد 1402

    سلام باعث افتخار که سایت بلاگ اسنپ فود تونسته مورد پسند شما باشه زندگیتون پر از ارامش عشق باشه میتونید انواع شیرینی ها و نوشیدنی ها و غذا ها از سایت اسنپ فود سفارش بدید https://blog.snappfood.ir و بقیه اموزش ها و طرز تهیه خوراکی ها از مجموع این سایت ببینید https://snappfood.ir

پژواک
11 خرداد 1402

سلام بار اول که بیسکویت قلبی روی گاز درست کردم کاغذ روغنی ته ماهیتابه نذاشته بودم تمام بیسکویت قلبی ها سوخت بار دوم رفتم کاغذ روغنی گرفتم تطبق دستور تهیه بیسکویت قلبی انجام دادم خیلی خوب خوشمزه درامد مرسسسسی

  • snappfoodadmin
    11 خرداد 1402

    سلام خواهش میکنم خوشحالم مزه بیسکویت قلبی خوشمزه را با دسپخت خودتون امتحان کردی کیک شربتبی هم خوشمزس امتحان کنید https://blog.snappfood.ir/%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%DA%A9%DB%8C%DA%A9-%D8%B4%D8%B1%D8%A8%D8%AA%DB%8C/

سودابه
11 خرداد 1402

سلام بیسکویت قلبی خیلی نرم شده بود

  • snappfoodadmin
    11 خرداد 1402

    سلام اگر بیسکویت قلبی بیشتر از ده دقیقه تو فر بزارید تردی بیسکوست قلبی از دست میره

بارانا زهی
11 خرداد 1402

سلام من تازه عقد کردم بیسکویت قلبی دو رنگ برای همسرم درست کردم فرستادم سر کارش خیلی خوشحال شده اخ نوشته بودم بیسکویت قلبی دو رنگ به رنگ قلب های سبز و ابی رنگ های مورد علاقه ی ما دوتا نوش جونت بیسکویت قلبی دو رنگ عشق یک رنگ من از مقاله خوبتون ممنونم

  • snappfoodadmin
    11 خرداد 1402

    سلام خواهش میکنم عقدتون تبریک میگم بیسکویت قلبی دو رنگ عشقی که درست کردید نوش جون خوشحالم که مقاله بیسکویت قلبی دو رنگ مورد پسنده شما بوده خانم تازه عروس پچ غذاهای محلی و سنتی و کیک و شیرینی و انواع مربا و انواع کیک و میوه ها نگاه کنید برای سوپرایز کردن مناسب هستند

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود