آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
انواع پای و تارت
5/5 - (1 امتیاز)
2

طرز تهیه تارت سانتیاگو؛ تارتی اسپانیایی با طعمی شگفت‌انگیز

ترمه افضلی 14 فروردین 1402 5 دقیقه

تارت سانتیاگو، یک تارت فوق‌العاده خوشمزه است که اصالت آن به کشور اسپانیا بر می‌گردد. منشا تولید تارت سانتیاگو مشخص نیست، اما این تارت حالا محبوبیت جهانی دارد و بسیاری از مردم شیفته طعم و عطر آن شده‌اند. این تارت اسپانیایی در سریع‌ترین زمان تهیه می‌شود و مواد زیادی برای پخت آن نیاز ندارید. تارت سانتیاگو به عنوان یک دسر می‌تواند لبخند را به لب‌های مهمانان‌تان هدیه دهید، پس از درست‌کردن آن صرف‌نظر نکنید. اسنپ فود در خدمت شماست تا طرز تهیه تارت سانتیاگو را آموزش دهد.

اطلاعات تکمیلی تهیه تارت سانتیاگو

اطلاعات تکمیلی برای تهیه تارت سانتیاگو به ترتیب زیر است:

میزان کالری در هر 100 گرم 597 کالری
زمان آماده سازی 10 دقیقه
زمان لازم برای پخت 25 تا 30 دقیقه
تعداد نفرات 3- 5 نفر

مواد لازم برای تهیه تارت سانتیاگو

مواد لازم برای تهیه تارت سانتیاگو به ترتیب زیر است:

بادام آسیاب‌شده 250 گرم
شکر 250 گرم
تخم‌مرغ 5 عدد
دارچین 1 قاشق چای خوری
پوست لیمو به‌مقدار لازم

طرز تهیه تارت سانتیاگو اسپانیایی

دستورالعمل سنتی تارت سانتیاگو به ترتیب زیر است:

  • در مرحله اول تخم مرغ ها را داخل یک ظرف شکسته و شکر را هم به آن‌ها اضافه کنید و هم بزنید.
  • بادام ها و پودر دارچین را هم به موادتان اضافه کرده و دوباره آن‌ها را هم بزنید.
  • سینی فر را از قبل چرب کرده و سپس موادتان را داخل آن بریزید.
  • فر را روی دمای 170 درجه سانتی گراد تنظیم کرده و با حرارت دایره‍ای بگذارید تا مواد به‌مدت 25 تا 30 دقیقه کاملا پخته شوند.

ایجاد طرح الگوی صلیب روی تارت سانتیاگو

روی تارت‌های سانتیاگو معمولی طرحی از صلیب را هم ایجاد می‌کنند. به منظور طراحی صلیب روی تارت خود، طبق مراحلی که در ادامه می‌گوییم، پیش بروید:

  • در مرحله اول طرحی از صلیب را در اینترنت پیدا کرده و آن را روی کاغذ چاپ کنید.
  • طرح صلیب را روی تارت بگذارید و سپس روی تارت پودر قند بپاشید.
  • حالا باید کاغذ را از روی به‌آرامی بردارید، به‌نحوی که سایه ایجاد شده آن خراب نشود.

تارت سانتیاگو برای چه زمان هایی مناسب است؟

شما می‌توانید تارت سانتیاگو را به عنوان دسر برای مهمانان‌تان سرو کنید. این تارت ارزش غذایی مناسبی هم دارد، پس برای میان‌وعده و عصرانه هم مناسب است. این تارت حتی گزینه‌ای عالی به‌عنوان خوراکی فرزندتان در مدرسه بوده و حتی می‌توانید آن را برای میان‌وعده‌های خود سر کار هم تهیه کرد و با خود به سر کار ببرید.

تارت سانتیاگو با الگوی طرح صلیب تهیه می‌شود

اگر به شیرینی‌های سنتی علاقه‌ای ندارید و می‌خواهید در مناسبت‌های مختلف سال را مثل ماه رمضان، عید نوروز، چهارشنبه سوری و …، پذیرایی خاص‌تر و ویژه‌تری از مهمانان‌تان داشته باشید، پس سرو تارت سانتیاگو را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

سرو این تارت در جشن تولید هم پیشنهاد می‌شود. تارت سانتیاگو یک گزینه اقتصادی و عالی است که با صرف کم‌ترین هزینه می‌توانید آن را برای جشن تولدها یا مهمانی‌های مختلف سرو کنید.

مراقب باشید که مقدار زیادی از تارت سانتیاگو را قبل از شام برای مهمانان‌تان سرو نکنید! درغیراین‌صورت آن‌ها سیر شده و دیگر تمایلی به خوردن شام نخواهند داشت. سرو مقدار کمی از این تارت در زمان سرو نوشیدنی یا میوه و تنقلات می‌تواند ایده جالبی برای پذیرایی باشد.

نحوه مصرف تارت سانتیاگو

خوردن تارت سانتیاگو در کنار یک نوشیدنی گرم مثل چای لذت‌بخش‌ترین تجربه‌تان در طول یک روز را رقم می‌زند. این تارت را می‌توانید کنار انواع بستنی‌های وانیلی، شکلاتی و … هم بخورید. امکان سرو نوشیدنی‌های سرد مثل آبمیوه و نوشابه هم در کنار این تارت وجود دارد. البته در صورت سرو بستنی یا نوشیدنی سرد، نمی‌توانید نوشیدنی‌های گرم مثل چای یا قهوه را سرو کنید.

تهیه انواع تارت‌های دیگر و فیلینگ پای مثل تارت کاپریس در کنار تارت سانتیاگو، باعث می‌شود پذیرایی مفصل‌تری از مهمانان‌تان داشته باشید. ما در مطلبی جداگانه طرز تهیه تارت کاپریس را به طور کامل آموزش داده‌ایم.

تارت سانتیاگو را می‌توانید با میوه‌های مختلف هم نوش‌جان کنید. اگر به فکر یک میان‌وعده مقوی هستید، پس مصرف تارت سانتیاگو در کنار انواع مغزیجات مثل گردو، پسته، بادام و … به شما پیشنهاد می‌شود.

انواع ژله در کنار تارت سانتیاگو طعمی منحصر‌به‌فرد و عالی دارند. پس اگر می‌خواهید پذیرایی‌تان مفصل‌تر شود، می‌توانید از ژله استفاده کنید.

تاریخچه تارت سانتیاگو

تاریخچه تارت سانتیاگو به دوران وسطی بر می‌گردد. در آن زمان این تارت، یک تارت سلطنتی بود که اشراف‌زاده‌ها برای پذیرایی از مهمانان‌شان استفاده می‌کردند، اما حالا همه می‌توانند این کیک یا در واقع همان کیک سنت جیمز را داخل خانه‌هایشان تهیه کنند.

تارت سانتیاگو در دوران وسطی برای اولین بار تهیه شد

نام این تارت را به افتخار سنت جیمز، سانتیاگو گذاشتند. در 25 جولای هر سال، جشن سنت جیمز در اسپانیا برگزار می‌شود.

به این تارت، تارتا سانتیاگو هم می‌گویند.

نکات مهم در تهیه و نگهداری تارت سانتیاگو

به نکاتی که در ادامه می‌گوییم، در تهیه تارت سانتیاگو توجه کنید:

  • در هنگام پخت تارت، مراقب باشد تا مواد بیش از حد در فر نمانند، در غیر این صورت خشک شده و تارت کیفیت خود را از دست می‌دهد.
  • طبق دستور العمل، در افزودن مواد اولیه تارت سانتیاگو زیاده‌روی نکنید، در غیر این صورت طعم تارت تغییر می‌کند.
  • برای نگهداری کیک سانتیاگو می‌توانید آن را در ظروف شیشه‌ای درب‌بسته قرار دهید.
  • شما می‌توانید دوباره تارت سانتیاگو را در فر گرم کرده و نوش‌جان کنید، اما با این کار ممکن است پف آن هم از بین برود.
  • ظرف نگهداری تارت سانتیاگو را از نور خورشید، تغییرات ناگهانی دما و پنجره دور نگه دارید.
  • در صورت تمایل می‌توانید بر برخی مغزیجات مثل گسته یا گردو یا خمیر فوندانت در شکل‌های مختلف برای تزیین تارت‌تان استفاده کنید.
  • در طرز تهیه مرحله به مرحله، بسته به ذائقه‌تان می‌توانید مقدار شکر موجود در تارت را کم یا زیاد کنید. اگر به شیرینی علاقه ندارید، امکان حذف شکر هم وجود دارد؛ اما شاید تارت مزه جالبی نداشته باشد.
  • شما می‌توانید تارت سانتیاگو را در قالب‌های کوچک روی سینی فر بگذارید تا تارت به صورت یک‌نفره تهیه شود.
  • در سرو تارت سانتیاگو می‌توانید از بشقاب‌های بزرگ استفاده کنید تا تمام خوراکی‌های مخصوص هر مهمان را داخل همان بشقاب بگذارید. برای این کار بهتر است تارت را از قبل برش داده یا در قالب‌های یک ‌نفره تهیه کنید.
  • تارت سانتیاگو یک دسر امروزی است؛ پس در کنار آن دسر و خوراکی‌های سرو کرده و از سرو خوراکی‌های سنتی مثل شیرینی‌های محلی و … خودداری کنید.

ارزش غذایی تارت سانتیاگو

در ادامه ارزش غذایی تارت سانتیاگو را به شما می‌گوییم:

چربی کل 40 گرم
چربی‌های اشباع‌شده 10 گرم
چربی غیر اشباع 21 گرم
کلسترول 144 میلی‌گرم
سدیم 256 میلی‌گرم
کربوهیدرات‌ها 50 گرم
فیبر رژیمی 6 گرم
پروتئین 150 گرم

سانتیاگو، یک تارت خوشمزه اسپانیایی

در این مطلب طرز تهیه تارت سانتیاگو را به صورت مرحله به مرحله آموزش دادیم. این تارت یک کیک خوشمزه اسپانیایی است که می‌تواند لبخند رضایت را به لب تمام مهمانان‌تان هدیه دهید.

ما در این مطلب تمام نکات مربوط به سرو تارت سانتیاگو به‌همراه ایده‌هایی برای زمان سرو، نحوه مصرف و نکات مهم در هنگام تهیه تارت گفتیم. با در نظر گرفتن این نکات، پذیرایی شما مفصل و بی‌نظیر خواهد بود؛ به‌نحوی که تا مدت‌ها به یاد مهمانان‌تان می‌ماند.

طرز تهیه تارت سانتیاگو ساده است، اما اگر به دلیلی نمی‌توانید آن را داخل منزل تهیه کنید، پیشنهاد می‌دهیم همین‌حالا تارت‌های مشابه آن را از اسنپ فود سفارش دهید. ما امکان سفارش شیرینی آنلاین را در اسنپ فود به وجود آورده‌ایم و شما تنها با چند کلیک ساده می‌توانید شیرینی مورد علاقه‌تان را از ما سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرید.

 

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(2 دیدگاه)

بیباک
01 مهر 1402

سلام تاریخچه دسر تارت سانتیاگو خیلی باحال بود چون اصلا اسم همچین دسری نشنیده بودم

  • snappfoodadmin
    01 مهر 1402

    سلام تارت سانتیاگو، یک تارت فوق‌العاده خوشمزه است که اصالت آن به کشور اسپانیا بر می‌گردد. این دسر و کیک یک تارت سلطنتی بود که اشراف‌زاده‌ها برای پذیرایی از مهمانان‌شان استفاده می‌کردند.

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود