آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
انواع پای و تارت
به این مقاله امتیاز دهید
بدون نظر

تارت کاپریس؛ ترکیبی از زیبایی و طعم خوب

ترمه افضلی 01 فروردین 1402 5 دقیقه

تارت کاپریس یکی از خوشمزه‌ترین و البته معروف‌ترین کیک‌ها در جزیره کاپری ایتالیا بوده که در این مطلب از اسنپ فود قصد آموزش آن را داریم. این کیک خوشمزه با آرد بادام تهیه می‌شود و طعمی بی‌نظیر دارد که آن را تبدیل به یک گزینه مناسب برای عصرانه‌ها یا میان‌وعده‌هایتان می‌کنند. در ضمن سرو کردن این کیک کنار چای یا قهوه برای مهمانان‌تان خاطره‌ای خوش از دورهمی را برایشان رقم می‌زند. حالا ما در ادامه قصد داریم که طرز تهیه تارت کاپریس را آموزش دهیم تا این کیک خوشمزه را در خانه تهیه کنید.

طرز تهیه تارت کاپریس

اطلاعات تکمیلی تارت کاپریس

اطلاعات تکمیلی تهیه کارت کاپریس به ترتیب زیر است:

میزان کالری در 100 گرم 270 کالری
زمان آماده‌سازی 10 دقیقه
زمان پخت 40 دقیقه
تعداد نفرات 4 نفر

مواد لازم تارت کاپریس

مواد لازم برای تهیه تارت کاپریس به ترتیب زیر است:

آرد بادام 120 گرم
فندق خرد شده 20 گرم
کره 125 گرم
شکلات تلخ 125 گرم
شکر 120 گرم
تخم‌مرغ 4 عدد
وانیل 1.4 قاشق چایخوری
رنده پوست پرتقال 1.4 قاشق چایخوری

اگر قصد تهیه تارت کارپیس برای تعداد افراد بیشتری را دارید، می‌توانید مقدار مواد را با توجه به تعداد نفرات اضافه کنید.

طرز تهیه کیک کاپریس

برای تهیه کیک کاپریس مراحلی را که در ادامه می‌گوییم در پیش بگیرید:

  1. شکلات‌ها را با روش بن‌ماری آب کرده و سپس با کره ترکیب کنید. حالا اجازه دهید تا کره‌ها آب شوند.
  2. تخم‌مرغ‌ها را داخل یک ظرف شکسته و سپس سفیده‌ها را جدا کرده و با 60 گرم یعنی نیمی از شکر‌ها ترکیب کنید. شما باید مواد را خوب هم بزنید.
  3. در مرحله بعد نوبت ترکیب زرده تخم‌مرغ با باقی‌مانده شکرها و وانیل و رنده پوست پرتقال است. این مواد را هم مخلوط کرده و خوب هم بزنید.
  4. حالا باید مواد شکلات و کره را به موادی که با زرده تخم‌مرغ مخلوط کردید اضافه کرده و خوب هم بزنید تا بافتی یک دست ایجاد شود. بعد از این کار باید آرد بادام و فندق خردشده را هم داخل ظرف بریزد و با مواد مخلوط کنید.
  5. سفیده‌های تخم‌مرغ را در سه مرحله و آرام‌آرام به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا بافت مواد یک دست شود.
  6. حالا قالب مخصوص فر را تهیه کرده و کف آن را با کاغذ روغنی بپوشانید و سپس مواد را به قالب اضافه کنید

تهیه تارت کاپریس

 

  1. فر را روی دمای 180 درجه سانتی‌گراد تنظیم کرده و بگذارید گرم شود. سپس قالب را داخل آن قرار دهید و اجاره دهید تا 40 دقیقه تارت در دمای فر باقی بماند

حالا تارت کاپریس شما آماده است و بعد از سرد شدن می‌توانید آن را نوش‌جان کنید.

شیوه آب کردن شکلات به روش بن ماری

اگر شیوه آب‌کردن شکلات به روش بن‌ماری را نمی‌دانید، در ادامه آموزش این کار را به شما می‌دهیم تا در تهیه تارت کاپریس دچار مشکل نشوید. روش بن‌ماری یکی از راحت‌ترین شیوه‌های آب‌کردن شکلات است. شما با این روش به‌راحتی می‌توانید شکلات‌های تخته‌ای یا سکه‌ای را آب کنید. مراحل آب‌کردن شکلات به روش بن‌ماری به ترتیب زیر است:

  1. یک قابلمه تهیه کرده و داخل آن را آب ریخته و سپس روی شعله گاز بگذارید. حرارت گاز باید زیاد باشد تا آب داخل قابلمه زودتر جوشیده شود. بعد از اینکه آب داخل قابلمه به نقطه‌جوش رسید، شعله گاز را کم کنید.
  2. شکلات‌ها را به قطعات کوچکتر تقسیم کرده و داخل یک ظرف کاملا خشک بریزید. در صورت داشتن شکلات سکه‌ای لزومی به خردکردن آن‌ها نیست.
  3. ظرف را روی قابلمه آب‌جوش بگذارید. در این مرحله مراقب باشید که دست‌تان با بخار آب نسوزد.
  4. شکلات‌ها را هم بزنید تا زودتر آب شوند.

شکلات شما به روش بن‌ماری تهیه شد و شما می‌توانید از آن در تهیه تارت کاپریس استفاده کنید.

چند نکته مهم و ضروری در مورد تهیه شکلات ذوب‌شده به روش بن‌ماری وجود دارد که در ادامه لیست‌شان می‌کنیم:

  • توجه داشته باشید که لازم نیست قابلمه پر آب باشد؛ تا یک چهارم سطح قابلمه را هم آب بریزید برای این کار کافیست.
  • اندازه ظرفی که شکلات‌ها را داخل آن می‌ریزید باید به‌قدری باشد که به‌راحتی روی دهانه قابلمه آب‌جوش قرار گرفته و اصطلاحا گیر کند.
  • شما باید شکلات‌ها را با حرارت و بخار آب قابلمه ذوب کنید. پس در این زمان مراقب باشید تا آب قابلمه داخل ظرف شکلات‌ها نریزد.
  • برای ظرف شکلات‌ها می‌توانید از ظروفی از جنس شیشه نشکن یا پیرکس استفاده کنید تا مطمئن باشید در مقابل حرارت آسیبی نمی‌بینند. همچنین استفاده از ظروف چدن و استیل هم مناسب است.
  • مدت زمانی که باید برای ذوب‌شدن شکلات‌ها صبر کنید کاملا به نوع و جنس شکلات‌ها بستگی دارد، پس تا ذوب‌شدن کامل‌شان آن‌ها را روی بخار قرار دهید.
  • برای هم‌زدن شکلات‌ها در حین ذوب‌شدن می‌توانید از قاشق‌هایی با جنس فلز یا چوب استفاده کنید
  • قاشقی که برای هم‌زدن شکلات‌ها استفاده می‌کنید باید کاملا خشک باشد.
  • توجه کنید که شکلات‌های ذوب‌شده ممکن است خیلی زود با قرار گرفتن در دمای عادی محیط ذوب شوند. بنابراین بسته به نوع شکلات‌ها، آن‌ها را در دمای مناسب که معمولا بین 28 تا 38 درجه سانتی‌گراد است، نگه دارید. البته پیشنهاد می‌کنیم طی مراحل تهیه تارت کاپریس شکلات‌ها را ذوب کنید تا نیازی به این کار نباشد.

تارت کاپریس

نکات مهم در سرو کیک کاپریس

حالا چند نکته درباره تهیه و سرو تارت کارپیس در اختیارتان می‌گذاریم که کمک‌تان می‌کند یک تارت خوشمزه و خوش‌طعم تهیه کنید:

  1. کیک را بیش از حد داخل فر نگذارید چون ممکن است خشک شود.
  2. شما می‌توانید در کنار تارت کاپریس مقداری بستنی هم برای مهمان‌تان سرو کنید.
  3. برای تزیین کیک می‌توانید روی آن کمی پودر قند و شکر بریزید.
  4. برای تزئین کیک کاپریس پیشنهاد می‌دهیم انواع میوه‌های خوش‌رنگ و خوش‌طعم مثل موز، توت‌فرنگی، گیلاس یا آلبالو را استفاده کنید.
  5. تهیه تارت کاپریس با تارت‌های دیگر در مهمانی‌ها می‌تواند ایده‌ای بکر برای پذیرایی از مهمانان باشد. ما در وب‌سایت اسنپ فود طرز تهیه تارت سانتیاگو و انواع تارت‌ها و کیک‌های دیگر را آموزش داده‌ایم که می‌توانید از آن‌ها برای این کار

آموزش تهیه تارت کاپریس

تارت کاپریس، ساده ولی خوشمزه

در این مطلب از بلاگ اسنپ فود طرز تهیه تارت کارپیس را آموزش دادیم. همچنین شیوه آب‌کردن شکلات به روش بن‌ماری را هم به شما گفتیم تا در صورتی که شکلات ذوب‌شده ندارید، از این روش استفاده کنید. تارت کاپریس یک تارت با دستور پخت ساده اما بسیار خوشمزه است که نظر همه مهمانان‌تان را در دورهمی‌ها و مهمانی‌هایتان جلب می‌کند. این تارت با ترکیب فندق، پوست پرتقال و شکلات مزه‌ای به یادماندنی دارد که تا مدت‌ها از یاد و خاطر مهمانان‌تان نمی‌رود.

ما در اسنپ فود جدای از آموزش صدها کیک و تارت خوشمزه، امکان سفارش شیرینی و کیک را هم به وجود آورده‌ایم. پس اگر به هر دلیلی نمی‌توانید در خانه شیرینی و کیک بپزید، می‌توانید به خرید آنلاین شیرینی در اسنپ فود سری بزنید تا با دنیایی از شیرینی‌ها و کیک‌های خوشمزه رو‌به‌رو شوید. ما این امکان را فراهم کردیم تا شما از نزدیک‌ترین شیرینی فروشی‌های محل‌تان شیرینی یا تارت مورد نظرتان را سفارش داده و در سریع‌ترین زمان تحویل بگیرید. پس اگر قصد پذیرایی از مهمانان‌تان با شیرین و کیک را دارید، اسنپ فود در خدمت شماست.

برای مشاهده سایر آموزش‌های آشپزی در کنار آموزش طرز تهیه تارت کاپریس کافیست از بخش آموزش آشپزی سایت اقدام کرده و با دنیایی از خوراکی‌هایی که شاید تا به حالا اسم‌شان را هم نمی‌دانستید، روبه‌رو شوید. اسنپ فود تمام این آموزش‌ها را رایگان در خدمت‌تان می‌گذارد.

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود