آموزش طرز تهیه تارت کاستارد؛ دسری برای هر زمان

به این مقاله امتیاز دهید

طرز تهیه تارت کاستارد

تارت‌ها از خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین دسرها هستند که به روش‌های مختلف و البته با طعم‌های متفاوتی آماده می‌شوند. معمولا خمیر تارت در این نوع دسر یکسان است و به شیوه‌ی ثابتی تهیه می‌شود اما برای مواد داخل آن، از مواد موارد مختلفی استفاده می‌شود. تارت کاستارد از دسرهای بسیار پرطرفدار است که به سادگی آماده شده و می‌توانید برای مهمانی‌ها و دورهمی‌های مختلف از آن استفاده کنید. در ادامه با طرز تهیه تارت کاستارد آشنا می‌شویم.

طرز تهیه تارت کاستارد بسیار خوشمزه و فوری

مواد لازم برای تهیه خمیر تارت و کاستارد

مواد لازم برای تهیه این تارت در جدول زیر ذکر شده‌اند. این مواد برای تهیه خمیر تارت و کاستارد به صورت جداگانه استفاده می‌شوند.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
آرد 225 گرم
نمک 1 پینچ
کره 150 گرم
پودر شکر 75 گرم
تخم مرغ یک عدد کامل و یک عدد زرده
زرده تخم مرغ 4 عدد
پودر شکر 120 گرم
خامه 800 میلی لیتر
جوز هندی کمی

 

طرز تهیه خمیر تارت

در طرز تهیه تارت کاستارد برای تهیه خمیر تارت آرد و شکر را با یکدیگر مخلوط کرده و کره و نمک را به آن‌ها اضافه کنید. کره نباید ذوب شود، به همین دلیل از قبل درون فریزر قرار دهید تا سفت شده و با چاقو خرد کنید. این ترکیب پس از هم زدن باید شکل خرده نان به خود بگیرد. تخم مرغ‌ها را درون ظرفی به خوبی هم بزنید و سپس به مخلوط آرد اضافه کنید. در هم ترمیب شدن هم بزنید تا خمیر یکدستی ایجاد شود. خمیر را در پلاستیک قرار داده و 2 ساعت استراحت دهید.

پس از استراحت خمیر آن را خارج کرده و روی سطح کار باز کنید. به ضخامت دو میلی متر آن را باز کرده و کف قالب تارت قرار دهید. پس از قرار دادن خمیر درون قالب می‌توانید آن را به مدت 20 دقیقه درون یخچال قرار دهید. برای پخت بهتر است روی خمیر را با کاغذ روغنی بپوشانید و روی آن مقداری نخود یا لوبیا بریزید. این کار برای جلوگیری از پف کردن خمیر انجام می‌شود. پس از پخت گریل را روشن کرده تا روی آن کمی طلایی شود.

مواد لازم برای تهیه تارت کاستارد

طرز تهیه کاستارد

برای تهیه کاستارد نیز روش‌های مختلفی وجود دارد. می‌توانید زرده‌های تخم مرغ را به همراه شکر به خوبی هم بزنید تا مخلوطی کاملا صاف و یکدست ایجاد شود. مواد را درون قالبی ریخته و 30 تا 40 دقیقه در فر قرار دهید. این مخلوط باید بپزد ولی سفت نشود. در نهایت نیز مقداری جوز هندی بر روی آن بپاشید. این مخلوط را در دمای اتاق قرار دهید تا سرد شده و سپس برای سرو آماده شود. مواد آماده شده را درون خمیر تارت ریخته و نوش جان کنید.

میزان کالری در 100 گرم 250 کالری
زمان آماده سازی نیم ساعت
زمان لازم برای پخت 1 ساعت و 10 دقیقه
تعداد نفرات 4 تا 6 نفر

 

طرز تهیه تارت میوه با کرم کاستارد نیز دقیقا مشابه روش گفته شده است. برای تهیه تارت کاستارد میوه‌ای پس از تهیه و آماده سازی می‌توانید از انواع مختلف میوه‌ها برای تزئین و خوشمزه‌تر شدن آن استفاده کنید. تارت‌های میوه‌ای نسبت به سایر تارت‌ها طرفدار بیشتری دارند و می‌توانید در هر فصل از میوه‌های تازه همان فصل برای تهیه آن‌ها استفاده کنید.

آشنایی با طرز تهیه کاستارد میوه‌ای

طرز تهیه تارت توت فرنگی با کرم کاستارد

یکی از میوه‌های بسیار خوشمزه و پرطرفداری که می‌توانید برای تارت کاستارد از آن استفاده کنید، توت فرنگی است. این تارت از دسرهای بسیار پرطرفدار است که میوه توت فرنگی تازه و خوشمزه تهیه می‌شود. تارت و پای شباهت زیادی به یکدیگر دارند. تفاوت آن‌ها در این است که تارت تا پس از پخته شدن با مواد میانی دلخواه پر کرده و نوش جان می‌کنند، اما برای تهیه پای یک لایه خمیر نیز بر روی مواد میانی قرار می‌گیرد.

مواد لازم برای تهیه این تارت خوشمزه به صورت زیر هستند. این مواد برای تهیه خمیر و مواد میانی استفاده می‌شوند.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
آرد سفید قنادی 2 پیمانه
شیر سرد  2 پیمانه
پودر قند 1 قاشق غذاخوری
شکر یک سوم پیمانه
زرده تخم مرغ سه عدد
کره  30 گرم
کره سرد خرد شده 120 گرم
خامه 200 گرم
توت فرنگی 700 گرم
نشاسته ذرت 2 قاشق غذاخوری
وانیل یک قاشق چای خوری
نمک  نصف قاشق چای خوری
آب یخ 1 تا دو قاشق چای خوری

 

طرز تهیه تارت توت فرنگی با کرم کاستارد

طرز تهیه تارت توت فرنگی با کرم کاستارد

برای تهیه این دسر خوشمزه ابتدا خمیر و سپس کاستارد آن تهیه شده و در نهایت با توت فرنگی تزئین می‌شود. به این منظور مراحل زیر را به دقت دنبال کنید.

  • در اولین مرحله کرم کاستارد تهیه می‌شود. ابتدا دو عدد زرده تخم مرغ را با شکر مخلوط کرده و نشاسته ذرت نیز به آن اضافه کنید. 5 قاشق شیر سرد نیز اضافه کرده و به خوبی هم بزنید تا کاملا یکدست شود.
  • در این مرحله مابقی شیر را نیز اضافه کرده، روی حرارت قرار دهید و مدام هم بزنید تا کاملا غلیظ شود.
  • پس از به غلظت رسیدن، 30 گرم کره و نیمی از وانیل را اضافه کرده و روی آن را بپوشانید تا خنک شود.
  • پس از خنک شدن خامه را نیز اضافه کنید و کرم را کنار بگذارید.
  • حال آرد، نمک، پودر قند، کره سرد خرد شده و وانیل را درون ظرفی ریخته و هم بزنید. می‌توانید با غذاساز این کار را انجام دهید. در این شرایط کره نباید ذوب شود، به همین دلیل با دست این کار را انجام ندهید.
  • پس از آن زرده تخم مرغ را به همراه آب یخ اضافه کنید و هم بزنید. خمیر را درون یخچال قرار داده تا 30 دقیقه استراحت کند.
  • خمیر را باز کرده و کف قالب تارت پهن کنید. روی آن را با کاغذ روغنی بپوشانید و 20 دقیقه در فر 180 قرار دهید. در نهایت 10 دقیقه نیز گریل را روشن کنید. برای جلوگیری از پف کردن خمیر تارت با توجه به روش گفته شده در بالا می‌توانید روی کاغذ روغنی را با حبوباتی مانند نخود یا لوبیا پر کنید. زمان پخت به صورت تقریبی است و باید مرتب آن را چک کنید تا بیش از حد پخته و خشک نشود.
  • پس از پخت خمیر، کرم کاستارد آماده شده را بر روی بریزید و با توت فرنگی تزئین کنید. تارت با کرم کاستارد و توت فرنگی شما آماده است. نوش جان کنید. اگر توت فرنگی تازه در دسترس ندارید می‌توانید از کمپوت یا مارمالاد توت فرنگی نیز برای این تارت استفاده کنید.

دسرها تنوع زیادی داشته و می‌توانید متناسب با ذائقه خود از میان آن‌ها تهیه و نوش جان کنید. پای لیموترش نیز از دسرهای جذاب با طعمی متفاوت است. معمولا دسرها و شیرینی‌ها در طعم‌های شیرین تهیه شده و این دسر با ترکیب شیرینی و ترشی لیمو، بسیار خاص و بی نظیر می‌شود. طرز تهیه پای لیمو ترش را نیز می‌توانید در بلاگ اسنپ فود مطالعه کرده و این دسر خوشمزه را به راحتی تهیه کنید.

تارت کاستارد با طعم‌های متنوع و بسیار خوشمزه

سخن آخر

در این مقاله با چند نوع طرز تهیه تارت کاستارد آشنا شدید. می‌توانید از هر روشی که برای شما راحت‌تر است برای تهیه این تارت خوشمزه و جذاب استفاده کنید. اگر به پخت دسر و شیرینی علاقه نداشته و یا فرصت کافی برای این کار ندارید، راحت‌ترین کار سفارش و خرید آنلاین شیرینی از طریق اسنپ فود است. انواع مختلفی از کیک، دسر و شیرینی‌ها در این مجموعه آماده است و به سرعت سفارش شما ارسال می‌شود. لذت چشیدن یک طعم بی نظیر در هر لحظه با اسنپ فود امکان پذیر است.

نظرات کاربران