آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
آموزش آشپزی
4/5 - (3 امتیاز)
بدون نظر

فرای انتظار مهمانان، با طرز تهیه ته چین مرغ

زهرا دهقان 03 مهر 1397 4 دقیقه

طرز تهیه ته چین مرغ یک دستورغذای کاملاً ایرانی است. این غذای لذیذ و محبوب، به‌دلیل زیبایی‌اش، غذایی مجلسی و رسمی محسوب می‌شود و در بسیاری از میهمانی‌های ایرانی سر سفره‌ی غذا جا خوش می‌کند. ته‌چین مرغ، تنها یکی از انواع ته چین‌ها است که البته می‌توان آن را به شکلی خوشمزه‌ترین آن‌ها نیز دانست. ازجمله‌ی انواع ته‌ چین می‌توان به ته‌چین گوشت، ته‌چین اسفناج، بادمجان و ته‌چین ماهی اشاره کرد. ته‌چین مرغ هم انواع مختلفی دارد؛ ته‌چین آلبالو با مرغ، ته‌چین مرغ و بادمجان، ته‌چین مرغ و اسفناج و غیره ازجمله‌ی ته‌چین‌های معمول مرغ است.

ته چین مرغ
تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده سازی  30 دقیقه
زمان پخت غذا 50 دقیقه
میزان سختی سخت

ته چین مرغ برای چهار نفرته چین مرغ

تهیه این غذای خوشمزه برای اولین بار کمی سخت به نظر می‌رسد، اما چند بار که ته چین را در منزل آماده کنید، طبخ آن برایتان ساده‌تر خواهد بود و شاید بتوانید به صورت روتین این غذا را گاه و بیگاه آماده کنید. همچنین، با یاد گرفتن ایندستور تهیه، نحوه تهیه دیگر انواع ته چین از جمله طرز تهیه ته چین اسفناج نیز برایتان آسان می‌شود.

مواد اولیه برای ته چین مرغ برای چهار نفر

مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه ته چین مرغ، به قرار زیر هستند:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
برنج آبکش شده 3 لیوان
زرده تخم مرغ 2 عدد
ماست 2/1 لیوان
زعفران دم کرده 2/1 لیوان
مرغ پخته و ریش ریش شده 2 لیوان
نمک و دارچین و زردچوبه به مقدار کافی

مراحل طرز تهیه ته چین مرغمراحل طرز تهیه ته چین مرغ

برای تهیه ته چین خوشمزه، لازم است که این مراحل را یک به یک دنبال کنید. این مراحل درست مطابق با طرز تهیه انواع ته چین ساده خواهد بود، به اضافه این که رشته‌های مرغ لابه‌لای برنج قرار می‌گیرند.

  • مرحله اول: برنج‌ها را سه تا چهار ساعت در آب‌ نمک سرد خیس کنید.
  • مرحله دوم: پنج لیوان آب سرد را در قابلمه بجوشانید و سپس برنج‌های شسته‌شده را با مقداری نمک به آب در حال جوش اضافه کنید.
  • مرحله سوم: پس از گذشت زمانی کوتاه که برنج‌ها پخت، یک دانه برنج را بر‌دارید و با ناخن بشکنید؛ اگر به‌اندازه‌ی یک نقطه‌ی سفید هنوز خام بود برنج آماده است و می‌توانید آن را زیر آب سرد آبکش کنید.
  • مرحله چهارم: پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و در مقداری روغن تفت دهید تا طلایی رنگ شود. لازم به توضیح است که در طرز تهیه ته چین بادمجان نیز به کمی پیازداغ احتیاج داریم و این باعث خوشمزه‌تر شدن ته چین خواهد شد.
  • مرحله پنجم: مرغ‌ها را به‌همراه مقدار کمی آب داخل قابلمه بریزید و اجازه دهید روی حرارت ملایم بپزد. مقدار آب کم و مناسب کمک می‌کند که طعم مرغ حفظ شده و خوشمزه‌تر شود.
  • مرحله ششم: اندکی که گذشت مقداری نمک، دارچین و زردچوبه به آن اضافه کنید. میزان ادویه بسته به ذائقه‌ی شما می‌تواند متفاوت باشد.
  • مرحله هفتم: مرغ پخته شده را ریش ریش کنی و با پیازی که سرخ شده بود و مقداری زعفران تفت دهید.
  •  مرحله هشتم: حالا نصف برنج را با ماست و زرده‌های تخم‌مرغ و نصف زعفران مخلوط کنید.دستور پخت ته چین مرغ
  • مرحله نهم: در مرحله نهم از طرز تهیه ته چین مرغ ، کف قابله را اندکی چرب کنید و اجازه دهید کمی داغ شود.
  • مرحله دهم: مقداری از برنج را کف قابلمه بریزید و با قاشق آن را فشار دهید. سپس مخلوط پیاز و مرغ را روی آن بریزید و دوباره روی آن برنج بریزید. این مراحل را تا تمام شدن مواد انجام دهید.
  • مرحله یازدهم: اجازه دهید برای ۳۵ تا ۴۰ دقیقه برنج دم بکشد.
  • مرحله دوازدهم: بعد از دم‌کشیدن برنج شعله را زیاد کنید که ته‌دیگ شما بگیرد و سپس زیر آن را خاموش کنید.
  • مرحله سیزدهم: برای اینکه ته‌چین مرغ شما راحت‌تر و سالم‌تر از قابلمه جدا شود و شکلی زیبا داشته باشد، پس از خاموش‌کردن شعله کف آن را برای لحظاتی در مقداری آب سرد قرار دهید.

  • مرحله چهاردهم: ظرفی را که می‌خواهید ته‌چین مرغ در آن سرو شود، روی قابلمه قرار دهید و به‌سرعت و دقت قابلمه را روی ظرف برگردانید.
  • مرحله پانزدهم: در حین آماده‌شدن ته‌چین مرغ، باقی برنج‌ها را در ظرفی جداگانه دم کنید و از باقی زعفران‌ها برای تزئین‌کردن و طعم‌دادن به آن استفاده کنید.
  • مرحله شانزدهم: اگر دوست دارید ته‌چین شما طعم و رنگ بهتری پیدا کند و مجلسی‌تر شود، مقداری زرشک، خلال پسته و بادام را بخیسانید و با مقدار کمی زعفران تفت دهید؛ می‌توانید این مواد را با برنج مخلوط کنید یا آن را برای تزئین بر رو یا در کنار ته‌چین مرغ بریزید. استفاده از پسته و زرشک در طرز تهیه ته چین مرغ مجلسی، کاملا ضروری است.

به جز این حتما طرز تهیه ته چین گوشت را هم دنبال کنید. این ته چین بسیار خوشمزه بوده و با داشتن گوشت به جای مرغ، به مراتب مجلسی‌تر است.

سفارش ته چین داغ و مجلسی از اسنپ فود

اگر چه تهیه ته چین در منزل جذابیت زیادی دارد و فرایند آماده کردن این غذا، می تواند بسیار لذت بخش باشد؛ اما همیشه زمان کافی برای طبخ این غذای پرزحمت در منزل را ندارید. در چنین مواقعی، می‌توانید از امکان سفارش آنلاین اسنپ فود استفاده کرده و این غذای خوشمزه را به صورت اینترنتی خریداری کنید. ته چین رستورانی شما در زمانی کوتاه به وسیله پیک اسنپ فود، درب منزل یا محل کار فرستاده خواهد شد و می‌توانید از طعم عالی آن، لذت ببرید.

اشتراک:
زهرا دهقان- 507 مقالات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود