ته چین اسفناج؛ ته چین معروف شمالی

ته چین اسفناج
به این مقاله امتیاز دهید

مگر می‌شود ته چین اسفناج را مزه کرد و دلتان نخواهد دوباره آن را امتحان کنید؟ به جرات می‌توان گفت یکی از غذاهای خوشمزه و لذیذ انواع ته چین‌ها می‌باشد. ته چین‌ها انواع مختلفی دارند که با مواد متفاوتی درست می‌شوند. این غذای خوشمزه را می‌توانید با توجه به ذائقه خود درست کنید. در این قسمت قصد داریم طرز تهیه ته چین اسفناج را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید تا دستور پخت این غذای خوشمزه آشنا شوید.

ته چین اسفناج شمالی

بی‌شک از غذاهای شمالی نمی‌توان دست کشید. ته چین اسفناج نیز یکی از غذاهای شمالی فوق‌العاده است که اگر یکبار آن را امتحان کنید، حتماً عاشقش می‌شوید. در این قسمت طرز تهیه این غذا با رب انار، یا همان ته چین شمالی را برای شما آورده‌ایم تا آن را درست کنید و در کنار خانواده از خوردن این غذای لذیذ لذت ببرید. برای تهیه این غذا به مواد زیر نیاز دارید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
گوشت 600 گرم
اسفناج 800 گرم
پیاز یک عدد
نمک و فلفل به مقدار لازم
برنج پنچ الی شش پیمانه
رب انار یک پیمانه
سیب زمینی بزرگ دو عدد
روغن به مقدار لازم

طرز تهیه ته چین اسفناج

طرز تهیه ته چین اسفناج

با مواد لازم برای تهیه این غذای خوشمزه آشنا شدیم و حال به سراغ طرز تهیه آن می‌رویم:

  • مرحله اول: ابتدا پیازها را رنده کرده و سپس پیاز، گوشت، فلفل و مقداری آب را درون قابلمه ریخته و روی حرارت بگذارید تا به خوبی پخته شوند. توجه داشته باشید که زمانی که گوشت در حال پخت است مقداری کف روی آب جمع می‌شود، آن کف را بگیرید. حال که گوشت پخته شد، آن را ریز ریز یا رشته رشته کنید. حواستان باشد که آب گوشت را دور نریزید، زیرا در مراحل بعدی آن را به غذا اضافه می‌کنیم. در مقاله‌ای دیگر طرز تهیه ته چین گوشت را نیز آموزش داده‌ایم، اگر به ته چین گوشت علاقه دارید، این مطلب را از دست ندهید. خیلی از افراد از ما می‌پرسند که از چه گوشتی را برای این ته‌چین استفاده کنیم؟ باید بگوییم که هر گوشتی که دوست دارید(گوسفندی یا گوساله) را می‌توانید در این ته‌چین استفاده کنید. در صورتی که رژیم هستید و نمی‌توانید از گوشت قرمز استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم از گوشت مرغ استفاده کنید. البته، لازم به ذکر است که طرز تهیه این ته چین با طرز تهیه نوع مرغ آن متفاوت است و نباید این دو را با هم اشتباه بگیرید.
  • مرحله دوم: برای آماده کردن برنج ته چین اول برنج را خوب پاک کنید و برنج را بشویید. بعد از شستن برنج، آن را در آب ولرم و نمک خیس کنید. بعد از گذشت زمان کافی برای خیساندن برنج، قابلمه‌ای را پر از آب کرده و روی شعله گاز بگذارید. زمانی که آب جوش آمد، برنج را درون قابلمه ریخته تا کمی نرم شود. در این مرحله به این نکته دقت داشته باشید که برنج نباید کامل پخته شود‌. زمانی که برنج کمی نرم شد شعله گاز را خاموش کرده و برنج را درون آبکش بریزید.
انواع ته چین اسفناج
  • مرحله سوم: در این مرحله  از تهیه ته چین شمالی نوبت به پخت اسفناج‌ها می‌رسد. ابتدا اسفناج‌ها را به خوبی شسته و بگذارید خشک شود. آن‌ها را خورد کرده و در روغن تفت دهید. حال رب انار را به اسفناج‌ها افزوده و به خوبی مخلوط کنید. حال می‌توانید نمک و فلفل را به این مخلوط اضافه کنید. لازم به ذکر است که مقدار نمک و فلفل را با توجه به سلیقه و ذائقه خود می‌توانید کمتر یا بیشتر بریزید.
  • مرحله چهارم : در این مرحله باید سیب‌زمینی‌ها را پوست کنده و به صورت حلقه حلقه بِبُرید. حواستان باشد که حلقه‌های سیب‌زمینی خیلی نازک و یا ضخیم نباشد. سیب‌زمینی‌های حلقه‌ای را کف قابلمه‌ای که به روغن آغشته شده است پهن کنید.
  • مرحله پنجم: به مرحله آخر طرز تهیه ته چین رسیدیم. در این مرحله روی سیب‌زمینی‌هایی که کف قابلمه گذاشته‌اید، کمی نمک بریزید. حال نصف برنجی را که آبکش کرده‌اید را روی سیب‌زمینی‌ها بریزید. بعد گوشت و اسفناج را که در مراحل قبل پختید روی برنج ریخته و دوباره نصف دیگر برنج را روی گوشت و اسفناج بریزید. از آب گوشتی که کنار گذاشته‌اید، یک استکان را با روغن ترکیب کنید و روی برنج بریزید. حال قابلمه را روی شعله ملایم گاز قرار دهید و در قابلمه را بدون دم‌کنی گذاشته تا بخار کند‌. بعد از اینکه بخار کرد برای در قابلمه از دم‌کنی استفاده کنید. در قابلمه را ببندید تا به خوبی دم بکشد. اکنون اگر شعله گاز شما زیاد است از شعله پخش‌کن برای زیر قابلمه استفاده کنید‌.همان طور که می‌دانید ذائقه‌ها متفاوت است. اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که ته چین ترش‌تری دوست دارید، پیشنهاد می‌کنیم در مرحله آخر که آب گوشت را به همراه روغن روی برنج می‌ریزید، یک قاشق غذا خوری رب انار نیز به آن ا ضافه کنید و سپس روی برنج بریزید. در این صورت ته چین اسفناج با رب انار شما ترش‌تر می‌شود. دقیقاً همان چیزی که شما می‌خواهید.

انواع ته چین اسفناج

انواع ته چین اسفناج

همان طور که گفتیم، این غذای خوشمزه با مواد مختلفی درست می‌شود که در بالا طرز تهیه ته چین اسفناج شمالی یا همان ته چین با رب انار  را برای شما آوردیم. البته انواع دیگری از این نوع غذا نیز وجود دارد، که اگر تمایل داشته باشید، می توانید با انواع ته چین و طرز تهیه آن ها آشنا شوید!

ته چین اسفناج و بادمجان

اگر شما هم مثل من عاشق بادمجان هستید، حتما و حتما این ته چین خوشمزه و لذیذ را امتحان کنید. در این ته چین از برنج، ماست، بادمجان و قارچ استفاده می‌شود و برای کسانی که غذاهای بدون گوشت و رژیمی می‌خواهند نیز بسیار مناسب است.

ته چین اسفناج بدون گوشت

بسیاری از افراد علاقه‌ای به گوشت ندارند، گیاه‌خوارند یا رژیم هستند، این افراد معمولاً به دنبال غذاهای بدون گوشت می‌باشند. این نوع ته چین علاوه بر اینکه بسیار لذیذ و خوشمزه است. به دلیل وجود اسفناج ویتامین‌های بسیاری نیز دارد. ته چین اسفناج بدون گوشت با رب انار یکی از انواع ته چین‌های اسفناج بدون گوشت است که بسیار خوش طعم می‌باشد. حتما آن را امتحان کنید پشیمان نمی‌شوید. طرز تهیه این نوع ته چین نیز مانند طرز تهیه ته چین شمالی، ساده است. همچنین افرادی که میانه‌ای با گوشت ندارند، می‌توانند طرز تهیه ته چین مرغ را نیز یاد بگیرند.

سفارش آنلاین ته چین شمالی از اسنپ فود

اگر غذاهای شمالی را خورده باشید دیگر طعم لذیذ و فوق‌العاده آن را فراموش نخواهید کرد. شاید فکر کنید ته چین‌ها فقط از گوشت و مرغ درست می‌شوند، اما این طور نیست. ته چین اسفناج یکی از خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین ته چین‌ها محسوب می‌شود. خواص زیاد اسفناج را نمی‌توان نادیده گرفت. شاید برخی از افراد به ویژه کودکان علاقه‌ای به خوردن اسفناج به تنهایی نداشته باشند، استفاده از آن در ته چین بهترین روش برای بهره‌مند شدن از ویتامین‌های موجود در اسفناج است.

در این مطلب طرز تهیه ته چین اسفناج شمالی را به شما آموزش دادیم. اگر عطر و طعم اسفناج را دوست دارید حتما این ته چین را امتحان کنید. طبق آموزشی که در بالا دادیم به راحتی می‌توانید این غذای شمالی و لذیذ را تهیه کنید. البته، اگر ذغدغه‌های روزمره وقت شما را پر کرده است و تمایلی به پخت این غذا ندارید، می‌توانید از امکانات سفارش آنلاین غذا
اسنپ فود استفاده کنید. در اسنپ فود انواع ته چین توسط سرآشپزهای حرفه‌ای آماده شده است وکافی است در خانه بنشینید و غذای مورد نظر خود را درب منزل تحویل بگیرید.

نظرات کاربران