آسان ترین طرز تهیه ته چین بادمجان

طرز تهیه ته چین بادمجان

اگر ته چین بادمجان را یکبار امتحان کرده باشید دیگر نمی‌توانید از آن دست بکشید. این غذای بی‌نظیر با مواد مختلفی درست می‌شود و انواع گوناگونی دارد. در این قسمت قصد داریم شما را با طرز تهیه ته چین بادمجان و انواع آن آشنا کنیم. با ما همراه باشید تا با انواع ته چین و طرز تهیه آن ها آشنا شوید!

انواع ته چین بادمجان

به جرات می‌توان گفت ترکیب بادمجان با انواع مواد غذایی خوشمزه است. از این رو ته چین بادمجان نیز با مواد غذایی مختلفی درست می‌شود و هر سلیقه و ذائقه‌ای حداقل یکی از آن‌ها را دوست دارد. در زیر شما را با انواع این غذای فوق‌العاده آشنا می‌کنیم.

ته چین بادمجان و مرغ

ترکیب مرغ و بادمجان طعمی بسیار فوق‌العاده دارد. اگر تا به حال مرغ و بادمجان خورده‌اید و طعمش را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم حتما ته چین بادمجان و مرغ را امتحان کنید. اما چطور این غذای خوشمزه را درست کنیم؟ مواد لازم برای تهیه این نوع ته چین:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
سینه مرغ ۱ عدد
تخم مرغ ۳ عدد
برنج ۳ پیمانه
بادمجان 2 عدد
پیاز 2 غدد
ماست شیرین و چکیده 1 پیمانه
روغن ۱/۴ پیمانه
کره 15 گرم
زعفران غلیظ به مقدار لازم
زرشک و خلال بادام و پسته به مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، آویشن، پودر سیر، ادویه کاری، برگ بو و زردچوبه

 

به مقدار لازم

طرز تهیه ته چین مرغ و بادمجان

طرز تهیه ته چین مرغ و بادمجان

به مقدار لازم ، برای درست کردن این ته چین خوشمزه مراحل زیر را انجام دهید، قبل از هر چیز بگوییم که برنج را باید از قبل خیس کنید تا وقتی به مرحله آخر می‌رسید برنج شما آماده پخت باشد:

  • مرحله اول: در مرحله اول از طرز تهیه ته چین بادمجان ابتدا باید مرغ را آماده کنید. برای اینکار پیاز را به ۴ قسمت تقسیم کرده و با مرغ، برگ بو و فلفل سیاه در قابلمه قرار داده و روی آن مقداری آب بریزید. قابلمه را روی شعله گاز گذاشته تا مرغ خوب بپزد. بعد از پخت مرغ، آن را ریش‌ریش کرده، مقداری زعفران به آن اضافه کنید و مرغ‌ها را کنار می‌گذارید.
  • مرحله دوم: برای آماده کردن بادمجان، آن‌ها را پوست کنده و به صورت حلقه حلقه خرد کنید. توصیه می‌کنیم برای گرفتن تلخی بادمجان، آن‌ها را مدتی( تقریباً ۳۰ دقیقه) در آب و نمک قرار دهید. سپس بادمجان‌ها را آبکشی کنید و با روغن داغ به خوبی سرخ کنید.
  • مرحله سوم : برای آماده کردن مواد میانی، پیاز را نگینی خورد کرده د داخل تابه سرخ کنید. بعد از طلایی شدن پیازها مرغ ریش‌ریش شده، بادمجان سرخ شده، خلال بادام، زرشک و ادویجات را به آن اضافه کنید. حدود ۵ دقیقه مواد را به خوبی تفت دهید.
  • مرحله چهارم : در مرحله چهارم طرز تهیه این ته چین باید درون یک کاسه تخم‌مرغ‌ها را شکسته، روغن، ماست و زعفران را به آن اضافه کنید و با چنگال خوب هم‌بزنید به طوری که تخم‌مرغ‌ها لخته نباشند. سپس مقداری نمک و فلفل به آن افزوده و مخلوط را کنار می‌گذاریم.
  • مرحله پنجم : به مرحله آخر طرز تهیه ته چین رسیدیم. همان طور که گفتیم برنج باید از قبل با مقداری نمک خیس بخورد. حال برنج را روی حرارت گذاشته تا جوش بیاید. زمانی که برنج کمی نرم شد آن را آبکش کنید. حال کره را ته قابلمه بریزید تا آب شود. در این مرحله برنج را با مخلوط تخم‌مرغ و ماست که مرحله قبل آماده کردید ترکیب کرده و نصف آن را کف قابلمه بریزید. با کفگیر مواد را به خوبی فشرده و صاف کنید، سپس از مواد میانی‌ای که در مرحله سوم درست کردید، روی برنج بریزید. حال نصف دیگر برنج را اضافه کنید. خوب مواد را فشرده و صاف کرده و در قابلمه را ببندید. ته چین را به مدت ۵۰ دقیقه تا یک ساعت روی شعله قرار دهید تا دم کشیده و طلایی شود. بعد از آماده شدن ته چین می‌توانید روی آن را با زرشک و خلال بادام تزئین کنید. ته چین بادمجان و مرغ شما آماده است نوش جان کنید.

ته چین بادمجان و گوشت

ته چین بادمجان و گوشت

بی‌شک یکی از غذاهای خوشمزه و لذیذ ته چین بادمجان و گوشت است. این نوع ته چین برای مهمانی‌ها نیز بسیار کاربرد دارد. پیشنهاد می‌کنیم برای تهیه این ته چین از بادمجان‌ها قلمی استفاده کنید. برای گوشت نیز می‌توانید از گوشت تکه‌ای یا چرخ‌کرده استفاده کنید که ما در این آموزش از گوشت چرخ‌کرده استفاده کرده‌ایم. برای تهیه آن به مواد زیر نیاز دارید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
گوشت چرخ کرده 300 گرم
تخم مرغ 2 عدد
برنج ۳ پیمانه
بادمجان 2 عدد
پیاز 1 غدد
ماست 1 پیمانه
سیر 1 حبه
زعفران دم کرده غلیظ به مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه

 

به مقدار لازم

طرز تهیه ته چین بادمجان و گوشت

حال برای تهیه این ته چین از گوشت استفاده کرده و آن را با گوشت چرخ کرده پیش می‌بریم:

  • مرحله اول : آماده کردن بادمجان در این نوع ته چین مانند ته چین بادمجان و مرغ می‌باشد.
  • مرحله دوم: آماده کردن مواد میانی
  • مرحله سوم: پیاز را خلال کرده و در روغن تفت دهید تا طلایی و سبک شود‌. حال کمی زردچوبه و سیر را به آن اضافه کنید. به خوبی تفت دهید تا عطر سیر بلند شود و سپس گوشت را اضافه کرده و خوب تفت دهید تا گوشت پخته شود. حال مقداری فلفل سیاه و نمک را به گوشت اضافه کنید و شعله را خاموش کنید.
  • مرحله چهارم و پنجم: آماده کردن مخلوط تخم‌مرغ و ماست و همچنین پخت ته چین، مانند مرحله چهارم و پنج ته چین بادمجان و مرغ می‌باشد.

به همین راحتی این ته چین خوشمزه آماده است. در مقاله‌ای دیگر طرز تهیه ته چین گوشت را نیز برای شما آورده‌ایم.

ته چین بادمجان و قارچ

ته چین بادمجان و قارچ

اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که علاقه‌ای به گوشت ندارید و یا رژیم هستید و به دنبال یک غذای خوشمزه و بدون گوشت هستید، ته چین‌های بدون گوشت بهترین گزینه برای شما می‌باشند. یکی از ته چین‌های خوشمزه و بدون گوشت ته چین بادمجان و قارچ است که طرافداران بسیاری نیز دارد. برای تهیه این ته چین مراحلی مانند آماده کردن بادمجان، آماده کردن مایه ته جین و پخت ته چین مانند ته چین‌های دیگری است که آموزش دادیم.

تفاوت این ته چین با ته چین‌های دیگر در مواد میانی آن است. قارچ‌ها را باید با آب لیموترش و مقداری نمک در روغن تفت می‌دهید تا آب قارچ کشیده شود و کمی نمناک باشد. در هنگام پخت ته چین یک لایه برنج، یک لایه بادمجان، یک لایه دیگر برنج، یک لایه قارچ و پیاز داغ و سپس یک لایه دیگر برنج ریخته و در قابلمه را می‌بندیم تا ته چین به مدت ۴۵ دقیقه روی شعله باشد و به خوبی پخته شود. زمانی که ته چین پخته شد می‌توانید آن را با خلال پسته، زرشک و خلال بادام تزئین کنید. ته چین بادمجان و قارچ شما آماده است نوش جان کنید.

ته چین بادمجان و سیب زمینی

ته چین بادمجان و سیب زمینی یکی از ته چین‌ها راحت و خوشمزه می‌باشد. بی‌تردید همه ما ته دیگ سیب زمینی را دوست داریم. اگر ته چین به همراه ته دیگ سیب زمینی باشد که واقعاً طعم بهشت می‌دهد.  برای تهیه این نوع ته چین نیز مانند دیگر ته چین‌ها باید مراحل پخت بادمجان، تهیه مایه ته چین و پخت برنج را انجام دهید و برای پخت ته چین کف قابلمه را سیب زمینی بچینید و بقیه مواد را مانند آموزش‌های قبلی، اضافه کنید. ته چین سیب زمینی و بادمجان یکی از ته چین‌های خوشمزه است که در هر زمانی به راحتی می‌توانید آن را درست کنید و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.

ته چین‌ها از جمله غذاهای خوشمزه و لذیذ هستند ‌که تا اسمشان می‌آید آدم هوس می‌کند انواع ته چین را بخورد. اما اگر وقت کافی برای درست کردن انواع ته چین را ندارید و یا حوصله آشپزی را ندارید هر لحظه که هوس ته چین کردید خیلی راحت می‌توانید با سفارش آنلاین غذا ته چین را نوش جان کنید. با اسنپ فود می‌توانید انواع ته چین بادمجان را از رستوران‌های نزدیک به خود تهیه کنید.

سفارش آنلاین ته چین بادمجان

در این مقاله طرز تهیه ته چین بادمجان را به شما آموزش دادیم. اما با حضور فعال بانوان در جامعه شاید وقت کافی برای پخت و پز در خانه را نداشته باشید اما دوست دارید انواع ته چین را امتحان کنید. اسنپ فود بهترین راه حل برای شما می‌باشد‌. در هر کجا که باشید به راحتی می‌توانید انواع ته چین را سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرید. ممنون که تا انتها همراه ما بودید. امیدواریم آموزش این قسمت برای شما مفید بوده باشد.

نظرات کاربران