طرز تهیه جوی پرک در ۴ مرحله ساده

به این مقاله امتیاز دهید

در مطالب پیش، طرز تهیه پودینگ دانه چیا را با هم دیدیم، اما حتما می‌دانید که لیست صبحانه‌های رژیمی به همین مورد ختم نمی‌شود. به علاوه، چیزی که باعث نشاط بیشتر صبحگاهی شما خواهد شد، صبحانه‌های متنوعی است که در طول هفته در کنار عزیزانتان صرف خواهید کرد. بنابراین بیایید این بار، درباره چند صبحانه رژیمی با جو پرک صحبت کنیم. صبحانه‌هایی که خیلی زود آماده می‌شوند، سیر کننده‌اند و ارزش غذایی بالایی دارند. بنابراین، با اسنپ فود همراه باشید تا با یکدیگر طرز تهیه جوی پرک را ببینیم.

جوی پرک
تعداد نفرات 2 تا 3 نفر
زمان آماده سازی 5 دقیقه
زمان تهیه 10 دقیقه
میزان سختی کم
میزان کالری در هر 100 گرم 123 کیلوکالری

نکته: دقت کنید که این مقدار کالری، فقط مربوط به جوی پرک پخته شده است و در صورت اضافه کردن شیر یا سایر مواد به آن، میزان کالری در 100 گرم، افزایش می‌یابد.

جوی پرکصبحانه رژیمی با جو پرک

همان‌طور که می‌دانید، جوی پرک خیلی زود می‌پزد و به راحتی هضم می‌شود، اما بسته به اینکه در طرز تهیه جو پرک برای صبحانه خوشمزه خود از چه موادی استفاده کنید، می‌توانید تنوع قابل ملاحظه‌ای به طعم آن بدهید. در ادامه، مواد لازم و مراحل طرز تهیه جو پرک با شیر برای صبحانه را خواهید خواند و پس از آن، به اختصار، درباره چند دستور دیگر هم صحبت خواهیم کرد.

مواد لازم برای تهیه جوی پرک

اگر می‌خواهید صبحانه خانگی شما قوت بیشتری داشته باشد، استفاده از عسل را در اولویت قرار دهید.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
جوی پرک 6 تا 8 قاشق غذاخوری
شیر 2 پیمانه
عسل یا شکر 3 تا 4 قاشق غذاخوری
موز 1 عدد
پودر نارگیل 3 قاشق غذاخوری
پودر دارچین نصف قاشق چایخوری

مراحل طرز تهیه جوی پرک

برای تهیه این صبحانه عالی و خوشمزه، کمتر از 10 دقیقه زمان لازم است و می‌توانید آن را به صورت گرم یا سرد، سرو کنید. این مراحل را انجام دهید.

  • مرحله اول: جوی دو سر پرک را همراه با شیر در قابلمه‌ای مناسب ریخته و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید.
  • مرحله دوم: صبر کنید تا چند دقیقه‌ای بگذرد و جوی پرک کمی نرم شود، سپس، عسل یا شکر و پودر نارگیل را اضافه کرده و مواد را خوب مخلوط کنید.
  • مرحله سوم: موز را با چنگال به صورت له شده و پوره درآورید و آن را به محتویات قابلمه اضافه کنی. مواد را هم بزنید تا ترکیب یکدستی ایجاد شود.
  • مرحله چهارم: در پایان طرز تهیه جو پرک با شیر و موز، نصف قاشق چایخوری پودر دارچین را هم اضافه کنید و چند دقیقه دیگر صبر کنید تا جوی پرک، نرم و لعاب‌دار شود.

نکته: در صورت صرف زمان بیشتر، ترکیب، نرم‌تر و غلیظ‌تر خواهد شد.

به همین سادگی، صبحانه متفاوت و خوشمزه شما آماده است و می‌توانید آن را با برش‌های موز یا میوه‌های دیگر تزئین کرده و سر میز بیاورید.

طرز تهیه جو پرک برای بدنسازیطرز تهیه جو پرک برای بدنسازی

اگر مشغول تمرینات بدنسازی هستید و می‌خواهید عضله‌های خود را افزایش دهید، بمب انرژی جوی دو سر پرک را فراموش نکنید. این ماده همراه با پروتئین می‌تواند یک صبحانه کامل یا یک مکمل غذایی عالی پیش از تمرین باشد.

برای تهیه آن، مقداری جوی پرک را با شیر یا آب بپزید. سپس از روی حرارت برداشته و پودر پروتئین (آب پنیر) را به آن اضافه کرده و مجددا حدود 30 ثانیه روی حرارت قرار دهید. البته طرز تهیه جو دوسر با شیر برای بدنسازی مقوی‌تر است. به علاوه، اگر می‌خواهید پروتئین بیشتری به معجون خود اضافه کنید می‌توانید از 50 میلی لیتر سفیده تخم مرغ هم استفاده کنید.

طرز تهیه صبحانه با جو پرک بدون شیر

برای تهیه این صبحانه رژیمی نیاز به کره بادام زمینی دارید و می‌توانید آن را با دیدن طرز تهیه کره ی بادام زمینی ، خودتان در منزل، تهیه کنید.

ابتدا یک پیمانه جوی پرک را با مقداری آب بپزید تا به صورت پوره درآید. پس از اینکه کمی خنک شد، 2 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی را با آن مخلوط کرده و نصف فنجان انگور قرمز را روی بقیه مواد بریزید و سرو کنید. این صبحانه مقوی، می‌تواند انتخابی عالی و هیجان‌انگیز برای گیاهخواران باشد.

طرز تهیه جو دوسر پرک صبحانه فوری

یکی دیگر از روش‌های طرز تهیه جوی پرک برای صبحانه این است که یک پیمانه جوی دو سر پرک را با آب بپزید و پس از اینکه کمی خنک شد، نصف فنجان توت فرنگی خرد شده و 1 قاشق چایخوری عسل را به آن اضافه کنید. این صبحانه خوشمزه، خیلی زود آماده می‌شود و اگر کمی خلاقیت به خرج دهید و آن را با برش‌های توت فرنگی و تمشک به صورت اشکال کارتونی تزئین کنید، تبدیل به یک صبحانه جذاب برای بچه‌ها خواهد شد.طرز تهیه جو دوسر پرک صبحانه فوری

نکته: اگر می‌گویید که پختن جوی دو سر پرک زمان‌بر است و شما همین اندازه هم وقت ندارید، دستور صبحانه فوری زیر را اجرا کنید:

از شب قبل، 1 فنجان جوی پرک و 4 عدد خرما یا برگه زردآلو را بخیسانید. صبح روز بعد، جوی خیس خرده، خرما و 2 لیوان آب را برای چند ثانیه در مخلوط‌کن، ترکیب کنید. سپس یک عدد سیب خرد شده و مقداری پودر دارچین و میخک را به مواد اضافه کرده و این معجون قوی گیاهی را به عنوان یک صبحانه بی‌نظیر گیاهی، میل کنید.

اوتمیل

اگر به دنبال یک صبحانه گرم، لذیذ و مقوی هستید، اوتمیل را از قلم نیندازید. برای تهیه آن، 1 فنجان جوی دو سر پرک را با 2 فنجان شیر بادام شیرین نشده و یک عدد موز داخل قابلمه‌ای مناسب بریزید و مقداری نمک و نصف قاشق چایخوری وانیل و به همین مقدار دارچین را به عنوان چاشنی، به آن اضافه کنید.

حالا ظرف را روی حرارت متوسط بگذارید تا مواد بجوشند، سپس، حرارت را کم کنید و حدود 5 دقیقه، مواد را به طور مرتب هم بزنید تا به غلظت مناسب برسند. اوتمیل خوشمزه شما به همین راحتی آماده می‌شود و می‌توانید آن را در کنار عزیزانتان، نوش جان کنید.

برای تهیه صبحانه های خوشمزه و رژیمی، روی اسنپ فود حساب کنید

در این مطلب، نحوه تهیه جوی پرک را به چند روش مختلف، بیان کردیم. اما گزینه دیگری هم برای تهیه این صبحانه رژیمی خوشمزه وجود دارد. کافی است سری به سایت اسنپ فود بزنید و موارد دلخواه خود را از طریق سفارش آنلاین از کافه ثبت کنید تا در کمترین زمان ممکن، صبحانه را درب منزل خود تحویل بگیرید.

نظرات کاربران