آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه کره ی بادام زمینی
انواع صبحانه
به این مقاله امتیاز دهید
بدون نظر

شروع یک صبح پرنشاط با طرز تهیه کره ی بادام زمینی

مینا اسماعیل بیگی 04 دی 1401 5 دقیقه

تا چه اندازه برای صبحانه خود وقت صرف می‌کنید؟ آیا می‌دانید خوردن یک صبحانه مقوی و پرفایده، انرژی شما را در طول روز، تضمین خواهد کرد؟ شاید بگویید این کار وقت‌گیر است و شما در ابتدای صبح، حوصله چیدن یک سفره مفصل را ندارید. در جواب باید بگوییم که فواید خوردن یک صبحانه کامل، خیلی بیشتر از چیزی است که تصور می‌کنید، تا جایی که در روایات، از آن تعبیر به میخ بدن شده است؛ یعنی چیزی که بدن را نیرومند نگه می‌دارد. بنابراین، تنبلی را کنار بگذارید و با ما همراه شوید. در این مطلب از اسنپ فود، درباره طرز تهیه کره ی بادام زمینی خواهیم گفت تا ببینید که چقدر آسان می‌توانید ارزش سبد غذایی خانواده خود را بالاتر ببرید.

کره ی بادام زمینی
زمان آماده سازی 15 دقیقه
زمان تهیه 15 دقیقه
میزان سختی کم
میزان کالری در هر 100 گرم 588 کالری

کره ی بادام زمینیطرز تهیه کره بادام زمینی با آسیاب

طرز تهیه کره ی بادام زمینی تنوع قابل توجهی دارد و کافی است کمی خلاقیت را چاشنی کارتان کنید. برای مثال، کره بادام زمینی رژیمی، اصلا شیرین نیست و شما با افزودن مقداری نمک و عصاره وانیل، زنجبیل یا دارچین می‌توانید به طعم و مزه فوق‌العاده‌ای برسید.

اگر عاشق شکلات‌های صبحانه هستید، مقداری شکلات بن ماری شده به مواد آن اضافه کنید و اگر دغدغه سلامت و رژیم غذایی‌تان را دارید، به غیراز عسل، شیره انگور، شیره خرما یا شربت افرا هم انتخاب‌های مناسبی برای شیرین کردن این کره خوش‌عطر خانگی هستند.

البته در نظر داشته باشید که استفاده از انواع شیره یا عسل، بافت کره گیاهی شما را نرم‌تر و روان‌تر خواهد کرد.

مواد لازم برای تهیه کره بادام زمینی

همان‌طور که می‌بینید، این کره گیاهی، مواد ساده و در دسترسی دارد و به راحتی می‌توانید آن را در منزل تهیه کنید. برای این کار، مواد زیر را آماده کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
مغز بادام زمینی 400 گرم
عسل 1 قاشق غذاخوری
نمک نصف قاشق مرباخوری

مراحل طرز تهیه کره ی بادام زمینی

در طرز تهیه کره بادام زمینی بدون فر، به این ترتیب عمل کنید:

  • مرحله اول: ابتدا پوست نازک و قهوه‌ای مغز بادام‌های خام را جدا کنید و آن‌ها را با نصف قاشق مرباخوری نمک، به مدت 10 تا 15 دقیقه با حرارت ملایم، تفت دهید.

نکته: می‌توانید نمک را حذف کنید، اما دقت داشته باشید که بادام زود می‌سوزد، بنابراین آن‌ها را مدام زیر رو کنید و هم بزنید.

  • مرحله دوم: زمانی که رنگ بادام‌ها قهوه‌ای کم‌رنگ شد، آن‌ها را به صورت داغ، داخل آسیاب یا مخلوط‌کن بریزید و چند بار آسیاب کنید تا بافتی خمیری و یکدست ایجاد شود و به روغن بیفتد.
  • مرحله سوم: پس از خمیر کردن بادام‌ها که حدود 8 تا 10 دقیقه زمان می‌برد، کرم بادام را از آسیاب خارج کرده و آن را با 1 قاشق عسل مخلوط کنید.نکات طرز تهیه کره بادام زمینی

به همین سادگی، طرز تهیه کره بادام زمینی با عسل به پایان می‌رسد و می‌توانید از آن در ظرفی دربسته داخل یخچال، نگهداری کنید.

نکته: مدت ماندگاری این کره خانگی در یخچال، از 2 هفته تا 1 ماه است.

در پایان این بخش، باید بگوییم که اگر به صبحانه‌های مقوی خانگی علاقمندید و دوست دارید میز صبحانه شما تنوع بیشتری داشته باشد، می‌توانید طرز تهیه پودینگ دانه چیا را هم ببینید.

چند نکته کاربردی و خواندنی در طرز تهیه کره ی بادام زمینی

اگر می‌خواهید نتیجه کار شما در طرز تهیه کره بادام زمینی بهتر شود، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • در بعضی دستورها، موقع آسیاب کردن بادام‌ها، یکی دو قاشق روغن مایع یا روغن کنجد در آن می‌ریزند تا خمیر بادام، روان‌تر و نرم‌تر شود.
  • برای اینکه مطمئن شوید پوست بادام زمینی‌ها باقی نمانده، پس از تفت دادن، آن‌ها روی پارچه‌ای تمیز پهن کرده و با دست، پارچه را چند بار روی آن‌ها بکشید و سپس داخل آسیاب بریزید.
  • طرز تهیه کره بادام زمینی با آسیاب تفاوت چندانی با طرز تهیه آن در مخلوط کن یا چرخ گوشت ندارد، اما دقت داشته باشید که هر چند دقیقه، دستگاه را خاموش کنید تا به موتور آن بیش از حد فشار وارد نشود.
  • در صورت نبود آسیاب یا مخلوط کن، از چرخ گوشت هم می‌توانید استفاده کنید.
  • در طرز تهیه کره بادام زمینی، استفاده از عسل هم اجباری نیست، اما قوت و طعم کره خانگی شما را بهتر می‌کند.
  • سفت بودن کره بادام زمینی، یکی از نشانه‌های کهنه بودن و خراب شدن آن است.

طرز تهیه کره بادام زمینی در فر

در صورت استفاده از فر، آن را روی دمای 176 درجه سانتیگراد تنظیم کنید. صبر کنید تا فضای داخلی فر کاملا گرم شود. سپس، یک کاغذ روغنی روی سینی فر قرار دهید و بادام زمینی‌ها را روی آن پخش کنید. پس از حدود 10 دقیقه، بادام زمینی‌ها طلایی یا قهوه‌ای کم رنگ شده و مقداری روغن پس می‌دهند. در این زمان، سینی فر را خارج کنید و اجازه دهید بادام زمینی‌ها کمی از حرارت بیفتند. سپس، بقیه مراحل را مطابق دستوری که آمد، انجام دهید.

طرز تهیه کره بادام زمینی برای لاغریطرز تهیه کره بادام زمینی برای لاغری

همان‌طور که دیدید، کره بادام زمینی، کالری بالایی دارد  و بسیار پرچرب است، اما اگر فکر می‌کنید که این میزان کالری و چربی، شما را چاق می‌کند، باید بگوییم که در اشتباه هستید. بیشتر چربی‌های موجود در این کره گیاهی، از نوع اشباع نشده و مفید هستند که با ایجاد حس سیری، جلوی پرخوری شما را می‌گیرند. اما اگر قصد لاغری دارید، این چند نکته را درباره کره بادام زمینی در نظر داشته باشید:

  • اول اینکه از نوع بدون شکر و نمک آن استفاده کنید.
  • دوم، میزان مصرف خود را در طول شبانه‌روز به 2 تا 3 قاشق غذاخوری محدود کنید.
  • شما می‌توانید این کره را به عنوان یک صبحانه رژیمی یا در میان‌وعده‌های خود میل کنید.
  • در وعده صبحانه، نان تست، مرباهای قندی و شیرینی‌های مصنوعی را کنار بگذارید و کره بادام زمینی را با میوه‌ها، نان‌های سبوس‌دار و جوی دو سر میل کنید. در این باره، دیدن طرز تهیه جوی پرک به عنوان یک صبحانه مقوی و رژیمی هم خالی از لطف نخواهد بود.

کره بادام زمینی برای کودکان

آیا می دانید که طبق تحقیق آکادمی آمریکایی اطفال، کره بادام زمینی در لیست غذاهای مناسب کودکان بدغذا قرار می‌گیرد؟… بنابراین این نشان می‌دهد که عطر و طعم این کره گیاهی، برای اکثر کودکان جذاب است و شما می‌توانید به عنوان یک صبحانه انرژی‌بخش و مفید برای کودکان خود، روی آن حساب کنید.

البته بهتر است در طرز تهیه کره بادام زمینی برای کودکان، از همان ابتدا، ذائقه او را به شیرینی‌های طبیعی مانند عسل و شیره عادت دهید و از به کار بردن قندهای مصنوعی یا شکلات‌های آماده در ترکیب آن خودداری کنید. این صبحانه، سرشار از پروتئین، آهن، انواع ویتامین‌ها و فیبر است و سازگاری بالایی با انواع غذاهای دیگر از قبیل، میوه‌ها، سبزی‌ها و حبوبات دارد.

در کنار تمام این فواید، در مورد علائم بروز آلرژی در کودک خود هوشیار باشید، زیرا بادام زمینی یک ماده غذایی آلرژی‌زاست که با وجود تمام خواص مفیدش، می‌تواند خطرناک هم باشد. بنابراین، در صورت سابقه وجود آلرژی در فرزندتان یا بروز علائمی مانند خارش‌های پوستی، آبریزش بینی یا حالت تهوع، بلافاصله، مصرف آن را قطع کرده و با پزشک خود تماس بگیرید.

جای کره بادام زمینی، روی میز صبحانه است…

نحوه درست کردن کره بادام زمینی به شکل‌های مختلف را برای شما توضیح دادیم. حال، اگر زمان کافی ندارید و ترجیح می‌دهید کره بادام زمینی را به صورت آماده و بازاری تهیه کنید، به سایت اسنپ فود سر بزنید. با سفارش آنلاین از کافه ، زحمت تهیه آن در منزل و خرید حضوری را کم خواهید کرد.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود