سفر به ایتالیا با طرز تهیه سالاد سزار ساده

طرز تهیه سالاد سزار ساده
4.8/5 - (17 امتیاز)

وقتی اسم غذاهای خوشمزه ایتالیایی به میان می‌آید، ناخودآگاه به یاد انواع پیتزاها و ظاهر دلچسب سالاد سزار می‌افتیم. از پیتزا که بگذریم، این سالاد سزار است که انقلابی در منوی پیش‌غذاها ایجاد کرده و وقتی قرار است از بین انواع سالاد یکی را انتخاب کنیم، این سالاد سزار است که پیروز میدان می‌شود. در نتیجه، امروزه بیشتر افراد با رسپی و طرز تهیه سالاد سزار ساده و اصل ایتالیایی آشنا بوده و از آن نه تنها بعنوان یک پیش‌غذای خوشمزه، بلکه حتی بعنوان یک وعده غذای دلپذیر و رژیمی نیز بهره می‌برند. بنابراین اگر شما جز اقلیت‌هایی هستید که با طرز تهیه این سالاد آشنایی ندارند، شما را به خواندن ادامه مطلب راهنمایی می‌کنیم.

طرز تهیه سالاد سزار ساده
تعداد نفرات 2 نفر
زمان آماده‌سازی 40 دقیقه
زمان پخت 30 دقیقه
درجه سختی کم

سالاد سزار ساده و رژیمی با مرغطرز تهيه سالاد سزار

هر چند که قرار است با اندکی دخل و تصرف در دستور تهیه سالاد سزار رستوران اصل ایتالیایی، طرز تهیه سالاد سزار رژیمی با مرغ را به روشی ساده برای شما بیان نماییم، اما این سالاد سزار ایرانی با نوع ایتالیایی‌اش در طعم و ظاهر تفاوت چندانی ندارد. در واقع، سادگی این روش در آماده‌سازی مرغ و سس آن بوده و کماکان همه این رسپی‌ها و گارنیش‌ها به نوعی مطبوع و موردپسند هستند. علاوه‌برآن، اگر با طرز تهیه سالاد ماکارونی از قبل آشنا هستید، باید بگوییم تهیه این سالاد سزار، به همان اندازه راحت و سریع می‌باشد. بنابراین به نظر می‌رسد که تنها با یک بار مرور کردن مواد اولیه و مراحل تهیه این سالاد، از این پس بتوانید به راحتی در منزل خود سالاد سزار ایتالیایی خوشمزه را آماده کرده و در مراسم و مهمانی‌ها نیز سالادی عالی برای سرو کردن در اختیار داشته باشید.

مواد لازم سالاد سزار ساده با مرغ

در دستور تهیه سالاد سزار با مرغ از مواد اولیه‌ پایه‌‌ای چون کاهو، مرغ و نان استفاده شده و برحسب اینکه سس سالاد سزار اصل رژیمی باشد یا به همان شیوه اصلی مهیا شود، مواد متنوعی در آن می‌تواند به کار رود. بدین منظور، در بخش نکات به این شرایط خواهیم پرداخت. در هر صورت، مواد لازم برای طرز تهیه ی سالاد سزار دونفره به قرار زیر می‌باشد:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
کاهو ساده یا کاهو پیچ 1 عدد
سینه مرغ 1 عدد یا 250 گرم
پنیر پارمسان 4 قاشق غذاخوری
نان تست به مقدار دلخواه
روغن زیتون 1 فنجان
سیر تازه 1 حبه
پودر سیر 1 قاشق غذاخوری
پودر پیاز 1 قاشق غذاخوری
فلفل سیاه 1 قاشق چای‌خوری
سس مایونز 1 فنجان
سس خردل 1 قاشق غذاخوری
آب لیموترش 2 قاشق غذاخوری
گوجه گیلاسی و زیتون سیاه به مقدار دلخواه
نمک، پودر فلفل قرمز به میزان لازم

طرز تهیه سالاد سزار ساده و رژیمیطرز تهیه سالاد سزار ساده و رژیمی

هر چند که اگر طرز تهیه سالاد سزار تصویری باشد شما بهتر با مراحل آماده‌سازی آن آشنا می‌شوید اما با توجه به توضیحاتی که در بخش زیر به صورت گام‌به‌گام شرح داده‌ایم، می‌توان گفت شما حتی نیاز به دیدن عکس سالاد سزار هم ندارید. به عبارتی رسپی زیر به اندازه دستور طرز تهیه سالاد اندونزی، ساده و روان می‌باشد. بنابراین مراحل زیر را پیگیری نمایید:

  • مرحله اول: اولین کاری که باید انجام دهید آماده‌سازی مرغ سالاد سزار است. بنابراین ابتدا آن را به خوبی شسته و در صورت وجود استخوان‌ ریز، با دقت استخوان‌ها را خارج کنید که هیچ گونه استخوانی در سالاد وجود نداشته باشد. بهتر است که حتما از فیله مرغ یا سینه برای این سالاد استفاده کنید. دیگر قسمت‌های مرغ، کمی بوی زهم و چربی بیشتری دارند و چندان در ترکیب سالاد جالب نخواهند شد.
  • مرحله دوم: سپس برای طعم‌دار کردن مرغ، می‌بایست آن را در ظرفی همراه با سیر رنده‌شده، مقداری روغن زیتون و همچنین نمک و فلفل سیاه برای مدتی بخوابانید. ناگفته نماند اگر کیسه زیپ‌دار داشته باشید کارتان راحت‌تر بوده و مرینیت مرغ بهتر صورت می‌پذیرد.
  • مرحله سوم: بعد از مدت 20 تا 30 دقیقه که مواد به خوبی به خورد مرغ رفت، چند راه برای پختن آن پیش روی شما است. برای مثال می‌توانید مرغ را گریل کرده یا مانند برخی رستوران‌های ایتالیایی از رول مرغ پنیری یا سالاد سزار سوخاری با مرغ پولکی و برشته بهره ببرید. در هر صورت به دلیل آنکه ما قصد آموزش طرز تهیه سالاد سزار ساده را داریم، روش دیگری را انتخاب می‌کنیم. بدین منظور، ابتدا آنها را بصورت دلخواه مکعبی یا باریک برش زده و بعد از کمی تفت دادن در تابه، در فر با دمای 180 درجه برای مدت 10 دقیقه فرصت دهید تا کاملا پخته و برشته شوند.
  • مرحله چهارم: اکنون برای طرز تهیه سس سالاد سزار خانگی، در ظرفی مناسب تمام سس مایونز را با مقدار کافی سس خردل ترکیب کرده و سپس قدری پودر سیر، آب لیموترش و پنیر پارمسان را به آن افزوده و خوب مواد را هم بزنید. در انتها یادتان باشد که حتما نمک و فلفل سیاه را به سس اضافه کرده و برای یکدست شدن آن، مواد را خوب هم زده و ترکیب نمایید. وقتی سس حاضر شد حتما آن را در یخچال بگذارید تا به وقتش از آن استفاده کنید.
  • مرحله پنجم: در این مرحله به سراغ تهیه نان تست مزه‌دار شده یا همان کروتان بروید. بدین ترتیب، ابتدا نان را بصورت مکعب‌های هم‌اندازه برش زده و سپس در تابه‌ای با مقدار کافی روغن زیتون، پودر پیاز، پودر سیر و فلفل قرمز اندکی تفت دهید. دقت داشته باشید نباید روغن به قدری زیاد باشد که از تکه‌های نان بچکد.
  • مرحله ششم: در این مرحله از طرز تهیه سالاد سزار ساده و لذیذ، کار ساده می‌شود. شما می‌بایست کاهو را پس از برگ‌برگ کردن و به خوبی شستن، بصورت منظم برش زده و در ظرف مخصوص سالاد بریزید. کمی از سسی که تهیه کرده‌اید را روی آن ریخته و کاهو را با سس مزه‌دار کنید. سپس تکه‌های نان برشته و سینه‌ مرغ مزه‌دار شده را روی آن بصورت پراکنده اضافه کنید.
  • مرحله هفتم: کار تمام است! فقط بایستی از گوجه گیلاسی درسته و زیتون سیاه برش خرده برای تزیین سالاد سزار بهره برده و روی تمامی مواد، مقداری پنیر پارمسان بریزید تا گارنیش سالاد سزار تکمیل شود. نوش جان!

سالاد سزار کنجدیسالاد سزار کنجدی

اگر می‌خواهید سالاد سزار شما طعم و البته جلوه جذاب‌تری به خود بگیرد، می‌توانید از پوشش کنجدی روی سالاد استفاده کنید. به این شکل هم تزیین بهتری برای آن دارید و هم این که به لحاظ مواد مغذی سالاد را غنی‌تر می‌کنید.

در دستور طرز تهیه سالاد سزار ساده و رژیمی با مرغ، می‌بایست یکسری نکات ریز و درشت را در نظر بگیرید تا عطر و طعم این سالاد ایتالیایی، مطبوع و باب میل شود. بنابراین از مجموعه نکات ریز سالاد سزار، غافل نشوید:

  • یکی از اشتباهاتی که افراد مرتکب می‌شوند شستشوی یکباره کاهوی سالاد است. در حالی که به این شکل آلودگی‌های جای گرفته در لا به لای برگ‌های آن به حد کافی تمیز نخواهد شد. برای این منظور لازم است که کاهو را ورق ورق کرده و خوب تمام سطح برگ‌های آن را دست بکشید. همین طور شما می‌توانید با قرار دادن کاهو در آب و جوش شیرین، به تمیز شدن آن کمک زیادی کنید.
  • یادتان باشد مرغ را بصورت ساده در سالاد سزار اضافه نکنید. زیرا مرغ مزه‌دار نشده وقتی در کنار کاهو و یا سایر سبزیجات قرار می‌گیرد، بوی زهم بیشتری برای کسی که آن را می‌خورد، القا می‌کند.
  • در تهیه نان مزه‌دار شده یا کروتان از روغن مایع استفاده نکرده و در صورت امکان روغن زیتون یا کره را جایگزین کنید.
  • برش‌های مرغ را به شکلی در سالاد پخش کنید که به لحاظ ظاهری کنار هم قرار گرفته و سالاد شلوغ و بهم ریخته به نظر نرسد. به یاد داشته باشید که شکل ظاهری سالاد در اشتهابرانگیز شدن آن، تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.رازهای خوشمزه شدن انواع سالاد سزار
  • هر چند که در طرز تهیه سالاد سزار اصل، از سس مایونز استفاده می‌شود، اما شما می‌توانید برای رژیمی شدن سس از ترکیب ماست یونانی با خردل و سایر ادویه‌های گفته شده بهره ببرید. به واقع در صورتی که فرمول طرز تهیه سس سالاد سزار رستورانی را به خوبی بدانید، طعم سالاد شما عالی از کار درخواهد آمد. به علاوه می‌توانید از سس سالاد سزار آماده نیز استفاده کنید و دیگر مراحل مربوط به تهیه سس سالاد سزار مرغ را دنبال نکنید.
  • دقت داشته باشید که در صورت استفاده از گوجه گیلاسی نباید آنها را برش بزنید، چرا که در اینصورت ممکن است آب گوجه‌ روی کاهو و سایر مواد چکیده شده و ظاهر بی‌نقص سالاد سزار را خدشه‌دار نماید. به طور کلی به سراغ نوعی از گوجه فرنگی بروید که بافت سفت‌تری داشته و برای برش زدن آن نیز از چاقوی رنده‌ای کمک بگیرید تا گوجه فرنگی له نشده و آب آن بیرون نزند.
  • برای طرز تهیه سس سالاد سزار بدون خردل، پیشنهاد می‌کنیم از ترکیب سرکه بالزامیک با دیگر مواد سس بهره ببرید.
  • هرچند که طرز تهیه سالاد سزار ساده گفتیم، اما یادتان باشد پنیر پارمسان سالاد سزار را بسیار خوشمزه می‌کند، بنابراین آن را ابدا حذف نکنید.
  • برای تهیه نان مزه‌دار شده می‌توانستید نان تست را پس از برش زدن، با ترکیب روغن‌زیتون، پودر سیر و پودر پیاز به همراه سایر ادویه‌ها برس‌کشی کرده و در نهایت، آنها را در فر برشته نمایید.

سالاد سزار، سالادی که همیشه دوستش داری!

طرز تهیه سزار ساده و رژیمی با مرغ را مشاهده کرده و به خوبی می‌دانید که چقدر طرفدار دارد. بنابراین خانواده یا دوستان خود را برای یک دورهمی خاطرانگیز وعده گرفته و این سالاد خوشمزه را تهیه کنید. البته، اگر احساس می‌کنید که با درست کردن سایر غذاها فرصت تهیه این سالاد را از دست می‌دهید، می‌توانید از اسنپ فود کمک بگیرید. به این شکل، زمان خود را روی درست کردن غذاهای دیگر می‌گذارید و سالاد سزار ساده را از سفارش آنلاین غذا اسنپ فود سفارش می‌دهید.

نظرات کاربران