آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
آموزش آشپزی
به این مقاله امتیاز دهید
بدون نظر

طرز تهیه سالاد سیب‌زمینی و پیاز+ نکات لازم

ترمه افضلی 12 فروردین 1403 8 دقیقه

 

دنبال یک غذای ساده، سریع و خوشمزه هستید؟ سالاد سیب‌‎زمینی و پیاز، یک انتخاب ایده‌آل است که می‌تواند به‌عنوان یک وعده کامل یا پیش‌غذای جذاب، سفره شما رو مزین کند. این سالاد با شباهت زیادی که به الویه دارد، یک غذای سالم و پرخاصیت است که طرز تهیه آسانی دارد و سریع آماده می‌شود.

 

سالاد سیب‌زمینی با پیاز، ساده و خوشمزه

در ادامه طرز تهیه ساد سیب‌زمینی و پیاز را مطالعه خواهید کرد. اگر تمایل دارید که یک سالاد مجلسی خیلی شیک و متفاوت با مواد اولیه ساده درست کنید، سری به بلاگ اسنپ فود بزنید و طرز تهیه سالاد آلمانی با سیب زمینی و سوسیس را که در آن آموزش‌داده ‌شده است، بیاموزید.

میزان کالری در هر بشقاب 200 کالری
زمان لازم برای آماده‌سازی 20 دقیقه
زمان لازم برای پخت 30 دقیقه
تعداد نفرات 4 نفر
درجه سختی آسان

 

طرز تهیه سالاد سیب‌زمینی و پیاز+ نکات لازم

سیب‌‌زمینی و پیاز از جمله مواد غذایی هستند که در اکثر خانه‌های ایرانی یافت می‌شوند. این دو ماده غذایی نه ‌تنها در پخت بسیاری از غذاها کاربرد دارند؛ بلکه می‌توان از آن‌ها برای تهیه سالادهای خوشمزه و ساده نیز استفاده کرد.

سالاد سیب‌زمینی و پیاز یکی از ساده‌ترین و درعین‌حال خوشمزه‌ترین سالادهایی است که می‌توانید در منزل تهیه کنید. این سالاد برای سرو در کنار انواع غذاها، به خصوص غذاهای کبابی، مناسب است.

 

سالاد سیب‌‎زمینی و پیاز با سس مایونز یک پیش‌غذای شیک و خوشمزه

در این مقاله طرز تهیه سالاد سیب‌زمینی با پیاز را به دو روش ساده و مجلسی به شما آموزش خواهیم داد.

در بلاگ اسنپ فود می‌توانید طرز تهیه انواع سالاد ایرانی و بین المللی را خیلی ساده یاد بگیرید و مثل یک حرفه‌ای آشپزی کنید.

برای تهیه سالاد سیب‌زمینی و پیاز به روش ساده به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

سیب‌زمینی بزرگ 4 عدد
پیاز قرمز 2 عدد
جعفری تازه 15 ساقه
شوید تازه 15 ساقه
خیارشور 7 عدد
پودر پول بیبر (فلفل قرمز پرک) به مقدار لازم
نمک به مقدار لازم
روغن‌زیتون به مقدار لازم
سماق به مقدار لازم
فلفل سیاه نوک قاشق چای‌خوری

 

طرز تهیه سالاد سیب‌زمینی با پیاز به‌صورت مرحله‌به‌‎مرحله

مرحله اول: برای درست‌کردن این سالاد خوشمزه و مقوی، ابتدا سیب‌زمینی‌ها را شسته و پوست بگیرید و به‌صورت مکعبی و یک اندازه خرد کنید. سیب‌زمینی‌های خرد شده را در یک قابلمه ریخته و کمی آب به آن‌ها اضافه کنید و نمک بزنید. حالا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید اجازه دهید تا سیب‌زمینی‌ها کامل پخته شود.

البته قرار نیست که پوره سیب‌زمینی درست کنید پس مراقب باشید که سیب‌زمینی‌ها نباید له شوند. پس از پخته‌شدن سیب‌زمینی‌ها، آب باقی‌مانده در قابلمه را از آن‌ها جدا کرده و اجازه دهید تا سیب‌زمینی‌ها خنک شوند.

 

سالاد سیب‌زمینی با پیاز، پیش‌غذایی لذیذ و دلچسب با طرز تهیه آسان

مرحله دوم: در ادامه تا سیب‌زمینی‌ها خنک می‌شوند، پیازها را پوست گرفته و بشویید. پیازها را نیز به‌صورت یک اندازه و نگینی خرد کنید. جعفری و شوید را نیز بشورید و در اندازه نسبتاً ریز خرد نمایید.

خیارشورها را نیز به همین ترتیب یک اندازه باید خرد کرد. اکنون که سیب‌زمینی‌ها خنک شده‌اند، موادی که خرد کرده‌اید را به آن‌ها افزوده و با هم مخلوط نمایید.

مرحله سوم: حالا نوبت به درست‌کردن سس سالاد می‌رسد. پودر پول بیبر، سماق، نمک و فلفل سیاه را در یک شیشه بریزید و روغن ‌زیتون را نیز به آن‌ها اضافه کنید. درب شیشه را ببندید و با تکان‌دادن شیشه، مواد را خوب با هم مخلوط کنید.

مرحله چهارم: زمانی که ادویه‌ها به طور کامل با روغن ‌زیتون مخلوط شدند، درب شیشه را باز کرده و سسی که آماده کرده‌اید را روی سالادتان بریزید. دوباره مواد را به ‌آرامی با هم مخلوط کنید تا همه مواد سالاد به سس آغشته شوند.

به همین راحتی، سالاد خوشمزه شما آماده شده است! آن را در ظرف مناسب سرو کرده و نوش جان کنید.

ترفند خاص: البته برای خوشمزه‌تر شدن این سالاد می‌توانید کمی سس مایونز روی آن بریزید و با مواد مخلوط کنید تا سس کامل به خورد سالاد برود.

سالاد پیازچه مجلسی به روش فرانسوی

دنبال یک پیش‌غذای شیک و خوشمزه برای میهمانی‌های خود هستید؟ سالاد پیازچه مجلسی به روش فرانسوی با ظاهری زیبا و طعمی بی‌نظیر، انتخابی ایده‌آل برای مجالس شما خواهد بود.

 

سالاد پیازچه به روش فرانسوی، یک سالاد شیک و مجلسی پرخاصیت

این سالاد با ترکیب سیب‌زمینی، پیازچه، خیارشور، شوید و سس مخصوص، طعمی دلچسب و به‌یادماندنی را به ارمغان می‌آورد.

مقدار کالری در هر بشقاب 200 کالری
زمان لازم برای آماده‌سازی 20 دقیقه
زمان لازم برای پخت 25 دقیقه
تعداد نفرات 2 نفر
درجه سختی آسان

 

این سالاد مغذی و مقوی طرز تهیه بسیار ساده و آسانی دارد و برای درست‌کردن نیاز به مهارت خاصی نیست. مواد لازم برای تهیه سالاد پیازچه مجلسی به روش فرانسوی عبارت‌اند از:

سیب‌زمینی 2 عدد
ساقه پیازچه 5 ساقه
خیارشور 5 عدد
شوید تازه 7 ساقه
سس مایونز 6 قاشق غذاخوری
روغن‌زیتون 3 و نیم قاشق غذاخوری
آبلیمو تازه 1 و نیم قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

 

طرز تهیه سالاد پیازچه به روش فرانسوی به‌صورت گام به گام

مرحله اول: برای درست‌کردن این سالاد، سیب‌زمینی‌ها را بشورید و با پوست در یک قابلمه بیندازید و همراه با 2 لیوان آب و یک قاشق غذاخوری نمک روی حرارت بگذارید تا بپزد.

مرحله دوم: پس از آب‌پز شدن سیب‌زمینی‌ها، آن‌ها را پوست بگیرید و به شکل مکعب‌های یک اندازه خرد کنید. خیارشورها را نیز باید به‌صورت مکعبی و کوچک‌تر از سیب‌زمینی‌ها خرد کرده و پس از سردشدن سیب‌زمینی‌ها به آن‌ها اضافه کنید.

 

سالاد پیازچه به روش فرانسوی؛ پیش‌غذایی سبک و لذیذ

مرحله سوم: شوید و پیازچه را نیز خرد کنید و داخل ترکیب خیارشور و سیب‌زمینی بریزید.

مرحله چهارم: اکنون که سالاد آماده شده است، به سراغ درست‌ کردن سس آن بروید. برای تهیه سس این سالاد، آبلیمو تازه را همراه با روغن ‌زیتون، نمک و فلفل در سس مایونز بریزید و با آن مخلوط کنید تا همه مواد کامل با هم ترکیب و یکدست شوند.

مرحله پنجم: حالا که سس را نیز آماده کردید، آن را داخل مواد سالاد بریزید و به ‌آرامی با مواد مخلوط کنید تا سس به خورد همه مواد برود. سپس روی سالاد را سلفون کشیده و برای چند ساعت در یخچال بگذارید تا استراحت کند و مزه‌دار شود.

ترفند طلایی: این سالاد را می‌توانید به‌صورت ساده در یک بشقاب سرو کنید یا می‌توانید با استفاده از کاسه و چند ساقه پیازچه و کرفس و شوید دیزاین کنید.

برای تزیین این سالاد، کاسه‌ای بردارید و کف و دیوارهای آن را چرب کنید سپس مقداری از سالاد را درون آن ریخته و با دست کمی فشار دهید و بعد در ظرف سرو برگردانید. حالا با استفاده از ساقه پیازچه و کرفس و شوید خردشده، ظاهر آن را زیباتر کنید.

طرز تهیه سالاد سیب‌زمینی مجلسی

سالاد سیب‌زمینی از جمله پیش‌غذاهایی است که می‌توان به‌عنوان یک وعده کامل نیز آن را میل کرده و کاملاً سیر شد.

 

سالاد سیب‌زمینی به روش مجلسی؛ پیش‌غذایی متفاوت و خوش‌طعم

این سالاد خوشمزه به دلیل ترکیبات مغذی که در تهیه آن استفاده می‌شود هم بسیار پرخاصیت است و هم درعین‌حال سبک و بسیار لذیذ است.

میزان کالری در هر بشقاب 300 کالری
زمان لازم برای آماده‌سازی 20 دقیقه
زمان لازم برای پخت 45 دقیقه (شامل پخت سیب زمینی، هویج و نخود فرنگی)
تعداد نفرات 4 نفر
درجه سختی آسان

 

طرز تهیه سالاد سیب‌زمینی مجلسی کمی زمان‌بر، اما آسان است. برای درست‌کردن این سالاد مجلسی به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

سیب‌زمینی 3 عدد
هویج 1.2 لیوان
نخودفرنگی 1.2 لیوان
ذرت 1.2 لیوان
کالباس 1 و نیم لیوان
سس مایونز 3 قاشق غذاخوری
ماست خامه‌ای 4 قاشق غذاخوری
شوید تازه و خرد شده 1.2 لیوان
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

 

روش تهیه مرحله‌به‌مرحله سالاد سیب‌زمینی مجلسی

مرحله اول: در ابتدای کار سیب‌زمینی‌ها را شسته و همراه با چند لیوان آب در یک قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید. ابتدا اجازه دهید تا آب بجوشد سپس حرارت را کم کنید. برای این که قابلمه شما سیاه نشود، کمی آبلیمو داخل آب بریزید.

صبر کنید تا سیب‌زمینی‌ها کامل پخته شوند سپس پوست آن‌ها را بگیرید. سیب‌زمینی‌های پوست گرفته شده را به شکل مکعب‌های یک اندازه خردکرده و در یک ظرف بریزید.

مرحله دوم: هویج‌ها را نیز درسته داخل یک قابلمه آب ریخته و اجازه دهید تا بپزند. بعد از پختن، آن‌ها را نیز مکعبی و به ‌اندازه سیب‌زمینی‌ها خردکنید و به سیب‌زمینی‌های خرد شده بیفزایید.

 

سالاد سیب‌زمینی، پیش‌غذای ساده و مجلسی که طعمی عالی دارد.

مرحله سوم: ذرت و نخودفرنگی را نیز بپزید و به ترکیب هویج و سیب‌زمینی پخته شده اضافه کنید. برای تهیه این سالاد می‌توانید از کنسرو ذرت و نخودفرنگی به‌ جای ذرت و نخودفرنگی خام استفاده کنید.

مرحله چهارم: اکنون شوید و کالباس را به‌صورت نگینی و در اندازه ریز خرد کنید و به سایر مواد اضافه نمایید. سپس همه مواد را با هم مخلوط کنید.

مرحله پنجم: در نهایت نوبت به درست‌کردن سس سالاد می‌رسد. یک‌کاسه برداشته و سس مایونز را داخل آن بریزید. ماست خامه‌ای را همراه با نمک و فلفل سیاه به سس افزوده و آن‌ها را با هم مخلوط نمایید تا یک ترکیب یکدست و یکنواخت درست شود.

مرحله ششم: حالا سس را داخل مواد سالاد بریزید و با دو قاشق به ‌آرامی آن‌ها را با هم ترکیب کنید. طوری که همه مواد سالاد به سس آغشته شود. روی سالاد را سلفون کشیده و در یخچال قرار دهید تا برای چند ساعت استراحت کند سپس آن را سرو کنید.

خواص سالاد سیب‌زمینی و پیاز

سالاد سیب‌زمینی با پیاز نه ‌تنها یک پیش‌غذای دلچسب و لذیذ است؛ بلکه خواص متعددی نیز برای بدن دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیب‌زمینی و پیاز هر دو منابع خوبی از فیبر هستند در نتیجه خوردن این سالاد به هضم غذا، سلامت روده و تنظیم قند خون کمک می‌کند.

 

سالاد سیب‌زمینی، خوشمزه و پرخاصیت

  • این سالاد منبع غنی از ویتامین C، پتاسیم، ویتامین B6 و منیزیم است به همین دلیل می‌تواند در بهبود سلامت قلب، عضلات و سیستم عصبی مؤثر باشد.
  • همچنین با توجه ‌به این که پیاز یک منبع غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها است. خوردن سالاد سیب‌زمینی با پیاز می‌تواند به محافظت از سلول‌ها در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند.

در آخر…

در این مقاله طرز تهیه سه نوع سالاد سیب‌زمینی و پیاز به شما آموزش داده شد. این سالادها نه ‌تنها طعمی دلچسب و لذیذ دارند؛ بلکه خواص متعددی برای بدن نیز دارند.

طرز تهیه سالاد سیب‌زمینی و پیاز بسیار آسان است پس حتماً آن را در خانه درست کنید و با چیدن سفره‌ای زیبا و اشتهاآور از لحظات شیرین خود در کنار عزیزانتان لذت ببرید.

 

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود