آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه سالاد اندونزی
آموزش آشپزی
4/5 - (4 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه سالاد اندونزی به ۹ روش + فیلم طرز تهیه آن

مینا اسماعیل بیگی 20 اسفند 1402 9 دقیقه

سالاد یکی از مهم‌ترین و دوست داشتنی‌ترین پیش غذاها در سفره ایرانیان است که تنوع زیادی دارد. این پیش غذای محبوب نه تنها در ایران، بلکه در دیگر کشورها نیز به صورت حرفه‌ای تهیه و سرو می‌شود.

سالاد اندونزی برای مهمانی یک سالاد خوشمزه و مقوی است و ترکیبات اصلی در طرز تهیه سالاد اندونزی را کلم قرمز، برگ کلم، نخود فرنگی، هویج، ذرت، خیارشور و ژامبون تشکیل می‌دهند. برای طعم دادن به سالاد اندونزی نیز از ترکیب مایونز، آبلیمو و ادویه‌ها استفاده می‌شود. با اضافه کردن موادی مانند کشمش، شوید، سیب زمینی، قارچ، فلفل دلمه‌ای، مرغ و ماکارونی می‌توان انواع مختلفی از سالاد اندونزی را تهیه کرد.

در این مقاله قصد داریم تا طرز تهیه سالاد اندونزی رستورانی را به صورت کامل آموزش دهیم؛ پس تا انتها همراه ما باشید.

سالاد اندونزی
تعداد نفرات ۴ نفر
زمان آماده‌سازی ۶۰ دقیقه
میزان سختی متوسط

طرز تهیه سالاد اندونزی

سالاد اندونزی از ترکیب سبزیجات و صیفی‌جات مختلف تهیه می‌شود و به همین دلیل سرشار از انواع ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌ها است. این سالاد طعم و ظاهر جذابی داشته و برای پذیرایی در مهمانی‌ها انتخاب مناسبی است. در ادامه این بخش با روش تهیه این سالاد آشنا می‌شوید.

طرز تهیه انواع سالاد اندونزی

مواد اولیه در طرز تهیه سالاد اندونزی با کلم

برای آماده کردن انواع سالاد اندونزی از دو نوع کلم بنفش و کلم برگ استفاده می‌شود. به طور کلی ترکیبات سالاد اندونزی شامل موارد زیر است:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
کلم قرمز نصف ۱ عدد
کلم برگ نصف ۱ عدد
ژامبون ۱ پیمانه
نخود فرنگی پخته ۱ پیمانه
هویج ۳ عدد
ذرت پخته ۱ پیمانه
سس مایونز به اندازه لازم
خیارشور ۲ عدد
آبلیمو به میزان لازم
ادویه (نمک و فلفل) به میزان لازم

دستور تهیه سالاد اندونزی با ژامبون

در ادامه به صورت گام به گام به اموزش درست كردن سالاد اندونزی می‌پردازیم. اگر می‌خواهید سالاد اندونزی را برای مراسم‌های خود آماده کنید، بهتر است که کامل‌ترین دستور تهیه آن را بدانید. این سالاد خوشمزه مانند طرز تهیه سالاد الویه میز غذای تولد و میهمانی‌های شما را رنگین‌تر خواهد کرد. طرز تهیه سالاد اندونزی به شکل زیر است:

  • مرحله اول: ابتدا یک قابلمه را تا نصفه پر از آب کنید؛ سپس هویج‌ها را داخل آن ریخته و اجازه دهید تا کاملا بخارپز شوند. البته برای این کار می‌توانید دستگاه بخارپز را نیز مورد استفاده قرار دهید. بعد از پخته شدن هویج‌ها، آن‌ها را به صورت خلالی خرد کنید. همچنین شما می‌توانید مطابق سلیقه خود، هویج‌ها را به شکل نگینی هم برش بزنید.
  • مرحله دوم: خیارشورها را به صورت خلالی خرد کرده و آب آن‌ها را بگیرید. سپس ژامبون‌ها را نیز به صورت رشته رشته خرد کنید و در ظرف جداگانه قرار دهید.
  • مرحله سوم: کلم برگ و کلم قرمز را مانند مواد قبلی به صورت خلالی و رشته‌ای خرد کرده و در ظرف جداگانه بریزید.
  • مرحله چهارم: در این مرحله از طرز تهیه ی سالاد اندونزی ساده، باید نخود فرنگی‌ها را آب پز کنید. یک قابلمه را تا نصفه پر از آب کرده و نخود فرنگی‌ها را درون آن بریزد. قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا نخود فرنگی پخته شود.تهیه سالاد اندونزی خوشمزه

نکته: اگر نخود فرنگی‌ها بیش از حد آب پز شوند، حالت له شده به خود می‌گیرند و برای سالاد اندونزی مناسب نخواهند بود. به همین دلیل حتما نخود فرنگی‌ها را به اندازه مناسب و نه بیش از حد، آب پز کنید. البته شما می‌توانید کنسرو نخود فرنگی را نیز به کار ببرید. در این حالت نیازی به پختن نخود فرنگی‌ها نیست؛ آن‌ها را آبکش کرده و به سالاد اضافه کنید.

  • مرحله پنجم: ذرت نیز مانند نخود فرنگی باید پخته شود و برای راحتی کار می‌توانید از کنسرو ذرت استفاده کنید، زیرا این کنسرو نیز مانند کنسرو نخود فرنگی نیازی به پخته شدن نداشته و فقط باید آن را آبکش کنید.
  • مرحله ششم: در انتها تمامی مواد سالاد اندونزی را داخل یک ظرف مناسب بریزید، آن‌ها را با یکدیگر مخلوط کرده و کنار بگذارید.
  • مرحله هفتم: حالا نوبت بهطرز تهیه سس سالاد اندونزی می‌رسد. برای این کار، ابتدا سس مایونز را با نمک، فلفل و آبلیمو تازه مخلوط کنید تا کاملا یک‌دست شوند. برای رقیق شدن سس سالاد اندونزی می‌توانید به مخلوط سس، مقداری آب بیفزایید.
  • مرحله هشتم: سس را با مواد سالاد اندونزیایی به خوبی مخلوط کرده و روی ظرف را با یک سلفون بپوشانید. حالا ظرف را به مدت چند ساعت در یخچال قرار دهید تا طعم سبزیجات و سس آمیخته شوند.
  • مرحله نهم: طرز تهیه سالاد اندونزی با کالباس به پایان رسید؛ سالاد را داخل ظرف مناسبی ریخته و سرو کنید.

طرز تهیه انواع سالاد اندونزی با روش های مختلف

با تغییر مواد اولیه، می‌توان سالاد اندونزیایی را مانند طرز تهیه سالاد یونانی با طعم‌های مختلفی آماده کرد. اگر به طعم سالاد اندونزی علاقه دارید، می‌توانید این سالاد خوشمزه را به شیوه‌های زیر نیز تهیه کنید:

۱. طرز تهیه سالاد اندونزی با کشمش

برای درست کردن سالاد اندونزی با کشمش و گردو، حتما از کشمش پلویی استفاده کنید تا سالاد شما خوش طعم‌تر شود. برای تهیه این سالاد، علاوه بر مراحل گفته شده، کشمش پلویی را به مدت ۲۰ دقیقه در آب ولرم بگذارید تا نرم شده و از حالت خشکی و سفتی خارج شود. سپس، آب کشمش‌ها را با دست بگیرید و آن‌ها را به سالاد اندونزی اضافه کنید.

علاوه بر این، حتما سالاد اندونزی با کشمش و شوید را نیز امتحان کرده و از طعم عالی آن لذت ببرید. همچنین طرز تهیه سالاد اندونزی با کشمش و گردو نیز جذاب است که باید در کنار کشمش، گردو را نیز به ترکیبات سالاد اضافه کنید.

سالاد اندونزی با کشمش

۲. طرز تهیه سالاد اندونزی رژیمی

سالاد اندونزی ساده به دلیل وجود سس مایونز دارای کالری بسیار زیادی است. اگر شما به دنبال درست کردن سالاد اندونزیایی رژیمی هستید، می‌توانید به جای سس مایونز، از ماست استفاده کنید تا کالری سالاد کمتر شود. البته در حال حاضر انواع سس‌های مایونز رژیمی یا بدون تخم مرغ نیز در بازار موجود است. در صورتی که طعم این سالاد با ماست را دوست ندارید، می‌توانید به جای آن، از سس مایونز رژیمی و کم چرب یا سس کنجد بدون تخم مرغ استفاده کنید.

طرز تهیه سالاد اندونزی رژیمی

۳. دستور تهیه سالاد اندونزی با شوید

سالاد اندونزی با شوید یکی از سالادهای اصل فرانسوی است که طعم بسیار خاص و بی‌نظیری دارد. در طرز تهیه سالاد اندونزی با شوید ، زمانی که مواد خرد شده را کاملا با یکدیگر مخلوط کردید، مقداری شوید خشک نیز روی مواد بریزید. البته شما می‌توانید شوید خشک را به مواد سس سالاد نیز اضافه کنید.

طرز تهیه سالاد اندونزی با شوید

۴. طرز تهیه سالاد اندونزی با سیب زمینی

طرز تهیه سالاد اندونزی با سیب زمینی هم یکی از محبوب‌ترین روش‌های تهیه این سالاد و از انواع سالاد برای مهمانی است. برای تهیه آن، یک عدد سیب زمینی درشت را به صورت مکعب‌های متوسط خرد کرده و بخارپز کنید. بخارپز کردن سیب زمینی را تا جایی ادامه دهید که سیب زمینی‌ها له نشده و وا نروند. سپس سیب زمینی‌های پخته شده را با مواد سالاد مخلوط کرده و شوید را نیز فراموش نکنید.

طرز تهیه سالاد اندونزی با سیب زمینی

۵. دستور تهیه سالاد اندونزی چیلی

اگر عاشق غذاهای تند هستید و می‌خواهید این سالاد را نیز به صورت تند و فلفلی آماده کنید، تمام مراحل را مطابق قبل پیش ببرید، اما به جای سس مایونز معمولی از سس مایونز چیلی استفاده کنید. این سس، سالاد اندونزی شما را تند خواهد کرد. البته شما می‌توانید با اضافه کردن فلفل قرمز به سس مایونز، طعم تند خوشایندی به این سالاد ببخشید. جالب است بدانید که غذاهای تند فواید بسیاری دارند و فلفل قرمز به افزایش طول عمر افراد کمک می‌کند. پس اگر به تندی و فلفل آلرژی ندارید، حتما این سالاد را با مزه فلفل قرمز بچشید.

دستور تهیه سالاد اندونزی چیلی

راستی، اگر زمان آماده‌سازی این سالاد خوشمزه یا دیگر سالادها را در منزل ندارید، می‌توانید با سفارش انلاین سالاد در کمترین و کوتاه‌ترین زمان ممکن، یک سالاد خوشمزه و با کیفیت را درب منزل تحویل بگیرید.

۶. روش تهیه سالاد اندونزی با قارچ

طرز درست کردن سالاد اندونزی با قارچ هم سختی خاصی ندارد. اگر بخواهید ارزش غذایی سالاد اندونزی رژیمی برای شما بیشتر شده و در قالب یک وعده غذایی آن را میل کنید، اضافه کردن قارچ به ترکیبات سالاد اندونزی ایده مناسبی است. بدین منظور قارچ را تفت دهید، طوری که آب آن کشیده شده و حالت خشک و در عین حال پخته داشته باشد. مابقی مراحل طرز تهیه سالاد اندونزی با قارچ ، شبیه سالاد اندونزی ساده است.

تهیه سالاد اندونزی با قارچ

۷. طرز تهیه سالاد اندونزی با مرغ

در طرز تهیه سالاد اندونزی بدون کالباس ، می‌توان مرغ را جایگزین کرد. برای تهیه این سالاد به یک تکه سینه مرغ نیاز دارید و افزودن مرغ به دو روش مرغ پخته یا سرخ شده امکان‌پذیر است. طرز تهیه سالاد اندونزی رستورانی با مرغ به شرح دو روش زیر است:

سالاد اندونزی با مرغ

  • روش اول: مرغ را به همراه پیاز، برگ بو، فلفل، نمک و مقداری آب داخل قابلمه ریخته و روی حرارت بگذارید. زمانی که مرغ پخته شد، آن را ریش ریش کرده و به مواد سالاد اضافه کنید.
  • روش دوم: ابتدا باید سینه مرغ را با ادویه‌ها طعم‌دار کنید. سپس مرغ طعم‌دار شده را داخل تابه به خوبی سرخ کنید. زمانی که هر دو طرف مرغ طلایی شد و گوشت آن کاملا پخته بود، مرغ را از تابه خارج کنید. در انتها مرغ سرخ شده را برش زده و روی سالاد اندونزی قرار دهید.

۸. طرز تهیه سالاد اندونزی با ماکارونی

یکی از ایده‌های تهیه سالاد اندونزی، ترکیب آن با ماکارونی است. ابتدا ماکارونی‌های شکل‌دار را به همراه نمک و کمی روغن داخل آب جوش بریزید. پس از کامل شدن زمان پخت، ماکارونی را با آب سرد آبکش کنید. هنگامی که آب ماکارونی به خوبی خارج شد، آن را به دیگر وسایل سالاد اندونزی بیفزایید.

مقدار ماکارونی به سلیقه شما بستگی دارد، اما دقت داشته باشید که ماکارونی ترکیب اصلی سالاد اندونزیایی نیست، پس در مقدار آن زیاده‌روی نکنید. زمان مورد نیاز برای پخت ماکارونی را نیز از بسته‌بندی محصول مطالعه کنید.

نکات تهیه سالاد اندونزی برای مهمانی

برای اینکه سالاد اندونزی شما کاملا رستورانی و حرفه‌ای باشد، نکات زیر را مدنظر قرار دهید:

نکات تهیه سالاد اندونزی برای مهمانی

  • برای خوش طعم شدن سس، بسته به ذائقه خود می‌توانید مقدار آبلیمو را کمی بیشتر کنید.
  • برای تهیه سالاد اندونزی با کشمش، شوید و گردو برای مهمانی‌ها، حتما از کشمش پلویی استفاده کنید.
  • برای پذیرایی در مهمانی‌های مهم، بهترین کار طرز تهیه سالاد اندونزی قالبی است. ابتدا کف قالب ژله را با آب نم‌دار کنید. یک کیسه فریزر را باز کرده و داخل قالب را با آن پوشش دهید. سالاد را داخل قالب ریخته و با فشار پشت قاشق سفت کنید. در نهایت قالب را در یخچال بگذارید تا شکل بگیرد.

روش نگهداری سالاد اندونزی

پس از آشنایی با طرز تهیه سالاد اندونزیایی بسیار خوشمزه، اکنون این سوال پیش می‌آيد که این سالاد را باید چگونه نگهداری کرد؟ سالاد اندونزی را داخل ظرفی درب‌دار ریخته و در یخچال قرار دهید. با توجه به اضافه کردن سس و دیگر ترکیبات، سالاد اندونزی ماندگاری زیادی ندارد و تنها برای ۲۴ ساعت در یخچال سالم می‌ماند.

جلوگیری از خراب شدن سالاد اندونزی

سالاد اندونزی به دلیل ترکیب سس مایونز پس از ۲۴ ساعت در یخچال خراب می‌شود. اگر قصد دارید تا این سالاد را برای چند روز نگهداری کنید، سبزیجات را به صورت جداگانه در یخچال قرار دهید و سس و آبلیمو را در زمان سرو به سالاد بیفزایید. همچنین دقت داشته باشید که درب ظرف سالاد محکم باشد تا سبزیجات خشک و پلاسیده نشوند.

جلوگیری از خراب شدن سالاد اندونزی

میز مهمانی خود را با سالاد اندونزی تکمیل کنید…

در این مطلب به اموزش درست كردن سالاد اندونزی پرداخته و انواع آن را معرفی کردیم. اگر در منزل مواد اولیه لازم برای تهیه این سالاد خوش‌طعم را ندارید یا زمان شما محدود است، می‌توانید از سفارش انلاین غذا اسنپ فود برای تهیه آن کمک بگیرید. به این منظور، به قسمت سفارش غذا رفته و در کنار انواع غذای موردنظر خود، سالاد اندونزی را نیز سفارش دهید. غذاها و سالاد موردنظر، در کمترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت به دست شما خواهند رسید.

سوالات متداول

ترکیبات اصلی در طرز تهیه سالاد اندونزی چیست؟

برای درست کردن سالاد اندونزی در خانه به کلم قرمز، کلم برگ، نخود فرنگی، هویج، ذرت، خیارشور، ژامبون، سس مایونز، آبلیمو و ادویه نیاز دارید. البته در تهیه این سالاد می‌توان از موادی مانند کشمش، شوید، سیب زمینی، قارچ، فلفل دلمه‌ای، مرغ و ماکارونی نیز استفاده کرد.

چگونه از مرغ در طرز تهیه سالاد اندونزی استفاده کنیم؟

در تهیه این سالاد می‌توانید تکه‌های مرغ را گریل کنید و روی سبزیجات سالاد اندونزی قرار دهید. همچنین در روشی دیگر می‌توانید مرغ را آبپز و سپس ریش ریش کنید. در نهایت مرغ ریش ریش شده را به دیگر ترکیبات سالاد افزوده و هم بزنید.

چگونه سالاد اندونزی چیلی درست کنیم؟

ترکیبات این سالاد همان مواد اولیه سالاد اندونزی معمولی شامل کلم قرمز، کلم برگ، نخود فرنگی، هویج، ذرت، خیارشور، ژامبون است؛ اما در تهیه این سالاد از سس مایونز چیلی، به جای مایونز معمولی استفاده می‌کنند تا طعم تندی ایجاد شود. در صورتی که سس چیلی در دسترس نبود، به سس مایونز معمولی فلفل قرمز بیفزایید تا تند شود.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود