طرز تهیه شیرینی مینیاتوری به صورت مرحله به مرحله

طرز تهیه شیرینی مینیاتوری
به این مقاله امتیاز دهید

طرز تهیه شیرینی مینیاتوری را در این مطلب با هم مرور خواهیم کرد. این شیرینی همانطور که از نامش مشخص است کوچک و مینیاتوری است. همچنین می‌تواند تک رنگ و یا چند رنگ نیز تهیه شود. البته طرز تهیه شیرینی مینیاتوری دو رنگ با طرز تهیه اصلی تفاوتی ندارد. صرفا در این شیرینی‌ها از مواد مختلفی مانند پودر پسته، زعفران و غیره برای تغییر رنگ شیرینی‌ها استفاده می‌شود.

شیرینی مینیاتوری
زمان آماده سازی 30 دقیقه
زمان پخت غذا 20 دقیقه
میزان سختی متوسط
100 گرم شیرینی مینیاتوری 450 کالری

طرز تهیه شیرینی مینیاتوری معطر

تهیه شیرینی مینیاتوری

فرقی نمی‌کند که شیرینی مینیاتوری بدون فر آماده شود یا در مرحله پخت آن از فر استفاده کنید، در هر حال طرفداران زیادی دارد. این شیرینی کوچک و جمع و جور بوده و به همین دلیل نام مینیاتوری بر آن گذاشته شده است. شما می‌توانید این شیرینی را در طعم‌های مختلف مانند گردو، پسته و زعفران، هل دارچین و غیر آماده کنید. حتی می‌توانید با اضافه کردن کمی پودر کاکائو، شیرینی مینیاتوری شکلاتی داشته باشید. ما در ادامه با طرز تهیه شیرینی مینیاتوری خانگی با شما خواهیم بود.

مواد اولیه برای شیرینی مینیاتوری

برای تهیه شیرینی مینیاتوری به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
پودر قند 300 گرم
وانیل 8/1 قاشق چایخوری
پودر گردو و پودر پسته به میزان لازم
پودر دارچین و پودر هل هر کدام 1 قاشق چایخوری
پودر بادام زمینی و پودر بادام هندی به مقدار لازم
پودر زنجبیل به مقدار لازم
روغن جامد 200 گرم
روغن مایع 50 گرم
آرد برنج 300 گرم

مراحل تهیه شیرینی مینیاتوری با طعم‌های مختلف

مراحل طرز تهیه شیرینی مینیاتوری

طرز تهیه این شیرینی مانند طرز تهیه شیرینی نازک سریع پیش می‌رود و زمان زیادی را از شما نخواهد گرفت. پس اگر حتی یک ساعت به ورود مهمان‌ها مانده است، باز هم می‌توانید این شیرینی را آماده کنید.

  • مرحله اول: در مرحله اول از طرز تهیه شیرینی مینیاتوری، قبل از همه باید روغن جامد را در یک کاسه مناسب ریخته و آن را به مدت زمان 1 دقیقه با همزن به خوبی هم بزنید.
  • مرحله دوم: بعد از این مدت زمان، وانیل و پودر قند را به روغن اضافه کرده و مجددا در مدت زمان ۵ دقیقه باز هم تمام مواد را با همزن ترکیب کنید.
  • مرحله سوم: بعد از گذشت 5 دقیقه حالا می‌توانید روغن مایع را به این ترکیب اضافه کنید و مجدد با استفاده از همزن تمام مواد را به خوبی با یکدیگر ترکیب کرده و آماده کنید.
  • مرحله چهارم: در مرحله بعد آرد را باید آهسته آهسته به این ترکیب اضافه کنید. سپس تمام مواد را به خوبی با دست مخلوط کنید و ورز دهید. ترکیب و ورز دادن مواد با دست تا مرحله‌ای انجام می‌شود که شما در نهایت یک خمیر بسیار لطیف داشته باشید. این خمیر نباید به دستان شما بچسبد. این نکته در طرز تهیه انواع کیک و شیرینی باید رعایت شود.
  • مرحله پنجم: بعد از آن که خمیر شما کاملاً آماده شد، آن را به چهار قسمت تقسیم کنید. یک قسمت را با پودر خوشرنگ کاکائو، یک قسمت دیگر را با پودر دارچین و گردو، قسمت سوم را با پودر پسته و هل و تکه چهارم از خمیر را با پودر زنجبیل، بادام هندی و یا بادام درختی ترکیب کنید.
  • مرحله ششم: حالا بر روی سطح کار آشپزخانه کاغذ روغنی قرار داده و سپس هر کدام از خمیرها را با قطر ۵ میلی‌متر به صورت کاملاً یکنواخت و یکسان بر روی کاغذ روغنی پهن کنید.
  • مرحله هفتم: سپس با کاترهای دلخواه خود این شیرینی‌ها را برش بزنید. بعد از اینکه تمامی شیرینی‌ها آماده شدند فر را روشن کنید و اجازه دهید محیط داخلی آن به مدت زمان ۱۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد به خوبی گرم شود.
  • مرحله هشتم: سپس کف سینی فر را چرب کرده و تمام شیرینی‌ها چرا درون سینی بچینید. بعد از اینکه فر شما به خوبی گرم شد، سینی فر را به مدت زمان ۲۰ دقیقه درون فر قرار داده و اجازه دهید که شیرینی‌ها ترد، پفکی و کاملا پخته شوند.
  • مرحله نهم: در نهایت بد نیست بدانید که خمیرهای شیرینی مینیاتوری احتیاجی به رومال شدن ندارند. اما اگر شما از خمیر ساده استفاده کردید، می‌توانید با استفاده از زرده تخم مرغ خمیر شیرینی را رومال کرده و با استفاده از پودر مغزی‌جات سطح آن را تزئین کنید.
  • مرحله دهم: بعد از مدت زمان ذکر شده شیرینی مینیاتوری شما کاملا پخته شده است. آن را از فر خارج کرده و اجازه دهید که خنک شود. سپس در ظرف سرو نهایی قرار داده و برای پذیرایی آماده کنید.

طرز تهیه شیرینی تارت مینیاتوری

شیرینی تارت مینیاتوری

طرز تهیه شیرینی تارت مینیاتوری هم می‌تواند مهیج باشد. برای تهیه این شیرینی شما فقط به کره، زرده تخم مرغ، وانیل و نمک در کنار آرد سفید قنادی و کمی پودر قند احتیاج دارید. تمام مواد را باید با هم ترکیب کنید و در نهایت خمیری لطیف و کرم رنگ خواهید داشت. حالا بهتر است از قالب‌های کوچک تارت که در فروشگاه‌های لوازم قنادی یافت می‌شوند استفاده کنید. خمیرها را به اندازه قالب‌های تارت با کاتر گرد برش زده و سپس آن‌ها را درون قالب جا دهید.

در ادامه با استفاده از یک چنگال کف قالب خمیر تارت خود را به آرامی سوراخ کرده و چند حفره ریز ایجاد کنید. این کار کمک می‌کند تا خمیر تارت شما بعد از پخته شدن بالا نیاید. حالا قالب‌ها را درون سینی فر گذاشته و اجازه دهید تا ۲۰ دقیقه با درجه ۱۸۰ درجه سانتیگراد  به خوبی پخته و ترد شوند. سپس خمیرهای پخته شده را از قالب خارج کرده در یک سینی بچینید. روی آن‌ها را با موادی مانند مربا، میوه یا ترکیب آرد، کره و پودر قند حرارت دیده، پر کنید. سپس سطح رویه را نیز با پودر گردو یا پسته تزئین کرده و در انتها نوش جان کنید.

شیرینی مینیاتوری شما را غافلگیر خواهد کرد

طرز تهیه شیرینی مینیاتوری با طعم‌ها و رنگ‌های مختلف را برای شما توضیح دادیم. در انتها بد نیست بدانید که می‌توان با استفاده از زعفران دم کرده هم، عطر و طعم متفاوتی به شیرینی مینیاتوری داد. در هر حال این تصمیم با شماست که طعم و رنگ شیرینی مینیاتوری خود را چطور انتخاب کنید.

در پایان، اگر احساس می‌کنید که زمان کافی برای تهیه این شیرینی یا انواع شیرینی را ندارید، می توانید از اسنپ فود کمک بگیرید. به این شکل، از قسمت سفارش انلاین شیرینی موارد دلخواه خود را سفارش داده و در محل آدرس تحویل بگیرید.

نظرات کاربران