آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه شیرینی هلال خامه
انواع کیک و شیرینی
4/5 - (1 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه شیرینی هلال خامه + نکات طلایی تهیه

مینا اسماعیل بیگی 01 فروردین 1402 5 دقیقه

طرز تهیه شیرینی هلال خامه شما را با یک شیرینی عجیب و غریب و البته متفاوت آشنا خواهد کرد. این شیرینی یکی از شیرینی‌های بسیار جذاب و البته سنتی ایران است که هم برای پذیرایی و هم برای یک عصرانه دلچسب و دورهمی دلنشین، مورد استفاده قرار می گیرد. همانطور که از نامش نیز مشخص است در آماده کردن آن از خامه استفاده شده که کمک می‌کند تا شیرینی شما لطیف و بسیار ترد باشد. این مطلب به طرز تهیه این شیرینی متفاوت اختصاص یافته تا شما را در انتها غافلگیر کند.

طرز تهیه شیرینی هلال خامه

زمان آماده سازی 30 دقیقه
زمان پخت غذا 15 دقیقه
میزان سختی متوسط
1 عدد شیرینی هلال خامه 130 کیلو کالری

طرز تهیه شیرینی هلال خامه ای

طرز تهیه شیرینی هلال خامه ای

شیرینی هلال خامه ای به دلیل حضور خامه در ترکیبات اولیه، به شدت لطیف و خوشمزه است. این شیرینی با این که خشک بوده و به صورت کوکی سرو می‌شود، اما درصد لطافت بسیار بالایی دارد. طرز تهیه آن آسان است و مواد اولیه آن کاملاً در دسترس هستند. در ادامه مواد اولیه و طرز تهیه هلال خامه‌ای را گام به گام با یکدیگر مرور خواهیم کرد.

مواد اولیه برای شیرینی هلال خامه ای

مواد لازم برای تهیه این شیرینی به شرح زیر است:

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
آرد به میزان لازم
کره 100 گرم
خامه 100 گرم
پودر شکر 100 گرم
وانیل 4/1 قاشق چایخوری
زرده تخم مرغ 1 عدد
مواد رومال شیرینی هلال خامه‌ای مقدار مورد نیاز
زعفران دم کرده 4/1 قاشق چایخوری
پودر شکر 1 قاشق چایخوری
روغن مایع 1 قاشق چایخوری
زرده تخم مرغ 1 عدد

مراحل تهیه شیرینی هلال خامه‌ای

مراحل تهیه شیرینی هلال خامه‌ای

طرز تهیه این شیرینی راحت است و در ادامه مراحل تهیه آن را می‌بینیم:

  • مرحله اول: در مرحله اول از طرز تهیه شیرینی هلال ابتدا باید خامه، کره و تخم مرغ را نیم ساعت قبل از شروع کار از یخچال خارج کنید تا در دمای محیط قرار بگیرند.
  • مرحله دوم: حالاابتدا زعفران را آماده کنید. آن را ساییده و کمی آب گرم بر روی آن بریزید. سپس با روش بنماری یعنی قرار دادن ظرف زعفران و آب گرم بر روی بخار کتری، اجازه دهید تا زعفران شما دم کشیده و آماده شود. بهترین زعفران برای شیرینی پزی، زعفران غلیظ است.
  • مرحله سوم: در مرحله بعد از طرز تهیه شیرینی هلال خامه، حالا باید در ظرفی مناسب پودر شکر و کره را با هم ترکیب کنید. از همزن برقی استفاده کنید تا کار شما سریع‌تر و راحت‌تر انجام شود.
  • مرحله چهارم: بعد از آن که شکر و کره خوب ترکیب شدند، حالا وانیل و زرده تخم مرغ را نیز به آن‌ها اضافه کنید. مجدداً با استفاده از همزن مواد را با هم به خوبی یکدست کنید.
  • مرحله پنجم: بعد از ترکیب شدن تمام مواد حالا نوبت آن است که خامه را به این ترکیب اضافه کرده و به خوبی هم بزنید. تقریباً 5 دقیقه زمان لازم است تا تمام مواد شما به خوبی با هم ترکیب شوند.
  • مرحله ششم: در ادامه این دستور تهیه حالا نوبت آن است که آرد خود را الک کنید. باید 2 بار الی 3 بار آرد شما به خوبی الک شود و تدریجاً به مواد شما اضافه گردد. این مرحله درست مانند طرز تهیه انواع شیرینی سنتی است.اجازه دهید که تمام مواد با هم ترکیب شده و به خمیری یکنواخت و لطیف تبدیل شوند.
  • مرحله هفتم: در انتها که خمیر شما آماده شد، آن را به مدت زمان ۱ ساعت در یخچال گذاشته و اجازه دهید که به خوبی استراحت کند.
  • مرحله هشتم: بعد از گذشت مدت زمان یک ساعت، خمیر را از یخچال خارج کرده بر روی سطح کار آشپزخانه یک کاغذ روغنی قرار دهید. حالا خمیر را به ضخامت تقریبی ۴ میلی‌متر الی ۵ میلی‌متر بر روی کاغذ روغنی پهن کنید.
  • مرحله نهم: بعد از این کار نوبت به مرحله قالب زدن می‌رسد. با استفاده از یک قالب هلالی شکل خمیر خود را برش بزنید. اگر این قالب در دسترس شما نبود جای هیچ نگرانی نیست. با استفاده از یک وسیله نیم دایره یا گرد هم می‌توان این برش‌ها را ایجاد کرد.
  • مرحله دهم: سپس کف سینی فر را چرب کنید و یک کاغذ روغنی کف سینی فر قرار دهید. به محض برش زدن خمیر شیرینی، شیرینی‌ها را درون سینی فر بر روی کاغذ روغنی قرار دهید.
  • مرحله یازدهم: وقتی قالب زدن یا برش زدن شیرینی‌ها تمام شد، حالا نوبت آن است که مواد رومال را برای شیرینی آماده کنیم. برای آماده کردن مواد رومال این شیرینی باید زعفران دم کرده، روغن مایع، زرده تخم مرغ و پودر شکر را در همزن ریخته و به خوبی مخلوط کنید.
  • مرحله دوازدهم: بعد از گذشت ۵ دقیقه الی ۶ دقیقه مواد رومال شیرینی شما کاملا آماده است. حالا با استفاده از یک برس آشپزخانه مواد رومال را بر روی خمیرهای آماده شیرینی درون سینی فر بمالید. بهتر است که 10 دقیقه قبل از این کار فر را روشن کنید تا محیط داخلی آن به خوبی گرم شود.
  • مرحله سیزدهم: بعد از آن که تمام شیرینی‌ها رو مال شدند، حالا سینی فر را به مدت زمان ۱۰ دقیقه الی ۱۲ دقیقه درون فر با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت برای فرهای گازی و 340 درجه فارنهایت برای فرهای برقی قرار دهید.
  • مرحله چهاردهم: در ادامه و در پایان این مدت زمان، سینی فر را خارج کرده و شیرینی‌ها را درون ظرف سرو خود قرار دهید. توصیه می‌کنیم که شیرینی‌ها را بر روی یکدیگر نگذارید. اجازه دهید که به خوبی خنک شده و حرارت خود را از دست بدهند.

طرز تهیه شیرینی هلال خامه خوشمزه به پایان رسید و پیشنهاد می‌کنیم بعد از تهیه این شیرینی، سری به طرز تهیه نشا جنوبی نیز بزنید و این دسر خوشمزه را نیز تهیه کنید.

نکات طلایی برای شیرینی هلال خامه ای

نکات طلایی برای شیرینی هلال خامه ای

در ادامه به چند نکته مهم برای تهیه این شیرینی اشاره خواهیم کرد.

  • نکته اول اینکه شیرینی شما بعد از پخت کامل زیاد تغییر رنگ نمی‌دهد. پس دقت کنید که سطح زیرین شیرینی به هیچ عنوان قهوه‌ای نشود.
  • همچنین بد نیست بدانید که وانیل شما باید کاملا خالص باشد، اما اگر از وانیل شکری استفاده کردید باید میزان این ماده را در کیک و شیرینی خود 2 برابر کنید.
  • در نهایت دقت کنید که اگر وانیل بیش از اندازه مورد استفاده قرار گیرد، شیرینی شما تغییر رنگ داده و طعم آن تلخ می‌شود.

شیرینی هلال خامه به لطافت لطیفه و شیرینی نان خامه ای

شیرینی هلال خامه

در این مطلب طرز تهیه شیرینی هلال خامه را با هم مرور کردیم . مدت زمان آماده سازی و تهیه آن کوتاه است و به راحتی می‌توانید آن را در منزل آماده کنید. البته، اگر فرصت آماده‌سازی این شیرینی یا انواع کیک و شیرینی را در منزل ندارید، با سفارش انلاین شیرینی می‌توانید به راحتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن شیرینی‌های دلخواه خود را درب منزل تحویل بگیرید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود