آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه نشا جنوبی
انواع کیک و شیرینی
2/5 - (1 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه نشا جنوبی با دستور پخت اصیل بوشهری

مینا اسماعیل بیگی 28 اسفند 1401 3 دقیقه

نشا به عنوان یکی از خوشمزه‌ترین دسرهای جنوب کشور و به ویژه شهر بوشهر شناخته می‌شود و اگرچه ظاهر و طعمی شبیه به شله زرد دارد، اما بافت آن کاملا نرم و لطیف‌تر است. طرز تهیه نشا جنوبی آسان است و بیشتر آن را در ماه رمضان و برای افطار سرو می‌کنند.

از آن‌جایی که این دسر با نشاسته و شکر پخته می‌شود، کالری آن زیاد است. اما می‌توانید تنها یک قاشق از آن را بخورید و از طعم بی‌نظیرش لذت ببرید. همچنین چون مقوی است، می‌تواند یک میان وعده عالی برای کودکان باشد.

این مطلب شامل دستورالعمل و نکات مربوط به طرز تهیه نشا جنوبی است و می‌توانید به راحتی آن را در منزل درست کنید. در این دسر از ترکیبات معطری چون گلاب، هل و زعفران استفاده می‌شود. به همین علت در حین پخت عطر دلنشینی در فضای خانه پخش خواهد شد.

نشا جنوبی
تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده‌سازی 15 دقیقه
زمان پخت 10 دقیقه
میزان سختی کم

طرز تهیه نشا جنوبی

تهیه نشا جنوبی ساده

پخت نشا جنوبی بسیار آسان است و با چند قلم ماده ساده درست می‌شود که در منزل هر فردی وجود دارد. برای درست کردن این دسر شیرین و زرد رنگ تنها به ۱۵ دقیقه زمان احتیاج دارید.

مواد لازم برای تهیه دسر نشا جنوبی

پیش از پخت دسر سنتی جنوبی، ابتدا مواد زیر را آماده کنید و مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
نشاسته یک پیمانه
شکر یک پیمانه
آب 5 پیمانه
گلاب نصف پیمانه
زعفران آب کرده یک قاشق غذاخوری

مراحل طرز تهیه دسر نشا بندری

برای درست کردن این دسر مخصوص ماه مبارک رمضان مراحل زیر را انجام دهید:

  • مرحله اول: در یک ظرف مناسب نشاسته را با آب سرد حل کنید. سپس روی شعله ملایم قرار دهید تا از رنگ شیری به رنگ شیشه‌ای و شفاف تبدیل شود.
  • مرحله دوم: بعد از به جوش آمدن، شکر را اضافه کرده و مرتب هم بزنید. سپس زعفران غلیظ را به آن افزوده و به هم زدن ادامه دهید
  • مرحله سوم: در این مرحله که مواد حالت کشدار پیدا کرد، نوبت اضافه کردن گلاب است. گلاب را اضافه کرده و به مدت ۲ دقیقه اجازه دهید تا با مواد ترکیب شود.
  • مرحله چهارم: پس از این مدت، ظرف را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید به دمای محیط برسد. در نهایت نیز در ظرف‌های مورد نظر سرو کنید.
  • مرحله پنجم: برای تزئین این دسر خوشمزه می‌توانید از خلال بادام، پسته یا گل سرخ استفاده کنید.

نکات مهم در پخت دسر نشا جنوبی

نکات تهیه نشا جنوبی

  • بهتر است از پودر نشاسته برای پخت دسر استفاده کنید تا گوله نشود.
  • در مرحله افزودن گلاب می‌توانید به اندازه نوک قاشق چای خوری پودر هل نیز اضافه کنید تا عطر بهتری داشته باشد.
  • این نوع دسر بهتر است در ظرف‌های تک نفره سرو شود.
  • نشا حالت رقیقی دارد و همانند شله زرد می‌توانید آن را به صورت گرم یا سرد میل کنید.
  • اگر می‌خواهید دسر مجلسی‌تر باشد، باید پس از طی این مراحل، مواد را داخل قالب ریخته و به مدت یک ساعت داخل یخچال قرار دهید. سپس آن را از قالب خارج کرده و تزئین کنید.
  • در پایان این مطلب، توصیه می‌کنیم که حتما طرز تهیه شیرینی هلال خامه را مطالعه کنید و در کنار این دسر خوشمزه، شیرینی هلال را نیز روی میز بچینید.

نشا جنوبی، دسری با طعم خوش گلاب و زعفران

در این مطلب با طرز تهیه نشا جنوبی آشنا شدید و می‌تواند به راحتی آن را در منزل درست کنید. این دسر در کنار یک چای داغ و معطر می‌تواند به عنوان یک میان وعده مقوی نیز انرژی بدن را تامین کند. البته ممکن است که زمان یا مهارت کافی برای پخت این نوع دسرها را نداشته باشید و لازم باشد تا نوع آماده آن‌ها را خریداری کنید. به این منظور، می‌توانید از اسنپ فود کمک بگیرید و دسرهای دلخواه‌تان را از سفارش آنلاین شیرینی اسنپ فود آنلاین سفارش دهید.

در پایان، اگر شما هم تجربه پخت این دسر یا طرز تهیه انواع کیک و شیرینی مخصوص جنوب را دارید، حتما اطلاعات خود را با ما به اشتراک بگذارید تا کاربران دیگر هم بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود