28 نوع صبحانه برای کودکان (بهترین پیشنهادات برای صبحانه بچه ها)

صبحانه برای کودکان

آنچه در این مقاله میخوانید

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که مادران همیشه می‌پرسند، این است که بچه ها صبحانه چه بخورند؟ بزرگ‌ترین دغدغه مادران برای ترغیب کردن بچه‌ها به غذا خوردن، وعده صبحانه است، زیرا صبحانه اصلی‌ترین وعده غذایی برای سلامت کودکان محسوب می‌شود. خوردن انواع صبحانه برای کودکان تأثیر زیادی بر سیستم بدن آن‌ها گذاشته و موجب می‌شود، سوخت‌وساز بدن افزایش یابد که در رشد کودکان تأثیر چشمگیری دارد. در این مقاله به معرفی انواع صبحانه برای کودکان، عکس صبحانه مفید برای کودکان و اینکه بچه‌ها صبح چه بخورند می‌پردازیم. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

صبحانه، وعده مهم و ضروری برای بچه‌ها

صبحانه، وعده مهم و ضروری برای بچه‌ها

انواع صبحانه برای کودکان موجب تقویت هوش و استعداد بچه‌ها شده و از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری می‌کند. برای همه افراد به ویژه کودکان در سنین رشد، صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی در طول روز است. به گفته متخصصین تغذیه، خوردن صبحانه کامل، مقوی، مغذی و سالم موجب کاهش چاقی و اضافه وزن در کودکان خواهد شد. خوردن این وعده غذایی موجب بهبود خلق‌وخو و رفتار کودکان می‌شود؛ همچنین موجب افزایش میزان تمرکز در بچه‌ها خواهد شد. میل کردن صبحانه میزان انرژی ذخیره شده در بدن کودک را افزایش داده و به تقویت مغز آن‌ها کمک می‌کند.

بهترین صبحانه برای کودکان صبحانه‌ای است که شامل پروتئین، فیبر، کلسیم و چربی‌های سالم باشد. بسیاری از کودکان میل و رغبتی به خوردن این وعده ندارند و برای خوردن صبحانه بهانه می‌آورند. برای اینکه بتوانید کودکان را به خوردن صبحانه ترغیب کنید، می‌توانید غذای کودکان را به اشکال متفاوت و جذابی تزئین کنید تا آن‌ها ترغیب به خوردن صبحانه شوند.

انواع صبحانه برای کودکان

انواع صبحانه برای کودکان

در ادامه به معرفی و بررسی این سوال می‌پردازیم که بچه ها صبح چه بخورند؟ باتوجه به اینکه کودکان در طول روز در مدرسه یا مهد کودک فعالیت زیادی دارند، باید صبحانه‌ای مقوی مصرف کنند. ما در ادامه لیست صبحانه مهد کودک و همچنین انواع بهترین صبحانه برای کودکان دبستانی را ارائه می‌دهیم.

1. تست وانیلی فرانسوی، صبحانه‌ای ساده و مقوی

تست وانیلی فرانسوی، صبحانه‌ای ساده و مقوی

تست وانیلی فرانسوی یک صبحانه خوشمزه و مقوی برای کودکان است. برای تهیه این صبحانه جذاب از تخم مرغ، نصف لیوان شیر، کمی وانیل و شکر استفاده کنید. به این صورت که مواد را با هم مخلوط کرده و نان تست را در این ترکیب قرار دهید، سپس کف یک تابه را چرب کرده و تست‌ها را در آن سرخ کنید تا طلایی شوند. در آخر نان تست آماده شده را با استفاده از پودر دارچین و عسل تزئین کنید.

2. سیب پخته شده با دارچین، خامه و گردو؛ انتخابی مقوی برای کودکان

سیب پخته شده با دارچین، خامه و گردو؛ انتخابی مقوی برای کودکان

برای تهیه این صبحانه خوشمزه و خوش طعم، سیب قرمز را پوست گرفته و اجازه دهید تا مقداری نیم‌پز شود. سپس سیب پخته شده را خرد کرده و در ظرف قرار دهید. برای تزئین سیب از یک قاشق خامه، گردو، عسل و پودر دارچین استفاده کنید.

3. املت تخم مرغ، صبحانه‌ای پر خاصیت برای کودکان

املت تخم مرغ، صبحانه‌ای پر خاصیت برای کودکان

املت تخم‌ مرغ یک صبحانه مغذی و سرشار از پروتئین و بهترین صبحانه گرم، برای شروعی پرانرژی است. شما می‌توانید با استفاده از تخم مرغ و سبزیجات تازه صبحانه‌‌ای جذاب برای کودکان تهیه کنید.

4. نان شکلاتی، صبحانه‌ای دوست داشتنی

نان شکلاتی، صبحانه‌ای دوست داشتنی

نان شکلاتی جذاب را با استفاده از نان تست و کرم شکلاتی تهیه کنید. به این صورت که روی نان تست را با کرم شکلاتی بپوشانید و با استفاده از عسل و بیسکویت شکلاتی تزئین کنید.

5. مینی پیتزای سالم، بهترین صبحانه کودکان

مینی پیتزای سالم، بهترین صبحانه کودکان

مینی پیتزای سالم را با استفاده از ترکیبات سالمی نظیر خمیر پیتزا، تخم مرغ، پنیر و گوجه فرنگی برای صبحانه کودکان آماده کنید. همچنین مینی پیتزا یکی از بهترین صبحانه های مجلسی برای مهمان نوازی ایده آل محسوب می‌شود.

6. پنیر و گردو، صبحانه معروف سفره‌های ایرانی

پنیر و گردو، صبحانه معروف سفره‌های ایرانی

ترکیب گردو و پنیر بسیار مقوی و مفید است. شما می‌توانید لقمه‌های کوچکی با استفاده از گردو و پنیر خامه‌ای برای صبحانه کودکان حاضر کنید. علاوه بر گردو از بادام و فندق خرد شده هم استفاده کنید. لقمه‌های نان و پنیر و دیگر مغزها بهترین صبحانه برای کودکان دبستانی هستند.

همچنین در کنار گردو و پنیر، لقمه‌هایی از ترکیب خیار، گوجه، سبزی‌های تازه، کنجد و سیاه‌ دانه هم برای درست کردن صبحانه کودک مورد استفاده قرار می‌گیرند.

7. پنکیک خانگی، انتخاب مقوی و خوش طعم

پنکیک خانگی، انتخاب مقوی و خوش طعم

برای طبخ پنکیک خانگی برای کودکان عزیز، آرد، تخم مرغ و شیر را به‌خوبی با هم مخلوط کنید و در یک ماهی تابه بریزید تا سرخ شود. سپس روی پنکیک را با عسل، شیره انگور یا میوه‌هایی مانند موز و توت فرنگی تزئین کنید.

8. ساندویچ تخم‌مرغ پخته، صبحانه‌ای دوست‌داشتنی برای کودکان

ساندویچ تخم‌مرغ پخته، صبحانه‌ای دوست‌داشتنی برای کودکان

با استفاده از تخم مرغ آب پز، صبحانه‌ای با اشکال مختلف و جذاب برای بچه‌هایی که از خوردن تخم مرغ امتناع می‌کنند، درست کنید. ساندویج تخم مرغ یک صبحانه سالم برای مدرسه درنظر گرفته می‌شود.

9. کورن‌ فلکس و برشتوک، صبحانه محبوب کودکان

کورن‌ فلکس و برشتوک، صبحانه محبوب کودکان

بچه‌‌ها عاشق کورن فلکس هستند. شما می‌توانید این غذای لذیذ و دلپذیر را به همراه کشمش، بادام و میوه‌‌های خشک‌ شده برای صبحانه کودکان حاضر کنید.

10. ماست یونانی و میوه، ترکیب فوق‌العاده صبحانه کودک

ماست یونانی و میوه، ترکیب فوق‌العاده صبحانه کودک

این صبحانه برای کودکان را می‌توانید با استفاده از ماست چکیده یونانی یا ماست خامه‌‌ای تهیه کنید و با میوه‌‌هایی مانند انار، آناناس، سیب و توت فرنگی ترکیب کرده و برای صبحانه کودک استفاده کنید.

11. ساندویچ پنیر، گوجه فرنگی و خیار؛ ساده و خوشمزه

ساندویچ پنیر، گوجه فرنگی و خیار؛ ساده و خوشمزه

این ساندویچ خوشمزه را با استفاده از گوجه فرنگی، خیار، پنیر و انواع سبزی خوردن تهیه کنید. برای تهیه این ساندویچ از پنیر سفید یا پنیر خامه‌‌ای استفاده می‌شود. در ضمن این ترکیب، صبحانه‌ای قدیمی و فوق‌العاده در سفره‌های ایرانی است. شما می‌توانید این صبحانه را با تزئین جذاب در شکل‌های مختلف برای بچه‌ها درست کنید.

12. سالاد میوه‌های تازه با عسل؛ انتخابی مناسب صبحانه برای بچه های بد غذا

سالاد میوه‌های تازه با عسل؛ انتخابی مناسب صبحانه برای بچه های بد غذا

سالاد میوه‌های تازه با عسل، صبحانه‌ای جذاب برای کودکان عزیز است که با این ترفند می‌توانید کودکان را به خوردن صبحانه ترغیب کنید. شما می‌توانید انواع میوه را با خلاقیت در ظرفی زیبا خرد کرده و تزئین کنید و روی میوه‌ها عسل و پودر دارچین بریزید. این ترکیب به عنوان یکی از انواع صبحانه برای کودک یک ساله نیز محسوب می‌شود.

13. آجیل شیرین و خامه، یکی از انواع صبحانه برای کودکان

آجیل شیرین و خامه، یکی از انواع صبحانه برای کودکان

ترکیب آجیل و خامه برای صبحانه کودکان بسیار مقوی و پرانرژی است. همچنین آجیل به دلیل داشتن مواد مغذی و ویتامین‌ها برای کودکان بسیار مفید است. در ظرفی مقداری خامه، مغز گردو، مغز بادام، فندق، پسته، قیسی و کشمش ریخته و به خوبی ترکیب کنید. این صبحانه خوشمزه و مفید را می‌توانید با نان تست برای کودکان سرو کنید.

14. تست کره بادام زمینی و میوه، صبحانه سالم برای بچه‌‌ها

تست کره بادام زمینی و میوه، صبحانه سالم برای بچه‌‌ها

کره بادام زمینی دارای خواص بی‌شماری بوده و سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی است. تست کره بادام زمینی و میوه‌هایی مانند موز و توت فرنگی همراه با عسل و پودر دارچین صبحانه‌ای فوق‌العاده و هیجان‌انگیز برای کودکان است.

15. شیر، بهترین صبحانه برای کودکان

شیر، بهترین صبحانه برای کودکان

شیر به دلیل داشتن مواد مغذی و مقوی گزینه مناسبی برای کودکان است. شما می‌توانید برای مقوی‌‌تر شدن شیر، مقداری موز به آن اضافه کرده و به همراه دارچین، خرما و عسل برای کودکان سرو کنید.

16. انواع مربا با کره گیاهی یا کره حیوانی

انواع مربا با کره گیاهی یا کره حیوانی

با استفاده از مرباهایی نظیر آلبالو، بالنگ، توت فرنگی، کیوی و هویج همراه با کره، لقمه‌های جذاب با اشکال زیبا برای کودکان درست کنید. نان، کره، مربا یا عسل و پنیر کم نمک یک گزینه مقوی صبحانه برای کودک دو ساله است.

17. عدسی و تکه‌های سیب زمینی

عدسی و تکه‌های سیب زمینی

عدسی یکی از بهترین صبحانه‌‌های مقوی و کامل برای کودکان به شمار می‌‌آید. ترکیب عدس، سیب زمینی خرد شده، لیمو ترش تازه، مقداری رب گوجه فرنگی و سبزیجات تازه برای صبحانه کودکان فوق العاده است.

18. اسموتی، صبحانه‌ای جذاب و دوست داشتنی

اسموتی، صبحانه‌ای جذاب و دوست داشتنی

اسموتی، صبحانه‌ای جذاب است که اکثر کودکان این نوشیدنی را دوست دارند. اسموتی‌ را با استفاده از شیر یا ماست و میوه‌های تازه یا یخ زده، سبزیجاتی مانند اسفناج و بروکلی، مغزهایی نظیر گردو، بادام زمینی، پسته و عسل می‌توانید درست کنید. این صبحانه برای کودکان فوق‌العاده است.

19. ترکیب ارده کنجد با عسل، شیره انگور و شیره خرما

ترکیب ارده کنجد با عسل، شیره انگور و شیره خرما

ترکیب ارده کنجد با انواع شیره مانند شیره خرما، انگور و توت، یکی دیگر از گزینه‌ها برای صبحانه کودکان است. این صبحانه بسیار مفید و سرشار از مواد مغذی و ویتامین‌ها خواهد بود.

20. ترکیب موز، ماست، میوه و مغزها

ترکیب موز، ماست، میوه و مغزها

برای تهیه این صبحانه، موز را از وسط نصف کرده و روی آن ماست یونانی، برش‌‌هایی از توت‌ فرنگی، غلات کامل و چند نوع مغز بریزید و نوش جان کنید.

21. اسموتی موز، شکلات و کره بادام‌ زمینی

اسموتی موز، شکلات و کره بادام‌ زمینی

یک موز یخ زده را با مقداری کره بادام‌ زمینی، پودر کاکائو و شیر ترکیب کرده و درون غذاساز بریزید تا حاضر شود. این صبحانه برای بچه های بد غذا گزینه‌ای بسیار مناسب است.

22. اسموتی توت‌ فرنگی و کره بادام‌ زمینی، بهترین صبحانه کودکان

اسموتی توت‌ فرنگی و کره بادام‌ زمینی، بهترین صبحانه کودکان

برای تهیه اسموتی توت‌ فرنگی و کره بادام‌ زمینی از توت‌ فرنگی یخ زده استفاده کنید و توت‌ فرنگی را با مقداری کره بادام‌ زمینی و شیر ترکیب کرده و در غذاساز بریزید. سپس این اسموتی خوشمزه و هیجان‌انگیز را برای کودکان سرو کنید.

23. تست کره بادام زمینی و انواع میوه

تست کره بادام زمینی و انواع میوه

ترکیب کره بادام زمینی و انواع میوه‌ها به ویژه موز، لذت‌بخش، لذیذ و سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی است. کره بادام زمینی منبع خوبی از پروتئین‌ها و ویتامین B6، منیزیم، پتاسیم و روی بوده که برای بدن کودکان و رشد آن‌ها بسیار مفید است.

24. لقمه حلوا ارده، صبحانه‌ای سالم و مقوی

لقمه حلوا ارده، صبحانه‌ای سالم و مقوی

این خوراکی خوشمزه، بسیار سالم و مغذی است. لقمه حلوا ارده یکی از مفیدترین صبحانه ها برای کودکان محسوب می‌شود. ارده به دلیل خواص بسیار، یکی از انواع بهترین صبحانه برای کودک 2 ساله درنظر گرفته می‌شود.

25. نان تخم مرغی، بهترین صبحانه کودک

نان تخم مرغی، بهترین صبحانه کودک

با استفاده از نان تست و تخم مرغ صبحانه‌ای فوق‌العاده برای کودک خود تهیه کنید. به این صورت که داخل نان تست را دایره‌وار جدا کنید. سپس تابه‌ای روی اجاق قرار داده و درون آن کره بریزید تا ذوب شود و نان‌های توخالی را داخل تابه قرار دهید.

سپس تخم مرغ‌ها را درون یک کاسه شکسته و نمک، فلفل و پیازچه را به مقدار دلخواه اضافه کنید و به خوبی هم بزنید. تخم مرغ‌ها را وسط نان تست درون ماهیتابه بریزید. وقتی که تخم مرغ کمی خود را گرفت آن را برگردانید تا طرف دیگر نان‌ها نیز سرخ و طلایی شود. این صبحانه خوشمزه را می‌توانید برای کودکان عزیزتان سرو کنید. صبحانه با تخم مرغ یکی از بهترین انواع صبحانه برای کودکان است.

26. تست آووکادو، خیار و گوجه‌فرنگی؛ خوش رنگ و خوش طعم

تست آووکادو، خیار و گوجه‌فرنگی؛ خوش رنگ و خوش طعم

آووکادو میوه مقوی و پرخاصیت است که استفاده از آن برای غذای کودک توصیه می‌شود. ابتدا مقداری آووکادو را له کرده و روی نان تست بمالید؛ سپس روی آن برش‌های خیار و گوجه فرنگی قرار دهید. این صبحانه خوش رنگ مورد توجه کودکان قرار خواهد گرفت.

27. اسموتی پرتقال خامه‌ای، یک صبحانه نوشیدنی

اسموتی پرتقال خامه‌ای، یک صبحانه نوشیدنی

انواع اسموتی همواره موردپسند کودکان قرار می‌گیرد. برای تهیه این اسموتی باید آب پرتقال، پرتقال پوست کنده، موز یخ زده، ماست یونانی وانیلی و مقداری عصاره وانیل را در مخلوط‌کن بریزید و به خوبی ترکیب کنید. این ترکیب فوق‌العاده برای رشد و سلامت کودکان مفید خواهد بود.

28. خاگینه، صبحانه سنتی مقوی

خاگینه، صبحانه سنتی مقوی

غذاهای سنتی مانند خاگینه، صبحانه سالم برای مدرسه هستند. برای تهیه خاگینه به ترکیب آرد، شیر و تخم مرغ نیاز خواهید داشت. برای جذاب‌تر شدن این غذا از تزئین آن غافل نشوید تا کودک را به خوردن صبحانه مشتاق‌تر کنید.

برای ترغیب کودکان به خوردن صبحانه، گزینه‌های مختلف را امتحان کنید!

همان طور که در این مقاله بیان شد صبحانه نقش به‌سزایی برای سلامتی، تقویت و رشد کودکان دارد. وعده غذایی صبحانه موجب افزایش هوش، تقویت حافظه، افزایش قوای جسمانی و طول عمر کودکان می‌شود. بنابراین صبحانه‌هایی که برای بچه‌ها تهیه می‌کنید، علاوه بر خوشمزه بودن باید سرشار از پروتئین، ویتامین، مواد مغذی و چربی‌های سالم باشند. در صورتی که خود شما یا بچه‌ها درگیر اضافه وزن هستید، بهتر است تا با انواع صبحانه رژیمی برای بهبود سلامتی بدن آشنا شوید.

در پایان، باید بگوییم که یکی از گزینه‌ها برای تهیه صبحانه برای کودکان و بزرگسالان، استفاده از سفارش انلاین از کافه اسنپ فود است. شما می‌توانید صبحانه موردنظر خود را از طریق کافه آنلاین اسنپ فود سفارش دهید و در زمانی کوتاه درب منزل تحویل بگیرید.

انتخاب شما برای صبحانه کودکان چیست؟ تجربیات و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران

تنی
03.اردیبهشت.1402

اون نان شکلاتی نبود اون کروسان بود🥐🥐🍫🍫

سهیلا پاوه نژاد
12.تیر.1402

سلام وای ماست یونانی و میوه، واقعا ترکیب فوق‌العاده ای برای صبحانه کودک هستش خیر ببینید
با این بلاگ آموزشیتون منو نجات دادید بچه صبحانه نمیخورد که انواع صبحانه شما رو دیدم هرچی
درست میکنم دوستداره میخوره انواع صبحانه و انواع میوه جات و انواع دسر خیلی خوبن

    snappfoodadmin
    12.تیر.1402

    سلام خواهش میکنیم یکی از وعده های مهم برای کودکان صبحانه هستش انواع صبحانه برای راحتی شما کاربران گرامی
    مطلب گذاشتیم صبحانه برای کودکان را می‌توانید با استفاده از ماست چکیده یونانی یا ماست خامه‌‌ای تهیه کنید
    و با میوه‌‌هایی مانند انار، آناناس، سیب و توت فرنگی و موز و سیب ترکیب کرده و برای صبحانه کودک استفاده کنید خواص انواع میوه ها هم ببینید

فیض الله
23.شهریور.1402

سلام صبحانه برای کودکان آجیل شیرین و خامه جدی میگید دیگه

    snappfoodadmin
    26.شهریور.1402

    سلام ترکیب آجیل و خامه برای صبحانه کودکان بسیار مقوی و پرانرژی است آجیل چون مواد مغذی و ویتامین‌ها دارد برای کودکان بسیار مفید است.
    در ظرفی مقداری خامه، مغز گردو، مغز بادام، فندق، پسته، قیسی و کشمش ریخته و به خوبی ترکیب کنید یک صبحانه مقوی میشود

محسن
10.مهر.1402

سلام صبحانه نوشیدنی مقوی که برای رشد بچه ها خوب باشه میگید مرسی

    snappfoodadmin
    12.مهر.1402

    سلام انواع اسموتی ها نوشیدنی موز و توت فرنگی کودکان و نوجوانان دوست دارندو می توانید یک صبحانه خوب و مقوی باشد اسموتی آب پرتقال،
    پرتقال پوست کنده، موز یخ زده، ماست یونانی وانیلی و مقداری عصاره وانیل را در مخلوط‌کن بریزید و به خوبی ترکیب کنید.
    این ترکیب فوق‌العاده برای رشد و سلامت کودکان مفید خواهد بود.

hadimohamadighourbani
15.آبان.1402

بهترین صبحانه برای کودکانه چه نوع صبحانه ای هستش چیا باید داشته باشه

    snappfoodadmin
    21.آبان.1402

    سلام بهترین صبحانه برای بچه ها و کودکان صبحانه‌هایی که هم خوشمزه مقوی باشد و هم باید سرشار از پروتئین، ویتامین،
    مواد مغذی و چربی‌های سالم باشند.در نظر داشته باشید که نباید در کودک باعث وزن بی رویه شود

elikadaftardar
08.آذر.1402

سلام صبحانه سیب پخته شده با دارچین، خامه و گردو من امتحان کردم واقعا انتخاب خوب مقوی برای صبحونه و میان وعده کودکان هستش دارچین گرم هفته ای دوبار این صبحانه بیشتر به بچه نمیدم

    snappfoodadmin
    21.آذر.1402

    سلام سیب و دارچین هر دو خاصیت و فواید زیادی برای بدن دارند و بهترین صبحانه برای تامین انرژی روزانه کودکان و نو جوانان و حتی
    بزرگسالها است پنکیک خانگی،همه سنین برای صبحانه و عصرانه دوست دارند