آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه معجون کدو حلوایی
آموزش آشپزی
به این مقاله امتیاز دهید
بدون نظر

با طرز تهیه معجون کدو حلوایی آشنا شوید!

مینا اسماعیل بیگی 12 بهمن 1401 3 دقیقه

معجون یا اسموتی از نوشیدنی‌­های پرطرفدار و لذیذ است که با بسیاری از میوه‌­ها درست می­­‌شود. وقتی اسم معجون به میان می­‌آید اغلب به یاد موز یا سیب می­‌افتیم، اما با استفاده از کدو حلوایی نیز می‌­توان یک معجون فوق العاده تهیه کرد. طعم این معجون برای شما جدید و متفاوت خواهد بود. اگر شما نیز علاقه‌مند شده‌­اید که این اسموتی را امتحان کنید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا طرز تهیه معجون کدو حلوایی را به شما آموزش دهیم.

معجون کدو حلوایی
تعداد نفرات 2 نفر
زمان آماده ­سازی 5 دقیقه
زمان پخت 30 دقیقه
میزان سختی آسان
میزان کالری در هر 100 گرم 50 کالری

معجون کدو حلواییمعجون کدو حلوایی

شاید در هنگام خرید میوه این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که با کدو حلوایی چه خوراکی­‌های می­‌توان تهیه کرد؟ اسموتی کدو حلوایی یکی از گزینه­‌های پیشنهادی ماست! این معجون را می­‌توان به آسانی درست کرد و از طعم آن لذت برد. اگر همچنان به دنبال خوراکی‌های دیگری هستید که بتوان با کدو حلوایی تهیه کرد، پیشنهاد می­‌کنیم تا طرز تهیه سوپ کدو حلوایی و طرز تهیه مربای کدو حلوایی با روش های مختلف را نیز مطالعه کنید.

مواد اولیه معجون کدو حلوایی

مواد اولیه مورد نیاز در طرز تهیه معجون کدو حلوایی در جدول زیر ارائه شده است. کدو حلوایی در فصل پاییز به آسانی یافت می­‌شود، اما ممکن است در فصل‌­های دیگر در دسترس نباشد. با این وجود مابقی مواد مورد نیاز را می‌­توانید به آسانی تهیه کنید. خرید میوه آنلاین یکی از روش‌­های آسان برای تهیه مواد اولیه معجون­‌ها است.

مواد لازم مقدار لازم
کدو حلوایی 300 گرم
شیر 1 پیمانه
موز 2 عدد
عسل 3 قاشق غذاخوری
بستنی وانیلی 1 پیمانه
انواع مغزها به مقدار دلخواه
بیسکوییت پتی­بور 1 پیمانه
خامه فرم گرفته به مقدار دلخواه
پودر دارچین به مقدار دلخواه

دستور پخت معجون کدو حلوایی

در این بخش طرز تهیه معجون کدو حلوایی را به صورت مرحله به مرحله آموزش خواهیم داد که مانند تمام معجون­‌ها ساده است.

  • مرحله یکم: ابتدا کدو را پوست گرفته و خرد کنید، سپس آن را آب­پز کنید. بدین منظور در یک قابلمه مقداری آب بریزید و روی شعله قرار دهید تا آب به جوش آید. حالا کدوها را درون یک آبکش فلزی ریخته و داخل قابلمه بگذارید و مقداری شکر روی آن بپاشید.
  • مرحله دوم: در حدود 30 دقیقه بعد، پس از آنکه از پخته شدن کدوها مطمئن شدید آن را از قابلمه خارج کرده و اجازه دهید تا خنک شود.
  • مرحله سوم: بستنی وانیلی را در دمای محیط قرار دهید تا مقداری نرم شود، سپس آن را با خامه و شیر ترکیب کرده و درون مخلوط‌کن بریزید.
  • مرحله چهارم: کدو حلوایی پخته شده را با چنگال مقداری له کرده و بیسکوییت پتی بور را نیز اندکی خرد کنید؛ سپس آن­‌ها را به مواد داخل مخلوط‌کن بیافزایید.
  • مرحله پنجم: برای اسموتی کدو حلوایی می­‌توانید از مغزهای مختلف مانند بادام، پسته، گردو و فندوق استفاده کنید. مغزها را به همراه عسل به دیگر مواد اضافه کرده و اجازه دهید تا درون مخلوط­کن به خوبی ترکیب شوند.
  • مرحله ششم: اسموتی را داخل یخچال قرار دهید تا خنک شود، سپس درون لیوان بریزید و با خامه، تکه‌­های میوه، پودر دارچین یا شکلات تزئین کنید.

معجون کدو حلوایی شما آماده است و پیشنهاد می‌کنیم که اگر به طعم کدو حلوایی علاقه دارید، طرز تهیه آش کدو حلوایی گیلانی، آش پرطرفدار سفره های افطار را نیز مطالعه کنید. به این شکل، با یک میوه، یک نوشیدنی و یک غذای خوشمزه خواهید داشت.

نکات مهم برای درست کردن معجون کدو حلوایینکات مهم برای درست کردن معجون کدو حلوایی

برای داشتن یک معجون کدو حلوایی خوشمزه و هیجان انگیز لازم است تا نکات زیر را رعایت کنید:

  • برای شیرینی این معجون خوشمزه می‌­توانید از هر شیرین­ کننده‌­ای مانند عسل، شیره خرما یا شیره انگور و شکر استفاده کنید.
  • به­‌جای آب­پز کردن کدو، می‌­توانید ابتدا آن را بپزید و سپس پوست کدو را جدا کنید.
  • استفاده از بیسکوییت پتی­ بور، مغزها و پودر دارچین اختیاری است.
  • بر طبق سلیقه خود، می­‌توانید از مواد اولیه دیگری مانند پودر هل، ارده و غیره نیز استفاده کنید.
  • اگر می­‌خواهید معجون شما رژیمی باشد، خامه را حذف کنید.

طرز تهیه معجون کدو حلوایی و یک راز سر به مهر

در این مطلب طرز تهیه معجون کدو حلوایی را به همراه کلیه نکات آن آموزش دادیم. پیشنهاد می‌کنیم که این معجون خوشمزه را تهیه کرده و از طعم آن لذت ببرید. البته، اگر می­‌خواهید در مهمانی‌های خود انواع نوشیدنی یا معجون­‌ها را برای پذیرایی داشته باشید، اما وقت کافی برای تهیه آن‌­ها ندارید، می‌­توانید از اسنپ فود کمک بگیرید. کافی است به صفحه سفارش آنلاین آبمیوه بروید و نوشیدنی­‌های مورد نظر خود را به آسانی سفارش دهید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود