آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه سوپ کدو حلوایی
آموزش آشپزی
5/5 - (2 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی ساده، خوشمزه و مقوی

مینا اسماعیل بیگی 20 آذر 1402 7 دقیقه

سوپ کدو حلوایی یکی از انواع سوپ است که طعم متفاوت اما بسیار خوشمزه‌ای دارد. این سوپ در ترکیه بسیار معروف بوده و طرز پخت آن راحت است.

در طرز تهیه سوپ کدو حلوایی ، پیاز را با روغن در یک قابلمه سرخ کرده و نمک، فلفل و زردچوبه را اضافه کنید. سیر را نیز به همراه پیاز تفت دهید و سپس کدو حلوایی خرد شده را داخل قابلمه بریزید. ۲ لیوان آب اضافه کنید تا کدو حلوایی پخته شود. هویج، سیب زمینی و کرفس خرد شده را به همراه آب مرغ داخل قابلمه ریخته و اجازه دهید تا سوپ بپزد. پس از پخت، محتویات قابلمه را با میسکر، پوره کرده و اجازه دهید روی حرارت به غلظت مناسب برسد.

این یک توضیح خلاصه و کلی از سوپ کدو حلوایی بود. در این مقاله قرار است به طور کامل به طرز تهیه انواع سوپ کدو حلوایی بپردازیم. بنابراین اگر شما نیز دوست دارید تا ساده‌ترین آموزش تهیه این سوپ را یاد بگیرید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

سوپ کدو حلوایی
تعداد نفرات ۴ نفر
زمان آماده‌سازی ۲۰ دقیقه
زمان پخت ۹۰ دقیقه
میزان سختی کم

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی بسیار خوشمزه و لذیذ

سوپ کدو حلوایی علاوه بر طعم جذاب، به آسانی آماده می‌شود و برای پذیرایی در مهمانی‌ها هم انتخاب مناسبی است. علاوه بر این‌ها، به علت وجود کدو حلوایی و دیگر سبزیجات، این سوپ پیش غذایی بسیار مفید خواهد بود.

انواع سوپ کدو حلوایی

مواد اولیه تهیه سوپ کدو حلوایی با آب مرغ

حالا که آماده درست کردن این سوپ فوق العاده هستید، به سراغ مواد اولیه برای تهیه آن می‌رویم. در جدول زیر مواد لازم برای 4 نفر قید شده ‌است که شما می‌توانید بر حسب تعداد نفرات، اندازه و مقادیر را تغییر دهید.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
کدو حلوایی خرد شده ۵۰۰ گرم
سیب زمینی ۱ عدد بزرگ
پیاز ۱ عدد بزرگ
هویج ۱ عدد بزرگ
کرفس ۵۰ گرم
سیر ۱ حبه
آب مرغ یا آب گوشت به میزان لازم
خامه صبحانه ۲ قاشق غذاخوری
ادویه (نمک، فلفل، زردچوبه) به میزان لازم
روغن به میزان لازم

دستور پخت سوپ کدو حلوایی به صورت مرحله به مرحله

در ادامه به طرز تهیه سوپ کدو حلوایی رستورانی به ساده‌ترین شکل ممکن می‌پردازیم. این نوع سوپ بسیار پر خاصیت است و حتی می‌توانید از آن برای درمان سرما خوردگی نیز استفاده کنید.

سوپ کدو حلوایی رستورانی

  • مرحلهی اول: اولین قدم برای درست کردن سوپ کدو تنبل این است که پیاز را شسته و به صورت نگینی و کاملا ریز خرد کنید.
  • مرحلهی دوم: در یک قابلمه مناسب مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید و تا به خوبی داغ شود. سپس پیازها را اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ آن‌ها طلایی شود.
  • مرحلهی سوم: در این مرحله به پیازها نمک، فلفل و زردچوبه اضافه کرده و مجددا تفت دهید تا عطر ادویه‌ها بلند شود.
  • مرحلهچهارم: حبه سیر رنده شده را به محتویات داخل قابلمه بیفزایید و سرخ کنید تا عطر آن در فضا بپیچد.
  • مرحلهی پنجم: کدو حلوایی‌های خرد شده را نیز به قابلمه اضافه کرده و با سایر مواد کمی تفت دهید.
  • مرحلهی ششم: بعد از تفت دادن کدو حلوایی‌ها، در حدود 2 لیوان آب داخل قابلمه ریخته و درب قابلمه را ببندید تا کدو حلوایی‌ها کاملا بپزند.
  • مرحلهی هفتم: زمانی که کدوها در حال پخت هستند، هویج، سیب زمینی و کرفس را پوست بگیرد و به صورت نگینی و کاملا ریز خرد کنید. این سبزیجات خرد شده را به سوپ کدو حلوایی در حال پخت بیفزایید.
  • مرحلهی هشتم: پس از مدتی باید آب مرغ یا آب گوشت را نیز به قابلمه اضافه کنید و اگر نیاز بود مقدار دیگری ادویه داخل غذا بریزید. انتخاب آب مرغ یا آب گوشت به سلیقه شما و در دسترس بودن آن‌ها بستگی دارد.
  • مرحلهی نهم: وقتی محتویات داخل قابلمه کاملا پخته شدند، آن‌ها را با استفاده از یک میکسر به صورت پوره در بیاورید. اجازه دهید تا مواد روی حرارت ملایم مجددا شروع به پخت کرده و به غلظت دلخواه برسند.
  • مرحله دهم: زمانی که سوپ به غلظت دلخواه شما رسید، می‌توانید آن را در یک ظرف مناسب سرو کنید. در این مرحله می‌توان مقداری خامه صبحانه نیز به ظرف سرو سوپ کدو حلوایی اضافه کرد.

نحوه تهیه سوپ کدو تنبل به پایان رسید و اگر به دنبال سوپ‌های راحت هستید، آموزش طرز تهیه سوپ قارچ نیز گزینه مناسب شما است.

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی بدون کرفس

سوپ کدو حلوایی برای بیماری‌های ویروسی مانند سرماخوردگی بسیار مفید است و اگر با کرفس پخته شود، خاصیت بیشتری دارد. با این وجود سوپ کدو حلوایی را می‌توان بدون کرفس و مطابق مراحل زیر آماده کرد:

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی بدون کرفس

  • مرحله اول: پس از سرخ کردن پیاز، نمک و ادویه‌ها را اضافه کرده و سیر را هم تفت دهید.
  • مرحله دوم: کدو حلوایی‌های خرد شده را با آب داخل قابلمه ریخته و بپزید.
  • مرحله سوم: هویج و سیب زمینی خرد شده را نیز اضافه کرده و اجازه دهید تا سوپ بپزد. (در این مرحله دیگر کرفس استفاده نمی‌شود.)
  • مرحله چهارم: در نهایت سوپ پخته شده را با میکسر پوره کرده و روی حرارت قرار دهید تا به غلظت مناسب برسد.

سوپ کدو حلوایی با شیر و برنج

یک روش درست کردن سوپ کدو حلوایی استفاده از شیر و برنج در مواد اولیه است.سوپ کدو حلوایی با شیر و برنج

  • مرحله اول: پیاز و سیر را به همراه روغن در یک قابلمه سرخ کرده و نمک و ادویه‌ها را اضافه کنید.
  • مرحله دوم: کدو حلوایی‌های خرد شده را کمی تفت دهید و آب را داخل قابلمه بریزید تا سوپ پخته شود.
  • مرحله سوم: هویج، کرفس و سیب زمینی خرد شده را به همراه برنج از قبل پخته شده، داخل قابلمه بریزید.
  • مرحله چهارم: در نهایت سوپ پخته شده را با میکسر پوره کرده و یک لیوان شیر به آن اضافه کنید. اجازه دهید تا سوپ روی شعله ملایم پخته و به غلظت مناسب برسد.

سوپ کدو حلوایی با عدس

سوپ کدو تنبل را می‌توان با استفاده از عدس نیز تهیه کرد که غذایی مقوی‌تر خواهد بود.طرز تهیه سوپ کدو حلوایی با عدس در ادامه آمده است:سوپ کدو حلوایی با عدس

  • مرحله اول: عدس را به صورت جداگانه بپزید تا نرم شود و سپس آن را کنار بگذارید.
  • مرحله دوم: پس از سرخ کردن پیاز و سیر، نمک و ادویه‌ها را اضافه کنید و هم بزنید.
  • مرحله سوم: کدو حلوایی خرد شده و ۲ لیوان آب را داخل قابلمه بریزید تا کدو حلوایی بپزد.
  • مرحله چهارم: عدس پخته شده را به همراه کرفس، هویج و سیب زمینی خرد شده به مواد سوپ اضافه کنید.
  • مرحله پنجم: بعد از اینکه پخت سوپ تکمیل شد، آن را در میکسر پوره کنید. پوره سوپ کدو حلوایی را روی حرارت قرار دهید تا به غلظت موردنظر شما برسد.

اگر دوست دارید تا عدس در سوپ با حالت اصلی خود استفاده شود، پس از پوره کردن کدو حلوایی و دیگر مواد، عدس پخته شده را اضافه کنید و سوپ را روی حرارت بگذارید تا به غلظت مناسب برسد.

فوت و فن های تهیه سوپ کدو حلوایی

برای درست کردن یک سوپ کدو حلوایی مجلسی و رستورانی ، نکات زیر را مدنظر قرار دهید:فوت و فن های تهیه سوپ کدو حلوایی

  • اگر آب مرغ‌ مصرفی شما نمک داشت، نمک را از مواد اولیه این غذا حذف کنید.
  • کدو حلوایی‌های بیضی و مخروطی‌شکل، شیرین‌تر از کدوهای گرد هستند و می‌توانند گزینه بهتری برای تهیه سوپ باشند.
  • اگر می‌خواهید عطر و طعم منحصر به فردی به سوپ خود بدهید، کافی است تا یک برش نارنج تازه کنار هر ظرف سوپ سرو کنید.

روش نگهداری سوپ کدو حلوایی و جلوگیری از خراب شدن سوپ کدو حلوایی

سوپ کدو حلوایی را به اندازه نیاز خود در هر وعده تهیه کرده و سرو کنید. با این وجود اگر چیزی از سوپ باقی ماند، آن را در ظرفی درب‌دار گذاشته و در یخچال قرار دهید. به طور کلی غذاهای آبکی مانند سوپ کدو حلوایی، در حدود ۵ روز در یخچال سالم می‌مانند.

برای جلوگیری از فساد و خراب شدن سوپ کدو تنبل، دقت کنید که سوپ بیرون یخچال باقی نماند، همچنین ظرف نگهداری غذا باید کاملا تمیز باشد.

خواص کدو حلوایی

کدو حلوایی یک ماده غذایی ارزشمند است که منبعی از ویتامین‌هایی همچون ویتامین C و مواد معدنی مانند منیزیم محسوب می‌شود. وجود این ترکیبات و آنتی اکسیدان‌های مختلف باعث شده تا کدو تنبل خواص مختلفی داشته باشد. خواص یک کدوی گرد و جذاب شامل تقویت سیستم ایمنی، تنظیم فعالیت دستگاه گوارش، کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، جلوگیری از التهاب، کاهش سطح رادیکال‌های آزاد بدن و… است.

سفارش آنلاین سوپ کدو حلوایی

سوپ کدو حلوایی یکی از سوپ‌های خوشمزه بوده که برای سرماخوردگی و کرونا نیز بسیار مفید است. پیشنهاد می‌کنیم این سوپ را تهیه کرده و از خواص آن بهره‌مند شوید. البته، اگر شما می‌خواهید یک کاسه سوپ در زمان بیماری میل کنید یا وقت کافی برای پخت آن را ندارید، سفارش آنلاین از اسنپ فود بهترین انتخاب ممکن است.

سفارش آنلاین غذا و سوپ در اسنپ فود کار شما را برای آشپزی راحت‌تر کرده‌ است و در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانید به غذای موردعلاقه‌ خود دسترسی داشته و آن را نوش جان کنید! همچنین امکان استفاده از تخفیفات ویژه برای شما وجود دارد و می‌توانید طعم انواع غذا از رستوران‌های متنوع شهر خود امتحان کنید.

سوالات متداول

برای تهیه سوپ کدو حلوایی به چه مواد اولیه‌ای نیاز داریم؟

در طرز تهیه سوپ کدو حلوایی ، به پیاز، سیب زمینی، کدو حلوایی، هویج، کرفس، سیر، آب مرغ یا آب گوشت، خامه صبحانه، روغن، نمک، فلفل و زردچوبه نیاز است.

روش‌های مختلف تهیه سوپ کدو حلوایی چگونه هستند؟

یکی از روش‌های تهیه این سوپ، اضافه کردن شیر و برنج به مواد اولیه است. همچنین می‌توانید سوپ کدو حلوایی را با عدس نیز تهیه کنید. در روشی دیگری برای درست کردن این سوپ می‌توان کرفس را از فهرست مواد اولیه کنار گذاشت.

برای جذاب شدن طعم سوپ کدو حلوایی چه کنیم؟

شما می‌توانید از ادویه‌های موردنظر خود برای تهیه این سوپ استفاده کنید، اما سرو سوپ کدو حلوایی در کنار یک برش نارنج، طعم آن را جذاب‌تر می‌کند.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود