طرز تهیه موهلاما Muhlama ترکیه ای با دستور پخت اصلی

طرز تهیه موهلاما
3.2/5 - (8 امتیاز)

اگر میانه شما با فوندوی پنیر سوییسی خوب باشد، حتما نسخه ترکی آن یعنی موهلاما هم برای شما خوشمزه و جذاب خواهد بود. این غذای ترکیه‌ای، صبحانه‌ای محبوب و پرطرفدار در ترکیه است که ظاهری شبیه کاچی خودمان دارد. با این تفاوت که رنگ آن کرم روشن است و شیرین نیست. به علاوه، این صبحانه ترکیه ای، برخلاف پاسترامی بسیار سبک بوده و خیلی راحت هم آماده می‌شود و مورد علاقه کوهنوردان است.

اگر شما هم علاقمندید بدانید طرز تهیه موهلاما Muhlama چگونه است، با اسنپ فود همراه باشید تا تجربه‌ای نو کسب کنیم. در ادامه، جدول مشخصات غذایی آمده است:

طرز تهیه موهلاما
تعداد نفرات 2 نفر
زمان آماده سازی 5 دقیقه
زمان پخت غذا 15 دقیقه
میزان سختی کم
میزان کالری در هر 100 گرم 489 کالری برای هر بار مصرف

موهلاما ترکیه ایطرز تهیه صبحانه ترکیه ای

موهلاما غذایی است که هم می‌توانید به عنوان صبحانه میل کنید و هم یک میان‌وعده کاملا سیرکننده است. این غذا به صورت گرم و با نان سرو می‌شود و با نام‌های ترابزون  (Trabzon) یا کویماک (kuymak) هم شناخته می‌شود. لازم است اضافه کنیم که ترابزون، شهری دیدنی در سواحل دریای سیاه است که هر ساله با غذای محلی و محبوب موهلاما از گردشگران خود پذیرایی می‌کند و احتمالا وجه تسمیه این نامگذاری هم به همین دلیل است. در ادامه، مواد لازم و طرز تهیه Muhlama  موهلاما را با هم می‌خوانیم:

مواد لازم برای تهیه موهلاما

پنیر کاشار یکی از انواع پنیرهای ترکیه است که دو نوع پرچرب و کم‌چرب دارد. در طرز تهیه    Muhlama  موهلاما، از پنیر پرچرب و کم نمک استفاده می‌شود و دقت داشته باشید که پنیرهای پرچرب سفیدتر، تازه‌تر هستند.

در طرز تهیه بوغلاما یا موهلاما، مواد اولیه را طبق جدول زیر آماده کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
آرد ذرت 1 قاشق غذاخوری سر پر
کره 1 قاشق غذاخوری سر پر
پنیر کاشار 6 تا 7 تکه
آب سرد 1 لیوان
نمک به مقدار لازم

مراحل طرز تهیه موهلاما Muhlama

طرز تهیه پیش غذای ترکیه موهلاما مطابق مراحل زیر است. پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را مطالعه کنید و بعد از آن، طرز تهیه پاسترامی را هم در سایت اسنپ فود بخوانید.

  • مرحله اول: کره را در تابه‌ای مناسب ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید تا آب شود.
  • مرحله دوم: در ادامه، آرد ذرت را در تابه بریزید و همراه کره با قاشق چوبی حدود 1 دقیقه تفت دهید.

نکته: Muhlama  موهلاما، رنگ کرم مایل به زرد دارد و نیازی نیست که رنگ آرد آن مانند حلوا تیره شود، بلکه همین اندازه که بوی خامی آرد از بین برود، کافی است.مراحل طرز تهیه موهلاما Muhlama

  • مرحله سوم: حالا یک لیوان آب سرد را در تابه بریزید، شعله گاز را زیاد کنید و شروع به هم زدن ترکیبات داخل تابه کنید. چند دقیقه دیگر، موهلاما شروع به جوشیدن خواهد کرد و آب خود را می‌کشد و غلیظ‌تر می‌شود.
  • مرحله چهارم: زمانی که موهلاما غلیظ شد، حرارت را ملایم کنید تا غذا ته نگیرد. سپس، پنیر کاشار را در تابه بریزید و به هم زدن ادامه دهید تا پنیر کاملا ذوب شده و با آرد ترکیب شود.
  • مرحله پنجم: هم زدن را تا جایی ادامه دهید که بافت موهلاما کاملا غلیظ شده و وسط تابه جمع شود. در این حالت، اگر با قاشق موهلاما را به هم بزنید، یک بافت کشدار یکدست از تابه بلند خواهد شد.
  • مرحله ششم: در نهایت، مقداری نمک در موهلاما بریزید و شعله گاز را کم کنید تا کره روی موهلاما بیاید.

اگر به طرز تهیه غذای ترکیه ای علاقمندید و دوست دارید روز خود را با یک صبحانه ترکیه ای بی‌نظیر آغاز کنید، طرز تهیه املت منه من را هم حتما امتحان کنید تا تنوع منوی غذاهای صبحگاهی شما بیشتر شود.

چند نکته خواندنی در طرز تهیه موهلاما

در طرز تهیه صبحانه ترکیه ای موهلاما این موارد را در نظر داشته باشید:چند نکته خواندنی در طرز تهیه موهلاما

  • در نسخه ترکی این غذا، از آرد ذرت استفاده می‌شود، اما در صورت نبود این آرد، از آرد گندم هم می‌توانید استفاده کنید.
  • به عنوان یک معیار برای طبخ این غذا در مقادیر بیشتر، در نظر داشته باشید که به طور معمول، به ازای هر نفر، 1 قاشق سر صاف، آرد ذرت، 1 قاشق سر صاف کره و نصف پیمانه، آب استفاده می‌شود.
  • می‌توانید در این دستور، به جای آب، از شیر استفاده کنید.
  • به جای پنیر کاشار، استفاده از انواع پنیرهای کشدار مانند پنیر پیتزا یا پنیر موزارلا، مانعی ندارد.

میز صبحانه خود را با کمک سفارش آنلاین از کافه اسنپ فود بچینید

اگر دوست دارید در وعده صبحانه، غذاهای متنوع و خوشمزه میل کنید اما وقت کافی برای آماده کردن آن‌ها را ندارید، سفارش آنلاین از کافه اسنپ فود، همان چیزی است که مشکل شما را به راحتی حل می‌کند و می‌توانید به کمک آن، تنوع دلخواه خود از انواع صبحانه‌های مقوی و دلچسب را فراهم کنید. بنابراین همین حالا دست به کار شوید و چنانچه این دستور یا دستورهای مشابه، برای شما جذاب بوده است، با چند کلیک، آن‌ها را به صورت اینترنتی سفارش دهید.

نظرات کاربران