کامل ترین طرز تهیه پاسترامی  Pastrami

طرز تهیه پاسترامی
5/5 - (1 امتیاز)

صبحانه در ترکیه، وعده غذایی مهمی است که در تعطیلات یا روزهای آخر هفته، شکل مفصل‌تری به خود می‌گیرد و اگر به کافه‌ها و رستوران‌های این کشور سری بزنید، با لیستی متنوع از انواع غذاهای خوشمزه گرم و سرد روبرو خواهید شد که کار انتخاب را برای شما سخت خواهد کرد. اما اگر به دنبال یک صبحانه مفصل پر پروتئین هستید، یک انتخاب عالی وجود دارد که چشیدن طعم آن، تمام روز شما را می‌سازد. این صبحانه ترکیه ای، پاسترامی |  Pastramiنام دارد که در ترکیه بسیار محبوب است و می‌توان آن را به تنهایی یا همراه با تخم مرغ نیمرو و یا به صورت ساندویچ مصرف کرد.

خب، اگر کنجکاو شده‌اید که بدانید پاسترامی گوشت چیست؟ طرز تهیه ادویه پاستارمی چطور است و چطور باید آن را سرو کرد، با اسنپ فود همراه باشید.

پاسترامی | Pastrami 
زمان آماده سازی نیم ساعت
زمان پخت غذا یک شبانه روز
میزان سختی سختی متوسط
میزان کالری در هر 100 گرم 95 کالری

پاسترامی Pastrami مسافری از ترکیهپاسترامی Pastramiمسافری از ترکیه

کلمه پاسترامی در لغت به معنای گوشت دودی شده و ادویه زده شده است. این معنی می‌تواند شامل تمام انواع گوشت‌ها باشد، اما به طور خاص، پاسترامی، گوشت گاوی است که در معرض هوا خشک شده است و در ترکیب با ادویه پاسترامی، عطر و بو و طعم فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کند.

ادویه‌ای که ترکیبات متنوعی دارد و بسیار خوش‌عطر و بو است. پیشنهاد ما این است که مقدار بیشتری از ادویه پاسترامی را آماده کنید و باقیمانده آن را در ظرفی دربسته و در محیطی خشک و تاریک نگهداری کنید. نگران خراب شدن ادویه نباشید، چون تمام مواد آن خشک است و تا 3 ماه ماندگاری دارد. در ادامه، مواد لازم و مراحل طرز تهیه پاسترامی آمده است.

مواد لازم برای تهیه پاسترامی Pastrami

برای طرز تهیه پاسترامیPastrami باید بدانید که ادویه پاسترامی چیست و چطور آماده می‌شود. در واقع این ادویه خوش‌عطر و بو، یک بخش مهم در طرز تهیه پاسترامی است که مواد لازم برای آن در کنار گوشت گاو، در جدول زیر آمده است:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
گوشت سینه گاو 1 کیلو
سیر 2 حبه
روغن هسته انگور 2 قاشق چایخوری
فلفل سیاه 4 قاشق غذاخوری
تخم گشنیز 4 قاشق غذاخوری
تخم خردل زرد 4 قاشق غذاخوری
شکر قهوه ای 4 قاشق غذاخوری
پودر پاپریکای دودی 2 قاشق غذاخوری
نمک دریا 2 قاشق چایخوری
پودر پیاز 1 قاشق چایخوری
پودر سیر 1 قاشق چایخوری
میخک 4/1 قاشق چایخوری

مراحل طرز تهیه پاسترامی Pastrami

اولین کاری که باید انجام دهید، آماده کردن ادویه پاسترامی است. برای این منظور، مراحل زیر را دنبال کنید:مراحل طرز تهیه پاسترامی Pastrami

  • مرحله اول: تخم گشنیز و تخم خردل زرد را در ظرفی مناسب بریزید و برای 3 تا 5 دقیقه با حرارت ملایم تفت دهید تا برشته شوند و از حالت خامی دربیایند.
  • مرحله دوم: دو ادویه تفت داده شده را کنار بگذارید تا سرد شوند، سپس، تمام ادویه‌های دیگر جدول به غیر از فلفل سیاه را در ظرفی ریخته و این دو ادویه سرد شده را به آن‌ها اضافه کنید.

نکته مهم: اگر ادویه‌های تفت خرده گرم باشند، ادویه پاستارمی به صورت خمیری و گلوله گلوله در می‌آید که مطلوب نیست.

  • مرحله سوم: ترکیب ادویه‌ها را با هم آسیاب کنید و در آخر کار، پودر فلفل سیاه را به آن بیفزایید.

نکته: همان‌طور که گفتیم، ترکیبات ادویه پاسترامی بسیار متنوع است و شما می‌توانید بنا به طبع و ذائقه خود به ترکیب گفته شده، مقداری پودر دارچین، جوز هندی، فلفل قرمز، تخم رازیانه و تخم خردل قهوه‌ای هم اضافه کنید.

تا اینجای کار، طرز تهیه ادویه پاستارمی را با هم دیدیم و باید به سراغ آماده کردن گوشت برویم.

  • مرحله چهارم: ابتدا در ظرفی مناسب، مقداری روغن سیر تهیه کنید. برای این کار، 2 قاشق چایخوری روغن هسته انگور را با 2 حبه سیر له شده مخلوط کرده و 1 ساعت به آن استراحت دهید تا مزه‌ها به خورد هم بروند.

نکته: در این مرحله، از هر روغن گیاهی بدون طعم دیگری هم می‌توانید استفاده کنید.

اگر طعم سیر را دوست دارید، پیشنهاد می‌کنیم طرز تهیه گزلمه را هم ببینید که عطر و طعم بی‌نظیری دارد.

  • مرحله پنجم: یک ورق آلومینیومی ضخیم بردارید و با قلم‌موی آشپزی مقداری از روغن سیر را روی آن بمالید.
  • مرحله ششم: سپس گوشت نمک سود شده را روی آن قرار دهید و با همان قلم‌مو، یک طرف آن را با روغن چرب کنید و ادویه خشک را روی آن بمالید.
  • مرحله هفتم: گوشت را برگردانید و در طرف دیگر آن هم همین کارها را تکرار کنید.پاسترامی گوشت چیست

نکته: احتمالا یک طرف گوشت، با یک لایه چربی پوشیده شده، این لایه را جدا نکنید، چون تاثیر ویژه‌ای در طعم بهتر پاسترامی خواهد داشت.

  • مرحله هشتم: کناره‌های گوشت را فراموش نکنید و در استفاده از ادویه پاسترامی، حسابی دست و دلباز باشید. زمانی که تمام درزها و سوراخ‌های گوشت را با ادویه پوشاندید، باید به سراغ بسته‌بندی آن بروید.
  • مرحله نهم: گوشت گاو را برای 3 بار در 3 ورق فویل آلومینیومی بپیچید و حواستان باشد که موقع قرار دادن در فر، سطح چربی‌دار گوشت، رو به بالا قرار گیرد.
  • مرحله دهم: حالا گوشت بسته‌بندی شده را در ظرفی مناسب درون فر قرار دهید و اجازه دهید با حرارت نسبتا ملایم 107 درجه سانتیگراد به مدت 6 ساعت بپزد و کاملا مغز‌پخت شود.
  • مرحله یازدهم: پس از این زمان طولانی، گوشت را از فر خارج کنید و پس از اینکه به دمای محیط رسید، به همان شکل بسته‌بندی شده برای 1 شب در یخچال قرار دهید.

نکته: برش زدن گوشت سرد شده به مراتب راحت‌تر است.

  • مرحله دوازدهم: روز بعد، گوشت را از یخچال خارج کرده و فویل را باز کنید. خواهید دید که سطح گوشت کمی خیس است، اگر ساندویچ سرد دوست دارید، می‌توانید به همین شکل آن را برش بزنید و مصرف کنید و یا اینکه به مرحله بعدی بروید.
  • مرحله سیزدهم: سینی فر را با مقداری کاغذ فویلی بپوشانید و گوشت را روی آن قرار دهید. مقداری از ادویه خشک را روی گوشت بپاشید.
  • مرحله چهاردهم: سینی فر را به فاصله 15 تا 20 سانتی متر از منبع حرارتی بالا قرار داده و درجه فر را زیاد کنید. حدود 3 تا 4 دقیقه کافیست تا سطح گوشت کمی خشک‌تر و گرم شود.
  • مرحله پانزدهم: گوشت را روی تخته برش، به صورت ورقه‌ای برش بزنید. در همین مرحله، می‌توانید آن را سرو کنید، اما هنوز هم می‌توانید طعم بهتری خلق کنید.
  • مرحله شانزدهم: برش‌های گوشت را در تابه‌ای مناسب کنار هم بچینید و چند قطره آب به ان اضافه کنید. کم کم لایه چربی شروع به آب شدن خواهد کرد و طعم خود را به گوشت پس می‌دهد.

حالا همه چیز آماده است تا با این برش‌های خوش‌طعم و بی‌نظیر گوشت، یکی از خوشمزه‌ترین ساندویچ‌های عمرتان را امتحان کنید. اگر می‌پرسید چطور، ادامه مطلب را هم از دست ندهید.

طرز تهیه ساندویچ پاستارمی گوشتطرز تهیه ساندویچ پاستارمی گوشت

برای تهیه این ساندویچ خوشمزه، 2 برش نان تست یا نان چاودار آماده کرده و روی آن‌ها مقداری سس خردل یا سس روسی بمالید. سپس ورقه‌های گوشت را داخل نان‌ها قرار داده و اگر دوست داشتید، چند برش پنیر سوئیسی هم به آن اضافه کرده و در کنار خیارشور، سرو کنید.

ترکیبات سس روسی شامل سس مایونز، سس ترب کوهی، سس Worcestershire، سس تند، سس چیلی، پودر پاپریکای دودی، پودر پیاز و مقداری نمک است.

البته در نظر داشته باشید که همه صبحانه‌های ترکیه‌ای هم تا این حد، مفصل نیستند، برای مثال، برای دیدن طرز تهیه یک صبحانه سبک و فوری ترکیه‌ای، می‌توانید طرز تهیه  موهلاما را هم ببینید.

طرز تهیه سوسیس خانگی با ادویه پاستارمی

اگر می‌خواهید یک سوسیس صد در صد خانگی با طعم بازاری داشته باشید، به این ترتیب عمل کنید:

  • نیم کیلو سینه مرغ بدون استخوان را با 3 حبه سیر، 2 بار چرخ کنید و آن را با 120 گرمآرد سفید، 60 گرم نشاسته ذرت، 60 گرم شیر خشک سفید، 30 گرم شیر خشک نارنجی و 10 گرم گلوتن مخلوط کنید. چاشنی‌های این ترکیب هم شامل، 25 گرم ادویه پاستارمی، 1 قاشق چایخوری ادویه سوسیس خانگی شامل میخک و جوز هندی، نصف قاشق چایخوری ادویه سوسیس آماده و 2 قاشق چایخوری نمک است.
  • پس از اینکه تمام این مواد را با سینه مرغ چرخ شده مخلوط کردید، یک عدد تخم مرغ، 2 قاشق روغن مایع و 4 قاشق آب و یخ به آن اضافه کرده و تمام مواد را حسابی ورز دهید تا کاملا یکدست شوند.طرز تهیه سوسیس خانگی با ادویه پاستارمی
  • برای این مقدار مواد نیاز به 1 متر پاکت سوسیس دارید. پاکت‌های سوسیس را محکم به لوله خرطومی سر چرخ گوشت وصل کنید و آن‌ها را با موادی که درون چرخ گوشت می‌ریزید، پر کنید.
  • سر پاکت را با نخ محکم ببندید و دقت کنید که داخل آن هیچ هوایی نفوذ نکند.
  • در نهایت، پاکت‌های سوسیس را به مدت 1 تا 5 ساعت داخل آب در حال جوش انداخته و صبر کنید تا بپزند.

ناگفته نماند که استفاده از ادویه پاسترامی در این غذای خانگی، خوشمزگی آن را چند برابر می‌کند.

پاسترامی گوشت را با سفارش آنلاین از کافه، مهیا کنید

طرز تهیه پاسترامی |  Pastramiرا به صورت مرحله به مرحله با هم دیدیم و شاید تا به حال به این نتیجه رسیده باشید که زمان کافی برای آماده کردن این صبحانه مفصل را ندارید. اگر اینطور است، راه ساده‌تری هم وجود دارد. همین حالا به سایت اسنپ فود بروید و در سفارش آنلاین از کافه ، پاسترامی را به صورت اینترنتی سفارش دهید تا تجربه‌ای متفاوت در صرف یک صبحانه مقوی و بسیار خوشمزه داشته باشید. شاد و تندرست باشید.

نظرات کاربران