آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه هش براون
انواع صبحانه
به این مقاله امتیاز دهید
بدون نظر

طرز تهیه هش براون؛ صبحانه محبوب و ساده آمریکایی

مینا اسماعیل بیگی 04 دی 1401 5 دقیقه

شاید برایتان جالب باشد که بدانید آمریکایی‌ها، صبحانه متداولی به نام هش براون دارند که تا حد زیادی شبیه کوکو سیب زمینی خودمان است. البته در دستور اصلی این صبحانه رستورانی در آمریکای شمالی، فقط از سیب زمینی استفاده می‌شود، اما گاهی در ترکیب آن پیاز رنده شده هم به کار می‌برند. در ایالات جنوبی آمریکا، مواد تشکیل‌دهنده هش براون کمی مفصل‌تر است و در آن در کنار سیب زمینی، از سیر، ذرت و چیلی هم استفاده می‌شود.

در مجموع، طرز تهیه هش براون بسیار ساده است و شما در کمتر از یک ربع می‌توانید یک صبحانه ساده و خوشمزه خانگی تهیه کنید. در ادامه با اسنپ فود همراه باشید و جدول مشخصات غذایی هش براون را ببینید:

هش براون
تعداد نفرات 3 نفر
زمان آماده سازی 5 دقیقه
زمان پخت غذا 10 دقیقه
میزان سختی سختی کم

طرز تهیه هش براونهش براون سیب زمینی

آماده کردن هش براون هم مانند طرز تهیه تست آووکادو بسیار ساده است و باید آن را در ردیف صبحانه‌های خوشمزه و فوری قرار دارد. صبحانه‌ای که با وجود اصالت امریکایی خود با ذائقه ایرانی‌ها هم بسیار نزدیک بوده چرا که پایه اصلی آن، سیب زمینی است. در ادامه، مواد لازم و مراحل طرز تهیه این صبحانه رستورانی را با هم می‌بینیم:

مواد لازم برای تهیه هش براون

همان‌طور که می‌بینید این مواد اکثر مواقع در دسترس هستند و همه چیز برای طرز تهیه صبحانه رستورانی خوشمزه و ساده شما فراهم است.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
سیب زمینی خام 2 عدد
آرد 1 قاشق غذاخوری
فلفل 3/1 قاشق چایخوری
پودر پاپریکا 3/1 قاشق چایخوری
نمک به مقدار لازم

مراحل طرز تهیه هش براون

مراحل طرز تهیه هش براون بسیار ساده است و کافیست به ترتیب زیر عمل کنید:

  • مرحله اول: سیب زمینی‌های خام را پوست گرفته و رنده کنید. سپس آن را داخل یک آبکش ریخته و با آب بشویید تا نشاسته اضافی خارج شده و آب کاملا شفاف شود.
  • مرحله دوم: در این مرحله از طرز تهیه هش براون سیب زمینی، رنده سیب زمینی را داخل پارچه‌ای تمیز بریزید و آنقدر پارچه را فشار دهید که آب اضافی سیب زمینی‌ها خارج شود.
  • مرحله سوم: در ادامه کار، سیب زمینی‌های رنده شده را با آرد و بقیه چاشنی‌ها مخلوط کنید.
  • مرحله چهارم: در تابه‌ای مناسب مقداری روغن بریزید و مواد هش براون را شبیه سایر کوکوها، داخل آن بریزید و سطح مواد را با قاشق صاف کنید.
  • مرحله پنجم: پس از برشته شدن یک سمت مواد، آن را به قسمت‌های کوچک‌تر برش دهید و برگردانید تا طرف دیگر هم کاملا سرخ شود.

نکته: شما می‌توانید برای سرخ کردن هش براون، از انواع قالب‌های آلومینیومی هم استفاده کنید تا نتیجه کار در طرز تهیه صبحانه لاکچری شما، شکیل‌تر شود.

  • مرحله ششم: در آخر، سیب زمینی‌های سرخ شده را روی یک دستمال کاغذی قرار دید تا روغن اضافی آن‌ها گرفته شود.

چند نکته ساده و کاربردی در طرز تهیه هش براونچند نکته ساده و کاربردی در طرز تهیه هش براون

هر غذا یا هر دسری رمز و رازی دارد که می‌تواند آن را خوشمزه‌تر کند. در مورد هش بروان نیز این قاعده وجود دارد و توجه به این نکات، نتیجه کار شما را بهتر می‌کند:

  • اگر دوست دارید هش براون شما نرم‌تر باشد، مواد آن را به صورت ضخیم‌تر سرخ کنید. در این حالت باید حرارت کمتر و زمان پخت، طولانی‌تر باشد.
  • حالت کریسپی و چیپسی هش براون هم طرفداران خاص خود را دارد و به صورت لایه‌های نازک و نسبتا خشک، آماده می‌شود.
  • استفاده از قالب‌های مافین و فر باعث می‌شود که هش براون تبدیل به یک صبحانه رژیمی شود.
  • اگر می‌خواهید به طرز تهیه صبحانه های کافه ای و منوی آن‌ها نزدیک‌تر شوید، هش براون را در کنار یک نیمروی عسلی، خوراک لوبیا یا سوسیس سرو کنید و از طعم ساده و خوشمزه آن لذت ببرید.

روش دوم در طرز تهیه هش براون

در این روش، ترکیبات هش براون متنوع‌تر است. به این ترتیب که باید سیب زمینی‌های رنده شده را پس از شستشو با آب، با 1 عدد پیاز خرد شده نگینی، 1 قاشق چایخوری سیر رنده شده و 1 عدد تخم مرغ مخلوط کنید و 4 قاشق آرد و 4 قاشق پنیر به آن بیفزایید. در ادامه، مواد هش براون را با 1 قاشق غذاخوری سبزیجات خرد شده معطر کنید و مقدار کافی، نمک و فلفل بریزید. ادامه دستور مانند روش قبل است و کافیست مقدار مناسب از مواد برداشته و در روغن سرخ کنید.

هش براون در این دستور، طعم نسبتا متفاوتی خواهد داشت و در صورتی که برای آماده کردن صبحانه، وقت کافی داشته باشید، می‌توانید آن را هم امتحان کنید.

طرز تهیه هش براون رژیمی

این دستور مخصوص کسانی است که از چربی روغن فراری‌اند و دوست دارند یک صبحانه رژیمی و سالم‌تر میل کنند. در این روش، پس از رنده کردن و شستن سیب زمینی‌ها، آن‌ها را حدود 5 دقیقه داخل مایکروفر قرار دهید تا کمی بپزند. البته لازم است که در این مدت، چند بار آن‌ها را زیر و رو کنید.طرز تهیه هش براون رژیمی

داخل یک سینی، دستمال حوله‌ای پهن کنید و سیب زمینی‌های نیم‌پز را روی آن پخش کنید تا آب اضافی آن‌ها گرفته شود.

چاشنی‌های این دستور نسبت به دستور قبلی بیشتر است و لازم است به ازای 4 عدد سیب زمینی درشت، 1 قاشق مرباخوری از هر یک از چاشنی‌های نمک، فلفل، پودر سیر و پودر پیاز را به کار ببرید. این مواد را به همراه 2 قاشق غذاخوری آرد سوخاری با سیب زمینی‌های رنده شده مخلوط کنید.

سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و با استفاده از یک قالب آلومینیومی، هش براون‌ها را روی سینی بچینید و آن‌ها را برای 20 دقیقه در فریزر بگذارید.

در همین زمان، هواپز یا سرخ کن بدون روغن را روشن کرده و روی دمای 180 درجه سانتیگراد تنظیم کنید. البته لازم است سبد هواپز را با یک برس آشپزی و روغن، مقداری چرب کنید و هش براون‌ها را روی آن قرار دهید تا کاملا برشته و طلایی رنگ شوند.

پخت کامل هش براون به این روش، حدود یک ربع طول می‌کشد و جالب است بدانید که طرز تهیه صبحانه رستورانی هش براون در آمریکا هم روی توری‌های کباب پز انجام می‌شود.

اگر به صبحانه‌های رژیمی علاقمندید، پنکیک رژیمی هم انتخاب خوبی است و با توجه به تنوع گسترده خود، حتما شما را راضی می‌کند.

در تهیه انواع صبحانه های لذیذ و مقوی، از اسنپ فود و سفارش آنلاین از کافه کمک بگیرید

طرز تهیه هش براون را به ساده‌ترین شکل ممکن برایتان توضیح دادیم. حال، اگر می‌خواهید این صبحانه را درست کنید و در کنار آن صبحانه دیگر اعضای خانواده را هم تهیه کنید، از اسنپ فود کمک بگیرید. شما می‌توانید هش براون را درست کرده و سایر صبحانه را از اسنپ فود سفارش دهید. در واقع، سفارش آنلاین از کافه اسنپ فود بستری است که به شما کمک می‌کند در وقت و انرژی خود برای آشپزی صرفه‌جویی کرده و موارد ثبت شده خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن، درب منزل تحویل بگیرید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود