طرز تهیه ویفر با آرد نخودچی، بیسکویت سالم و خوش‌مزه محبوب کودکان

ویفر آرد نخودچی خانگی، میان‌وعده سالمی است.
4.7/5 - (4 امتیاز)

ویفر با آرد نخودچی

ویفرها یکی از مهم‌ترین انواع بیسکویت‌ها به شمار می‌روند و به دلیل تنوع بالا، طعم بسیار خوشمزه و همچنین ترد بودن‌شان، از جمله محبوب‌ترین تنقلات در بین کودکان هستند. این دسته از بیسکویت‌ها در طعم‌ها و مدل‌های بسیار متنوعی تولید می‌شوند؛ از مدل‌های شکلاتی گرفته تا کاراملی و البته یک نوع خاص و بسیار خوش‌طعم از آن‌ها، یعنی ویفر آرد نخودچی.

ویفر هایی که با آرد نخودچی به تولید می‌رسند اگر به درستی پخته شوند ارزش غذایی به نسبت بالاتری در مقایسه با ویفرهای معمولی دارند، طعم آن‌ها متفاوت‌ و خاص است و به دلیل خاصیت ترد بودن کمتری که به نسبت ویفرهای عادی دارند، برای استفاده در مراسم‌های رسمی نیز کاملاً مناسب خواهند بود.

ویفر آرد نخودچی در اکثر شیرینی فروشی‌ها یافت می‌شود.

برای تهیه ویفر آرد نخودچی می‌توان از ترکیب آردها استفاده کرد.

این نوع خاص ویفرها را بسیاری از قنادی‌ها با نام شیرینی میکادو می‌شناسند و شما می‌توانید نمونه آماده آن را چه به صورت حضوری یا در قنادی‌ آنلاین خریداری کنید.

‌در ادامه اطلاعات ضروری، مواد لازم و مراحل طرز تهیه ویفر با آرد نخودچی را به طور کامل ذکر کرده‌ایم.

نکات اولیه برای تهیه ویفر با آرد نخودچی

میزان کالری در هر 100 گرم ۴۴۰ تا ۵۰۰ کیلوکاری (بر اساس ترکیبات)
زمان آماده‌سازی ۳۰ دقیقه
زمان لازم برای پخت ۴۵ دقیقه
تعداد نفرات ۶ نفر
درجه سختی کم

 

مواد لازم برای تهیه ویفر خانگی با آرد نخودچی

 

مواد لازم مقدار مورد نیاز
آرد سفید قنادی ۳ لیوان
آرد نخودچی ۱.۵ لیوان
پودر قند ۱.۵ لیوان سر پر
روغن مایع ۱ لیوان
کره یا روغن جامد ۱۵۰ گرم
نان میکادو نصف بسته
پودر کاکائو  ۳ قاشق غذاخوری
پودر هل یا پودر دارچین ۱ قاشق غذاخوری

 

توضیح تکمیلی تهیه ویفر با آرد نخودچی

در این لیست چند طعم‌دهنده پیشنهادی قرار داده شده است که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده نکنید و یا از طعم‌دهنده مورد پسند خود بهره بگیرید. در اینجا پیشنهاد ما ترکیب پودر کاکائو با پودر هل و یا پودر دارچین بوده است؛ اما استفاده از آن‌ها ضروری نخواهد بود.

شما می‌توانید پودر هل و پودر دارچین را نیز با یکدیگر ترکیب کنید که البته ممکن است طعم ویفرهای شما را کمی نامعمول کند؛ البته بسیاری از قنادها طرفدار انجام این کار هستند و به شما پیشنهاد می‌کنیم این ترکیب را نیز لااقل یک بار امتحان کنید.

در نظر داشته باشید که تمامی چاشنی‌ها و آردها را می‌بایست به خوبی الک کنید تا در انتها ترکیبی کاملا یکدست داشته باشید.

 

درباره نان میکادو حواستان به این نکته باشد!

نان میکادو یک نان بسیار ترد و نازک است که در تولید بسیاری از ویفرها و مخصوصاً این نوع از ویفر به کار می‌رود. در تهیه سایر ویفرها می‌توان پیشنهاد داد که در صورت نبود نان میکادو، از نان بستنی استفاده کنید اما در خصوص ویفر با آرد نخودچی بهتر است تا جای ممکن همان نان میکادو را به کار بگیرید. این نان در بسیاری از فروشگاه‌های لوازم قنادی در دسترس شما خواهد بود.

ویفر آرد نخودچی بسیار ساده تهیه می‌شود.

در تهیه ویفر با آرد نخودچی می‌توان از شکلات استفاده کرد.

 ترکیب آردها

شما می‌توانید ترکیب آرد سفید و آرد نخودچی را به شیوه دل‌خواه خود تنظیم کنید. برای مثال استفاده از هر دوی این آردها به یک اندازه نیز پیشنهادی بسیار جذاب است.

صرفاً در نظر داشته باشید که بهتر است به طور خالص از آرد نخودچی استفاده نکنید و در هر صورت ترکیبی از این دو آرد را به کار بگیرید.

 

طرز تهیه ویفر با آرد نخودچی

●       مرحله اول:

آرد سفید را به خوبی الک کنید، آن را بدون آب و یا روغن داخل ماهیتابه بریزید و بر روی شعله کم تفت دهید. این کار را تا رفع بوی خامی آرد انجام دهید. در صورت زیاد بودن شعله مراقب باشید آرد تغییر رنگ ندهد.

●       مرحله دوم:

آرد نخودچی را نیز ابتدا به خوبی الک کنید، در ادامه آن را وارد ماهیتابه کرده و آن را تفت دهید تا بوی خامی آن نیز برطرف شود. آرد نخودچی معمولاً کمتر از آرد سفید به زمان برای رفع بوی خامی نیاز دارد.

●       مرحله سوم:

در ادامه پودر قند و پودر کاکائو را به ترکیب وارد کنید، کمتر از پنج دقیقه تفت دهید و شعله را خاموش کنید. استفاده از پودر کاکائو اختیاری است.

●       مرحله چهارم:

ترکیب را چند دقیقه در دمای اتاق قرار دهید تا دمای آن اندکی پایین بیاید؛ سپس آن را الک کنید.

●       مرحله پنجم:

بگذارید کره در دمای اتاق کمی وا برود، سپس آردها را دوباره بر روی شعله بگذارید و این بار کره را به آن اضافه کنید.

●       مرحله ششم:

اندک اندک روغن مایع را به ترکیب اضافه کنید و این کار را تا رسیدن به ترکیب نهایی ادامه دهید؛ مراقب باشید بیش از اندازه رقیق نشود. در این مرحله می‌توانید دارچین یا هل را نیز اضافه کنید.

●       مرحله هفتم:

پس از دو سه دقیقه شعله را خاموش کنید و نان میکادو را کف یک سینی قرار دهید.

●       مرحله هشتم:

پیش از سرد شدن ترکیب، یک لایه از کرم را روی نان بمالید، نان بعدی را بر روی کرم قرار دهید، خوب آن را فشار داده و تا رسیدن به ضخامت مد نظر خود این کار را ادامه دهید.

●       مرحله نهم:

یک ظرف یا جسم سنگین بر روی ویفرها قرار دهید و بگذارید کمتر از نیم ساعت در دمای اتاق استراحت کند؛ سپس آن‌ها را به مدت سه تا چهار ساعت در یخچال قرار دهید.

●       مرحله دهم:

ویفر آرد نخودچی شما آماده شده است! آن را برش دهید، بنا بر سلیقه خود با شکلات آب‌شده، شکلات سفید و… تزئین کنید و سپس نوش جان نمایید.

چند نکته مهم درباره پخت و تزیین ویفر با آرد نخودچی

شما می‌توانید به هر روش دل‌خواهی ویفرهای خود را تزئین کنید؛ اما یکی از بهترین و محبوب‌ترین راه‌ها برای تزئین آن‌ها استفاده از شکلات آب‌شده است. می‌توان از شکلات تلخ برای پوشاندن سطح بالایی و یا کل سطح ویفرها بهره برد که پیشنهاد ما به شما استفاده از شکلات تلخ ۶۰ درصد است. می‌توانید از پودر پسته، شکلات سفید، خلال بادام، کارامل و بسیاری مواد دیگر برای این کار بهره ببرید.

یک عصرانه خاطره‌انگیز

ویفر با آرد نخودچی و یا همان شیرینی میکادو یک گزینه عالی چه برای استفاده در مهمانی‌های غیررسمی و چه برای پذیرایی از مهمان‌ها در مجالس رسمی خواهد بود.

ویفر آرد نخودچی خانگی، میان‌وعده سالمی است.

ویفر آرد نخودچی را به راحتی از اسنپ‌فود تهیه کنید.

امیدواریم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید و دستور پخت‌های موجود در آن برایتان مفید واقع شده باشد. می‌توانید برای مطالعه‌ی بیشتر به مقاله‌ی طرز تهیه ویفر+انواع آن در بلاگ اسنپ فود مراجعه کنید.

نظرات کاربران

اروین همتایی
22.خرداد.1402

سلام برای درست کردن ویفر با ادر نخودچی مواد اولیه گفتید نان میکادو سوالم اینکه این نان چیست از کجا میشه تهیه کرد

    snappfoodadmin
    22.خرداد.1402

    سلام بله برای تهیه ویفر با آرد نخودچی بهتر از نان میکادو استفاده کرد میکادو یک نان بسیار ترد و نازک است که در تولید بسیاری از ویفرها و مخصوصاً این نوع از ویفر به کار می‌رود

بهادور خیابانی
22.خرداد.1402

بهترین تزیین برای ویفر با آرد نخودچی چیه هم راحت باشه هم اینکه بچه ها از ظاهر ویفر خوششون بیاد

    snappfoodadmin
    22.خرداد.1402

    سلام تزیین ویفر با ارد نخودچی سلیقه ای هستش یکی از بهترین و محبوب‌ترین راه‌ها برای تزئین آن‌ها استفاده از شکلات آب‌شده است. می‌توان از شکلات تلخ برای پوشاندن سطح بالایی و یا کل سطح ویفرها بهره برد که پیشنهاد ما به شما استفاده از شکلات تلخ ۶۰ درصد است. می‌توانید از پودر پسته، شکلات سفید، خلال بادام، کارامل و بسیاری مواد دیگر برای این کار بهره ببرید

سوروری گرگانی
22.خرداد.1402

سلام میشه بجایی پودر قند در ویفر با آرد نخودچی شکر قهوه ای اضافه کنم

    snappfoodadmin
    22.خرداد.1402

    سلام بله میتونید ویفر با آردنخودچی را با شکر قهوه ای درست کنید کمتر شیرین میشه

ainakolmani
23.خرداد.1402

سلام واقعا ویفر با آردنخودچی هم زود اماده میشه هم خیلی خوشمزه هستش بیسکویت هاتون برای راه انداختن مهمانی ها واقعا عالی هستش

اوحدی نظر
23.خرداد.1402

سلام واقعا بیسکویت ویفر با آردنخودچی بهترین گزینه برای جشن ها و مهدکودک ها هستش

    snappfoodadmin
    23.خرداد.1402

    سلام ممنون نظرتون در مورد بیسکویت ویفر با آرد نخودچی به ما گفتید

masoumeh
21.آبان.1402

سلام نان میکادو برای درست کردن ویفر با آرد نخودچی از کجا بگیرم میشه نان در این ویفر حذف کرد یا نمیشه

    snappfoodadmin
    27.آبان.1402

    سلام برای درست کردن ویفر با آرد نخودچی بهتره تا جای ممکن نان میکادو را استفاده کنید نان میکادو یک نان بسیار ترد و نازک که در تولید بسیاری
    از ویفرها و مخصوصاً این نوع از ویفر به کار می‌رود در صورت نبود نان میکادو، از نان بستنی هم میتوانید استفاده کنید این نان در بسیاری
    از فروشگاه‌های لوازم قنادی هستش از اسنپ فود هم میتوانید سفارش انلاین دهید https://snappfood.ir/