آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
ویفر شکلاتی خانگی در زمان نه چندان زیادی درست می‌شود.
انواع کیک و شیرینی
به این مقاله امتیاز دهید
بدون نظر

طرز تهیه ویفر کاکائویی خانگی به روش قنادی‌ها

ترمه افضلی 28 دی 1401 4 دقیقه

ویفر شکلاتی یا همان ویفر کاکائویی را شاید بتوان محبوب‌ترین نوع بیسکویت‌ها نام‌گذاری کرد؛ چراکه از سویی ویفر از جمله خوراکی‌هایی است که کمتر کسی می‌تواند به آن نه بگوید و علاوه بر آن کاکائو نیز در لیست پرطرفدارترین خوراکی‌های جهان قرار دارد.

ویفر شکلاتی خانگی در زمان نه چندان زیادی درست می‌شود.

ویفر شکلاتی را برای تغذیه کودک خود درست کنید.

ترکیب این دو اما یک ترکیب جادویی است که طعم بی‌نظیر آن باعث شده تا یک میان‌وعده ایده‌آل برای تمامی افراد باشد. در این مقاله قصد داریم با بررسی تمام نکات مهم در زمینه طرز تهیه ویفر شکلاتی، به شما آموزش دهیم که چطور می‌توانید این بیسکویت عصرانه فوق‌العاده را به طور کاملاً سالم و خوشمزه در خانه خود تهیه کنید و از نوش‌جان کردن آن کمال لذت را ببرید.

البته در صورت کمبود وقت می‌توانید سری هم به قنادی آنلاین بزنید. با بلاگ اسنپ‌فود همراه باشید!

 

طرز تهیه ویفر شکلاتی

میزان کالری در هر ۱۰۰ گرم ۴۴۰ تا ۵۰۰ کیلوکالری (بر اساس ترکیبات)
زمان آماده‌سازی ۳۰ دقیقه
زمان لازم برای پخت ۴۵ دقیقه
تعداد نفرات ۶ نفر
درجه سختی کم

 

انواع ویفر شکلاتی

شما می‌توانید به چند روش متفاوت از شکلات در ترکیب ویفر خود استفاده کنید: می‌توان آن را در ترکیب کرم ویفر به کار برد، می‌توان از آن به عنوان تزئین ویفر بهره برد و البته یک راه جذاب‌تر نیز وجود دارد و آن هم اینکه ویفرها را به یک پوشش کامل از شکلات آغشته کرد و یک عصرانه بسیار اشتها آور تهیه کرد!

ویفر با روکش شکلات بدون شک می‌تواند به سرعت به محبوب‌ترین گزینه در میان اعضای خانواده و دوستان شما تبدیل شود. در ادامه طرز تهیه یک ویفر با کرم و روکش شکلاتی را به شما ارائه خواهیم کرد و شما می‌توانید بر اساس ذائقه خود، شکلات را صرفاً در یکی از آن دو به کار ببرید و یا آنکه ویفر خود را تماماً شکلاتی را تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه ویفر شکلاتی با روکش شکلات

مواد لازم مقدار مورد نیاز
آرد ۱ پیمانه
پودر قند ¾ پیمانه
روغن مایع ۱ پیمانه
نمک ۱ پنس
پودر کاکائو ۲ قاشق غذاخوری
نان میکادو به تعداد کافی
شکلات تلخ به مقدار کافی

 

آرد و پودر کاکائوی خود را حتماً از فروشگاه‌های لوازم قنادی تهیه کنید تا خروجی مناسبی از این راهنمای تهیه ویفر دریافت کنید.

همچنین توجه داشته که لازم است در صورت استفاده از شکر، لازم است دانه‌های درشت آن را کمی در آسیاب خرد کنید؛ البته دانه‌ها نباید بیش از اندازه خرد شوند. اگر درشتی دانه‌های نمک استفاده‌شده نیز بیشتر از حد معمول است، آن را آسیاب کنید.

برای یک میان وعده خوشمزه، ویفر شکلاتی را فراموش نکنید.

ویفر شکلاتی؛ میان وعده‌ای محبوب و خوشمزه است.

نان میکادو را می‌توانید از فروشگاه‌های لوازم قنادی خریداری کنید. امکان استفاده از نان بستنی نیز برای شما وجود خواهد داشت.

مراحل طرز تهیه ویفر شکلاتی با روکش شکلات

 

  • مرحله اول: یک ماهیتابه را داغ کنید، آرد را درون آن بریزید و بر روی شعله کم تفت دهید. این کار ممکن است حدود سی دقیقه زمان ببرد؛ از همین رو اگر می‌خواهید زمان کمتری تلف شود، شعله را زیاد کنید اما سریع‌تر آرد را هم بزنید تا تغییر رنگ ندهد.
  • مرحله دوم: تا رفع خامی آرد تفت را ادامه دهید، سپس تمامی آردها را الک کرده و از نو آن‌ها را وارد ماهیتابه کنید و بر روی شعله قرار دهید.
  • مرحله سوم: نمک، پودر کاکائو و پودر قند را به ترکیب اضافه کنید و به خوبی مواد را ترکیب کنید.
  • مرحله چهارم: آرام آرام روغن را اضافه کنید و این کار را تا زمانی ادامه دهید که ترکیب شما به غلظت کرم‌مانند برسد. در حقیقت بهتر است ترکیب شما اندکی از حلوا رقیق‌تر باشد اما مواظب باشید بیش از حد رقیق نشود.
  • مرحله پنجم: زمانی که مواد شما کاملاً یکدست شدند، آن‌ها را از روی شعله بردارید و اجازه دهید تا کمی از دمای آن‌ها کاسته شود. این کرم نباید سرد شود؛ چرا که خاصیت چسبندگی خود را به کلی از دست خواهد داد.
  • مرحله ششم: نان میکادو یا نان بستنی را کف ظرف قرار دهید و کرم را به شکل کاملاً یکدست بر روی آن بمالید. این کار را تا زمانی که لایه کرم شما به ضخامت قابل‌قبولی رسید ادامه دهید و پس از آن یک لایه نان بر روی لایه کرم قرار دهید و آن را کمی فشار دهید.
  • مرحله هفتم: چند لایه دیگر کرم و نان اضافه کنید، تا جایی که بیسکویت به ضخامت دل‌خواهتان برسد. در انتها نیز یک جسم سنگین بر روی ویفرهای خود قرار دهید، بگذارید حدود نیم ساعت در دمای اتاق بماند.
  • مرحله هشتم: ویفرها را سه تا چهار ساعت در یخچال بگذارید؛ سپس آن‌ها را خارج کرده و در ابعاد مورد نظر خود برش بزنید.
  • مرحله نهم: مقداری شکلات تخته‌ای، ترجیحاً شکلات تلخ ۶۰ درصد را روی سماور یا کتری قرار دهید تا آب شوند. شکلات آب‌شده را در قیف بریزید.
  • مرحله دهم: ویفرها را روی توری بگذارید و تمامی سطح آن‌ها را با شکلات بپوشانید. کمی آن‌ها را تکان دهید تا شکلات‌های اضافی پایین بریزند و سپس آن‌ها را در دمای اتاق یا یخچال قرار دهید تا سفت شوند.

ویفر شکلاتی سالم و خوشمزه شما آماده است!

نکات مهم در تهیه بیسکویت ویفر شکلاتی یا کاکائویی

شما می‌توانید در خصوص مقدار شیرینی این بیسکویت عصرانه تصمیم‌گیری کنید و برای مثال کمی از مقدار پودر قند خود بکاهید. البته به شما توصیه می‌کنیم بیش از حد گفته‌شده پودر قند نریزید چرا که ویفر شما بیش از حد شیرین می‌شود.

ویفر خانگی به راحتی در خانه آماده می‌شود.

عصرانه‌ی خوشمزه با ویفر خانگی داشته باشید.

در ازای کاستن از میزان روغن مایع، امکان استفاده از کره یا روغن جامد را خواهید داشت؛ البته اگر می‌خواهید ویفر با روکش شکلاتی داشته باشید بهتر است در این خصوص صرف‌نظر کنید زیرا ممکن است چربی بیش از حد ویفر شما را دل‌زده کند.

عصرانه شکلاتی!

شما می‌توانید برای زمان‌هایی که قصد یا فرصت داشتید تا عصرانه یا میان‌وعده‌های خود را به صورت خانگی تهیه کنید، به سراغ گزینه‌های بسیار جذابی بروید که در این سایت در مقابل شما قرار داده است. در نظر داشته باشید که برای مطالعه‌ی بیشتر درباره طرز تهیه ویفر + انواع مختلف آن، بلاگ اسنپ فود می‌تواند یک مرجع مناسب برای شما باشد.

 

 

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود