آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه پاستا با سس بلونیز
آموزش آشپزی
3/5 - (2 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه پاستا بلونیز و تجربه طعمی متفاوت و لذیذ

مینا اسماعیل بیگی 13 تیر 1402 4 دقیقه

غذاهایی مانند پاستا و ماکارونی، تنوع بسیار زیادی دارند که بخش مهمی از آن، مربوط به سس این غذاها است. برای مثال، طرز تهیه پاستا با سس بلونیز، یک سس ترکیبی خوشمزه و دلپذیر دارد که مخلوطی از انواع سبزیجات و ادویه‌های خوش‌طعم و خوش‌عطر است و می‌تواند تجربه‌ای جدید برای صرف غذاهای ایتالیایی باشد. در ادامه، جدول مشخصات غذایی پاستا بلونز را با هم می‌بینیم:

پاستا با سس بلونیز
تعداد نفرات 3 نفر
زمان آماده سازی 30 دقیقه
زمان پخت غذا 30 دقیقه
میزان سختی متوسط
میزان کالری در هر وعده سرو 280 کالری

بلونیز چیست؟

بلونیز یک سس معروف ایتالیایی است که می‌توان از آن در طرز تهیه انواع پاستا و ماکارونی استفاده کرد. این سس قرمز رنگ، کمی مفصل‌تر از سس گوشت و گوجه فرنگی خودمان است و شامل مواد دیگری مانند هویج و کرفس و برگ بو و… هم می‌شود. البته، در بعضی رسپی‌های پاستا بلونز، در مراحل آخر آماده شدن سس، از مقداری خامه پرچرب هم در ترکیب آن استفاده می‌کنند. در مجموع مصرف این سس با ذائقه ما ایرانی‌ها کاملا سازگار است و به شما پیشنهاد می‌کنیم که این بار، در دستور سس گوجه فرنگی همیشگی خود، کمی تفاوت ایجاد کنید.

پاستا بلونیزعکس پاستا بلونیز

دستورالعملی که در ادامه می‌آید، شامل موادی ساده و در دسترس است، اما لازم است بدانید که در رسپی اصلی این غذا از سوسیس ایتالیایی و ادویه ایتالیایی هم استفاده می‌شود. ادویه ایتالیایی، شامل ترکیبی مفصل از انواع ادویه‌جات مانند فلفل سیاه و سفید، تخم گشنیز، زیره، دارچین و… است که به صورت آماده هم قابل خریداری است. شما می‌توانید از این ادویه نسبتا تند، در طرز تهیه انواع لازانیا و مدل‌های دیگر پاستا هم استفاده کنید. در ادامه، مواد لازم و طرز تهیه پاستا بلونیز را با هم می‌خوانیم:

مواد لازم برای تهیه پاستا بلونیز

برای تهیه پاستا با سس بلونیز، مواد اولیه جدول زیر را آماده کنید و توجه داشته باشید که در طرز تهیه این غذای ایتالیایی، حتما از پاستاهای ضخیم استفاده کنید.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
پاستا 200 گرم
گوشت چرخ کرده 200 گرم
آب گوشت 1 پیمانه
پیاز 1 عدد
سیر رنده شده 1 قاشق چایخوری
گوجه فرنگی 4 عدد
هویج 1 عدد
رب گوجه فرنگی (اختیاری) 1 قاشق غذاخوری سر خالی
ساقه کرفس 1 عدد
برگ بو 2 عدد
اورگانو(پونه کوهی) نصف قاشق چایخوری
رزماری نصف قاشق چایخوری
نمک و فلفل به مقدار لازم
روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری
جعفری مقداری برای تزئین
پنیر پیتزا مقداری برای تزئین

مراحل طرز تهیه پاستا با سس بلونیز

دستور پخت پاستا با سس بلونیز به ترتیب مراحل زیر است:مراحل طرز تهیه پاستا بلونیز

  • مرحله اول: پیازها را بشویید و به صورت نگینی خرد کنید. سپس، در تابه ای مناسب، مقداری روغن زیتون ریخته و روی حرارت بگذارید. پس از داغ شدن روغن، پیازها را داخل آن تفت دهید.
  • مرحله دوم: پیازها را در روغن زیتون تفت دهید. پس از چند دقیقه، سیر رنده شده را هم به تابه اضافه کنید و یکی دو دقیقه دیگر به تفت دادن ادامه دهید تا عطر سیر بلند شود.
  • مرحله سوم: در ادامه کار، گوشت چرخ کرده را در تابه بریزید و با سیر و پیاز تفت دهید تا تغییر رنگ دهد و بپزد.
  • مرحله چهارم: هویج و کرفس را به صورت ریز خرد کنید. سپس آن‌ها را همراه با اورگانو، رزماری و مقداری فلفل با بقیه مواد مخلوط کرده و چند دقیقه دیگر هم تفت دهید.
  • مرحله پنجم: پوست گوجه‌ها را جدا کنید. سپس، آن‌ها را به قطعات کوچک‌تر برش زده و داخل مخلوط‌کن بریزید تا پوره یکدستی ایجاد شود. این پوره را داخل مخلوط گوشت بریزید.
  • مرحله ششم: در همین مرحله از طرز تهیه پاستا بلونیز می‌توانید 1 قاشق سر خالی رب گوجه فرنگی به بقیه مواد اضافه کنید تا سس خوش‌رنگ‌تری داشته باشید.
  • مرحله هفتم: زمانی که مخلوط گوشت شروع به جوشیدن کرد، آب گوشت، نمک و برگ بوها را هم اضافه کنید و درب تابه را بگذارید تا سس بلونیز آماده شود.

نکته: معمولا یک ربع زمان لازم است تا سس بلونیز به غلظت مناسب برسد. در همین فاصله می‌توانید به سراغ آماده کردن پاستا بروید.

  • مرحله هشتم: پاستاها را داخل یک قابلمه حاوی آب جوش و نمک و روغن بریزید و چند دقیقه صبر کنید تا بپزند و نرم شوند. سپس، آن‌ها را آبکشی کنید و کنار بگذارید تا آب اضافی آن‌ها خارج شود.
  • مرحله نهم: پاستای آماده شده را داخل ظرفی مناسب بکشید و سس بلونیز را در کنار پاستاها یا روی آن‌ها بریزید. می‌توانید برای تزئین این غذای خوشمزه، مانند طرز تهیه پاستا آلفردو ، از مقداری جعفری استفاده کنید و یا مقداری پنیر پیتزا روی آن بریزید. نوش جان

انواع غذاهای خوشمزه با پاستا و ماکارونی را از اسنپ فود سفارش دهید

اگر برای درست کردن این غذای خوشمزه در منزل وقت کافی ندارید، حتما سری به اسنپ فود بزنید. در این صورت می‌توانید این غذای خوشمزه را در کنار غذاهای دیگری مانند انواع پاستا پنه آلفردو از طریق سایت سفارش دهید و یک میز پذیرایی عالی و رنگارنگ بچینید.

راستی، فراموش نکنید که در کنار سفارش غذا ، آدرس مقصد را هم به صورت کامل و دقیق ثبت کنید تا پیک‌ها، در زمانی کوتاه، آن را به درب منزلتان برسانند. لحظات خوشی را برایتان آرزو می‌کنیم.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود