آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه سوسیس کالباس خانگی
آموزش آشپزی
4/5 - (3 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه سوسیس کالباس خانگی خوشمزه با گوشت و مرغ

زهرا دهقان 15 اردیبهشت 1400 6 دقیقه

سوسیس و کالباس همیشه برای بیشتر افراد محبوبیت زیادی داشته و در کشورهای مختلف نیز با استفاده از تکنیک‌های متفاوتی، تهیه می‌شود که البته بیشتر آن‌ها مضراتی نیز به همراه دارند. با توجه به علاقه بچه ها به سوسیس و کالباس، بهتر است که این غذا را در خانه و بدون مواد افزودنی آماده کرد تا سالم‌تر بوده و مضرات کمتری نیز داشته باشند. در ادامه طرز تهیه سوسیس کالباس خانگی در انواع مختلف؛ از جمله سوسیس گوشت، کالباس گوشت و کالباس مرغ با ادویه مخصوص را برای شما قرار دادیم. با ما همراه باشید.

سوسیس کالباس خانگی

تعداد نفرات 8 نفر
زمان آماده سازی  45 دقیقه
زمان پخت 60 دقیقه
میزان سختی متوسط

سوسیس خوشمزه خانگی

طرز تهیه سوسیس خانگی

پیش از هر چیزی لازم به ذکر است که در طرز تهیه سوسیس خانگی یا به همین شکل طرز تهیه کالباس خانگی، باید به همان شکل کارخانه‌ای از گوشت و مرغ به عنوان پایه مواد اولیه استفاده شود. در حقیقت مراحل تهیه نیز مشابه بوده و تنها بدون استفاده از مواد افزودنی و نگهدارنده، پیش خواهد رفت که موجب سلامت بیشتر این مواد پروتئینی غذایی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه سوسیس خانگی با گوشت و مرغ

برای تهیه سوسیس خانگی با گوشت و مرغ، این مواد اولیه را آماده کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
مرغ و گوشت بدون استخوان ۵۰۰ گرم
سیر تازه رنده شده 1 الی 2 حبه
سویا چرخ کرده نصف لیوان
آرد سفید 2 قاشق غذاخوری
روغن مایع یک استکان
پودر نشاسته ذرت 3 قاشق غذاخوری
شیر خشک یا آب پنیر به مقدار کافی
آب یخ 1 لیوان
ادویه مخصوص سوسیس و کالباس شامل فلفل سیاه، فلفل قرمز، نمک و پودر سیر به مقدار کافی
سبزیجات متناسب با ذائقه
کاور سوسیس به میزان لازم

ادویه مخصوص سوسیس و کالباس

لازم به توضیح است که در طرز تهیه سوسیس کالباس خانگی، شما می‌توانید از ادویه‌های مخصوص بیشتری چون نمک، پودر پیاز، پودر سیر، پودر جوز هندی، دارچین، آویشن، پودر تخم گشنیز، فلفل سیاه، فلفل قرمز، پودر هل، پودر میخک و … نیز استفاده کنید که طعم خاص و بهتری به وجود می‌آورد.

طرز تهیه سوسیس خانگی با گوشت و مرغ

در اولین بخش از مقاله طرز تهیه سوسیس کالباس خانگی، به روش تهیه سوسیس می‌پردازیم:

  • مرحله اول: گوشت و مرغ را برای مدتی در فریزر قرار دهید و بعد از آن که منجمد شدند، در اندازه‌های کوچک برش داده و قطعه قطعه کنید. در ادامه گوشت‌ها، سویا، روغن، شیر خشک، آرد، تخم مرغ و سیر را درون مخلوط کن بریزید و اجازه دهید تا تمام مواد با یکدیگر مخلوط شده و کاملا یکدست شوند.
  • مرحله دوم: پس از آن که تمام مواد در مخلوط کن یکدست شد، به آن ادویه‌های دلخواهتان و نصف لیوان آب سرد را بیفزایید و دوباره مخلوط کن را روشن کرده و به مدت ۳ دقیقه صبر کنید تا هم مواد به ادویه‌ها آغشته شوند.
  • مرحله سوم: اگر مایه نهایی کمی سفت بود، می‌توانید مقدار بیشتری آب سرد به آن اضافه کنید.
  • مرحله چهارم: در مرحله بعد مایه نهایی را از مخلوط کن یا غذاساز خارج کنید. مایه را درون یک قیف قرار دهید و به آرامی درون کاور سوسیس بریزید و سپس دو طرف کاور را با نخ ببندید. توجه به این نکته بسیار مهم است که هواگیری لازم را انجام داده و سوسیس‌ها را به صورت کاملا فشرده درون کاور قرار دهید.
  • مرحله پنجم: در مرحله بعدی باید سوسیس‌ها را نیم پز کنید. برای این کار باید یک قابلمه پر از آب را روی حرارت قرار داده و زمانی که به نقطه جوشید رسید، سوسیس‌ها را با احتیاط درون آن قرار دهید. فراموش نکنید که اگر فشرده سازی و هواگیری را به درستی انجام ندهید، در این مرحله سوسیس از هم وا می‌رود. پس از ۴۵ دقیقه می‌توانید سوسیس‌ها را از آب خارج کرده و پس از ۱۰ دقیقه به مدت ۲۴ ساعت درون یخچال و سپس فریزر قرار دهید. اکنون سوسیس خانگی سالم و خوشمزه شما آماده است.

اگر به تمام مراحلی که برای تهیه سوسیس خانگی با گوشت یا مرغ به درستی عمل کرده باشید، در نهایت یک فست فود خانگی عالی و باکیفیت در اختیار خواهید داشت که می‌توانید به آسانی در خانه یک سوسیس با کیفیت تهیه کنید و از سلامت بودن آن مطمئن باشید. مهم‌ترین نکته در تهیه سوسیس خانگی فشرده سازی و هواگیری آن است. پس حتما این کار را با دقت زیاد انجام دهید. به این شکل می‌توانید انواع غذا با سوسیس انگشتی را در منزل تهیه کرده و از سلامت کامل آن‌ها مطمئن باشید.

کالباس خانگی با گوشت و مرغ

طرز تهیه کالباس خانگی

کالباس نیز طرفداران زیادی دارد و در فست فودهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به این شکل اگر بتوانید نسبت به تهیه کالباس گوشت و مرغ در منزل بدون مواد نگهدارنده اقدام کنید، نتیجه کار برای شما عالی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه کالباس خانگی با گوشت و مرغ

مواد لازم برای تهیه کالباس خانگی با گوشت و مرغ، به شرح زیر هستند:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
سینه مرغ بدون استخوان یا گوشت قرمز بدون استخوان ۵۰۰ گرم
آرد ذرت 1 قاشق غذاخوری
روغن مایع ۲ قاشق غذاخوری
سیر ۲ الی ۴ حبه
زردۀ تخم مرغ ۱ عدد
هویج پخته شده کوچک ۲ الی ۳ عدد
خلال پسته 5 قاشق غذاخوری

 

قارچ بزرگ ۵ عدد
نمک، پودر پیاز، پودر سیر، پودر جوز هندی، آویشن به مقدار کافی
پودر تخم گشنیز، فلفل سیاه، فلفل قرمز، پودر هل، پودر میخک به مقدار کافی

طرز تهیه کالباس خانگی با گوشت و مرغ

در این قسمت از مقاله طرز تهیه سوسیس کالباس خانگی، به روش تهیه کالباس می‌پردازیم:

  • مرحله اول: ابتدا گوشت‌ها را با آب شسته و در صورتی که استخوان دارند؛ از استخوان جدا کنید. سپس اجازه دهید تا آب گوشت به خوبی خارج شده و کاملا خشک شوند.
  • مرحله دوم: اگر قصد تهیه کالباس خانگی با گوشت را دارید؛ باید در این مرحله گوشت‌ها را به خوبی بخارپز کنید، اما برای تهیه کالباس خانگی با مرغ، نیازی به بخارپز در این مرحله نخواهد بود. حال مرغ یا گوشت را که کاملا خشک شده درون مخلوط کن یا همان میکسر بریزید و به همراه سیرهای تازه مخلوط کنید تا مواد یکدست شود.
  • مرحله سوم: سپس ادویه‌های لازم مانند آویشن، نمک، فلفل، پودر جز هندی، کمی پودر سیر و پودر پیاز را به مایه میکس شده بیفزایید. در این مرحله یا مراحل بعد هر کجا که فکر کردید مایه کالباس شل شده و به اندازه کافی قوام ندارد، می‌توانید کمی آرد ذرت به آن، اضافه کنید.
  • مرحله چهارم: سپس بعد از اضافه کردن ادویه‌ها، برای بار دوم مخلوط کن را روشن کنید تا ادویه‌هاه با گوشت یا مرغ، مخلوط شوند. پس از ۳ الی ۴ دقیقه میکسر را خاموش کنید. اکنون مایه کالباس آماده است.
  • مرحله پنجم: در این مرحله طرزتهیه کالباس، باید مایه را درون یک کاسه قرار داده و آن را به خوبی ورز دهید. در این مرحله می‌توانید تشخیص دهید که مایه توان سفت شدن را دارد یا خیر. اگر احساس کردید مایه شل است، می‌توانید دوباره به آن آرد ذرت بیفزایید. قارچ و هویج را به شکل نگینی خرد کرده و به مخلوط آن، خلال پسته نیز اضافه کنید. سپس این مواد را با مایه کالباس آمیخته و خوب مخلوط کنید. لازم به ذکر است اگر تمایل دارید از پسته استفاده کنید، آن را از شب قبل درون آب قرار دهید.
  • مرحله ششم: سلفون را روی یک سطح صاف پهن کنید و مایه را با احتیاط بر روی آن قرار دهید. سپس مایه را درون سلفون بپیچید. در نهایت باید مایه سلفون شده، حالت رولی به خود بگیرد. به خاطر داشته باشید که پیچیدن مایه را به درستی انجام دهید و به خوبی آن را میان سلفون فشرده و هوایش را خارج کنید.
  • مرحله هفتم: برای آن که روش تهیه کالباس را به درستی دنبال کنید؛ باید رول کالباس را درون یک ظرف فلزی قرار داده و به مدت یک ساعت اجازه دهید تا درون آب جوش، پخته شود. در انتها، رول پخته شده را به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری کنید و سپس می توانید آن را در فریزر قرار دهید تا کاملا سفت شود.

نکات مهم در طرز تهیه سوسیس کالباس خانگی با گوشت و مرغ

نکات مهم در درست کردن سوسیس و کالباس

برخی از نکاتی که در تهیه سوسیس و کالباس خانگی با گوشت و مرغ باید به آن توجه کنید را در ادامه می‌خوانید:

  • زمانی که در حال قرار دادن سوسیس و کالباس درون کاور یا سلفون هستید، آن‌ها را به خوبی فشرده کنید. در غیر این صورت ممکن است کالباس یا سوسیس وا رفته و قوام لازم را به دست نیاورد.
  • از ادویه‌ها می‌توانید به میزان ذائقه‌تان استفاده کرده یا برخی از آن‌ها حذف کنید.
  • در تهیه کالباس خانگی می‌توانید از باقلا به جای پسته استفاده کنید.
  • بهتر است که سوسیس و کالباس خانگی را بیشتر از ۳۰ روز در فریزر نگهداری نکنید.
  • اگر قصد تهیه سوسیس و کالباس با گوشت قرمز را دارید، باید ابتدا گوشت قرمز را بخارپز کنید.

سوسیس کالباس خانگی را از اسنپ فود سفارش دهید…

در بالا طرز تهیه سوسیس کالباس خانگی را دنبال کرده و یاد گرفتیم که چطور می‌توان در منزل به سادگی طرز تهیه کالباس بازاری و همین طور سوسیس را اجرا کرد. با این همه شما می‌توانید با غذای آنلاین از اسنپ فود، غذاهای خوشمزه با سوسیس و کالباس با کیفیت را از رستوران‌ها و فست فودهای نزدیک محل خود، به صورت اینترنتی خریداری کنید.

برای تهیه غذاهایی با سوسیس و کالباس :

طرز تهیه سوسیس بندری اصل (با/بدون سیب زمینی؟)

طرز تهیه صبحانه انگلیسی به سبک کافه رستوران ها

طرز تهیه هات داگ (هات داگ تنوری، سوخاری، پنیری، هات داگ مرغ و هات داگ خانگی)

طرز تهیه ساندویچ مرغ – دستور پخت انواع ساندویچ مرغ

دستور پخت پیتزا مخصوص خوشمزه و حرفه ای (تجربه‌ای فراموش نشدنی)

اشتراک:
زهرا دهقان- 507 مقالات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود