آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
انواع کیک
5/5 - (1 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه پای شکلات مایع میسیسیپی؛ دسری خوشمزه برای دورهمی‌های دوستانه شما

ترمه افضلی 01 فروردین 1402 6 دقیقه

به ساعت‌‌‌های آخر کاری روز پنجشنبه فکر کنید، زمانی که خسته از محل کار، به سمت خانه می‌روید و متوجه می‌شوید که دوست‌‌های صمیمی‌تان تصمیم گرفتند تا آخر هفته را با شما بگذرانند. پذیرایی از مهمان‌‌ها بدون برنامه قبلی بسیار سخت و دلهره‌آور است. پس آشنایی با دسر خوشمزه به شما کمک می‌کند که در کوتاه‌ترین زمان ممکن، برای مهمانی حاضر شوید.

ما در این مقاله تصمیم گرفتیم که طرز تهیه پای شکلات مایع میسیسیپی؛ خوشمزه‌ترین دسر دنیا را به شما آموزش دهیم؛ در ادامه با ما همرا ه باشید.

مواد لازم برای طرز تهیه پای شکلات مایع میسیسیپی

پای شکلات مایع میسیسیپی؛ دسری خوشمزه برای دورهمی و حتی تولد است. این پای با طعم شیرین و دلپذیر خود، همراه لحظه‌‌های شاد و ناب شما است. در ادامه به معرفی مواد لازم برای تهیه این دسر خوشمزه می‌پردازیم.

کراکر خرد شده 1و 2/1 قاشق غذاخوری
شکر 4/1 پیمانه
کره آب‌شده 6 قاشق غذاخوری
شکلات مربعی به مقدار لازم
تخم‌مرغ 3 عدد
شربت ذرت 3 قاشق‌ غذاخوری
وانیل 1 قاشق چای‌خوری
نمک به مقدار لازم

 

طرز تهیه پای شکلات مایع میسیسیپی

بهتر است برای طبخ درست و اصولی، طرز تهیه پای شکلاتی میسیسیپی را  با دقت اجرا کنید تا درنهایت از طعم و مزه آن لذت ببرید.

مرحله اول

برای تهیه این دسر خوشمزه، در ابتدا باید خرده های کراکر گراهام را در یک کاسه با شکر، کره ذوب شده و مقداری نمک مخلوط کنید. این مواد را به مدت 8 الی 10 دقیقه درون فر قرار دهید. در ادامه یک قابلمه کوچک را روی حرارت متوسط گاز قرار دهید.

مرحله دوم

کره و شکلات را درون آن بریزید و منتظر شوید تا به خوبی شکلات‌ها به‌خوبی ذوب شوند. بعد از ذوب کامل، چند دقیقه به مواد زمان دهید تا خنک شوند. در یک ظرف متوسط با همزن برقی، تخم مرغ‌ها را هم بزنید.

مرحله سوم

شربت ذرت، شکر و وانیل را به آن اضافه در ادامه مخلوط شکلاتی که به‌‌خوبی سرد شده است را تخم مرغ و شکر اضافه کنید و به آرامی هم بزنید. این مواد را به مدت 45 دقیقه درون فر قرار دهید تا به خوبی آماده شود.

مرحله چهارم

دسر شما آماده است! پای شکلات مایع میسیسیپی را می‌توانید با بستنی، خامه و شربت شکلات سرو کنید و از آن لذت ببرید. البته برای زیبایی بیشتر توت‌فرنگی و برش‌های موز هم گزینه خوبی برای تزیین هستند.

جدول جزئیات برای تهیه پای شکلات میسیسیپی

همیشه قبل از پخت و  سفارش شیرینی توجه به جدول جزئیات به شما کمک می‌کند که با خیال راحت برای این مورد اقدام کنید. برای این دسر خوشمزه هم میزان کالری، زمان پخت و تعداد نفرات را بررسی کردیم که با توجه به آن پای شکلات میسیسیپی خوشمزه و بینظیری را می‌سازید.

کالری در هر 100گرم 200 کالری
زمان آماده سازی 40 دقیقه
زمان لازم برای پخت 57 دقیقه
تعداد نفرات 2 نفر

 

فقط کافی است یک بار طعم پای میسیسیپی را امتحان کنید؛ هیچ‌وقت آن را از یاد نمی‌برید

طرز تهیه پای شکلاتی فرانسوی یا سیلک پای؛ تجربه طعم دسر در خیابان‌های پاریس

برای اینکه لذت تجربه قدم زدن در خیابان‌ّهای فرانسه را به خود هدیه دهید، تنها کافی است، پای شکلاتی فرانسوی را آماده کنید و از طعم و بوی بی‌نظیر آن در کنار عزیزانتان لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه پای شکلاتی فرانسوی

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های طبخ این پای، آماده شدن آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن، با توجه به طعم و مواد اولیه آن است. توجه داشته باشید، این پای بهترین انتخاب برای مهمانی‌‌های رسمی است و می‌توانید به وسیله آن اوقات خوشی را برای مهمان‌ّها بسازید.

با طعم پای شکلاتی فرانسوی به فرانسه سفر کنید

تهیه این پای در دومرحله آماده‌سازی کراست و فیلینگ انجام می‌شود که مواد و طرز تیهه آن‌ها را در ادامه بررسی می‌کنیم.

 

جدول مواد اولیه تهیه کراست

آرد 1و4/1 پیمانه
نمک 1 قاشق چای‌خوری
شکر 1 قاشق غذاخوری
کره سرد 85 گرم
روغن صاف قنادی 57 گرم
آب سیب 2 قاشق غذاخوری
آب 2 قاشث غذاخوری

 

طرز تهیه کراست برای طبخ پای شکلاتی فرانسوی

در ابتدا مقداری از آرد را به همراه نمک و شکر درون پیمانه بریزید و آنقدر هم بزنید تا کاملا یکدست شود. در ادامه کره را نیز به مواد اضافه کنید و به‌خوبی هم بزنید. در قسمت بعدی آرد را به همراه آب و آب سیب به مواد اضافه کنید. بعد از اینکه مواد را به‌خوبی هم زدید، به مدت حداقل 45 دقیقه درون یخچال قرار دهید.

در ادامه فر را روی دمای 218 درجه قرار دهید، روی موادی که از یخچال خارج کردید، کمی آرد بپاشید و خمیر را به اندازه 30 سانتی‌متر باز کنید، در ادامه آن را درون قالب انتقال دهید و به آرامی خمیر را فشار دهید. در مرحله بعدی قالب را با سلفون بپوشانید و به مدت 15 الی 30 دقیقه درون یخچال قرار دهید.

پای شکلاتی فرانسوی؛ دسر خوشمزه و زیبا برای مهمانی‌ّهای رسمی

بعد از گذشت مدت زمانی که به آن اشاره شد، مواد را از یخچال خارج کنید و اطراف ظرف و روی خمیر را با آلومینیوم بپوشانید، آن را به مدت 15 دقیقه درون فر قرار دهید تا خمیر کاملا بپزد. در ادامه مواد را از فر خارج کنید، فویل آلومینیوم را از اطراف آن بردارید و به مدت 12 دقیقه به آن زمان دهید تا درون فر کاملا بپزد.

 

آماده‌سازی فیلینگ برای پای شکلاتی فرانسوی

همانطور که اشاره شد، برای تهیه پای شکلاتی باید دو مرحله آماده‌سازی کراست و فیلینگ را طی کنید. در قسمت قبل از مواد لازم و روش تهیه کراست صحبت کردیم و حال به بررسی مواد اولیه فیلینگ و روش تهیه آن می‌پردازیم.

جدول مواد اولیه تهیه فیلینگ

خامه صبحانه 1 پیمانه
شکلات تلخ خرد شده 227 گرم
تخم مرغ 3 عدد
شکر 4/3 پیمانه
آب 2 قاشق غذاخوری
وانیل به مقدار لازم
کره سرد تکه تکه شده 113 گرم

 

 

طرز تهیه فیلینگ برای پای شکلاتی فرانسوی

خامه صبحانه را با سرعت متوسط، به مدت 1 دقیقه با استفاده از همزن، هم بزنید. در ادامه به مدت 3 الی 4 دقیقه با سرعت تند، هم بزنید تا به خوبی فرم بگیرد. شکلات‌ها را روی حرارت قرار دهید تا به‌خوبی آب شوند. تخم‌مرغ‌ها را در ظرف دیگر بشکنید و به مدت 5 دقیقه آن را با همزن، هم بزنید.

در این مرحله، مقداری آب درون قابلمه بریزید و تا زمان پختن تخم‌مرغ‌ها اجازه دهید تا ظرف روی قابلمه بماند. بعد از این مرحله به مدت 8 دقیقه با همزن، تخم‌مرغ‌ها را هم بزنید تا به حالت پفی دربیایند.  شکلات آب شده و سرد شده و وانیل را اضافه کنید. کره را نیز طی را طی چند مرحله به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا به‌خوبی مخلوط شوند. حال خامه فرم گرفته را اضافه کنید و با لیسک زیرو رو کنید. فیلینگ را داخل کراست بریزید، آن را صاف کنید و حداقل سه ساعت و حداکثر یک  روز درون یخچال قرار دهید.

پای شکلاتی فرانسوی؛ دسری خوشمزه با دستور پخت

اگر از طعم و مزه این دسر لذت بردید، در مقالات بعدی همراه ما باشید تا با آموزش طرز تهیه پای شکر، نوعی دیگر از طعم این دسر را تجربه کنید و از آن در جمع‌های دوستانه استفاده کنید.

جدول جزئیات برای تهیه پای شکلاتی فرانسوی

میزان کالری در هر 100 گرم 168 کالری
زمان آماده سازی 1 ساعت
زمان لازم برای پخت 2 ساعت و 15 دقیقه
تعداد نفرات 10-12 نفر

 

پای شکلات مایع میسیسیپی را برای دورهمی‌ها فراموش نکنید.

در این مطلب با طرز تهیه پای شکلاتی میسیسیپی؛ خوشمزه‌ترین دسر دنیا، برای مهمانی و دورهمی‌ها آشنا شدیم. این پای علاوه‌بر اینکه طعم بسیار به یادماندنی دارد. در کمترین زمان ممکن نیز آماده می‌شود و به شما کمک می‌کند که دیگر نگران تهیه دسر برای مهمانی‌های خود نباشید. اگر به این دسر علاقه دارید، پای شکلاتی خامه ای نیز می‌تواند انتخاب خوبی برای دورهمی‌های شما باشد.

در آخر لازم به ذکر است که می‌توانید برای تهیه انواع صبحانه، دسر برای مهمانی، کیک و شیرینی و نوشیدنی‌‌ها با اسنپ‌فود در ارتباط باشید و غذای مورد نیاز خود را سفارش دهید. اگر هم تجربه تبخ یا تیهه پای شکلات میسیسیپی را داشتید در قسمت کامنت‌ها با ما درمیان بگذارید.

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود