آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه پای پاستا
آموزش آشپزی
به این مقاله امتیاز دهید
بدون نظر

طرز تهیه پای پاستا با ظاهری شکیل و اشتهابرانگیز

مینا اسماعیل بیگی 13 تیر 1402 4 دقیقه

اگر به غذاهای شکیل و فانتزی علاقمندید، مطمئن باشید که طرز تهیه پای پاستا، یک انتخاب عالی و متفاوت است. این غذا، ظاهری شبیه کیک دارد و احتمالا با دیدن مواد تشکیل‌دهنده آن، به یاد طرز تهیه انواع لازانیا بیفتید. اگر کنجکاوید که زودتر بدانید این غذای خوشمزه و مجلسی، چطور آماده می‌شود با اسنپ فود همراه باشید و در ادامه، جدول مشخصات غذایی آن را ببینید:

پای پاستا
تعداد نفرات 5 نفر
زمان آماده سازی 1 ساعت
زمان پخت غذا 30 دقیقه
میزان سختی متوسط

طرز تهیه پای پاستا

برخلاف انواع پاستا پنه آلفردو ، در این غذا خبری از خامه یا شیر نیست و باید به حس و حال یک سس گوجه‌ای غلیظ فکر کنید. استفاده از انواع پنیرها هم باعث می‌شود تا بافت این غذا، کاملا منسجم و یکدست باشد. در ادامه، مواد لازم و مراحل طرز تهیه پای پاستا را با هم می‌خوانیم:

مواد لازم برای تهیه پای پاستاعکس غذای پای پاستا

برای تهیه این غذای فانتزی و خوشمزه، مواد اولیه زیر را آماده کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
پاستای لوله ای کوتاه 450 گرم
گوشت چرخ کرده 500 گرم
گوجه فرنگی 800 گرم
فلفل دلمه ای 4 عدد
سیر 3 حبه
پنیر پارمزان 1 فنجان
پنیر موزارلا 2 فنجان
زعفران دم کرده 4 قاشق سوپخوری
نمک 1 قاشق چایخوری
فلفل قرمز نصف قاشق چایخوری
روغن زیتون به مقدار لازم

مراحل طرز تهیه پای پاستا

دستور پخت پای پاستا، شامل مراحل زیر است:

  • مرحله اول: ابتدا فر را روشن کنید و حرارت آن را روی 200 درجه سانتیگراد تنظیم کنید تا گرم شود.
  • مرحله دوم: گوشت چرخ کرده را کاملا ورز دهید. سپس، داخل یک تابه مناسب، مقداری روغن ریخته و گوشت چرخ کرده را در آن تفت دهید تا برشته شود.
  • مرحله سوم: حالا سیر را رنده کرده و به گوشت اضافه کنید. در ادامه، ادویه‌های ذکر شده و زعفران آبکرده را هم داخل مخلوط گوشت بریزید و حرارت زیر تابه را کم کنید.
  • مرحله چهارم: پوست گوجه فرنگی را بگیرید و آن‌ها را رنده کرده و یا داخل مخلوط‌کن بریزید تا یک پوره گوجه فرنگی یکدست داشته باشید.

نکته: برای اینکه بتوانید پوست گوجه‌ها را راحت‌تر جدا کنید، می‌توانید یکی دو دقیقه آن‌ها را داخل مقداری آب جوش بریزید.

  • مرحله پنجم: در تابه‌ای جداگانه، مقداری روغن بریزید و پوره گوجه فرنگی را به آن اضافه کنید. پوره‌ها را خوب تفت دهید تا حالت خامی آن‌ها گرفته شود.
  • مرحله ششم: در این مرحله از طرز تهیه پای پاستا، مخلوط گوشت را داخل پوره گوجه فرنگی بریزید و کمی شعله را زیاد کنید تا آب گوجه‌ها تبخیر شود. در ادامه، اجازه دهید مواد با شعله ملایم بپزند.
  • مرحله هفتم: فلفل دلمه‌ای را شسته و به صورت ریز خرد کنید. سپس، آن‌ها را در تابه‌ای جداگانه مقداری تفت داده و به مخلوط گوشت و گوجه بیفزایید.

نکته: پس از آماده شده سس، آن را کنار بگذارید تا کمی خنک شود.مراحل طرز تهیه پای پاستا

  • مرحله هشتم: مانند طرز تهیه انواع پاستا و ماکارونی ، در این دستور هم پاستاها را در قابلمه‌ای حاوی آب جوش و مقداری نمک و روغن، بجوشانید تا نرم شوند. سپس، آن‌ها را آبکش کرده و کنار بگذارید تا آب اضافی آن‌ها خارج شود.
  • مرحله نهم: در ادامه طرز تهیه پای پاستا، پنیر پارمزان را به صورت ریز خرد کرده و به پاستاهای پخته شده، اضافه کنید. مواد را خوب مخلوط کنید تا پنیرها کاملا جذب پاستا شوند.
  • مرحله دهم: یک قالب کمربندی مناسب را انتخاب کرده و داخل آن را چرب کنید. سپس، پاستاهای لوله‌ای را به صورت منظم و یکدست، داخل قالب بچینید.
  • مرحله یازدهم: روی پاستاها را با سس گوجه و گوشت، بپوشانید. روی مواد را با دست کمی فشار دهید تا صاف و یکنواخت شوند.
  • مرحله دوازدهم: قالب پاستا را به مدت 15 دقیقه داخل فر قرار دهید. پس از این مدت، قالب را بیرون بیاورید و پنیر موزارلا را روی لایه گوشت بریزید و دوباره برای 15 دقیقه دیگر، قالب را به فر برگردانید.

خب، تا اینجای کار، پای پاستا آماده است. اما برخلاف طرز تهیه پاستا آلفردو که به صورت گرم سرو می‌شود، در این رسپی باید صبر کنید تا پای پاستا سرد شود. سپس، آن را از قالب خارج کرده و در ظرفی مناسب قرار دهید. برای تزئین این غذای خوشمزه، ایده‌های متنوعی مثل استفاده از گوجه گیلاسی، زیتون، برگ ریحان و… وجود دارد. نوش جان

تجربه طعم دلپذیر غذاها در کنار اسنپ فود

اگر به هر دلیلی نمی‌توانید این غذای فانتزی و خوشمزه را در منزل درست کنید، راه حل ساده‌تری هم وجود دارد. کافیست سری به اسنپ فود بزنید و این مدل غذاها را به صورت اینترنتی سفارش دهید. فراموش نکنید که در سفارش غذا از اسنپ فود، حتما آدرس مقصد را به صورت کامل و دقیق ثبت کنید تا بتوانید سفارش خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن، درب منزلتان تحویل بگیرید. امیدواریم تجربه خرید آنلاین خوبی را در پیش داشته باشید. شاد و پیروز باشید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود