آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
انواع پای و تارت
3/5 - (5 امتیاز)
بدون نظر

قدم به قدم با طرز تهیه پای کرم نارگیل

ترمه افضلی 29 اسفند 1401 6 دقیقه

کرم نارگیل یکی از کرم‌های بسیار خوش طعم تهیه شده با پودر نارگیل است که بسیار خوشمزه و لذیذ بوده و می‌توانید برای انواع مختلفی از کیک‌ها و شیرینی‌ها از آن استفاده کنید. نارگیل میوه‌ای بسیار پرطرفدار است و با استفاده از آن می‌توان انواع مختلفی از کیک‌ و شیرینی‌ها را تهیه نمود. در ادامه با دستور کرم نارگیل و طرز تهیه پای کرم نارگیل و پای نارگیل با روش‌های مختلف آشنا می‌شویم.

طرز تهیه کرم نارگیل خوشمزه برای دسرها و شیرینی‌های مختلف

طرز تهیه کرم نارگیل

در ادامه به آموزش پای نارگیل به روش‌های مختلف می‌پردازیم، اما قبل از تهیه این پای خوشمزه می‌توانید کرم نارگیل تهیه کرده و برای لذیذتر شدن شیرینی خود از آن استفاده کنید. این کرم می‌تواند جایگزینی بسیار عالی و خوشمزه برای خامه قنادی باشد. همچنین به عنوان فیلینگ نیز قابل استفاده است.

مواد لازم برای تهیه این کرم به صورت زیر هستند:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
آب پنج پیمانه
شیر 300 میلی لیتر
پودر نارگیل 250 گرم
شکر 100 گرم
تخم مرغ 8 عدد
وانیل نصف قاشق چایخوری

 

برای تهیه این کرم زرده و سفیده را از هم جدا کرده و سفیده را خوب هم بزنید تا کاملا فرم گرفته و از ظرف نریزد. زرده‌ها را به همراه شکر، وانیل، پودر نارگیل و شیر ترکیب کنید و به خوبی هم بزنید تا کرم رنگ و کشدار شود. مخلوط را به آرامی به سفیده‌ها اضافه کرده و ترکیب کنید. این کار را بدون همزن و با لیستک به آرامی انجام دهید.

مواد لازم و روش تهیه کرم نارگیل

آب را روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید. می‌توانید از توری بخارپز بر روی آب استفاده کرده و ترکیب مواد را بر روی توری قرار دهید. در ظرف را ببندید تا مواد با بخار آب به آرامی بپزند. پس از 50 دقیقه کرم آماده است. آن از ظرف خارج کرده و اجازه دهید خنک شود.

طرز تهیه پای نارگیل شکلاتی

پای نارگیل شکلاتی یکی از شیرینی‌های بسیار خوشطعم و پرطرفدار است که به کمک پودر نارگیل تهیه می‌شود. این شیرینی به راحتی تهیه شده و می‌توانید برای انواع مهمانی‌ها و دورهمی‌های خود از آن استفاده کنید. برای تهیه این پای بسیار خوشمزه، مواد اولیه زیر را تهیه کنید. می‌توانید از پیمانه استاندارد برای اندازه‌گیری استفاده کنید و یا به کمک ترازو اندازه دقیق هر کدام را مشخص کنید.

مواد لازم برای تهیه کیک پای نارگیل شکلاتی

مواد لازم مقدار مورد نیاز
تخم مرغ دو عدد
آرد قنادی 200 گرم یا یک و نیم پیمانه
شکر 100 گرم یا نصف پیمانه + 1 قاشق غذاخوری
پودر کاکائو 30 گرم یا 3 قاشق غذاخوری
روغن مایع 80گرم یا دو قاشق کمتر از نصف پیمانه
شیر 150 گرم یا سه چهارم پیمانه
وانیل نصف قاشق چای خوری
بکینگ پودر یک قاشق چای خوری

 

آشنایی با طرز تهیه پای نارگیل شکلاتی

این پای دارای دو بخش است که بخش زیرین مشابه کیک شکلاتی تهیه می‌شود. بخش رویی نیز از مواد اولیه زیر تهیه شده تا شیرینی شما طعمی نارگیلی و جذاب داشته باشد. در این روش شما پای نارگیل خوشمزه‌ای به روش قنادی تهیه می‌کنید که برای مهمانی‌ها و دورهمی‌ها گزینه‌ای بسیار شیک و مناسب است.

مواد لازم برای تهیه رویه نارگیلی

مواد لازم مقدار مورد نیاز
پودر نارگیل چرب 150 گرم
پودر قند 200 گرم
روغن مایع داغ 140 گرم
سفیده تخم مرغ 120 گرم
کرمفیل به مقدار لازم
پودر پسته و شربت بار یا عسل کمی برای تزئین

طرز تهیه پای شکلاتی نارگیلی

برای تهیه یک پای نارگیل شکلاتی خوشمزه باید مراحل زیر را دنبال کنید.

ابتدا باید مواد کیک را آماده کنید. تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل درون ظرفی می‌ریزیم و به همزن به خوبی هم می‌زنیم تا کاملا کرم‌ رنگ و کشدار شود. سپس شیر را طی دو مرحله اضافه کرده و خوب مخلوط می‌کنیم. پس از آن روغن مایع را اضافه می‌کنیم و در نهایت زمان اضافه کردن مواد خشک است. آرد و بکینگ پودر و پودر کاکائو را با یکدیگر ترکیب کرده و الک می‌کنیم. سپس طی دو تا سه مرحله به مواد اضافه می‌کنیم. این مواد را بدون همزن برقی و با کمک همزن‌های دستی یا غذاساز نیز می‌توانید ترکیب کنید.

پس از آماده کردن آن به سراغ آماده سازی مواد رویه می‌رویم. ابتدا پودر نارگیل و پودر قند را با یکدیگر ترکیب می‌کنیم و سپس سفیده تخم مرغ را به آن‌ها اضافه کرده و به خوبی هم می‌زنیم. در نهایت باید روغن مایع داغ را طی دو مرحله به مواد اضافه کرده و به خوبی هم بزنید تا ترکیب شوند. دقت کنید در این مرحله باید با سرعت بالا از همزن استفاده کنید تا سفید نپزد.

پس از آماده سازی مواد ابتدا قالب موردنظر را آماده کرده و درون آن کپسول کاغذی قرار دهید. ابتدا از مایه کیک لایه‌ای درون قالب‌ها بریزید. سپس مقداری کرمفیل را برای لایه دوم روی مواد کیکی بریزید. در نهایت نیز از مایه رویه نارگیلی آماده کرده و سطح کیک‌ها را با آن می‌پوشانیم. برای تهیه پای مغزدار می‌توانید از مغزهای دلخواه بر روی مواد میانی بریزید.

پای نارگیل شکلاتی، شیرینی بسیار خوشمزه و پرطرفدار

تمام قالب را از مواد پر نکنید، بهتر است تنها سه چهارم قالب مواد ریخته شود تا پس از پخت مواد سرریز نشود. قالب را برای 35 تا 40 دقیقه در دمای 160 درجه فر قرار دهید. پس از پخت اجازه دهید خنک شده و با عسل و پودر پسته تزئین کنید.

میزان کالری در هر 100 گرم 250 کالری
زمان آماده سازی 45 دقیقه
زمان لازم برای پخت 35 تا 40 دقیقه
تعداد نفرات

پس از آشنایی با طرز تهیه پای کرم نارگیل، می‌توانید این کرم فوق العاده را تهیه کرده و برای رویه کیک‌های خود از آن استفاده کنید. این کرم بی نهایت خوشمزه و لذیذ است.

طرز تهیه پای نارگیل فرانسوی

در بالا با آموزش پای نارگیل آشنا شدیم. تهیه این شیرینی بسیار ساده و راحت است و با مواد اولی در دسترس پخته می‌شود. برای تهیه پای نارگیل فرانسوی می‌توانید از خمیر پای آماده و در دسترس استفاده کنید. علاوه بر آن مواد اولیه زیر را نیز برای تهیه این شیرینی لازم دارید.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
تخم مرغ سه عدد
کره ذوب شده 113 گرم
نارگیل رنده شده 1 فنجان
شکر 1 و 2/1 فنجان
سرکه سفید 1 قاشق
عصاره وانیل 1 قاشق چای خوری
نمک 1 پینچ

 

تهیه آن نیز بسیار ساده است. شکر، کره آب شده، تخم مرغ زده شده را به همراه وانیل، سرکه و نمک با یکدیگر مخلوط کنید. سپس نارگیل رنده شده را به آن‌ها اضافه کنید. خمیر پای آماده را درون قالب قرار دهید و مواد تهیه شده را داخل آن بریزید. قالب را به مدت 1 ساعت در دمای 170 درجه سانتی گراد قرار دهید. در نهایت پای شما آماده است. پس از خنک شدن از قالب خارج کرده و اجازه دهید خنک شود.

آشنایی با طرز تهیه پای نارگیل فرانسوی با خمیر آماده

اگر به دسرهایی با طعم‌های خاص و لیمویی علاقه دارید، حتما از طرز تهیه پای لیمو ترش نیز دیدن کنید و یکبار این دسر خوشمزه را نیز امتحان کنید.

سخن آخر

در این مقاله با طرز تهیه پای کرم نارگیل، کرم نارگیل و پای نارگیل بسیار خوشمزه و جذاب آشنا شدید. اگر تجربه کافی در زمینه شیرینی پزی نیز ندارید، با کمک این دستورات می‌توانید به راحتی پای نارگیل‌های خوشمزه تهیه کرده و نوش جان کنید.

اگر فرصت کافی برای پخت شیرین و دسرهای جذاب ندارید، پیشنهاد ما به شما سفارش این خوراکی‌های جذاب و هیجان انگیز از اسنپ فود است. شما می‌توانید با خرید آنلاین شیرینی، هر نوع کیک و شیرینی و دسری را از طریق اسنپ فود سفارش داده تا در کمترین زمان ممکن برای شما ارسال شود.

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود