طرز تهیه کوکی شکلاتی؛ کوکی با بافت نرم و طعمی ویژه

با خوراکی‌های مختلفی می‌توان کوکی شکلاتی را تمیز کرد.
3/5 - (2 امتیاز)

کوکی‌ها به دلیل بهره‌مندی از بافتی بسیار خاص، که آن‌ها را از این نظر در جایی میان بیسکویت‌ و کیک قرار می‌دهد و همچنین به دلیل تنوع طعم فوق‌العاده‌ای که دارند، همواره جزو خوراکی‌های پرطرفدار هستند.

کوکی‌ها مخصوصا‌ً در میان کودکان طرفدارهای بسیار زیادی دارد؛ همین است که می‌توانید با پختن آن در خانه و بدون استفاده از هیچ‌گونه مواد نگهدارنده یا شیمیایی، با خیال راحت این میان‌وعده خوشمزه را در میان خوراکی‌های ثابت کودک عزیز خود قرار دهید.

کوکی شکلاتی طرفداران بسیاری دارد.

کوکی‌ها اغلب از چنین ظاهر و بافتی بهره می‌برند.

در این مقاله قصد داریم در کنار آموزش طرز تهیه کوکی با تکه‌های شکلات، نکته‌هایی درباره تفاوت کوکی‌ با کراکر را ذکر کرده و همچنین کوکی‌ها را از لحاظ تنوع طعم‌ها بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

 

طرز تهیه کوکی شکلاتی

قبل از پرداختن به طرز تهیه کوکی شکلاتی، بهتر است تفاوت کوکی و کراکر را توضیح دهیم.

کوکی یا کراکر؟

کراکرها با بهره‌مندی از طعم و بافتی بسیار لذیذ، همواره رقیبی برای کوکی‌ها هستند و از سویی ممکن است این دو نوع میان‌وعده مختلف با یکدیگر اشتباه گرفته شوند که در ادامه تفاوت‌های آن‌ها را در زمینه‌های بافت و طرز تهیه بررسی خواهیم کرد.

طرز تهیه کوکی با تکه‌های شکلات

همان‌طور که گفته شد کوکی‌ها در اغلب اوقات بافتی نیمه‌ ترد دارند که نه به بیسکویت‌ها و نه به کیک‌ها شباهت کامل دارند؛ اما تمامی کوکی‌ها نیز شبیه یکدیگر نیستند و برای مثال کوکی شکلاتی آمریکایی بافتی بسیار ترد به نسبت کوکی ترک‌دار شکلاتی دارد. در این زمینه باید گفت که کوکی شکلاتی چیپسی که در این مقاله نیز قصد آموزش طرز تهیه کوکی شکلاتی چیپسی را داریم، از بافتی ترد و سخت همچون کوکی شکلاتی آمریکایی بهره می‌برد.

این دسته از کوکی‌ها معمولاً در فر و با کره حیوانی تهیه می‌شوند اما اگر شما به فر دسترسی نداشتید یا به هر دلیلی تمایلی به استفاده از کره نداشتید، می‌توانید به دنبال طرز تهیه کوکی شکلاتی بدون فر یا طرز تهیه کوکی شکلاتی بدون کره باشید که در این زمینه‌ها نیز آموزش‌های مناسبی را در بلاگ اسنپ‌فود خواهید یافت.

طرز تهیه کوکی ساده قهوه

کوکی‌های با طعم قهوه نیز بافتی شبیه به کوکی شکلاتی آمریکایی دارد؛ اما مزه این دو بسیار با همدیگر تفاوت دارد. در حقیقت کوکی آمریکایی بیشتر طعم گردو می‌دهد و مزه‌ آن بسیار خاص و جذاب است؛ در حالی که کوکی ساده قهوه به دلیل حضور قهوه آسیاب‌شده در آن، طعم و بوی قهوه می‌دهد و برای طرفداران قهوه انتخابی بی‌نظیر به شمار می‌آید. اگر به دنبال طرز تهیه کوکی قهوه شیرینی ترد با طعم خوشمزه هستید، می‌توانید در طرز تهیه کوکی ساده قهوه می‌توانید آن را بیابید.

طرز تهیه کوکی کراکر شکلاتی – شکلات بادام و کراکر

اما به سراغ بررسی کراکرها برویم: کراکر‌ها در اصل بر خلاف کوکی‌ها بسیار ترد و نازک تهیه می‌شوند و طعمی نمکی دارند؛ اما یک نوع خاص از آن‌ها، یعنی کراکر شکلاتی – شکلات بادام و کراکر، طعمی شیرین به سبب حضور شکلات دارد و ضخامت آن نیز زیادتر است.

با خوراکی‌های مختلفی می‌توان کوکی شکلاتی را تمیز کرد.

کرم شکلات ایده‌ای عالی برای تزئین کوکی‌هاست!

کوکی کراکر شکلاتی با قرارگیری چند لایه نان کراکر و ترکیب شکلات و بادام بر روی هم ساخته می‌شود. همچنین کراکر شکلات و بادام، بر خلاف کوکی‌ها، نیازی به پخت ندارد و شکل‌گیری آن‌ در یخچال انجام می‌شود.

اطلاعات مهم درباره تهیه کوکی با تکه های شکلات

میزان کالری در هر ۱۰۰ گرم ۴۸۸ کالری
زمان آماده سازی ۱۵ دقیقه
زمان لازم برای پخت ۱۰ دقیقه
تعداد نفرات ۲۰ نفر
درجه سختی متوسط

 

مواد لازم برای تهیه کوکی با تکه های شکلات

 

آرد 3 پیمانه
کره 200 گرم
تخم مرغ 2 عدد
شکر سفید 3/4 پیمانه
شکر قهوه‌ای 3/4 پیمانه
نمک 1/4 قاشق چایخوری
وانیل 1/4 قاشق چایخوری
بکینگ پودر 1 قاشق چایخوری
شکلات تکه‌ای 1 پیمانه
آب داغ 2 قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه کوکی با تکه‌های شکلات

مرحله اول: کره را در فضای اتاق قرار دهید تا کاملاً آب شود. سپس شکر قهوه‌ای و شکر سفید را به آن بیفزایید و به خوبی هم بزنید. این کار را تا یکدست شدن ترکیب ادامه دهید.

مرحله دوم: تخم‌ مرغ را به ترکیب اضافه کنید، اندکی هم بزنید و سپس وانیل اضافه کنید. در این مرحله ترکیب را به خوبی هم بزنید تا به مایعی یکدست برسید.

مرحله سوم: بیکینگ پودر و آب را در یک ظرف مجزا به خوبی ترکیب کنید، سپس آن را به ظرف تخم مرغ و کره بریزید و این بار نیز ترکیب را تا یکدست شدن کامل هم بزنید.

مرحله چهارم: آرد و نمک را مخلوط کرده و چند بار الک کنید. سپس کم کم آن‌ها را به ظرف تخم مرغ و کره اضافه کنید و به آرامی هم بزنید تا در نهایت خمیر گلوله گلوله‌ای ساخته شود.

در کوکی شکلاتی می‌توان از مغزیجات هم استفاده کرد.

شما می‌توانید با مغزیجات و تکه‌های شکلات کوکی خود را خوش‌مزه‌تر کنید.

مرحله پنجم: در این مرحله چیپس شکلات و یا تکه‌های شکلات دلخواه خود را داخل خمیر می‌ریزیم و به آرامی هم می‌زنیم تا شکلات‌ها در همه‌جای خمیر پخش شوند. سپس خمیر را با دست در حد ده ثانیه ورز می‌دهیم تا خمیر یکدست شود.

مرحله ششم: بر روی سینی شیرینی‌پزی خود کاغذ روغنی پهن کنید و به اندازه یک اسکوپ کوچک از خمیر را روی سینی قرار دهید. خمیرها را با فاصله از یکدیگر قرار دهید.

مرحله هفتم: فر را روی دمای ۱۸۰ درجه تنظیم کنید و بگذارید تا به دمای مد نظر برسد. سپس سینی را درون آن قرار دهید و حدود ۱۰ دقیقه بعد فر را خاموش کنید و سینی را از فر خارج نمایید.

مرحله هشتم: سینی را بر روی توری قرار دهید؛ زمانی که کوکی‌ها به دمای اتاق رسید، آماده سرو خواهد بود. کوکی‌های خوشمزه ما آماده شده است!

 

چایی با شما، شیرینی از ما!

در بسیاری از شهرهای بزرگ شما امکان خواهید داشت محصولاتی همچون کوکی آمریکایی، کوکی شکلاتی، کوکی ترک‌دار شکلاتی، کوکی شکلاتی چیپسی، کوکی کراکر شکلاتی، کراکر شکلات و بادام، کوکی ساده قهوه و بسیاری شیرینی‌های دیگر را از طریق سفارش آنلاین شیرینی در اسنپ فود خریداری کنید.

ما در این مقاله سعی کردیم به طور کامل به معرفی و توضیح دستور پخت یکی از بهترین و خوشمزه ترین کوکی‌ها بپردازیم. کوکی با تکه‌های شکلات مورد علاقه ی همه افراد، از پیر گرفته تا جوان، است و شیرینی دلچسبی است که کمتر کسی دست رد به سینه‌ی آن می‌زند. امیدواریم که از این دستور استفاده کنید و لذت ببرید. نوش جان.

 

نظرات کاربران

ژاله یحاییفرینژاد
17.خرداد.1402

سلام بافت کوکی شکلات باید چطوری باشه منظورم اینکه باید مثل بیسکویت باشن یا مثل کیک

    snappfoodadmin
    17.خرداد.1402

    سلام کوکی‌ها در اغلب اوقات بافتی نیمه‌ ترد دارند که نه به بیسکویت‌ها و نه به کیک‌ها شباهت کامل دارند .کوکی ها انواع مختلف دارند که نسبت به هم ترد و نیم ترد هستند

آرشیدا مهیاری
17.خرداد.1402

سلام کوکی و کراکر واقعا خوشمزه هستند از طریق پخت اینا کسب درآمد کوچیک دارم خوشحال میشم حمایت کنید ممنون از سایت خوبتون همه آموزش های خوشمزتون نگاه میکنم

    snappfoodadmin
    17.خرداد.1402

    سلام باعث افتخار که کوکی و کراکر اموزشی ما برای شما مفید بوده از طریق تهیه بیسکویت ها کسب درامد دارید

آوینا پویان
17.خرداد.1402

سلام کوکی شکلات میشه فقط با شکر قهوه ای درست کنم و با شکر سفید مخلوط نکنم کوکی خراب میشه؟

    snappfoodadmin
    17.خرداد.1402

    سلام میتونید کوکی شکلات با شکر قهوه ای درست کنید خراب نمیشه اگر شکر سفید اضافه نکنید کوکی کمتر شیرین میشه

nasrin derakhti
17.خرداد.1402

سلام وای کراکر و کوکی کنار چای دارچین خوردنشون چه کیفی میده ممنون از سایت خوبتون کوکی درست کردم تعریف از خود نباشه خوشمزه شده

خرم زاده کاشانی
17.خرداد.1402

سلام کوکی و کراکر و بیسکویت هم میخوام از کجا انلاین خرید کنم جای خوب معروفی کنیدمرسی