آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
انواع کوکی و کراکر
5/5 - (1 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه کوکی ساده قهوه خوشمزه؛ قدم به قدم.

ترمه افضلی 04 دی 1401 5 دقیقه

کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که دست رد به سینه‌ی یک شیرینی ترد و خوشمزه در کنار یک نوشیدنی گرم، آن هم در یک روز سرد پاییزی یا زمستانی، بزند. کوکی‌ها آنقدر تنوع دارند که هر کسی، هرچقدر هم سخت سلیقه باشد، بالاخره یک طعم آن را دوست خواهد داشت. یکی از محبوب‌ترین طعم‌های این کوکی‌ها در بین افراد، کوکی‌های تازه و خوش بویی هستند که رد پای دانه قهوه در طرز تهیه آنها دیده می‌شود.

یکی از محبوبترین انواع کوکی، کوکی قهوه است. چرا؟ چون کم شیرین است، خوش طعم است و برای طرفداران کافئین هم انتخاب جالبی محسوب می‌شود. اما مهم پیدا کردن یک طرز تهیه ساده و خوب برای این کوکی‌هاست.

کوکی قهوه را می‌توان در قالب‌های خلاقانه‌ای تهیه کرد.

هر آنچه از یک کوکی خوشمزه انتطار دارید، با کوکی قهوه به دست می‌آورید.

ما در این مقاله قصد داریم طرز تهیه کوکی ساده قهوه مرحله به مرحله را بررسی کنیم تا یک طرز تهیه جامع و کامل و کاربردی از این کوکی، داشته باشید. پس پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید و لذت چشیدن طعم این کوکی‌های خوشمزه را از خود دریغ نکنید.

 

طرز تهیه کوکی ساده قهوه با قهوه ترک؛ از صفر تا صد.

برای آماده سازی یک کوکی قهوه خوشمزه، ابتدا به سراغ ذکر مواد لازم برای تهیه‌ی این کوکی می‌رویم. مواد لازم برای تهیه کوکی قهوه با قهوه ترک:

کره (حیوانی یا گیاهی) 100 گرم
شکر  دو سوم فنجان
نمک یک چهارم قاشق چای‌خوری
آرد سفید دو و نیم فنجان
قهوه ترک 2 قاشق غذاخوری

 

زمان آماده سازی و میزان کالری کوکی قهوه چقدر است؟

میزان کالری در هر 100 گرم (بستگی به شکر مورد استفاده و نوع کره شما دارد)
زمان آماده سازی 20 دقیقه
زمان لازم برای پخت 10 دقیقه
تعداد نفرات 8 نفر

 

قبل از شروع کار، فر را روشن کرده و بر روی 180 درجه تنظیم نمایید تا گرم شود. کره، نمک و شکر را داخل همزن بریزید و به خوبی هم بزنید. برای این کار هم می‌توانید از همزن دستی استفاده کنید و هم می‌توانید از همزن‌های برقی استفاده کنید. در یک ظرف دیگر، آرد و قهوه را حسابی الک کنید. یادتان نرود که الک کردن یکی از نکات بسیار مهم در تهیه‌ی کیک و شیرینی است که خیلی از افراد انجام آن را پشت گوش می‌اندازند. در صورتی که بسیار بر روی کیفیت کوکی یا شیرینی شما تاثیر می‌گذارد.

سپس تمام مواد را با یکدیگر مخلوط کنید و حسابی ورز دهید. کف سینی را کاغذ روغنی بیاندازید و کمی آرد کف سینی بپاشید. خمیر را به اندازه‌ها و قالب‌های مورد نظر خود در بیاورید و به مدت 10 دقیقه داخل فر قرار دهید.

طرز تهیه کوکی قهوه اسپرسو با کوکی قهوه ترک متفاوت است.

تفاوت کوکی قهوه ترک با کوکی قهوه اسپرسو.

پس از آن کوکی‌های خود را چند دقیقه در دمای محیط قرار دهید تا خنک شوند. کوکی قهوه فوق العاده‌ی شما آماده است. نوش جان.

این طرز تهیه کوکی ساده قهوه با شکر قهوه ای نیز خوش طعم می‌شود و مانعی برای پخت آن با شکر قهوه‌ای وجود ندارد اما از آنجایی که شکر سفید همیشه در دسترس‌تر بوده است، آن را در مواد مورد نیاز اصلی قید کردیم. طرز تهیه‌های زیادی برای کوکی قهوه وجود دارد؛ مثل طرز تهیه کوکی دانه قهوه، طرز تهیه کوکی موکا و… . اما ما در این مقاله تنها به دو مورد از معروف‌ترین آنها می‌پردازیم.

 

طرز تهیه کوکی ساده قهوه با اسپرسو یا همان کوکی موکا؛ شیرین‌ و شکلاتی‌!

کوکی‌هایی که در ترکیب آنها از قهوه اسپرسو استفاده می‌شود، همگی زیر مجموعه‌ی کوکی‌های قهوه محسوب می‌شوند. یکی از محبوب‌ترین این کوکی‌ها، کوکی موکا است. تنها تفاوت کوکی قهوه (اسپرسو) با کوکی موکا در این است که در دستور پخت کوکی موکا ما شاهد ترکیب قهوه با شکلات هستیم اما در دستور کوکی قهوه تنها از شکر و پودر قهوه استفاده می‌شود.

تخم مرغ 1 عدد
وانیل یک چهارم قاشق چای‌خوری
شکر 120 گرم
آرد 130 گرم
پودر قهوه 2 قاشق چای‌خوری
پودر شکلات 2 قاشق چای‌خورس
بکینگ پودر نصف قاشق چای‌خوری
کره 60 گرم
نمک نوک قاشق چای‌خوری
شکلات تخته‌ای 45 گرم

 

زمان لازم برای پخت شیرینی کم کالری موکا چقدر است؟

میزان کالری در هر 100 گرم (بستگی به شکر مورد استفاده و نوع کره شما دارد)
زمان آماده سازی 40 دقیقه
زمان لازم برای پخت 10 دقیقه
تعداد نفرات 8 نفر

 

دستور پخت کوکی موکای شکلاتی

  1. شکلات‌های تخته‌ای و کره را با استفاده از روش بن ماری، بر روی حرارت غیر مستقیم، آب کنید.
  2. در یک طرف جداگانه تخم مرغ و شکر را با همزن دستی یا برقی هم می‌زنیم تا حسابی کف کند.
  3. مخلوط کره و شکلات را به همراه وانیل، پودر قهوه، نمک، پودر کاکائو و پکینگ پودر به ظرفمان اضافه می‌کنیم. این کار را آرام آرام و مرحله به مرحله انجام می‌دهیم تا موادمان گلوله گلوله نشود (دقت کنید که آرد و مواد پودری دیگر را چند بار با دقت الک کرده باشید).
  4. مواد را به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهید و در این فرصت، فر را بر روی 180 درجه روشن وتنظیم می‌کنیم.
  5. مواد را از یخچال خارج می‌کنیم و به فرم‌های مورد نظر در می‌آوریم و بر روی یک کاغذ روغنی قرار می‌دهیم و در فر می‌گذاریم.
  6. کوکی خوشمزه‌ی شما آماده است؛ نوش جان کنید.
از مراحل پخت این کوکی با دقت پیروی کنید تا خروجی خوشمزه‌ای داشته باشید.

مرحله به مرحله تا تهیه‌ی خوشمزه‌ترین کوکی قهوه.

کوکی قهوه اسپرسو نیز درست مثل همین دستور بالا تهیه می‌شود. فقط با تفاوت که باید از مواد قهوه‌ی اسپرسو به جای مواد قهوه‌ی موکا استفاده شود. لازم به ذکر است که موکا یک نوع نوشیدنی گرم است که ترکیبی از قهوه اسپرسو، شیر و کمی شکلات مایع است. پس احتمالا کوکی موکا از کوکی اسپرسو، شیرین‌تر است و برای کودکان و افراد کم سن و سال، گزینه‌ی بهتری است.

 

کوکی های سالم و خوشمزه؛ در کمتراز نیم ساعت.

چه چیز به اندازه‌ی یک شیرینی ترد و خوشمزه کم کالری، خوش طعم و دلچسب می‌تواند در یک روز خاکستری ما را سر کیف بیاورد؟ ما در این مقاله سعی کردیم دو طرز تهیه‌ی عالی برای کوکی‌های قهوه در اختیارتان بگذاریم. دستور‌های راحتی که مواد اولیه‌شان در بیشتر خانه‌ها پیدا می‌شود. اگر هم اهل شیرینی پزی نیستید، می توانید به راحتی با سرویس سفارش آنلاین شیرینی، از خودتان پذیرایی کنید؛ به همین راحتی.

اگر به شیرینی پزی علاقه‌مند هستید و یا اگر دوست دارید در اوقات فراغت خود به پخت کوکی‌های جالب و خوشمزه بپردازید، پیشهاد می‌کنیم تجربه تهیه‌ی کوکی با تکه‌های شکلات را به هیچ عنوان از دست ندهید. در مجله اینترنتی اسنپ فود هم می‌توانید رسپی‌های جالب و راحتی پیدا کنید.

امیدواریم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید و مطاب آن برایتان مفید بوده باشد. اگر تجربه‌ی تهیه‌ی این کوکی یا شیرینی‌های مشابه این کوکی را در خانه داشته‌اید، خوشحال می‌شویم که تجربیات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

 

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود