آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
انواع کیک
به این مقاله امتیاز دهید
بدون نظر

طرز تهیه کیک رژیمی

ترمه افضلی 28 اسفند 1401 5 دقیقه

 

هیچی بهتر از یک کیک رژیمی خوشمزه برای عصرانه نیست!

 

طرز تهیه کیک رژیمی، یک پیشنهاد فوق العاده با کالری کم

کیک یکی از خوراکی‌های بسیار پرطرفدار در بین همه افراد با هر سنی است. کمتر کسی ممکن است از پیشنهاد کیک و چایی برای عصرانه استقبال نکند یا کیک را به عنوان پذیرایی اصلی در مهمانی‌ها و دورهمی‌ها در نظر نگیرد. با همه محبوبیتی که این خوراکی جذاب دارد، یک نقد بزرگ به آن وارد است؛ کالری بالا!

طبیعی است ترکیب روغن، شکر، آرد و دیگر مواد اولیه کیک کالری بالایی را برای ما به همراه داشته باشند. راه حل این مشکل به دست ما حل خواهد شد. ما در این مقاله انواع طرز تهیه کیک رژیمی را معرفی می‌کنیم تا بتوانید با خیال راحت کیک‌های خوشمزه و کم کالری آماده کرده و در عین رعایت رژیم لذت تجربه یک کیک فوق العاده را هم از دست ندهید. در نتیجه اگر دچار اضافه وزن نیز هستید با ما همراه باشید زیرا هیچ خوراکی جذاب‌تر از یک کیک رژیمی برای افراد چاق نیست.

اگر شما هم جزو علاقمندان خرمالو هستید حتما پیشنهاد می‌کنیم طرز تهیه کیک خرمالو را امتحان کنید. این کیک پاییزی بافت بسیار لطیف و نرمی داشته و یک پیشنهاد مناسب وعالی در کنار یک نوشیدنی گرم برای عصرهای خنک پاییزی است.

طرز تهیه کیک رژیمی بدون شکر

شکر یک ماده خوراکی پرکالری است که برای سلامتی هم چندان توصیه نمی‌شود. بنابراین حتی اگر به دنبال کاهش وزن هم نیستید توصیه می‌کنیم تا حد امکان مصرف شکر را در برنامه غذایی‌تان کاهش بدهید و از شیرین کننده‌های طبیعی دیگر استفاده کنید.

برای پخت کیک رژیمی نیز شما می‌توانید از شیره‌های مختلف به جای شکر استفاده بکنید. کالری کیک رژیمی با شیره به مراتب کمتر از کیکی است که در آن از شکر استفاده شده است. مواد زیر را آماده کنید تا با هم این کیک خوشمزه را درست کنیم:

 

مواد لازم میزان لازم
تخم مرغ 2 عدد
آرد یک و نیم لیوان
شیره خرما یا توت ½ لیوان
خرما 6 عدد
وانیل ½ قاشق چای خوری
پودر دارچین یک قاشق مربا خوری
بکینگ پودر یک قاشق مربا خوری
شیر ¼ لیوان
روغن مایع ¼ لیوان
گردو خرد شده 2 قاشق غذا خوری

 

  • مرحله اول

تخم مرغ‌ها را داخل یک ظرف مناسب شکسته و وانیل را به آن اضافه می‌کنیم. سپس آن‌ها را به کمک یک همزن برقی به مدت 5 دقیقه با هم مخلوط می‌کنیم.

یک کیک رژیمی فوق العاده در کنار چایی، یک ترکیب برنده است!

  • مرحله دوم

در این مرحله شیره خرما یا توت را به مواد اضافه کرده و سپس مخلوط می‌کنیم. در طرز تهیه کیک رژیمی با عسل فقط کافی است در این مرحله به جای شیره خرما یا توت از 2 قاشق غذا خوری عسل استفاده کنید.  در ادامه روغن مایع و شیر را با مواد ترکیب می‌کنیم. شما می‌توانید از خرما استفاده نکنید و آن را از دستور پخت خود حذف کنید اما اگر تصمیم دارید از خرما در کیک خود استفاده کنید در این مرحله پوست خرماها را کنده و هسته آن‌ها را جدا کنید. سپس خرماها را به بقیه مواد اضافه کرده و به خوبی آن‌ها را مخلوط می‌کنیم.

  • مرحله سوم

آرد، بکینگ پودر و پودر دارچین را سه بار الک می‌کنیم. یکی دیگر از موادی که به شما کمک می‌کند تا کیک کم کالری‌تری داشته باشید، آرد جو پرک است. این آرد علاوه بر این که کالری کم‌تری دارید بافت لطیف‌تری هم به کیک شما خواهد داد. در طرز تهیه کیک رژیمی با جو پرک باید در این مرحله به جای آرد سفید از همان میزان آرد جو پرک استفاده کنید. در ادامه در چند نوبت مقداری از ترکیب آرد، بکینگ پودر و پودر دارچین را به مواد آماده شده اضافه می‌کنیم و به کمک یک لیسک یا یک قاشق پهن مواد را به یک جهت هم می‌زنیم تا مایه کیک کاملا یکدست شود.

  • مرحله چهارم

در این مرحله گردوهای خرد شده را با یک قاشق آرد مخلوط کرده و سپس آن‌ها را به مایه کیک اضافه کرده و مجدد در یک سمت هم می‌زنیم. آغشته کردن گردوهای خرد شده به آرد باعث می‌شود تا مغز گردوها کف قالب ته نشین نشوند. بعد از این مرحله مواد را داخل قالب مورد نظر ریخته و در طبقه وسط فری که از قبل با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم کرده‌ایم، قرار می‌دهیم.

تنها در 45 دقیقه کیک نرم و لطیف شما آماده خواهد شد.

 

  • مرحله پنجم

حدود 40 دقیقه زمان لازم است تا کیک خوشمزه ما آماده شود. برای اینکه مطمئن شوید کیک پخته است یا نه، یک خلال دندان را داخل کیک فرو کنید اگر مواد کیک به خلال دندان نچسبیده باشد به این معنا خواهد بود که کیک شما کاملا پخته است. قالب را از فر خارج کرده و اجازه می‌دهیم خنک شود. سپس آن را از داخل قالب بیرون آورده و برش می‌دهیم. کیک رژیمی بدون شکر شما آماده است، نوش جان!

اگر فر در دسترس ندارید یا به هر دلیل دیگری ترجیه می‌دهید از فر استفاده نکنید، به راحتی می‌توانید این کیک خوشمزه را بدون فر تهیه کنید. برای طرز تهیه کیک رژیمی بدون فر شما فقط به یک قابلمه نسوز یا یک تابه نچسب احتیاج دارید. کف تابه یا قابلمه را با دو یا سه قطره روغن چرب کرده و سپس مایه کیک را داخل آن بریزید و روی شعله قرار دهید. استفاده از شعله پخش کن باعث می‌شود کیک شما پخت بهتری داشته باشد. کیک کنجدی نیز یکی از انواع کیک‌هایی است که شما به راحتی می‌توانید آن را بدون فر آماده کنید. طرز تهیه کیک کنجدی را از دست ندهید.

 

جدول زیر همه نکات لازم در مورد این کیک را در اختیار شما قرار می‌دهد:

میزان کالری در هر 100 گرم 190 کالری
زمان آماده سازی 20 دقیقه
زمان لازم برای پخت 40 دقیقه
تعداد نفرات 8 نفر

 

طرز تهیه کیک رژیمی با آرد سبوس دار

یکی دیگر از آردهایی که شما می‌توانید در طرز تهیه کیک رژیمی خود استفاده کنید، آردهای سبوس دار یا آرد سمولینا است. از این نوع آرد در همه جای دنیا در تهیه ماکارانی و انواع نان استفاده می‌شود. همچنین به دلیل خواص فراوانی که دارد در تهیه فرنی هم کاربرد دارد.

آرد سبوس دار سرشار از پروتئین گلوتن است. در نتیجه یک انتخاب مناسب برای تهیه کیک رژیمی برای ورزشکاران است. از نظر میزان ویتامین‌ها و سایر مواد مغذی سطح بسیار بالاتری از سایر آردها دارد. این نوع آرد به کنترل قند خون و عملکرد سیستم گوارش کمک کرده، باعث کاهش وزن شده و نقش به سزایی در سلامت قلب دارد. شما به راحتی می‌توانید این آرد مغذی را جایگزین آرد سفید در تهیه کیک رژیمی خود کنید تا هم کیک شما از کالری کمتری برخوردار باشد و هم مواد مغذی بیشتری را برای شما به همراه داشته باشد.

تارت‌ها یکی از قدیمی‌ترین انواع شیرینی‌های بین المللی بوده که پیشنهاد بسیار مناسبی برای مهمانی‌ها و دورهمی‌ها هستند، مقاله طرز تهیه انواع پای و تارت به شما کمک می‌کند تا این دسر فوق العاده را تهیه کرده و از آن لذت ببرید.

 

و در آخر

ما در این مقاله به طرز تهیه کیک رژیمی و انواع مختلف آن پرداختیم. همیشه یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌ها برای افرادی که اضافه وزن دارند یا از رژیم‌های غذایی مختلف استفاده می‌کنند، میل به شیرینی جات و مصرف آن‌ها است.

با استفاده از کیک‌های رژیمی می‌توان یک کیک تازه و خوشمزه خانگی درست کرد که هم هوس ما را به شیرینی جات کنترل کند و هم به عنوان یک میان وعده سالم ما را مدت طولانی سیر نگه دارد. اگر برای خوردن کیک رژیمی عجله دارید می‌توانید از طریق شیرینی آنلاین در کمترین زمان ممکن آن را دریافت کنید! شما از چه روش برای تهیه کیک رژیمی استفاده می‌کنید؟ منتظر نظرات خوب شما هستیم، حتما آن‌ها را با ما در میان بگذارید.

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود