آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه کیک خرمالو
انواع کیک
5/5 - (1 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه کیک خرمالو به 4 روش با فر و بدون فر با نکات طلایی

ترمه افضلی 05 آذر 1402 9 دقیقه

یکی از کیک‌های خوشمزه‌ای که می‌توانید به عنوان عصرانه در کنار خانواده میل کنید، کیک خرمالو است. در طرز تهیه کیک خرمالو ، تخم مرغ را با شکر و وانیل مخلوط کرده و سپس روغن را اضافه کنید. پوره خرمالو را نیز داخل مواد ریخته و هم بزنید. آرد و بیکینگ‌پودر الک شده و گردو خرد شده را نیز اضافه کرده و با لیسک ترکیب کنید. کف قابلمه را چرب کرده و آرد بپاشید. حالا مایه کیک را داخل قالب ریخته و به مدت ۴۰ تا ۵۰ دقیقه در فر بگذارید. البته کیک خرمالو را می‌توانید روی گاز و با شعله ملایم هم بپزید.

با بلاگ اسنپ فود همراه باشید تا نحوه تهیه کیک خرمالو را در کنار یکدیگر دنبال کنیم. البته با خرمالو می‌توان طعم‌های شیرین دیگری مانند طرز تهیه کوکی خرمالو را نیز دنبال کرد.

کیک خرمالو
تعداد نفرات ۴ نفر
زمان آماده‌سازی ۳۰ دقیقه
زمان پخت ۵۰ دقیقه
میزان سختی متوسط
میزان کالری در هر 100 گرم ۲۶۸ کیلوکالری

طرز تهیه کیک خرمالو خوشمزه

در این قسمت از مقاله قصد داریم تا طرز تهیه یک کیک خرمالو ساده را به شما آموزش دهیم. مواد لازم و مراحل تهیه این کیک را در ادامه بخوانید.

مواد اولیه کیک خرمالو

برای تهیه کیک خرمالو به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
آرد قنادی ۲ پیمانه
شکر ۱ پیمانه
تخم‌مرغ ۴ عدد
روغن مایع  سه چهارم پیمانه
پوره خرمالو ۱ پیمانه
مغز گردو نصف پیمانه
بیکینگ‌پودر ۱ قاشق غذاخوری
پودر دارچین ۱ قاشق مرباخوری
وانیل نوک قاشق غذاخوری

دستور پخت کیک خرمالو

برای درست کردن کیک خرمالو، مراحل زیر را پیش ببرید:

دستور پخت کیک خرمالو

  • مرحله اول: خرمالوها را تمیز بشویید و سپس آن‌ها را پوست بگیرید. حالا خرمالوها را داخل مخلوط‌کن یا غذاساز بریزید و آن‌ها را میکس کنید تا به پوره تبدیل شوند.
  • مرحله دوم: در یک ظرف، تخم‌مرغ‌ها را بشکنید و شکر و وانیل را به آن‌ها اضافه کنید. با استفاده از همزن برقی، ۵ تا ۱۰ دقیقه مواد را هم بزنید تا یکدست و کش‌دار شوند.
  • مرحله سوم: در مرحله بعد روغن را به مخلوط بیفزایید و با دور تند همزن برقی آن را به مدت ۱ دقیقه هم بزنید.
  • مرحله چهارم: حالا پوره خرمالو را به مخلوط اضافه کنید و دوباره هم بزنید.
  • مرحله پنجم: در ظرف دیگری آرد و بیکینگ‌پودر را با هم مخلوط کرده و ۳ بار الک کنید. سپس آرد را آرام‌آرام به تخم‌مرغ و خرمالو اضافه کنید و همزمان آن را با لیسک هم بزنید تا کاملاً ترکیب شوند.
  • مرحله ششم: مغز گردوها را با چاقو به صورت نگینی خرد کرده و به مایه کیک خرمالو اضافه کنید؛ سپس مواد را هم بزنید تا یکدست شوند.
  • مرحله هفتم: فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود. داخل قالب کیک را با یک قاشق غذاخوری روغن چرب کنید و بعد یک قاشق غذاخوری آرد داخل قالب بپاشید.
  • مرحله هشتم: مایه کیک را داخل قالب بریزید و چند بار تکان دهید تا حباب هوا خارج شود. سپس قالب را در طبقه وسط فر بگذارید و ۴۰ تا ۵۰ دقیقه زمان دهید تا کیک بپزد.
  • مرحله نهم: پس از این مدت زمان، پخت کیک را با خلال دندان امتحان کنید. اگر مواد کیک به خلال نچسبید، کیک شما آماده است. اگر مواد به خلال‌دندان چسبید، حرارت را کمتر کنید و کمی زمان دهید تا کیک بپزد. پس از پخت، کیک را داخل ظرف دلخواه خود برگردانید، آن را به دلخواه تزیین کرده و برش بزنید.

طرز تهیه این کیک به پایان رسید و اگر از درست کردن آن لذت بردید، مقاله طرز تهیه کیک خوراک شیطان را هم مطالعه کنید تا با یک کیک جذاب دیگر هم آشنا شوید.

طرز تهیه کیک خرمالو بدون فر

اگر فر در دسترس ندارید و قصد دارید تا یک کیک خوشمزه درست کنید. این دستور پخت مخصوص شما است. در این قسمت به شما آموزش می‌دهیم که چگونه یک کیک خرمالو خوشمزه را بدون فر تهیه کنید.

طرز تهیه کیک خرمالو بدون فر

مواد اولیه این کیک نیز مطابق طرز تهیه قبل است، تنها باید وانیل را از فهرست مواد اولیه حذف کنید. مراحل تهیه کیک خرمالو بدون فر به شرح زیر است:

  • مرحله اول: ابتدا در یک کاسه تخم‌مرغ‌ها را بشکنید و بعد شکر را به آن‌ها اضافه کنید. سپس مواد را با همزن برقی یا دستی خوب هم بزنید تا یکدست شوند.
  • مرحله دوم: در ادامه روغن را نیز به مواد بیافزایید و دوباره مخوط را هم بزنید. حالا بیکینگ‌پودر و دارچین را به تخم‌مرغ‌ها اضافه کنید.
  • مرحله سوم: خرمالوها را بشویید، پوست بکنید و داخل غذاساز بریزید تا پوره شوند.
  • مرحله چهارم: حالا پوره خرمالو را به مخلوط تخم‌مرغ و شکر بیفزایید. در صورت تمایل می‌توانید ۱۰ عدد گردو را نیز داخل غذاساز بریزید و پودر آن را به همراه پوره خرمالو به مواد کیک اضافه کنید.
  • مرحله پنجم: آرد را الک کنید و آرام‌آرام داخل مواد بریزید. مواد را در یک جهت هم بزنید تا به طور کامل ترکیب شود.
  • مرحله ششم: کف قابلمه‌ای که انتخاب کرده‌اید را با روغن چرب کنید. شعله‌پخش‌کن را روی حرارت قرار دهید. مایه کیک را درون قابلمه بریزید و بعد آن را روی شعله‌پخش‌کن بگذارید. حرارت را کم کنید و کیک را ۳۰ تا ۴۵ دقیقه بپزید.
  • مرحله هفتم: پس از این مدت کیک را با یک خلال‌دندان امتحان کنید و مطمئن شوید که کیک به خلال نچسبیده و قسمت داخلی آن پخته شده است.
  • مرحله هشتم: در نهایت کیک را از قابلمه خارج کنید و اجازه دهید تا خنک شود. برای تزیین کیک خرمالو هم می‌توانید از پودر قند و خرمالو حلقه‌حلقه شده استفاده کنید.

تهیه این کیک مقوی به پایان رسید و اگر به طرز تهیه انواع کیک و شیرینی علاقه دارید، می‌توانید به وبلاگ اسنپ فود مراجعه کنید.

طرز تهیه کیک خرمالو مجلسی

در این قسمت قصد داریم تا روشی دیگر برای درست کردن کیک خرمالو را به شما آموزش دهیم که مانند طرز تهیه پای خرمالو ، برای سرو در مهمانی‌ها مناسب است. این کیک پاییزی از سه لایه درست می‌شود که ما مواد لازم برای هر لایه و روش درست کردن هرکدام را آموزش می‌دهیم.

تهیه کیک خرمالو مجلسی

کیک خرمالو مجلسی
تعداد نفرات ۴ نفر
زمان آماده‌سازی ۴۰ دقیقه
زمان پخت ۴۰ دقیقه
میزان سختی متوسط
میزان کالری در هر 100 گرم ۳۱۷ کیلوکالری

مواد اولیه کیک خرمالو مجلسی

مواد اولیه موردنیاز برای درست کردن کیک خرمالو به شرح زیر است:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
روغن مایع ۱ پیمانه
شکر ۱ پیمانه
تخم‌مرغ ۳ عدد
آرد دو و نیم پیمانه
بیکینگ‌پودر ۲ قاشق مرباخوری
نمک یک چهارم قاشق چایخوری
جوزهندی یک چهارم قاشق چایخوری
گردو خردشده یک سوم پیمانه
خرمالو میکس شده ۱ پیمانه

برای درست کردن مایه پنیری این کیک هم به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
پنیر خامه‌ای ۱۰۰ گرم
پودر ژلاتین ۱ قاشق سوپ‌خوری
آب سرد یک سوم پیمانه
شیر نصف پیمانه
وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
خامه صبحانه ۲۰۰ گرم

دستور پخت کیک خرمالو مجلسی

دستور تهیه کیک خرمالو مجلسی را مطابق مراحل زیر دنبال کنید:

  • مرحله اول: یکی از تخم‌مرغ‌ها را به همراه روغن مایع و شکر داخل یک ظرف بریزید و به مدت یک دقیقه و با دور تند همزن، آن‌ها را هم بزنید. حالا مابقی تخم‌مرغ‌ها را  یکی‌یکی اضافه کنید و هم بزنید.
  • مرحله دوم: نمک، بیکینگ‌پودر و آرد را با هم مخلوط کرده و کم‌کم به تخم‌مرغ‌ها بیفزایید. سپس مواد را با همزن هم بزنید تا مخلوط شوند.
  • مرحله سوم: خرمالوها را پوست بگیرید و در غذاساز پوره کنید. سپس پوره خرمالو را به همراه جوزهندی و گردو به مواد اضافه کنید و با قاشق هم بزنید.
  • مرحله چهارم: قالب کیک را  چرب کنید و کف آن کاغذ روغنی بیندازید. کف قالب کمی آرد بپاشید و بعد ظرف را برعکس کنید تا آرد اضافی آن خارج شود. فر را با دمای ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود.
  • مرحله پنجم: مایه کیک را داخل قالب بریزید و آن را درون فر بگذارید. در ادامه ۳۵ تا ۴۰ دقیقه زمان دهید تا کیک پخته شود‌.
  • مرحله ششم: با استفاده از خلال‌دندان از پخته شدن کامل کیک مطمئن شوید. بعد از سرد شدن کیک و خارج کردن کیک از قالب، درون قالب را کیسه فریزر بیندازید و مجدداً کیک را داخل قالب قرار دهید.دستور پخت کیک خرمالو مجلسی
  • مرحله هفتم: در این مرحله کرم پنیری را آماده کنید. به این منظور، پودر ژلاتین را با آب سرد مخلوط کرده و به روش بن ماری ذوب کنید.
  • مرحله هشتم: پنیر و خامه را باهم مخلوط کرده و سپس شیر، وانیل و پودر ژلاتین حل‌شده را به آن‌ها بیافزایید و هم بزنید تا یکدست شوند.
  • مرحله نهم: برای آنکه مایه پنیری خوش‌رنگ‌تر شود، کمی پوره خرمالو به آن اضافه کنید. مایه پنیری را روی کیک بریزید و یک ساعت در یخچال بگذارید.
  • مرحله دهم: بعد از گذشت این یک ساعت، ۲ پیمانه پوره خرمالو را با ۱ قاشق سوپ‌خوری پودر ژلاتین مخلوط کرده، آن را روی لایه قبلی بریزید و بعد دوباره کیک را در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد. در آخر کیک را از یخچال خارج کرده و آن را برش بزنید. برای تزیین کیک هم می‌توانید از برش‌های خرمالو و پودر پسته استفاده کنید.

نحوه تهیه این کیک به پایان رسید و اگر به درست کردن انواع کیک میوه‌ای علاقه دارید،  طرز تهیه کیک لیمو را نیز امتحان کنید.

طرز تهیه کیک خرمالو با شیر

برای درست کردن کیک خرمالو با شیر، به ۲ پیمانه آرد، ۳ عدد تخم مرغ، یک سوم پیمانه روغن، دو سوم پیمانه شکر، نصف پیمانه شیر، ۲ قاشق غذاخوری بیکینگ پودر، دو سوم پیمانه پوره خرما و یک سوم قاشق چای‌خوری وانیل نیاز دارید. طرز تهیه کیک خرمالو با شیر

مطابق مراحل زیر این کیک را با شیر آماده کنید:

  • مرحله اول: آرد و بیکینگ پودر را در یک ظرف مخلوط کرده و ۳ بار الک کنید.
  • مرحله دوم: تخم مرغ‌ها را با وانیل و شکر هم بزنید تا کرمی رنگ شود. سپس روغن و پوره خرمالو را اضافه کرده و مجددا هم بزنید.
  • مرحله سوم: شیر را هم به مواد کیک بیافزایید و هم زدن را تا آنجا ادامه دهید که مخلوطی یکدست ایجاد شود.
  • مرحله چهارم: آرد را در چند مرحله اضافه کرده و مواد را به‌گونه‌ای هم بزنید که پف آن از بین نرود.
  • مرحله پنجم: کف قالب را با کره چرب کرده و آردپاشی کنید. مایه کیک را داخل قالب بریزید و به مدت ۴۵ دقیقه در فری که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم شده است، قرار دهید.

فوت و فن ها و نکات تهیه کیک خرمالو

برای درست کردن یک کیک خرمالو حرفه‌ای، نکات زیر را مدنظر قرار دهید:

  • قبل از شروع پخت کیک، همه مواد اولیه مانند تخم مرغ را از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسند.
  • زمانی که کیک در حال پخت است، درب فر را باز نکنید؛ این کار پف کیک را از بین می‌برد.
  • زمانی کیک را از قالب خارج کنید که کاملا خنک شده باشد.
  • بعد از اینکه کیک را از فر خارج کردید، یک خلال دندان داخل بافت کیک فرو کنید. اگر کیک به خلال دندان نچسبید، پخت کیک کامل شده است.

روش نگهداری کیک خرمالو

برای نگهداری کیک خرمالو باید آن را در یک ظرف در بسته قرار داده و در یخچال نگهداری کنید. با این روش کیک شما به مدت یک هفته داخل یخچال باقی می‌ماند. توجه داشته باشید که درب ظرف کاملا محکم و بسته باشد، اگر درب ظرف باز بماند، کیک خشک شده و دیگر بافت خوبی نخواهد داشت.

جلوگیری از خراب شدن یا کپک زدن کیک خرمالو

زمانی که کیک داخل فر حرارت می‌بیند، کلیه میکروب‌های زنده احتمالی داخل آن کشته می‌شوند. پس اگر کیک شما کپک بزند، این موضوع به دلیل آلودگی‌های ثانویه خواهد بود. برای جلوگیری از خراب شدن کیک خرمالو، دقت داشته که ظرف نگهداری آن کاملا تمیز و عاری از میکروب باشد.

جایگزین ها در طرز تهیه کیک خرمالو

کیک خرمالو طعم شیرین و جذابی دارد که اغلب افراد به آن علاقه‌مند هستند. با استفاده از جایگزینی ساده برخی مواد اولیه، می‌توانید کیک خود را تغییر دهید.

جایگزین ها در طرز تهیه کیک خرمالو

  • در طرز تهیه کیک خرمالو و گردو، می‌توانید گردو خرد شده را داخل مواد کیک بریزید. دقت داشته باشید که گردوها نباید بیش از حد ریز یا درشت باشند.
  • کیک خرمالو را می‌توانید به صورت رژیمی و با میزان شکر کمتری درست کنید. در روش دیگر باید طرز تهیه کیک خرمالو بدون شکر را انجام دهید که شکر را با مقداری عسل جایگزین می‌کنند.

خواص خرمالو

خواص خرمالو موجب می‌شود تا این کیک، علاوه بر داشتن طعم شیرین، خواص مختلفی نیز برای بدن داشته باشد. خرمالو حاوی ویتامین C است که ۲۰ درصد نیاز بدن به این ویتامین را تامین کرده و سیستم ایمنی را تقویت می‌کند. این میوه فیبر زیادی داشته و فعالیت روده و دستگاه گوارش را هم تنظیم می‌کند. از دیگر خواص خرمالو می‌توان به افزایش سوخت‌وساز بدن، کاهش سطح رادیکال‌های آزاد، تقویت بینایی، پاکسازی کبد و شادابی پوست اشاره کرد.

کیک خرمالو، انتخابی که پشیمانتان نخواهد کرد…

در این مقاله طرز تهیه کیک خرمالو به روش‌های مختلف را آموزش دادیم. شما می‌توانید این کیک خوشمزه را برای یک عصرانه خودمانی یا برای پذیرایی از مهمان‌ها آماده کنید و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.

البته، اگر می‌خواهید این کیک را برای پذیرایی از مهمانان تهیه کنید و وقت کافی برای این کار ندارید، از اسنپ فود کمک بگیرید. با استفاده از سرویس شیرینی فروشی آنلاین ، انواع کیک و شیرینی موردعلاقه خود را آنلاین سفارش داده و آن‌ها را درب منزل تحویل بگیرید.

سوالات متداول

برای درست کردن کیک خرمالو به چه مواد اولیه ای نیاز داریم؟

برای درست کردن کیک خرمالو به آرد، شکر، تخم مرغ، روغن مایع، بیکینگ پودر، مغز گردو، پوره خرمالو، وانیل و پودر دارچین نیاز دارید.

کیک خرمالو را بدون فر هم می‌توان درست کرد؟

بله، کف یک قابلمه نچسب را با روغن چرب کنید و کیک را داخل آن بگذارید. سپس درب قابلمه را با دمکنی بپوشانید و به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه روی حرارت ملایم گاز با شعله‌پخش‌کن قرار دهید.

کیک خرمالو را چگونه باید نگهداری کرد تا خشک نشود؟

اجازه دهید تا کیک کاملا سرد شود، سپس آن را داخل یک ظرف درب‌دار قرار داده و در یخچال نگهداری کنید.

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود