طرز تهیه کیک شیفون؛ یک پیشنهاد عالی جایگزین برای کیک‌های قنادی

در کنار شیفون میوه‌های مختلف را استفاده کنید.
3/5 - (6 امتیاز)

کیک شیفون از جمله کیک‌هایی است که به شما کمک می‌کند تا یک کیک کاملا حرفه‌ای داشته باشید؛ تا جایی که وقتی در تهیه و آماده سازی آن حرفه‌ای شوید، کمتر کسی بتواند متوجه شود که کیک شما یک کیک خانگی است نه یک کیک قنادی! کیک شیفون از جهات بسیاری شبیه به کیک اسفنجی است و تفاوت عمده آن‌ها در نسبت بین آرد و تخم مرغ است.

عمدتا برای تهیه کیک اسفنجی برای هر دو پیمانه آرد، از سه تخم مرغ استفاده می‌شود در حالی که در آماده سازی کیک شیفون تعداد تخم مرغ‌ها دو برابر خواهد بود یعنی به ازای هر دو پیمانه آرد از شش تخم مرغ استفاده خواهیم کرد. همین نکته باعث می‌شود کیک شیفون بسیار نرم‌تر و لطیف‌تر از کیک‌های اسفنجی بشود.

طرز تهیه کیک شیفون بسیار راحت است.

برای درست کردن یک کیک شیفون راحت و خوشمزه با ما همراه باشید.

علت نام گذاری آن هم همین لطیف بودن است زیرا شیفون را در زبان فرانسه به پارچه‌ای می‌گویند که بسیار لطیف است. شما به راحتی می‌توانید از این نوع کیک را با مواد در دسترسی در خانه تهیه کنید و حتی برای خامه کشی نیز از آن استفاده کنید. ما در این مقاله طرز تهیه کیک شیفون را مورد بررسی قرار داده‌ایم پس حتما با ما همراه باشید.

طرز تهیه کیک شیفون ساده برای خامه کشی

همانطور که بالاتر گفتیم کیک شیفون یک گزینه عالی است تا آن را جایگزین کیک‌هایی کنید که از قنادی‌ها تهیه می‌کنید. در این بخش همه فوت و فن‌های لازم برای طرز تهیه کیک شیفون با پف زیاد را برای شما آورده‌ایم تا با خیال راحت بتوانید از آن برای خامه کشی هم استفاده کنید.

میزان کالری در هر 100 گرم 300 کالری
زمان آماده سازی 20 دقیقه
زمان لازم برای پخت 40 دقیقه
تعداد نفرات 10 نفر

 

در طرز تهیه کیک شیفون 4 تخم مرغی شما به مواد زیر نیاز دارید:

تخم مرغ 4 عدد
آرد سفید 1.5 پیمانه
شکر 1 پیمانه
روغن مایع 1.4 پیمانه
آب ولرم 1.4 پیمانه
وانیل 1.4 قاشق چای خوری
بکینگ پودر 1 قاشق غذا خوری

 

بعد از اینکه مواد اولیه گفته شده را آماده کردیم به سراغ آماده سازی این کیک خوشمزه و راحت می‌رویم:

در کنار شیفون میوه‌های مختلف را استفاده کنید.

استفاده از میوه‌های مختلف در کنار کیک شیفون پیشنهاد ما به شما برای جذاب‌تر کردن کیک‌تان است.

  • مرحله اول

همه مواد را در محیط قرار می‌دهیم تا با هم، هم دما شوند. سپس آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و آن‌ها را سه بار الک می‌کنیم. این کار باعث می‌شود تا آرد شما سبک شود.

  • مرحله دوم

تخم مرغ‌ها را در یک ظرف مناسب شکسته و وانیل و شکر را نیز به آن اضافه می‌کنیم. سپس همه مواد را به کمک همزن هم می‌زنیم تا جایی که مواد کشدار و کرمی رنگ شوند. در این مرحله حجم مواد نیز دو برابر خواهد شد.

  • مرحله سوم

روغن و آب ولرم را به مواد اضافه می‌کنیم و مجدد با همزن مواد را با هم به مدت یک دقیقه مخلوط می‌کنیم تا از رقیق بودن مواد کاسته شود.

  • مرحله چهارم

ترکیب آرد و بکینگ پودر را به تدریج به مایع آماده شده، اضافه کرده و با کمک یک قاشق یا لیسک مواد را به هم می‌زنیم. توجه داشته باشید برای طرز تهیه کیک شیفون با پف زیاد، نباید در این مرحله پف مواد را بگیرید، فقط تا جایی مواد را هم می‌زنید که گلوله‌های آرد باز شوند. اگر از همزن استفاده می‌کنید فقط حدود 30 ثانیه با دور کند مواد را هم بزنید.

برای تزئین شیفون از موارد مختلفی استفاده کرد.

شما می‌توانید از هر چیزی که دوست دارید برای تزیین کیک شیفون خود استفاده کنید.

  • مرحله پنجم

برای طرز تهیه کیک شیفون 4 تخم مرغی شما می‌توانید از یک قالب گرد با قطر 18 الی 20 سانت استفاده کنید. کف قالب از یک کاغذ روغنی یا کمی روغن استفاده می‌کنیم سپس موادی را که آماده کردیم را داخل قالب ریخته و چند بار قالب را به سطح کارمان می‌کوبیم تا هوای اضافه داخل مواد خارج شود.

سپس قالب را در فری که درجه آن را روی 180 درجه سانتی گراد تنظیم کرده‌ایم به مدت 35 تا 40 دقیقه قرار می‌دهیم. برای اینکه متوجه بشوید که کی کیک شما کاملا پخته شده است، می‌توانید بعد از 30 دقیقه یک خلال دندان را در مرکز آن فشار دهید. اگر مواد به خلال نچسبد یعنی کیک شما به خوبی پخته شده است.

شما می‌توانید کیک شیفون را در توستر نیز درست کنید. نکته بسیار مهم در طرز تهیه کیک شیفون در توستر فقط این است که باید دما را حدود 20 درجه کمتر یعنی روی 160 درجه سانتی گراد تنظیم کنیم.

نکات جانبی برای داشتن یک کیک شیفون خوشمزه

در این دستور پخت ما از 4 تخم مرغ برای طرز تهیه کیک شیفون استفاده کردیم که برای حدود 10 نفر کافی است اما اگر شما برای افراد کمتری کیک را تهیه می‌کنید می‌توانید از 3 تخم مرغ استفاده کنید. در طرز تهیه کیک شیفون 3 تخم مرغی شما به مقدار آرد و شکر کمتری نیاز دارید. به جای 1.5 پیمانه آرد از 1 و 1.4 پیمانه آرد استفاده می‌کنیم. همچنین به جای یک پیمانه شکر از ¾ پیمانه استفاده خواهیم کرد.

 

طرز تهیه کیک شیفون شکلاتی برای خامه کشی

اگر دوست دارید طعم متفاوت‌تر و خوشمزه‌تری را تجربه کنید، ما به شما کیک شیفون شکلاتی را پیشنهاد می‌کنیم؛ یک کیک با دستور پخت راحت و طعمی دلچسب! فقط کافی است 4 قاشق غذا خوری پودر کاکائو را به لیست مواد اولیه گفته شده در بالا اضافه کنید.

پودر کاکائو را به ترکیب آرد و بکینگ پودر اضافه کرده و در کنار آن‌ها الکش کنید. به همین راحتی شما می‌توانید یک کیک شیفون شکلاتی جذاب داشته باشید. اگر دوست دارید از تنوع بیشتری برای کیک‌هایی که در منزل آماده می‌کنید استفاده کنید، کیک‌های میوه‌ای را نباید از قلم بیندازید. برای مطالعه دستور پخت این نوع کیک‌ها، مقاله کیک میوه‌ای را از دست ندهید.

کیک شیفون شکلاتی، طعم فوق‌العاده‌ای دارد.

طعم کیک شیفون شکلاتی شما را شگفت زده می‌کند.

اگر فر یا توستر در دسترس ندارید، می‌توانید به جای استفاده از آن‌ها از یک قابلمه نچسب استفاده کنید. کف قابلمه را با مقدار بسیار کمی روغن چرب کرده و سپس مواد آماده شده را داخل آن می‌ریزیم. در طرز تهیه کیک شیفون شکلاتی بدون فر به دو نکته مهم باید توجه کنیم؛ یک اینکه برای در قابلمه حتما از دمکنی استفاده کنیم و دو اینکه استفاده از شعله پخش کن را فراموش نکنیم. کیک شیفون شما در قابلمه به 50 دقیقه زمان لازم دارد تا به خوبی پخته شود.

ممکن است خیلی از شما دوست داشته باشید طعم کیک وانیلی و شکلاتی را همزمان با هم تجربه کنید. بهترین گزینه برای شما عزیزان کیک زبرا است. جای نگرانی نیست؛ کافی است برای تهیه این کیک جذاب کیک زبرا را مطالعه کنید.

 

پخت شیرینی در خانه یا سفارش آنلاین؟

ما در این مقاله به طور کامل به طرز تهیه کیک شیفون پرداختیم و یاد گرفتیم که چگونه به راحتی یک شیفون ساده یا شکلاتی را در فر یا توستر آماده کنیم. همین طور دیدیم که حتی در نبود فر و توستر هم ما می‌توانیم این کیک خوشمزه و جذاب را در قابلمه درست کنیم. اما سفارش آنلاین شیرینی هم می تواند در مواقعی که عجله دارید یا حوصله آشپزی ندارید، به کمک شما بیاید.

عموما برای تزئین و گاناش کیک شیفون از خامه‌های فرم گرفته استفاده می‌شود. تا علی رغم اینکه طعم بهتری را برای ما به همراه داشته باشد، جذابیت ظاهری بسیاری هم پیدا کند. شما می‌توانید از این نوع کیک در مهمانی‌ها و دورهمی‌های خود به جای کیک‌های قنادی استفاده کرده و از آن لذت ببرید.

شما کیک شیفون ساده را ترجیح می‌دهید یا به کیک شکلاتی بیشتر علاقه دارید؟ نظرات و تجربیات خودتان را درباره این کیک ساده و خوش طعم با ما در میان بگذارید.

 

نظرات کاربران